Gekwetst in vriendschap [Geen OP]
maandag 7 september 2020 om 10:06
maandag 7 september 2020 om 10:07
Ik vind dat je vriendin zich een heel rare rol heeft aangemeten in deze situatie, met dat rare ultimatum dat compleet nergens op sloeg. Waarom zou hij het in godsnaam aan jou moeten vertellen, het was toch uit? En wat had zij er überhaupt mee te maken? Heel raar - en als ik je ex was had ik er niet eens op gereageerd.
Overigens vind ik dat je prima op het moment zelf had kunnen zeggen dat je er absoluut niet van gediend was. Nu een jaar later zou ik er niet nog op terugkomen, hooguit als het gesprek er toevallig een keer op komt. Wel kan je er natuurlijk iets van zeggen als ze vervelende opmerkingen maakt of over je grenzen gaat. Ik raad je aan dat ook echt te doen, want ik weet uit ervaring dat het steeds lastiger wordt en steeds meer gaat schuren.
Overigens vind ik dat je prima op het moment zelf had kunnen zeggen dat je er absoluut niet van gediend was. Nu een jaar later zou ik er niet nog op terugkomen, hooguit als het gesprek er toevallig een keer op komt. Wel kan je er natuurlijk iets van zeggen als ze vervelende opmerkingen maakt of over je grenzen gaat. Ik raad je aan dat ook echt te doen, want ik weet uit ervaring dat het steeds lastiger wordt en steeds meer gaat schuren.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
maandag 7 september 2020 om 10:11
Ze heeft jouw ex een bericht gestuurd dat ze hem laat kiezen wie het jouw gaat vertellen??
Wat een raar wijf. Dramamaker. Die is uit op sensatie....
Misschien moet je haar eens zeggen dat dit we rare actie was en ook in andere situatie aangeven als zij iets doet wat jij niet leuk vindt.
Ze klinkt niet als een leuke vriendin
Wat een raar wijf. Dramamaker. Die is uit op sensatie....
Misschien moet je haar eens zeggen dat dit we rare actie was en ook in andere situatie aangeven als zij iets doet wat jij niet leuk vindt.
Ze klinkt niet als een leuke vriendin
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
maandag 7 september 2020 om 10:17
maandag 7 september 2020 om 10:20
beetjegekmaarwellief schreef: ↑07-09-2020 10:09@poeszie Ik vind haar minder leuk dan vroeger, merk dat ik haar vaker niet zo tactisch vind. Ze roddelt regelmatig. Ik durf me niet kwetsbaar op te stellen want ben ergens bang dat ze het omdraait en ermee aan de haal gaat.
Dit is begonnen sinds deze gebeurtenis dat ik anders/bewuster naar haar ben gaan kijken.
Ik vind het overigens ook een hele rare actie van haar. En als ik dit bovenstaande lees, dan zou ik de vriendschap beëindigen/het oppervallig houden

maandag 7 september 2020 om 10:28
Gewoon meteen dumpen, geen woorden meer aan vuil maken, je kent haar ware aard nu.beetjegekmaarwellief schreef: ↑07-09-2020 10:26Maar ben dus bang als ik dit eerlijk op tafel gooi (ook deze situatie van een jaar geleden) dat ze ermee aan de haal gaat of dingen verdraaid/het niet begrijpt. En denk ik, als je wijs bent laat je het nu doodbloeden en schenk je er verder geen aandacht aan.

maandag 7 september 2020 om 10:30
maandag 7 september 2020 om 10:31
Ik ken het gevoel wel, maar er is geen makkelijke uitweg voor zoiets. Als je het laat doodbloeden of op een laag pitje zet of voor mijn part netjes beëindigt maar zonder exact je ergernissen te benoemen dan blijf je met onuitgesproken gevoelens zitten, spreek je het wel uit, dan barst er een bom waar je ook niet op zit te wachten.
Don't waste your time on jealousy,

maandag 7 september 2020 om 11:05
Je bent dus al een jaar van alles aan het opkroppen in plaats van gewoon iets te zeggen op het moment dat het gebeurt. Waarom niet direct zeggen dat je niet wilt roddelen, zodra ze begint bijv.? Nu is het denk ik te hoog opgelopen bij jou, terwijl zij misschien niet eens weet dat er iets speelt? Jammer.