Whatsapp openen en online status: vertraging in tijd?
maandag 7 september 2020 om 10:23
Hallo,
Ik vroeg me eens wat af, gewoon interesse: als je whatsapp opent, verschijnt dan meteen je online status bij je whatsapp contact? Of duurt dit even? Een vriendin zei me dat dit wel 10 seconden kan duren, maar dat kan ik me niet voorstellen eigenlijk.
Ik heb helaas niemand in de buurt waarmee ik dit kan uittesten nu......
Ik vroeg me eens wat af, gewoon interesse: als je whatsapp opent, verschijnt dan meteen je online status bij je whatsapp contact? Of duurt dit even? Een vriendin zei me dat dit wel 10 seconden kan duren, maar dat kan ik me niet voorstellen eigenlijk.
Ik heb helaas niemand in de buurt waarmee ik dit kan uittesten nu......

maandag 7 september 2020 om 10:29
Dit! En dat is nog geen garantie natuurlijk. Zit je samen op hetzelfde WiFi-netwerk of de een op 4G en de ander op WiFi. Kan allemaal verschillen.
Wat zou je kunnen met het bewijs? Ik heb me zoiets nou nog nooit afgevraagd dus ben heel benieuwd hoe de vraag opkomt en wat je met de uitkomst kan.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 07-09-2020 10:32
0.10% gewijzigd

maandag 7 september 2020 om 10:31
Dit natuurlijk ook testenAndersom schreef: ↑07-09-2020 10:29Dit! En dat is nog geen garantie natuurlijk. Zit je samen op hetzelfde WiFi-netwerk of de en op 4G en de ander op WiFi. Kan allemaal verschillen.
Wat zou je kunnen met het bewijs? Ik heb me zoiets nou nog nooit afgevraagd dus ben heel benieuwd hoe de vraag opkomt en wat je met de uitkomst kan.
Wifi aan, wifi uit, en dan wisselen etc
maandag 7 september 2020 om 10:43
Dit kan, hangt van de stabiliteit en snelheid van je netwerk af. Whatsapp is niet 100% van de tijd verbonden met het internet. Daar kan ook een vertraging op zitten
Verder is het ook afhankelijk van je telefoon, hoe snel maakt deze contact met het internet?
Verder is het ook afhankelijk van je telefoon, hoe snel maakt deze contact met het internet?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover

maandag 7 september 2020 om 10:46
Ow, ik ben niet de enige.Andersom schreef: ↑07-09-2020 10:29Dit! En dat is nog geen garantie natuurlijk. Zit je samen op hetzelfde WiFi-netwerk of de een op 4G en de ander op WiFi. Kan allemaal verschillen.
maandag 7 september 2020 om 10:52
Ik heb de optie uit staan sinds mijn zwangerschapsverlof 5 jaar geleden en ik heb sindsdien nog nooit een moment gehad dat het wél handig was geweest dat het aan stond. Ik heb het idee dat het alleen maar gedoe oplevert ('ik zag dat je online was/bent geweest, maar je hebt niet gereageerd op mijn appje', dat niveau). Ik zie het nu ook niet van een ander en ik mis niets.

maandag 7 september 2020 om 10:55
Het is vooral de vraag mbt die vertraging en die 10 seconden zoals die in de OP staat die bij mij vragen oproept. Echt wtf maakt dat wat uit?Mataranka schreef: ↑07-09-2020 10:52Ik heb de optie uit staan sinds mijn zwangerschapsverlof 5 jaar geleden en ik heb sindsdien nog nooit een moment gehad dat het wél handig was geweest dat het aan stond. Ik heb het idee dat het alleen maar gedoe oplevert ('ik zag dat je online was/bent geweest, maar je hebt niet gereageerd op mijn appje', dat niveau). Ik zie het nu ook niet van een ander en ik mis niets.
Waarom wil je dat weten, wat zit daar achter?

Wat jij aangeeft is weer andere discussie ( waar ik je gelijk in geeft, scheelt gezeur in het algemeen).
maandag 7 september 2020 om 11:03
Bedankt voor de reacties tot dusver.
Ik zal even wat achtergrond geven:
Ik heb het gevoel dat mijn ex mij in de gaten houdt op whatsapp, want telkens als ik online kom (en hem een bericht wil sturen over iets), dan is hij vaak net offline. Of is er staat al "laatst gezien" om 11:08 bijvoorbeeld terwijl ik om 11:08 online kom.
Volgens een vriendin kan dit, omdat er dus een vertraging in zit...
Ik heb het gevoel dat mijn ex mij in de gaten houdt op whatsapp, want telkens als ik online kom (en hem een bericht wil sturen over iets), dan is hij vaak net offline. Of is er staat al "laatst gezien" om 11:08 bijvoorbeeld terwijl ik om 11:08 online kom.

maandag 7 september 2020 om 11:04
Net even getest met mn telefoon van werk. Ik zit dus op hetzelfde WiFi netwerk.
Als ik online kom, zie je dat direct.
Als ik whatsapp weg swipe, blijf ik online voor minstens 10 sec.
Als ik whatsapp helemaal afsluit, verandert de status direct in ‘laatst gezien vandaag om ..’
Aanvulling: ik kan offline gaan op het moment dat mn Werktelefoon online komt. Ik zie dat dan wel en de tijd is idd hetzelfde zoals jij beschrijft.
Als ik online kom, zie je dat direct.
Als ik whatsapp weg swipe, blijf ik online voor minstens 10 sec.
Als ik whatsapp helemaal afsluit, verandert de status direct in ‘laatst gezien vandaag om ..’
Aanvulling: ik kan offline gaan op het moment dat mn Werktelefoon online komt. Ik zie dat dan wel en de tijd is idd hetzelfde zoals jij beschrijft.
anoniem_64d3fd266ee06 wijzigde dit bericht op 07-09-2020 11:07
20.84% gewijzigd

maandag 7 september 2020 om 11:06
En dan?miss_sweet schreef: ↑07-09-2020 11:03Bedankt voor de reacties tot dusver.
Wat een raar gedoe. Block je ex, klaar.
maandag 7 september 2020 om 11:10
En dan kijkt hij vaak of jij online bent en hij houd jou in de gaten wat wil je dan met die informatie?miss_sweet schreef: ↑07-09-2020 11:03Bedankt voor de reacties tot dusver.
Dat voorkom je toch niet tenzij je hem blokkeert en als je niet wilt hebben dat hij kan zien wanneer je online bent geweest dan zal je dat moeten veranderen in je instellingen. Maar dan kan verder niemand zien wanneer je voor het laatst online bent geweest.
Je kan ook je ex een sms sturen als je wat moet vertellen/vragen en dan gewoon blokkeren op Whatsapp.
Blijf in jezelf geloven !
maandag 7 september 2020 om 11:12
Toen ik verliefd was op mijn vriend en de spannende sfeer tussen ons was al ontstaan kon ik ook echt vaak kijken wanneer hij voor het laatst online was
Mijn vriendinnen zeiden dit ook te doen wanneer verliefd en ik ging er ook helemaal vanuit dat mijn vriend mijn tijden ook bekeek, destijds. Ik bedacht, allemaal in mijn hoofd, dat we het ook heel spannend vonden als we online stonden. En een paar jaar later vroeg ik dat en hij moest lachen en hij zei “nee.”

maandag 7 september 2020 om 11:30
Stel dat hij dat wel doet? Wat maakt dat uit?miss_sweet schreef: ↑07-09-2020 11:03Bedankt voor de reacties tot dusver.

maandag 7 september 2020 om 11:35
miss_sweet schreef: ↑07-09-2020 11:03
Ik heb het gevoel dat mijn ex mij in de gaten houdt op whatsapp, want telkens als ik online kom (en hem een bericht wil sturen over iets), dan is hij vaak net offline.
Dus als jij online komt check je altijd direct of hij online is? Wie is nu wie in de gaten aan het houden?

maandag 7 september 2020 om 11:39

maandag 7 september 2020 om 13:50
Mataranka schreef: ↑07-09-2020 10:52Ik heb de optie uit staan sinds mijn zwangerschapsverlof 5 jaar geleden en ik heb sindsdien nog nooit een moment gehad dat het wél handig was geweest dat het aan stond. Ik heb het idee dat het alleen maar gedoe oplevert ('ik zag dat je online was/bent geweest, maar je hebt niet gereageerd op mijn appje', dat niveau). Ik zie het nu ook niet van een ander en ik mis niets.
Gelukkig heb ik vrienden/familie/bekenden die me daar nog nooit op hebben aangesproken, ik hen ook niet: ik lees en antwoord als het mij uitkomt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje