Trophy vrouwen en 'succesvolle' mannen

03-09-2020 13:42 1085 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nav de Netflix serie over Betty Broderick die haar ex-man Dan en zijn veel jongere nieuwe vrouw Linda (die willen en wetens een affaire begon met Dan) in hun slaap doodschoot, vroeg ik me het volgende af:

Hoeveel haat kun je hebben tov je ex als hij je na zoveel jaar dumpt voor een veel jongere trophy wife?

Haar verhaal leek een klein beetje op mijn eigen verhaal. Alleen niet dat mijn ex miljonair was geworden :-). Maar ook ik steunde hem in onze 'financieel' magere jaren, was een tijdje hoofdkostwinner zodat hij zich kon concentreren op zijn ondernemerschap, ook tijdens mijn zwangerschappen en tijdens de tropenjaren stond ik financieel voor het gezin in . Hielp hem om als zelfstandige aan de slag te kunnen, kocht grotendeels met mijn geld ons vastgoed. Waardoor hij ineens 'aantrekkelijker' werd voor de jongere dames. Affaire met 15 jaar jongere meid die hem en zijn (lees: mijn) bezittingen interessant vond en zij beiden alles op alles zetten om mij eruit te gooien. Hij had haar nl gouden bergen beloofd.
Was een strijd van een paar jaar lang waar zijn vriendinnetje ook gretig aan mee deed om mij financieel uit te kleden en zoveel mogelijk op zijn en haar naam te krijgen. Laat ik het zo zeggen: zij was de drijvende kracht in het gevecht voor bezittingen en geld.
Gelukkig is het hen niet gelukt en eindigden we beiden met weinig (door allerlei omstandigheden waar ik nu niet verder op inga)..
Maar het hele gebeuren had wel een enorme impact op mij.

Nu lees ik nav deze Netflix serie dat dit zoveel vrouwen overkomt. Man steunen, man klimt omhoog op de ladder, man komt in een andere 'league' terecht, man krijgt oog voor andere jongere gewillige vrouwen die maar al te graag het plaatsje van de vrouw des huizes wil overnemen. Eerste vrouw wordt eruit gewerkt, blijft verbitterd achter, depressies etc. Jongere vrouw krijgt haar leven, trophywife aan de arm en ex-man laat geen traan

[...]
In het geval van Betty Broderick kon haar verbittering door geen enkele hoeveelheid geld gestild worden. (Al kwam dat ook door de pesterijen van haar ex en diens vrouw). Ze was aan de kant geschoven als een vuilniszak.

In mijn geval was ik nog lang redelijk verbitterd, maar was uiteindelijk wel in staat om mezelf op te rapen (therapieën).

Maar wat is het dat de man waar zo een vrouw mee getrouwd is, door zijn succes niet meer de man blijft die ze kende?
Plots deugd niks meer aan de eerste vrouw die hem steunde in moeilijke periodes, terwijl, volgens de nu succesvolle man, de trophy vrouw alles blijkt ze zijn waar hij altijd naar verlangde...(hmm.. frons)
Hoort een trophy wife bij een succesvolle man in sommige kringen?
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 04-09-2020 09:47
Reden: spoilen
5.03% gewijzigd
Ik moet momenteel telkens aan dit topic denken als ik iets over Berlusconi lees: 84 jaar en z’n vriendin is 30. Dat valt toch ook niet erg serieus te nemen...

Overigens ken ik meerdere mannen die letterlijk tegen me verteld hebben dat het allemaal leuk en aardig was die jonge nieuwe vriendin, maar dat een kind erbij op hun leeftijd toch eigenlijk niet zo’n goed idee was geweest. Slappe zak ben je dan natuurlijk ook om je dat eerst aan te laten leunen en dan tegen andere vrouwen te gaan lopen klagen, maar toch.
Sjulia schreef:
07-09-2020 08:06
Rens zag haar wel als trophy in ieder geval. Wat was hij trots :mrgreen: Brrrr
Dat wil niet zeggen dat ze er eentje was. Het ego van meneer Kaktus maakt rare sprongen.

Niet speciaal tegen jou, maar in het algemeen: Eigenlijk is het natuurlijk enorm denigrerend om vrouwen af te schilderen als een "trophy wife".

Misschien is een rijke succesvolle, machtige en bekende man ook wel iets voor vrouwen om mee op te scheppen?

Misschien is de relatie voor beide partijen wel een ego boost. Dat moeten ze echt lekker zelf uitzoeken.

De manier waarop sommige mannen denken met hun ex vrouw om te kunnen gaan, heeft niet zoveel te maken met de nieuwe vriendin, maar alles met het ego en karakter van die man.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
fashionvictim schreef:
06-09-2020 21:25
Ben je een man?

Ik snap ook nooit zo wat mensen aan een veel jongere partner vinden. Dan gaat het dus echt alleen om het fysieke, denk ik dan. Als het ook om karakter of intellect zou gaan zou de veel jongere partner immers afvallen.
Nee hoor, ik heb weleens een veel jongere vriend gehad en die leeftijd was wel behoorlijk toeval, net als mijn oudere vriendje.
Metallover schreef:
07-09-2020 08:14
Tuurlijk. Hij was er gewoon zelf bij hoor.
Verschil is dat zij het geld hebben voor nanny’s, huishoudsters etc, zodat je niet zelf midden in de nacht strontluiers hoeft te vervangen.
Dat geldt natuurlijk voor alle succesvolle mannen. Al merk ik dat het onderwerp mee gedraaid wordt naar verlaten worden voor een jonger model (wat kennelijk toch een angst is voor velen), dan succesvolle mannen die een trophy wife hebben, wat natuurlijk helemaal geen jongere vrouw hoeft te zijn.
Getaway_Car_59 schreef:
07-09-2020 08:15
Wat een raar vooroordeel heb jij hier zeg...
Ja, ik snap dat ook nooit. Alsof er geen enorme onderlinge verschillen zijn tussen mensen.
lilalinda schreef:
07-09-2020 08:25
Rens is toch failliet? berooid?
Ja, klopt.
Sjulia schreef:
07-09-2020 08:06
Rens zag haar wel als trophy in ieder geval. Wat was hij trots :mrgreen: Brrrr
Nou ja, voor iemand die door de wereld uitgespuugd werd was zij vast een trofee.

Maar verder. Om beiden loop je met een grote boog heen.
DS1971 schreef:
07-09-2020 08:36
Dat geldt natuurlijk voor alle succesvolle mannen. Al merk ik dat het onderwerp mee gedraaid wordt naar verlaten worden voor een jonger model (wat kennelijk toch een angst is voor velen), dan succesvolle mannen die een trophy wife hebben, wat natuurlijk helemaal geen jongere vrouw hoeft te zijn.
ik denk, dat verlaten worden voor een jonger model, ook appelleert aan een natuurlijke angst om oud te worden.
Oud is niet aantrekkelijk in onze samenleving. Voor mannen en vrouwen. Het grappige is, dat de oude partner denkt, dat een jonge partner op hen afstraalt. Dat ze dan jeugdiger lijken, jong blijven. Levenselixer?
lilalinda schreef:
07-09-2020 08:49
ik denk, dat verlaten worden voor een jonger model, ook appelleert aan een natuurlijke angst om oud te worden.
Oud is niet aantrekkelijk in onze samenleving. Voor mannen en vrouwen. Het grappige is, dat de oude partner denkt, dat een jonge partner op hen afstraalt. Dat ze dan jeugdiger lijken, jong blijven. Levenselixer?
Ik denk vooral dat de oude partner zich jong voelt, alsof hij of zij nog de leeftijd van de jongste heeft.

Ik vind ingeruild worden voor een jonger exemplaar minder pijnlijk dan afgewezen worden voor iemand van mijn eigen leeftijd.
Sjulia schreef:
07-09-2020 08:11
Dit walgelijke stukje tekst zou ik ook niet snel vergeten :hihi: AMSTERDAM - Rob Geus is erg blij met het feit dat zijn vriendin dertien jaar jonger is dan hij. "Daar kun je als man natuurlijk alleen maar trots op zijn, dat je zo’n mooi glad huidje naast je hebt lopen."
Geus is zelf 41 en Susan is dus jonger. "Ze is 28, ja, inderdaad jong", zegt hij in de Nieuwe Revu. "Het is echt een leuk dametje."

De presentator van De Smaakpolitie noemt het karakter van iemand ontzettend belangrijk."Maar het is net als bij vlees. In kookworkshops vertel ik altijd: je kunt vlees gewoon kaal presenteren, maar als je het glaceert, als je het vlees van een glimmend huidje voorziet, dan geven jouw hersenen je smaakpapillen signalen waardoor je er gewoon meer trek in krijgt."

BN'er

Ook is Geus blij dat Suzanne goed om kan gaan met zijn status als BN’er. "Bij mijn ex-vrouw Miranda had ik wel het idee dat mijn wereld gewoon iets te snel ging voor haar. Maar bij mijn huidige vriendin heb ik dat helemaal niet."
Dit is toch wel met afstand een van de afschuwelijkste teksten die ik in jaren gelezen heb! :D :O

Wat een ontzettende kwal is die man toch ook.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
07-09-2020 09:15
Dit is toch wel met afstand een van de afschuwelijkste teksten die ik in jaren gelezen heb! :D :O

Wat een ontzettende kwal is die man toch ook.
Lol ja. Zou ik als vriendin niet blij mee zijn. Zou ook graag een interview terug willen geven waarbij ik een relatie met een oudere man (hem) vergelijk met shoppen bij de kringloop, ofzo.
Sjulia schreef:
07-09-2020 09:22
Lol ja. Zou ik als vriendin niet blij mee zijn. Zou ook graag een interview terug willen geven waarbij ik een relatie met een oudere man (hem) vergelijk met shoppen bij de kringloop, ofzo.
Och ja, maar ook die ontzettend denigrerende tekst over zijn ex-vrouw en moeder van zijn eerste kind! Zo van "ja, die is een beetje simpel, die kan dat allemaal niet bijbenen, de beschaving". Alsof hij haar letterlijk tussen de wolven heeft gevonden ofzo. Arrogante loser.
Am Yisrael Chai!
Sjulia schreef:
07-09-2020 09:22

:HA:
fashionvictim schreef:
07-09-2020 09:25
Och ja, maar ook die ontzettend denigrerende tekst over zijn ex-vrouw en moeder van zijn eerste kind! Zo van "ja, die is een beetje simpel, die kan dat allemaal niet bijbenen, de beschaving". Alsof hij haar letterlijk tussen de wolven heeft gevonden ofzo. Arrogante loser.
:applause: idd. Eikeltje.
fashionvictim schreef:
Erg hè. Bah.
George clooney heeft ook absoluut een vrouw om de show mee te stelen. Maar die heeft zelf ook een dijk van een carrière.
fashionvictim schreef:
Misschien is ze juist te beschaafd gebleven.
Vind hem altijd zo ongevoelig hork. Als mijn vent een een lekker geglaceerd stukje vlees had genoemd had hij trouwens weer naar de slager gemogen voor een nieuw stukje. Bah bah...
Trien30 schreef:
07-09-2020 10:16
George clooney heeft ook absoluut een vrouw om de show mee te stelen. Maar die heeft zelf ook een dijk van een carrière.
George Clooney lijkt mij zelf ook niet bepaald een slechte vangst. (Geen idee of het een leuke man is. Maar dat weten we van die vrouw ook niet. )
Hexopbezemsteel schreef:
07-09-2020 10:36
George Clooney lijkt mij zelf ook niet bepaald een slechte vangst. (Geen idee of het een leuke man is. Maar dat weten we van die vrouw ook niet. )
Jawel toch? Die vrouw is geen leuke man.
lilalinda schreef:
07-09-2020 08:49
Ja, dat zou heel goed kunnen dat de angst voor ouder worden erachter steekt.

Dat een jongere partner je jong kan houden klopt wel, als je zelf houdt van een wat actievere levensstijl (wat vaak wel nodig is om het samen leuk te hebben aangezien jongere vrouwen gemiddeld gezien actiever zijn) en jouw nieuwe vriendin ook wezenlijk actiever is (die kans is vrij groot). Op zo’n moment word je gestimuleerd om lekker actief te blijven, wat nu eenmaal goed is voor lichaam en geest.

En van een nieuwe relatie krijg je sowieso extra energie, dus het verschil lijkt nog groter dan het is.
Trien30 schreef:
07-09-2020 10:16
Hij was zelf natuurlijk ook de catch van de wereld en ik vind het dan ook heel erg voor hem spreken dat hij voor een intelligente vrouw viel.
DS1971 schreef:
07-09-2020 10:56
Ja, dat zou heel goed kunnen dat de angst voor ouder worden erachter steekt.

Dat een jongere partner je jong kan houden klopt wel, als je zelf houdt van een wat actievere levensstijl (wat vaak wel nodig is om het samen leuk te hebben aangezien jongere vrouwen gemiddeld gezien actiever zijn) en jouw nieuwe vriendin ook wezenlijk actiever is (die kans is vrij groot). Op zo’n moment word je gestimuleerd om lekker actief te blijven, wat nu eenmaal goed is voor lichaam en geest.

Wat versta je onder een "actieve levensstijl" en wat is volgens jou het verschil in activiteit? Is een oprechte vraag. Ik zie om mijn heen veel dertigers die (logisch) vooral bezig zijn met werk en kinderen.

Twintigers zie ik vooral bezig zijn met studeren en uitgaan.

En van een nieuwe relatie krijg je sowieso extra energie, dus het verschil lijkt nog groter dan het is.
Hexopbezemsteel schreef:
07-09-2020 11:19
Sportief zijn bv. En dat kan ook met kinderen. Wij gaan vaak met de kinderen wandelen bv. Of we gaan met ze fietsen.

Daarnaast hebben we een fitnessruimte in huis. We zijn met elkaar ook heel actief in brede zin.

Overigens was mijn ex-vrouw ook heel actief. Was. Bij haar zie je terug dat haar nieuwe vriend geen sporter is.
Hanaa schreef:
03-09-2020 13:42
...andere jongere gewillige vrouwen die maar al te graag het plaatsje van de vrouw des huizes wil overnemen. Eerste vrouw wordt eruit gewerkt, blijft verbitterd achter, depressies etc. Jongere vrouw krijgt haar leven, trophywife aan de arm en ex-man laat geen traan

Op die manier klinkt het als een koekoeksjong.
Heel oneerlijk maar evolutionair gezien totaal logisch.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
DS1971 schreef:
07-09-2020 11:29
Sportief zijn bv. En dat kan ook met kinderen. Wij gaan vaak met de kinderen wandelen bv. Of we gaan met ze fietsen.

Daarnaast hebben we een fitnessruimte in huis. We zijn met elkaar ook heel actief in brede zin.

Overigens was mijn ex-vrouw ook heel actief. Was. Bij haar zie je terug dat haar nieuwe vriend geen sporter is.
Maar als jij sportief bent en je vrouw ook, dan gaat een jongere vrouw je toch niet actiever maken, puur omdat ze jonger is?

Met de kinderen wandelen vind ik ook niet heel actief trouwens, beetje gezapig wel. Vooral met kinderen kun je ook niet even lekker doorstappen of echt lange tochten maken.

Bij zo’n vent als Rob Geus zie ik ook wel voor me dat hij lekker de bloemetjes buiten zet, vind dat je oude leven ook wel gewoon door kan gaan en zijn vrouw thuis alle shit laat opknappen waardoor zíj inderdaad geen tijd en vooral puf heeft om op zondagochtend met haar man naar de tennisbaan te gaan.

Dit zeg maar:
https://www.google.nl/amp/s/amp.thegua ... selves
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 07-09-2020 11:43
24.61% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven