Trophy vrouwen en 'succesvolle' mannen

03-09-2020 13:42 1085 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nav de Netflix serie over Betty Broderick die haar ex-man Dan en zijn veel jongere nieuwe vrouw Linda (die willen en wetens een affaire begon met Dan) in hun slaap doodschoot, vroeg ik me het volgende af:

Hoeveel haat kun je hebben tov je ex als hij je na zoveel jaar dumpt voor een veel jongere trophy wife?

Haar verhaal leek een klein beetje op mijn eigen verhaal. Alleen niet dat mijn ex miljonair was geworden :-). Maar ook ik steunde hem in onze 'financieel' magere jaren, was een tijdje hoofdkostwinner zodat hij zich kon concentreren op zijn ondernemerschap, ook tijdens mijn zwangerschappen en tijdens de tropenjaren stond ik financieel voor het gezin in . Hielp hem om als zelfstandige aan de slag te kunnen, kocht grotendeels met mijn geld ons vastgoed. Waardoor hij ineens 'aantrekkelijker' werd voor de jongere dames. Affaire met 15 jaar jongere meid die hem en zijn (lees: mijn) bezittingen interessant vond en zij beiden alles op alles zetten om mij eruit te gooien. Hij had haar nl gouden bergen beloofd.
Was een strijd van een paar jaar lang waar zijn vriendinnetje ook gretig aan mee deed om mij financieel uit te kleden en zoveel mogelijk op zijn en haar naam te krijgen. Laat ik het zo zeggen: zij was de drijvende kracht in het gevecht voor bezittingen en geld.
Gelukkig is het hen niet gelukt en eindigden we beiden met weinig (door allerlei omstandigheden waar ik nu niet verder op inga)..
Maar het hele gebeuren had wel een enorme impact op mij.

Nu lees ik nav deze Netflix serie dat dit zoveel vrouwen overkomt. Man steunen, man klimt omhoog op de ladder, man komt in een andere 'league' terecht, man krijgt oog voor andere jongere gewillige vrouwen die maar al te graag het plaatsje van de vrouw des huizes wil overnemen. Eerste vrouw wordt eruit gewerkt, blijft verbitterd achter, depressies etc. Jongere vrouw krijgt haar leven, trophywife aan de arm en ex-man laat geen traan

[...]
In het geval van Betty Broderick kon haar verbittering door geen enkele hoeveelheid geld gestild worden. (Al kwam dat ook door de pesterijen van haar ex en diens vrouw). Ze was aan de kant geschoven als een vuilniszak.

In mijn geval was ik nog lang redelijk verbitterd, maar was uiteindelijk wel in staat om mezelf op te rapen (therapieën).

Maar wat is het dat de man waar zo een vrouw mee getrouwd is, door zijn succes niet meer de man blijft die ze kende?
Plots deugd niks meer aan de eerste vrouw die hem steunde in moeilijke periodes, terwijl, volgens de nu succesvolle man, de trophy vrouw alles blijkt ze zijn waar hij altijd naar verlangde...(hmm.. frons)
Hoort een trophy wife bij een succesvolle man in sommige kringen?
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 04-09-2020 09:47
Reden: spoilen
5.03% gewijzigd
Sjulia schreef:
07-09-2020 08:11
Dit walgelijke stukje tekst zou ik ook niet snel vergeten :hihi: AMSTERDAM - Rob Geus is erg blij met het feit dat zijn vriendin dertien jaar jonger is dan hij. "Daar kun je als man natuurlijk alleen maar trots op zijn, dat je zo’n mooi glad huidje naast je hebt lopen."
Geus is zelf 41 en Susan is dus jonger. "Ze is 28, ja, inderdaad jong", zegt hij in de Nieuwe Revu. "Het is echt een leuk dametje."

De presentator van De Smaakpolitie noemt het karakter van iemand ontzettend belangrijk."Maar het is net als bij vlees. In kookworkshops vertel ik altijd: je kunt vlees gewoon kaal presenteren, maar als je het glaceert, als je het vlees van een glimmend huidje voorziet, dan geven jouw hersenen je smaakpapillen signalen waardoor je er gewoon meer trek in krijgt."

BN'er

Ook is Geus blij dat Suzanne goed om kan gaan met zijn status als BN’er. "Bij mijn ex-vrouw Miranda had ik wel het idee dat mijn wereld gewoon iets te snel ging voor haar. Maar bij mijn huidige vriendin heb ik dat helemaal niet."
Oh wat erg! Niet alleen het gras moet gemaaid, het vrouwtje moet goed gestreken zijn :|

Die man heeft een flinke stoornis, ex mag blij zijn dat ze van hem af is.
Mevrouw75 schreef:
07-09-2020 11:37
Maar als jij sportief bent en je vrouw ook, dan gaat een jongere vrouw je toch niet actiever maken, puur omdat ze jonger is?

Met de kinderen wandelen vind ik ook niet heel actief trouwens, beetje gezapig wel. Vooral met kinderen kun je ook niet even lekker doorstappen of echt lange tochten maken.
Nou, we doen onderweg op speelse manier veel rennen, dus dat kan ook prima actief.

Of we nemen ze mee naar de speeltuin en dan gaan wij samen basketballen. Ook met kinderen kun je echt wel actief blijven.

En verder sprak ik niet over mijzelf.
DS1971 schreef:
07-09-2020 11:43
Nou, we doen onderweg op speelse manier veel rennen, dus dat kan ook prima actief.

Of we nemen ze mee naar de speeltuin en dan gaan wij samen basketballen. Ook met kinderen kun je echt wel actief blijven.

En verder sprak ik niet over mijzelf.
Ik heb nog een stukje toegevoegd. En ik sprak ook gewoon over algemeen.
Uiteindelijk wordt leeftijdsverschil wel groter. Hoe actief je ook bent op jongere leeftijd. Op je 25ste een baby zal heel anders zijn als op je 40ste of 50ste. Je zal vroeg of laat eerder verouderen en je partner is daar nog niet. Dat is onvermijdelijk en van te voren moeilijk te overzien; hoe dat in de praktijk zal zijn.
Mevrouw75 schreef:
07-09-2020 11:44
En ik sprak ook gewoon over algemeen.
Omdat je een vraag over mij stelde.
DS1971 schreef:
07-09-2020 11:52
Omdat je een vraag over mij stelde.
Ja ik zie het, met het ge-jij.
Ik bedoelde dat niet heel erg gericht op jou.
Sjulia schreef:
07-09-2020 11:46
Uiteindelijk wordt leeftijdsverschil wel groter. Hoe actief je ook bent op jongere leeftijd. Op je 25ste een baby zal heel anders zijn als op je 40ste of 50ste. Je zal vroeg of laat eerder verouderen en je partner is daar nog niet. Dat is onvermijdelijk en van te voren moeilijk te overzien; hoe dat in de praktijk zal zijn.
Vader worden van een paar koters na 45 lijkt me best pittig. Misschien vergis ik me en houdt dat een man wek weer jong.
Maar om me heen zie ik dat de gemiddelde man van tegen de 50 vooral met tieners in huis zitten, maar wel weer de vrijheid hebben om hun hobby's enzo weer op te pakken en langzaam aan weer te gaan en staan waar ze willen. Ik ken jonge 50'ers die intussen opa zijn geworden.
Zou een 50 jarige man echt zin hebben in crèches, zwemlessen, speelafspraakjes, hele dagen door brengen in kinderparadijzen, elke dag in de weer zijn met baby's, peuters en kleuters etc? Of zou zo een man dat vooral over laten aan zijn jongere vrouw?
Mevrouw75 schreef:
07-09-2020 11:08
Hij was zelf natuurlijk ook de catch van de wereld en ik vind het dan ook heel erg voor hem spreken dat hij voor een intelligente vrouw viel.
Oh absoluut. Ze hebben denk zeer gelijkwaardige partners in elkaar.

Vond ik bij brad pitt en angelina jolie trouwens ook.

Leonardo di caprio lijkt het niet echt ge lukken met zn modellen.
Hanaa schreef:
07-09-2020 12:00

Zou een 50 jarige man echt zin hebben in crèches, zwemlessen, speelafspraakjes, hele dagen door brengen in kinderparadijzen, elke dag in de weer zijn met baby's, peuters en kleuters etc? Of zou zo een man dat vooral over laten aan zijn jongere vrouw?
een 30jarige ook niet hoor
en voor veel vrouwen is dat ook niet bepaald hobby
lilalinda schreef:
07-09-2020 12:32
een 30jarige ook niet hoor
en voor veel vrouwen is dat ook niet bepaald hobby
Maar tussen 30 en 50 jaar zit wel een groot verschil!
Hanaa schreef:
07-09-2020 12:33
Maar tussen 30 en 50 jaar zit wel een groot verschil!
niet in "tegenzin" hoor
speelparadijzen, zwemlessen etc, zijn voor heel veel ouders echt de hel op aarde
op je nou 30 bent en vrouw of 50 en man
lilalinda schreef:
07-09-2020 12:37
niet in "tegenzin" hoor
speelparadijzen, zwemlessen etc, zijn voor heel veel ouders echt de hel op aarde
In energiewaarden wel. Dat hoort gewoon bij ouder worden.
lilalinda schreef:
07-09-2020 12:37
niet in "tegenzin" hoor
Ik neem ze lekker mee als er F1 is. Kijk ik de wedstrijd en zij hebben lol. ;)

Ik vind het allemaal wel prima hoor.
Sjulia schreef:
07-09-2020 12:40
In energiewaarden wel. Dat hoort gewoon bij ouder worden.
oh vast, ik geloof ook (en onderzoeken bevestigen) dat relaties met mensen met kleinere leeftijdsverschillen langduriger houdbaar blijven.
Maar sommige zaken in een kinderleven, zijn voor ouders echt nooit lollig: slaapgeberek, zwemles, speearadijs, drukke vriendjes, eetgezeik etc.
Net die serie gebinged en wat een lul van een vent. Ik keur moord niet goed maar de frustratie van Betty kan ik me levendig voorstellen. Dat je een ander hebt en er geen trek meer in hebt is 1 ding maar iemand jarenlang gaslighten is gewoon gemeen tot op het bot. De moeder van je 4 kids in een huis met termieten en ratten laten zitten. Als zij had gezegd Leuk dat je rechten wil studeren maar jij hebt al een studie gedaan nu is het mijn beurt hup ik ga studeren succes met onze 4 kids dan was die vent nooit zo rijk geworden. Ik kan me voorstellen dat je dusdanig doordraait van dit jarenlange onrecht en gemis van je kids dat je gekke dingen doet.
Hanaa schreef:
07-09-2020 12:00
Zou een 50 jarige man echt zin hebben in crèches, zwemlessen, speelafspraakjes, hele dagen door brengen in kinderparadijzen,
Waarom zou iemand (m/v) hele dagen doorbrengen in kinderparadijzen ipv de kinderen een dag daar laten en weggaan als bij een kdv als daar zo lang zijn zo'n probleem is?
madamzonderm schreef:
07-09-2020 12:50
Waarom zou iemand (m/v) hele dagen doorbrengen in kinderparadijzen ipv de kinderen een dag daar laten en weggaan als bij een kdv als daar zo lang zijn zo'n probleem is?
Je kan je kind toch niet alleen in monkeytown dumpen en dan weggaan.

Zo heb ik daar de hele middag gezeten, kind blij, man blij, ik iets minder, maar ik had de ochtend door zwemles vrij.
Mevrouw75 schreef:
07-09-2020 12:55
Je kan je kind toch niet alleen in monkeytown dumpen en dan weggaan.

Zo heb ik daar de hele middag gezeten, kind blij, man blij, ik iets minder, maar ik had de ochtend door zwemles vrij.
Lijkt me best handig als dat kan als dat zo'n ramp is om daar te zijn. Je kan toch personeel daar zetten net als in een kdv? Of is het wel okay een kind in een kdv met personeel te proppen maar niet in monkeytown met personeel?

Ja, beter als je kan afwisselen met partner en het even 'minder blij' is ipv 'hel op aarde'.
madamzonderm schreef:
07-09-2020 13:01
Lijkt me best handig als dat kan als dat zo'n ramp is om daar te zijn. Je kan toch personeel daar zetten net als in een kdv? Of is het wel okay een kind in een kdv met personeel te proppen maar niet in monkeytown met personeel?

Ja, beter als je kan afwisselen met partner en het even 'minder blij' is ipv 'hel op aarde'.
Ik vind daar wel verschil in zitten.
lilalinda schreef:
07-09-2020 12:42
oh vast, ik geloof ook (en onderzoeken bevestigen) dat relaties met mensen met kleinere leeftijdsverschillen langduriger houdbaar blijven.
Maar sommige zaken in een kinderleven, zijn voor ouders echt nooit lollig: slaapgeberek, zwemles, speearadijs, drukke vriendjes, eetgezeik etc.
Klopt, maar het blijft daarom wonderlijk dat best veel oudere mannen nóg een keer aan kinderen beginnen, terwijl ze het klappen van de zweep al kennen en ze dus heel goed weten dat het een 'noodzakelijk kwaad' is, maar zeker niets om naar terug te verlangen, laat staan om dat tranendal (zwemlessen, kinderparadijzen, kleuterschooltjes etc.) lekker nóg een keer te willen doorlopen. Op mij komt het altijd over als 'achteruit leven', in plaats van vóóruit. Terwijl wij met onze vriendengroep inmiddels kitesurfen en skiën met onze kinderen, staan de tweede leg-vaders langs de rand van een oefenbad met vlaggetjes te zwaaien omdat hun peuter zo leuk spartelt.

Dat is het enige grote geluk van vrouw zijn: wij kúnnen die ellende na een bepaalde leeftijd niet eens nog een keer meemaken! Want ik kan me wel voorstellen dat mannen dat offer brengen voor een jonge vrouw. Liefde, hè? Maar ik heb altijd diep medelijden met mannen die in die 'achteruit-stand' terecht komen, alsof ze zélf terug moeten naar de kleuterschool terwijl ze allang zijn afgestudeerd en het leven eindelijk écht gaat beginnen.
madamzonderm schreef:
07-09-2020 13:01

ik vind de speel"paradijzen" wel degelijk hel op aarde, ze scoren zelfs nog iets boven IKEA
dat lawaai alleen al
samarinde schreef:
07-09-2020 13:05
Klopt, maar het blijft daarom wonderlijk dat best veel oudere mannen nóg een keer aan kinderen beginnen, terwijl ze het klappen van de zweep al kennen en ze dus heel goed weten dat het een 'noodzakelijk kwaad' is, maar zeker niets om naar terug te verlangen, laat staan om dat tranendal (zwemlessen, kinderparadijzen, kleuterschooltjes etc.) lekker nóg een keer te willen doorlopen. Op mij komt het altijd over als 'achteruit leven', in plaats van vóóruit. Terwijl wij met onze vriendengroep inmiddels kitesurfen en skiën met onze kinderen, staan de tweede leg-vaders langs de rand van een oefenbad met vlaggetjes te zwaaien omdat hun peuter zo leuk spartelt.

maar dat kind komt er niet voor hem, maar voor haar
dat is de keerzijde
want anders voelt zij zich achtergesteld aan mevrouw1
lilalinda schreef:
07-09-2020 13:09
maar dat kind komt er niet voor hem, maar voor haar
dat is de keerzijde
want anders voelt zij zich achtergesteld aan mevrouw1
Uiteraard. Geen weldenkende man begint aan een tweede leg omdat hij zo graag kinderen wil - die hééft hij namelijk al :-D
samarinde schreef:
07-09-2020 13:05

Dat is het enige grote geluk van vrouw zijn: wij kúnnen die ellende na een bepaalde leeftijd niet eens nog een keer meemaken! Want ik kan me wel voorstellen dat mannen dat offer brengen voor een jonge vrouw. Liefde, hè? Maar ik heb altijd diep medelijden met mannen die in die 'achteruit-stand' terecht komen, alsof ze zélf terug moeten naar de kleuterschool terwijl ze allang zijn afgestudeerd en het leven eindelijk écht gaat beginnen.
Het is inderdaad vaak het offer wat ze leveren voor het samen kunnen zijn met een jongere vrouw.

Doet me trouwens denken aan de film met Meryl Streep en (jawel!) Alec Baldwin waarin Alec Meryl na zoveel jaar huwelijk en inmiddels 3 volwassen kinderen inruilt voor een jong fotomodel.
Meryl herpakt zich weer, gaat weer daten, leuke uitjes en avonden met vriendinnen, terwijl Alec weer in de luiers zit en een peuter met driftbuien achterna moet rennen en zijn nieuwe vrouw die nóg een kind wil.
Tijdens de film denkt hij steeds met weemoed aan zijn ex en het 'vrije' leventje dat hij met haar had kunnen hebben.
(Ben even de titel van de film kwijt)
lilalinda schreef:
07-09-2020 13:08
ik vind de speel"paradijzen" wel degelijk hel op aarde, ze scoren zelfs nog iets boven IKEA
dat lawaai alleen al
Ja en dan zou ik niet blijven maar zien dat ik de opvang uit handen kan geven daar. Desnoods ploegendienst met een andere ouder of zo. Of dus personeel als in een kdv.
Ik kom nooit in speelparadijzen maar in de Ikea zie ik een groot voordeel van geen kinderen hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven