Trophy vrouwen en 'succesvolle' mannen

03-09-2020 13:42 1085 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nav de Netflix serie over Betty Broderick die haar ex-man Dan en zijn veel jongere nieuwe vrouw Linda (die willen en wetens een affaire begon met Dan) in hun slaap doodschoot, vroeg ik me het volgende af:

Hoeveel haat kun je hebben tov je ex als hij je na zoveel jaar dumpt voor een veel jongere trophy wife?

Haar verhaal leek een klein beetje op mijn eigen verhaal. Alleen niet dat mijn ex miljonair was geworden :-). Maar ook ik steunde hem in onze 'financieel' magere jaren, was een tijdje hoofdkostwinner zodat hij zich kon concentreren op zijn ondernemerschap, ook tijdens mijn zwangerschappen en tijdens de tropenjaren stond ik financieel voor het gezin in . Hielp hem om als zelfstandige aan de slag te kunnen, kocht grotendeels met mijn geld ons vastgoed. Waardoor hij ineens 'aantrekkelijker' werd voor de jongere dames. Affaire met 15 jaar jongere meid die hem en zijn (lees: mijn) bezittingen interessant vond en zij beiden alles op alles zetten om mij eruit te gooien. Hij had haar nl gouden bergen beloofd.
Was een strijd van een paar jaar lang waar zijn vriendinnetje ook gretig aan mee deed om mij financieel uit te kleden en zoveel mogelijk op zijn en haar naam te krijgen. Laat ik het zo zeggen: zij was de drijvende kracht in het gevecht voor bezittingen en geld.
Gelukkig is het hen niet gelukt en eindigden we beiden met weinig (door allerlei omstandigheden waar ik nu niet verder op inga)..
Maar het hele gebeuren had wel een enorme impact op mij.

Nu lees ik nav deze Netflix serie dat dit zoveel vrouwen overkomt. Man steunen, man klimt omhoog op de ladder, man komt in een andere 'league' terecht, man krijgt oog voor andere jongere gewillige vrouwen die maar al te graag het plaatsje van de vrouw des huizes wil overnemen. Eerste vrouw wordt eruit gewerkt, blijft verbitterd achter, depressies etc. Jongere vrouw krijgt haar leven, trophywife aan de arm en ex-man laat geen traan

[...]
In het geval van Betty Broderick kon haar verbittering door geen enkele hoeveelheid geld gestild worden. (Al kwam dat ook door de pesterijen van haar ex en diens vrouw). Ze was aan de kant geschoven als een vuilniszak.

In mijn geval was ik nog lang redelijk verbitterd, maar was uiteindelijk wel in staat om mezelf op te rapen (therapieën).

Maar wat is het dat de man waar zo een vrouw mee getrouwd is, door zijn succes niet meer de man blijft die ze kende?
Plots deugd niks meer aan de eerste vrouw die hem steunde in moeilijke periodes, terwijl, volgens de nu succesvolle man, de trophy vrouw alles blijkt ze zijn waar hij altijd naar verlangde...(hmm.. frons)
Hoort een trophy wife bij een succesvolle man in sommige kringen?
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 04-09-2020 09:47
Reden: spoilen
5.03% gewijzigd
Gevonden

https://www.moviemeter.nl/film/59397

'It's complicated'

Ah ze was al een tijdje gescheiden van Alec lees ik nu. Hij hertrouwt met een veel jongere vrouw en heeft daar spijt van als haren op zijn hoofd.
(Leuke film nu the way)
samarinde schreef:
07-09-2020 13:14
Uiteraard. Geen weldenkende man begint aan een tweede leg omdat hij zo graag kinderen wil - die hééft hij namelijk al :-D
En volgens mij kreeg Dan geen kinderen meer met Linda (ik heb de serie afgezet, vond het saai, slecht verteld en de spanningsboog ontbrak, maar naar aanleiding van dit topic overweeg ik het een tweede kans te geven), maar goed, ook zónder tweede leg moet Betty zich enorm belazerd hebben gevoeld, omdat het me heel zuur lijkt om samen kinderen te krijgen, en om dan nét als het werkelijk leuk wordt, namelijk als die kinderen groter zijn, al het gras voor je voeten weggemaaid te zien worden door een andere vrouw. Ik kan me best in Betty inleven, hoor. Ik zou geen moord beramen, maar in drift... een vlaag van verstandsverbijstering... hm, ja, daar kan ik me best iets bij voorstellen.
lilalinda schreef:
07-09-2020 13:09
maar dat kind komt er niet voor hem, maar voor haar
dat is de keerzijde
want anders voelt zij zich achtergesteld aan mevrouw1
Het is inderdaad de jongere vrouw die heel graag nog kinderen wil. De man heeft geen keuze dan ermee in te gaan.
Denk dat menig oudere man zich af en toe afvraagt waar hij aan begonnen is op die leeftijd.
samarinde schreef:
07-09-2020 13:21
En volgens mij kreeg Dan geen kinderen meer met Linda (ik heb de serie afgezet, vond het saai, slecht verteld en de spanningsboog ontbrak, maar naar aanleiding van dit topic overweeg ik het een tweede kans te geven), maar goed, ook zónder tweede leg moet Betty zich enorm belazerd hebben gevoeld, omdat het me heel zuur lijkt om samen kinderen te krijgen, en om dan nét als het werkelijk leuk wordt, namelijk als die kinderen groter zijn, al het gras voor je voeten weggemaaid te zien worden door een andere vrouw. Ik kan me best in Betty inleven, hoor. Ik zou geen moord beramen, maar in drift... een vlaag van verstandsverbijstering... hm, ja, daar kan ik me best iets bij voorstellen.
Ze wilden nog 1 reis maken en dan zouden ze aan kinderen gaan beginnen. Dus een tweede leg was al besproken.
beetjegek schreef:
07-09-2020 06:52
Ik weet nog dat toen ik 22 was ofzo ik gezoend heb met een 40-jarige getrouwde collega. Ik vond dat heel goor toen, maar ja ik was overrompeld.
Oh dat heb ik ook gedaan (collega was ook getrouwd btw), wij gingen zelfs nog een stapje verder. Ik vond het heel spannend, totdat hij op zn knieen voor me zat en ik zijn kale plek op zijn achterhoofd zag. Ik was binnen 5m weg volgens mij :rofl:
madamzonderm schreef:
07-09-2020 13:16
Ja en dan zou ik niet blijven maar zien dat ik de opvang uit handen kan geven daar. Desnoods ploegendienst met een andere ouder of zo. Of dus personeel als in een kdv.
Ik kom nooit in speelparadijzen maar in de Ikea zie ik een groot voordeel van geen kinderen hebben.
maar het rare van kinderen hebben, is dat je dus toch af&toe gaat
je gaat voor ze door de hel :)
Hanaa schreef:
07-09-2020 13:23
Het is inderdaad de jongere vrouw die heel graag nog kinderen wil. De man heeft geen keuze dan ermee in te gaan.
Denk dat menig oudere man zich af en toe afvraagt waar hij aan begonnen is op die leeftijd.
ach nee, want ook van die kinderen ga je weer houden
en ga je weer mee naar een indoor speeltuin
Hanaa schreef:
07-09-2020 05:38
Kan zeker. Maar het was niet nodig om dan 3 jaar een dubbelleven te leiden en intussen 'heel graag ' twee kinderen met mij te willen krijgen.
Een dag voor het ontdekken was ik nog de liefde van zijn leven en was ons gezin waar hij voor leefde (zijn woorden).
Om vervolgens na het ontdekken nooit meer terug te keren naar dat gezin (ziet zijn kinderen nu ook al 10 jaar niet meer).
Mag ik toch best vreemd vinden?
Natuurlijk is dat niet normaal maar wel iets wat vaak voorkomt en niet perse ligt aan de nieuwe vlam. Die man is gewoon onbetrouwbaar en weet niet wat liefde is. Anders behandel je je vrouw en kinderen toch njet zo. Dus ik.zou als ik jou was er niet intrappen dat hij de dag van te voren nog vond dat je de liefde van zijn leven was.

Gewoon een leugenaar die er echt niet met een prijs vandoor is hoor. Denk dat jij beter af bent en met de prijs vandoor bent gegaan!
samarinde schreef:
07-09-2020 13:21
Ik heb de serie na 1 aflevering ook stopgezet, werd gek van de strakgetrokken Dan. Allemaal zo Amerikaans.
Toch, nav dit topic, ga ik misschien verder kijken
wel jammer dat Betty haar man vermoord heeft
Ik was wel benieuwd geweest, of zijn 2e relatie stand zou hebben gehouden
Hanaa schreef:
07-09-2020 13:23
Van die jongere vrouw snap ik dat wel. Het is voor haar trouwens ook niet ideaal: haar oudere man heeft namelijk al kinderen en dat betekent dat er altijd een soort rivaliteit zal zijn tussen eerste leg en tweede leg (en dit zal vast worden tegengesproken door ervaringsdeskundigen, maar het is natuurlijk een feit dat één vader minder aandacht kan geven aan vier kinderen dan aan twee, en ook minder financiële steun, trouwens), maar goed, dat een jonge vrouw die kinderen graag wil, is te begrijpen. Zelf zou ik het werkelijk afschuwelijk vinden als mijn man kinderen kreeg met iemand anders. Maar gelukkig weet ik dat hij dat NOOIT zal doen, ook niet als ik morgen onder een bus loop en hij een leuke, jonge vrouw tegenkomt. Hij is namelijk écht een goede vader, en goede vaders investeren zoveel in hun kinderen (aandacht, liefde, bescherming, tijd, geld) dat ze snappen dat een kind geen 'cadeautje' is dat ze aan een vrouw geven ("Hier, dan heb jij ook iets om mee te spelen..."), maar een levensopdracht waarvan je de consequenties pas kunt overzien als je kinderen ruim volwassen zijn, en dan nóg moet je maar hopen dat je het goed hebt gedaan. Dat doe je niet twee keer. Eén keer is meer dan genoeg.
samarinde schreef:
07-09-2020 13:14
Uiteraard. Geen weldenkende man begint aan een tweede leg omdat hij zo graag kinderen wil - die hééft hij namelijk al :-D
Wat een negativiteit over kinderen.
DS1971 schreef:
07-09-2020 13:43
hoho, alleen over zwemles en speelparadijs :)

Maar het is natuurlijk wel opvallend, dat je tien jaar na de nummers 1 en 2 (en toen blij, dat je uit de luiers was), toch weer nummers 3 (en 4) op de wereld wil zetten. Dan is een nieuwe partner echt doorslaggevend. Voor de partner met al kinderen hoefde kinderen 3 (en4) niet zo nodig, anders waren ze er wel met partner1 gekomen
samarinde schreef:
. Zelf zou ik het werkelijk afschuwelijk vinden als mijn man kinderen kreeg met iemand anders

Ik ook. Maar ik zou het ook afschuwelijk gevonden hebben als een vreemde vrouw over mijn kinderen zou hebben gemoederd en het haar gezin zou hebben genoemd.
.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
pearle schreef:
07-09-2020 13:39
Ik heb de serie na 1 aflevering ook stopgezet, werd gek van de strakgetrokken Dan. Allemaal zo Amerikaans.
Toch, nav dit topic, ga ik misschien verder kijken
Slecht verteld, toch? Je weet als kijker vrijwel meteen dat Betty die twee vermoordt, je ziet zelfs hóe ze het doet, en dan moet je nog eindeloos lang gaan zitten kijken naar... eh... ja, hoe het zo ver is gekomen, maar mij was na drie afleveringen nog niet duidelijk wie van de twee nou gek was, Betty of Dan.

Vervolgens heb ik de originele podcast (L.A. Times, dacht ik) erbij gepakt en het transcript gelezen, nogal snel, en volgens mij kwam daaruit naar voren dat Betty de gek was. Maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen; ik werd een beetje ongeduldig van het hele Betty Broderick-verhaal, omdat ik niet goed begreep wat nou het punt was, de plot, de crux.

Toen ben ik afgehaakt. Maar ik vond het wel jammer, want die eerste serie (Dirty John) vond ik wél fascinerend. Heel lelijk vormgegeven, echt als een B-film, maar het verhaal werd waanzinnig goed verteld en ik heb tot het eind op de punt van mijn stoel gezeten. En dáárna nog de hele podcast (transcript) gelezen (ik lees liever dan dat ik luister). Dat was óók briljant, en nog iets gedetailleerder dan de serie.

Kan iemand uitleggen waarom het Betty Broderick-verhaal wél heel goed is?
lilalinda schreef:
07-09-2020 13:28
maar het rare van kinderen hebben, is dat je dus toch af&toe gaat
je gaat voor ze door de hel :)
Ja ik kan me wel voorstellen dat je voor je kinderen door de hel gaat. Mij lijkt het CB een hel.
Maar indoorspeelparadijzen lijken me nog wel okay. Als het zou passen in die toestellen zou ik meedoen en nu het vast niet past vermaak ik me wel met een bal of zo. Dat volwassen worden..eh..moet tenminste in dat opzicht nog komen :-P :)
samarinde schreef:
Van die jongere vrouw snap ik dat wel. Het is voor haar trouwens ook niet ideaal: haar oudere man heeft namelijk al kinderen en dat betekent dat er altijd een soort rivaliteit zal zijn tussen eerste leg en tweede leg (en dit zal vast worden tegengesproken door ervaringsdeskundigen, maar het is natuurlijk een feit dat één vader minder aandacht kan geven aan vier kinderen dan aan twee, en ook minder financiële steun, trouwens), maar goed, dat een jonge vrouw die kinderen graag wil, is te begrijpen. Zelf zou ik het werkelijk afschuwelijk vinden als mijn man kinderen kreeg met iemand anders. Maar gelukkig weet ik dat hij dat NOOIT zal doen, ook niet als ik morgen onder een bus loop en hij een leuke, jonge vrouw tegenkomt. Hij is namelijk écht een goede vader, en goede vaders investeren zoveel in hun kinderen (aandacht, liefde, bescherming, tijd, geld) dat ze snappen dat een kind geen 'cadeautje' is dat ze aan een vrouw geven ("Hier, dan heb jij ook iets om mee te spelen..."), maar een levensopdracht waarvan je de consequenties pas kunt overzien als je kinderen ruim volwassen zijn, en dan nóg moet je maar hopen dat je het goed hebt gedaan. Dat doe je niet twee keer. Eén keer is meer dan genoeg.
Dit kun je nóóit 100% zeker weten. Echt niet.
DS1971 schreef:
Ik zat destijds zielsgelukkig naast de ballenbak in het speelparadijs, hoor, en de zwemlessen deed ik ook met een lach op mijn gezicht. Maar het punt was: het ging allemaal voorbij, ooit. Dat wist ik. Het hoort erbij, je kunt ervan genieten omdat het 'fases' zijn, en godzijdank leiden al die fases uiteindelijk tot VRIJHEID!

Niks negatiefs aan, verder. Maar ik ben wél negatief als ik me voorstel (al is dat een waanidee, in mijn geval) dat ik na mijn 45e nog stééds naast die ballenbak had moeten zitten.
Hanaa schreef:
07-09-2020 13:54
Er is sterilisatie wat de kans dat hij geen kinderen krijgt *zeer* dicht bij 100% brengt.
samarinde schreef:
07-09-2020 13:58
Ik zat destijds zielsgelukkig naast de ballenbak in het speelparadijs, hoor, en de zwemlessen deed ik ook met een lach op mijn gezicht. Maar het punt was: het ging allemaal voorbij, ooit. Dat wist ik. Het hoort erbij, je kunt ervan genieten omdat het 'fases' zijn, en godzijdank leiden al die fases uiteindelijk tot VRIJHEID!

Niks negatiefs aan, verder. Maar ik ben wél negatief als ik me voorstel (al is dat een waanidee, in mijn geval) dat ik na mijn 45e nog stééds naast die ballenbak had moeten zitten.
Eens. Op een bepaald moment ben je echt klaar met dat soort dingen en leef je toe en kijk je uit naar de volgende fases.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hanaa schreef:
07-09-2020 13:54
Dat is waar. En dan troost ik me met de gedachte dat hij, als hij toch aan die tweede leg zou beginnen, net als Alec Baldwin in die film die je noemde thuis uitglijdt over de poepluiers terwijl ik ontspannen met mijn volwassen kinderen over het leven praat :-D
Hanaa schreef:
03-09-2020 14:28
Daar krijg ik ook een 'trophy wife' gevoel bij.
Waarom is een vrouw van eigen leeftijd niet (meer) goed genoeg voor zulke mannen?
Vrouw van leeftijd van Marcel:
Afbeelding

Zus van Yolanthe:
Afbeelding

Ja ik weet t ook niet hoor...
Stampertje12 schreef:
07-09-2020 14:06
Vrouw van leeftijd van Marcel:
Afbeelding

Zus van Yolanthe:
Afbeelding

Ja ik weet t ook niet hoor...
Hahaha, die vrouw lijkt op Wim de Bie.
Lotus90 schreef:
03-09-2020 14:59
Ook los van het stukje “grote kans om inderdaad verlaten te worden (voor een jongere/mooiere vrouw) als hij eenmaal succesvol is”, is mijn levensmotto altijd geweest: steun een man NOOIT financieel.

Bouw hem NOOIT op in financieel opzicht. Laat hem NOOIT ten koste van jou hogerop komen. Wees NOOIT de reden van zijn succes (in financieel opzicht).

Andersom ben ik overigens ook nooit “opgebouwd” door een man. Ik heb op eigen kracht mijn leven en carrière opgebouwd. Dat zoek ik logischerwijs ook in een man.

:applause: :kneel:
Een man van een bepaalde leeftijd MOET van mij op een bepaald level zitten, financieel zelfredzaam zijn is daar een van, ben je dat niet dan val je voor mij onder de categorie " probleemgeval en dat vind ik onaantrekkelijk.

Volwassen mannen die nog in een studio of kamer 2 hoog wonen, waar ze sanitair en keuken( en koelkast) moeten delen, dat vind ik ook zo een afknapper. Maar goed back to the topic.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
blijfgewoonbianca schreef:
07-09-2020 14:01
Eens. Op een bepaald moment ben je echt klaar met dat soort dingen en leef je toe en kijk je uit naar de volgende fases.
Ja toch? Vage kennissen van mij kregen totaal onverwachts, net toen hun laatste kind uit huis was vertrokken om te gaan studeren, een baby in de maag gesplitst: hun jongste dochter bleek na een one Night stand zwanger te zijn geraakt en dat ontdekte ze pas in het ziekenhuis, toen de bevalling was begonnen.

Die hebben nu dus weer een baby in huis. Mijn grootste nachtmerrie. (Hoewel je daar ook weer aan went, en natuurlijk houd je van zo'n baby en komt alles uiteindelijk wel goed, maar bij een tweede leg is het een bewuste keuze, dat is toch iets anders).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven