Gekwetst in vriendschap [Geen OP]

07-09-2020 10:01 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-09-2020 10:06
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
99.94% gewijzigd
Als zij weer begint te roddelen zeg je dat je niet met haar over andere mensen wilt praten. Klaar. Het is niet erg als deze vriendschap doodbloedt.
Ja je loopt een risico dat zij weer over jou gaat roddelen bij anderen. Maar mensen die met haar meeroddelen hoef jij ook niet als vriend, en mensen die net als jij een hekel hebben aan dat geklets zullen niets met haar opmerkingen over jou doen. Maak je niet dus druk over eventueel geroddel van haar over jou.
.
beetjegekmaarwellief wijzigde dit bericht op 07-09-2020 18:38
99.49% gewijzigd
beetjegekmaarwellief schreef:
07-09-2020 11:43
@Marana - Precies, heb ik al subtiel gedaan en zo is het ook natuurlijk. Ik denk dat het een goed idee is als deze vriendschap verwatert maar twijfel dus als ze belt/appt of ik dit nog even onderbouw naar haar of dat ik gewoon van de radar verdwijn en op alles zeg, 'sorry, ik kan niet of helaas, geen tijd'. Dan begrijpt ze het ook wel maar zal ze nooit weten waar het aan heeft gelegen o.a.
Bij sommigen mensen werkt subtiel niet.

Ik denk dat het probleem vooral ook is dat je niet duidelijk durft te zijn.
Dat laatste vind ik persoonlijk tenenkrommend. Zeg gewoon wat er is ipv dat eeuwige gedraai en hopen dat ze de hints snapt (wat toch niet gaat gebeuren gezien het verleden)
Zo zou ik het niet doen. Verwateren kan op zich als het van beide kanten een beetje over is, dan hoef je niet een gesprek te voeren waarom de vriendschap niet meer loopt, dan dooft het gewoon vanzelf uit, maar als zij nog wel graag wil afspreken zou ik het niet zo oplossen. Het is heel naar als iemand op die manier de boot afhoudt terwijl jij niet snapt waarom.

Ik denk dat de opties zijn:
- De vriendschap voortzetten maar het oppervlakkiger houden en haar zeker niet meer bij je relaties betrekken;
- Haar vertellen dat de vriendschap voor jou over is en een beknopte uitleg geven zonder op de specifieke voorvallen ingaan;
- Haar vertellen dat de vriendschap voor jou over is en wel op die voorvallen ingaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
.
beetjegekmaarwellief wijzigde dit bericht op 07-09-2020 18:39
99.51% gewijzigd
.
99.07% gewijzigd
07-09-2020 11:56
@Hunebed - soms is het beter om je mond te houden vind ik, het wisselt wanneer ik duidelijk wil zijn. Maar had haar veel eerder moeten aanspreken op die calamiteiten, dat zeker en is een goede les voor de volgende keer. Heeft ook te maken met grenzen aangeven, dat had ik veel beter moeten doen.

Ik heb geen zin meer om haar oppervlakkig in mijn leven te houden dus wat mij betreft is het gewoon klaar.
Je hoeft inderdaad niet over elk dingetje te beginnen. Maar ik krijg hier niet het gevoel dat je al eerder uitgesproken duidelijk was naar haar toe.
07-09-2020 11:57
Laat het verwateren en als ze contact opneemt spreek ik het uit, dat er wat voorvallen zijn geweest waar ik me niet fijn bij heb gevoeld. Kan die kort uitleggen, dan heeft zij duidelijkheid en ben ik m'n ei kwijt.
Ok, succes
I
clueless17 wijzigde dit bericht op 08-09-2020 16:32
99.38% gewijzigd
07-09-2020 11:43
@Marana - Precies, heb ik al subtiel gedaan en zo is het ook natuurlijk. Ik denk dat het een goed idee is als deze vriendschap verwatert maar twijfel dus als ze belt/appt of ik dit nog even onderbouw naar haar of dat ik gewoon van de radar verdwijn en op alles zeg, 'sorry, ik kan niet of helaas, geen tijd'. Dan begrijpt ze het ook wel maar zal ze nooit weten waar het aan heeft gelegen o.a.

Waarom subtiel? Waarom durf je niet duidelijk te zeggen dat je niet wilt roddelen?
07-09-2020 11:57
Laat het verwateren en als ze contact opneemt spreek ik het uit, dat er wat voorvallen zijn geweest waar ik me niet fijn bij heb gevoeld. Kan die kort uitleggen, dan heeft zij duidelijkheid en ben ik m'n ei kwijt.

Ah ok, prima
.
99.43% gewijzigd
Ik vind je vriendin nogal puberaal overkomen. Ook onnodig hoe zij zich met jou en je ex heeft bemoeid. Ik zou het dood laten bloeden, want ze komt niet leuk over en gaat waarschijnlijk nog wel een paar maal voor onnodige drama zorgen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hoe oud zijn jullie? Ik lees alleen een hoop gezeik op niets af een groep wat nog niet is uit gepuberd.
Je vind iets allergisch?
.
97.85% gewijzigd
Ik denk dat je bij haar er meer drama van maakt door het te bespreken dan door het dood te laten bloeden.. aan jou de keus wat je wilt.
.
99.14% gewijzigd
Maar wat win jij met het op haar plek zetten? Wat gaat het je opleveren? Gaat zij veranderen? kans is groot dat zij dan in die andere vriendengroepen moeilijk gaat doen en jij nog meer last krijgt. Soms is eieren kiezen voor je geld toch het prettigste.
Je gaat een vriendschap van 13 jaar toch niet laten verwateren door een incident? Waarom praat je er niet met haar over? Vraag waarom ze dat ultimatum heeft gesteld, misschien dacht ze jou ermee te helpen? Na 13 jaar vriendschap vind ik dat je op z'n minst het respect voor elkaar kunt hebben om erover in gesprek te gaan.
Jullie verdienen elkaar wel een beetje; beide dramaqueens.
Zij heeft zich bijzonder opgesteld tijdens jouw relatie-beëindiging, maar jij hebt ook allerlei waardeoordelen over haar en voelt blijkbaar een behoefte om haar "op haar plek te zetten"...

Praat er over met elkaar en spreek verwachtingen richting elkaar uit, of laat elkaar gewoon met rust en ga wat leuks doen.
.
99.71% gewijzigd
ik zou daar voor kiezen..
Stel jij spreekt je uit tegen je vriendin en zij maakt je zwart bij die vriendengroep. Hoe leuk zijn die mensen en hoe diep zit die vriendschap als zij die dingen meteen voor waarheid aannemen zonder wederhoor?
.
98.83% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven