
Gebeld, raar gedoe

vrijdag 4 september 2020 om 15:37
De afgelopen dagen wordt ik steeds gebeld, maar als ik opneem is het stil. De verbinding blijkt dan verbroken. Het zijn standaard telefoonnummers (netnummer en abonneenummer), maar als ik ze opzoek in "nummer naar naam" sites, krijg ik geen info.
Toen ik er een terugbelde hoorde ik een ingesproken bericht "dit is een uitgaande lijn, we kunnen u nu niet te woord staan, maar bellen zo snel mogelijk terug". Maar zonder de naam van een bedrijf te noemen.
Ongetwijfeld is dit spam of een of ander onguur gedoe. Maar weet iemand wat het precies is? En hoe ik er vanaf kom? Het is begonnen nadat mijn telefoonnummer bij de KvK werd geregistreerd (zakelijk 06 nummer)
Toen ik er een terugbelde hoorde ik een ingesproken bericht "dit is een uitgaande lijn, we kunnen u nu niet te woord staan, maar bellen zo snel mogelijk terug". Maar zonder de naam van een bedrijf te noemen.
Ongetwijfeld is dit spam of een of ander onguur gedoe. Maar weet iemand wat het precies is? En hoe ik er vanaf kom? Het is begonnen nadat mijn telefoonnummer bij de KvK werd geregistreerd (zakelijk 06 nummer)
vrijdag 4 september 2020 om 17:08
Maud*de*Braose schreef: ↑04-09-2020 16:10
Als eenmanszaak moeten bedrijven zich aan het bel- me-niet register houden. Helaas hebben sommigen daar lak aan.
Dat wist ik niet, ik dacht dat je als ZZP'er (eenmanszaak) niet beschermd werd, maar zou best kunnen ja, want deel valt wel onder consumentenbescherming.
Is inderdaad computer die belt en weer ophangt als niet tijdig wordt opgenomen.
Op één of andere manier heb ik jaren geleden bij inschrijving op het formulier (toen nog) het juiste vinkje gezet en krijg ik geen reclame of telefoontjes. Maar dat moet je ergens (zoeken...) direct bij je registratie doen. Ben je te laat, zijn je gegevens al verkocht. Dus als je straks je telnr wijzigt, kijk dan even waar die optie zit, want je kan het (ergens...) laten uitsluiten.
vrijdag 4 september 2020 om 17:58
Sherry750106 schreef: ↑04-09-2020 15:43Dat bel me niet register sta ik volgens mij al 20x in maar ik word nog steeds ongewenst gebeld dus dat werkt niet
Dat heb ik dus ook, werkt voor geen meter!
vrijdag 4 september 2020 om 18:03
Als je eenmaal klant bent geweest, dan valt je registratie niet onder het bel-me-niet-register. Kan het zijn dat jullie ooit klant waren van het stalkende bedrijf?
Heb ergens gelezen dat je je dan ook ergens moet kunnen afmelden, maar is andere procedure. Zou ik moeten opzoeken hoe het ook alweer zit. Maar ben er te lui voor... Ik doorsta de jaarlijkse Essent-terreur wel.

vrijdag 4 september 2020 om 18:22
C⨀urage schreef: ↑04-09-2020 17:08Op één of andere manier heb ik jaren geleden bij inschrijving op het formulier (toen nog) het juiste vinkje gezet en krijg ik geen reclame of telefoontjes. Maar dat moet je ergens (zoeken...) direct bij je registratie doen. Ben je te laat, zijn je gegevens al verkocht. Dus als je straks je telnr wijzigt, kijk dan even waar die optie zit, want je kan het (ergens...) laten uitsluiten.
Nee hoor, dat maakt geen fluit uit. Ik sta zelfs expliciet als “geheim” bij zowel de gemeente als de KVK geregistreerd, en ik kreeg evengoed telefoontjes.
vrijdag 4 september 2020 om 18:37
Dat kun je direct bij de betreffende beller doen, dat afmelden. En dat weten ze prima maar ze proberen je altijd wijs te maken dat je het bandje aan het einde van het gesprek moet afluisteren want dat doet bijna niemand en dus kunnen ze je opnieuw bellen. Je moet je gewoon meteen op het recht van verzet beroepen en je niet laten afpoeieren door zo'n pipo die dan begint te wauwelen over een bandje, hij/zij is gewoon degene die dat hoort te regelen.C⨀urage schreef: ↑04-09-2020 18:03Als je eenmaal klant bent geweest, dan valt je registratie niet onder het bel-me-niet-register. Kan het zijn dat jullie ooit klant waren van het stalkende bedrijf?
Heb ergens gelezen dat je je dan ook ergens moet kunnen afmelden, maar is andere procedure. Zou ik moeten opzoeken hoe het ook alweer zit. Maar ben er te lui voor... Ik doorsta de jaarlijkse Essent-terreur wel.![]()
https://www.bel-me-niet.nl/vragen/wat-h ... van-verzet
Creativity is intelligence having fun
vrijdag 4 september 2020 om 18:40
Nummer*Zoveel schreef: ↑04-09-2020 18:22Nee hoor, dat maakt geen fluit uit. Ik sta zelfs expliciet als “geheim” bij zowel de gemeente als de KVK geregistreerd, en ik kreeg evengoed telefoontjes.
Ik hoor dat vaak ja, maar ik heb die terreur dus niet/nauwelijks.
Waar zit dat verschil in? Mijn eenmanszaak heb ik al zo'n 15 jaar en ik was destijds al wel 'privacy-bewust'.
vrijdag 4 september 2020 om 18:41
Kirby schreef: ↑04-09-2020 18:37Je moet je gewoon meteen op het recht van verzet beroepen en je niet laten afpoeieren door zo'n pipo die dan begint te wauwelen over een bandje, hij/zij is gewoon degene die dat hoort te regelen.
https://www.bel-me-niet.nl/vragen/wat-h ... van-verzet
Oja, recht op verzet, zo heette het ja, thanks.

vrijdag 4 september 2020 om 18:43
Ik heb exact hetzelfde sinds ik bij de kvk ingeschreven staat. Zijn callcenters.Maud*de*Braose schreef: ↑04-09-2020 15:37De afgelopen dagen wordt ik steeds gebeld, maar als ik opneem is het stil. De verbinding blijkt dan verbroken. Het zijn standaard telefoonnummers (netnummer en abonneenummer), maar als ik ze opzoek in "nummer naar naam" sites, krijg ik geen info.
Toen ik er een terugbelde hoorde ik een ingesproken bericht "dit is een uitgaande lijn, we kunnen u nu niet te woord staan, maar bellen zo snel mogelijk terug". Maar zonder de naam van een bedrijf te noemen.
Ongetwijfeld is dit spam of een of ander onguur gedoe. Maar weet iemand wat het precies is? En hoe ik er vanaf kom? Het is begonnen nadat mijn telefoonnummer bij de KvK werd geregistreerd (zakelijk 06 nummer)
vrijdag 4 september 2020 om 18:45
Volgens mij werden/worden eens per zoveel tijd bestanden met nieuwe registraties verkocht. Misschien heb je geluk gehad dat op het kantoor waar jij je destijds meldde net in die periode weinig aanvragen werden gedaan ofzo.
Ik heb overigens wel eens een bericht voorbij zien komen dat de KvK er mee op gaat houden in reactie op de vele klachten van met name ZZPers, maar gezien dit topic zijn ze kennelijk nog niet zover.
vrijdag 4 september 2020 om 19:16
Nummer*Zoveel schreef: ↑04-09-2020 18:45Volgens mij werden/worden eens per zoveel tijd bestanden met nieuwe registraties verkocht. Misschien heb je geluk gehad dat op het kantoor waar jij je destijds meldde net in die periode weinig aanvragen werden gedaan ofzo.
Ja, wie weet. En dat ze daarna ook alleen de 'nieuwe lichting' opvroegen. Ik weet nog wel dat ik toen al wist je als (beginnende) eenmanszaak heel veel post zou krijgen, en daar had ik geen zin in.

Ik heb overigens wel eens een bericht voorbij zien komen dat de KvK er mee op gaat houden in reactie op de vele klachten van met name ZZPers, maar gezien dit topic zijn ze kennelijk nog niet zover.
Klopt. Maar volgens mij is of was KvK nog een beetje prehistorische/mammoet-organisatie, dus verandering gaat langzaam...

vrijdag 4 september 2020 om 19:50
Dat is best een goede! Ik heb nog nooit een leverancier gezocht via de KvK, dus klanten zal je er niet mee mis lopen!Maud*de*Braose schreef: ↑04-09-2020 19:33Ik zie wel eens de suggestie voorbij komen dat je bij inschrijving het telefoonnummer van de kvk erbij moet zetten ipv je eigen telefoonnummer.![]()
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

vrijdag 4 september 2020 om 20:59
Hier staan je opties: https://www.kvk.nl/inschrijven-en-wijzi ... enadering/
En ja, de KvK roept al een tijdje te stoppen met het (goedkoop) aanbieden van telefoonnummers en adressen van ZZP'ers, maar veel heb ik daar nog niet van gemerkt eigenlijk......
Ik zeg bij spam telefoontjes altijd direct dat ik in het bel-me-niet register sta en dat ze dat hadden moeten checken voordat ze me belden. En dan hang ik op.
En ja, de KvK roept al een tijdje te stoppen met het (goedkoop) aanbieden van telefoonnummers en adressen van ZZP'ers, maar veel heb ik daar nog niet van gemerkt eigenlijk......
Ik zeg bij spam telefoontjes altijd direct dat ik in het bel-me-niet register sta en dat ze dat hadden moeten checken voordat ze me belden. En dan hang ik op.
zaterdag 5 september 2020 om 05:50
Dit is de reden dat ik de KvK intens HAAT!
En ik heb me al wel 10 keer ingeschreven bij het bel-me-niet-register.
Helpt geen zak.
Ik vind het ook heel ergerlijk dat je adresgegevens zomaar overal te vinden zijn door toedoen van KvK. Ik ben zzp’er maar geen winkel en wil dat dus niet, maar ook daar kun je helaas niks tegen doen.
En ik heb me al wel 10 keer ingeschreven bij het bel-me-niet-register.
Helpt geen zak.
Ik vind het ook heel ergerlijk dat je adresgegevens zomaar overal te vinden zijn door toedoen van KvK. Ik ben zzp’er maar geen winkel en wil dat dus niet, maar ook daar kun je helaas niks tegen doen.

zaterdag 5 september 2020 om 06:14
Wat is daar het nut van?Noia schreef: ↑04-09-2020 15:41Buitenlandse nummers iig niet terug bellen!
Servicenummers ook niet.
Kunnen veel kosten voor in rekening gebracht worden.
Denk dat je gegevens op een of andere manier zijn doorgespeeld, en je nu gebeld wordt door callcenters.
Gebeurt vaker dat je eerst dan wordt gebeld en men ophangt, waarna je later wordt gebeld door een medewerker.

zaterdag 5 september 2020 om 23:28
Ik heb dat dus ook, met steeds wisselende energiemalloten die op een veel te opgewekt populaire toon proberen te achterhalen wie mijn huidige leverancier is etc.
Maar ik snap het verdienmodel echt niet; je zegt dat je niet met ze in zee gaat, en dat zeg je een aantal keer. Daarna wordt je nog steeds gebeld (soms idd door een ander nummer) en als je dan zegt dat ze moeten kappen, dan gaan ze een discussie met je aan dat ze pas voor het eerst bellen etc. etc. Echt behoorlijk grof soms. Maar wie verdient er nu iets aan dat gepor en gescheld? Hoezo denken ze dat ik na 30 keer bellen WEL ineens een ander energiecontract ga nemen?!
Gelukkig is het de laatste maanden aan het afnemen (kvk inschrijving gedaan in december vorig jaar).
Maar ik snap het verdienmodel echt niet; je zegt dat je niet met ze in zee gaat, en dat zeg je een aantal keer. Daarna wordt je nog steeds gebeld (soms idd door een ander nummer) en als je dan zegt dat ze moeten kappen, dan gaan ze een discussie met je aan dat ze pas voor het eerst bellen etc. etc. Echt behoorlijk grof soms. Maar wie verdient er nu iets aan dat gepor en gescheld? Hoezo denken ze dat ik na 30 keer bellen WEL ineens een ander energiecontract ga nemen?!
Gelukkig is het de laatste maanden aan het afnemen (kvk inschrijving gedaan in december vorig jaar).

zaterdag 5 september 2020 om 23:34
Oh inderdaad. Vreselijk irritant.blijmetmij schreef: ↑05-09-2020 23:28Ik heb dat dus ook, met steeds wisselende energiemalloten die op een veel te opgewekt populaire toon proberen te achterhalen wie mijn huidige leverancier is etc.
Deze week:
Beller: heb ik het genoegen om te spreken met mevrouw EHR?
Ik: ja, maar ik heb absoluut geen genoegen, dus je kunt ophangen.
Toen werd ze me toch pissig.
maandag 7 september 2020 om 22:23
Dit idd. Kvk mevrouw heeft het expliciet gevraagd en aangevinkt en alsnog heeft het niets geholpen.Nummer*Zoveel schreef: ↑04-09-2020 18:22Nee hoor, dat maakt geen fluit uit. Ik sta zelfs expliciet als “geheim” bij zowel de gemeente als de KVK geregistreerd, en ik kreeg evengoed telefoontjes.