Vriendin wil niet verder en zit in Amerika
dinsdag 8 september 2020 om 11:12
Beste Viva vrouwen,
Ik heb een account aangemaakt omdat ik het allemaal niet meer weet. Omdat ik een man ben is het misschien handiger dat vrouwen hun kijk op het verhaal geven.
Ik ben Frank, 27 en heb een relatie met mijn vriendin K.
K. is iets jonger (net 18). Zij is iets meer dan een jaar geleden met haar ouders naar de VS vertrokken vanwege het werk van haar vader. De bedoeling was dat het voor een jaar zou zijn, maar het bevalt ze daar goed en vader blijft daar werken. Afspraak was dat wanneer zij terug naar Nederland zouden komen, K. en ik zouden gaan samenwonen in mijn huis.
Nu is onbekend wanneer en of ze nog terugkomen.
K. heeft afgelopen weekend aangegeven dat ze het uit wil maken; ze heeft daar nieuwe vrienden gemaakt en zegt van haar jeugd te willen genieten. Ik heb dit opgepakt als dat ze nieuwe jongens wil ontmoeten of misschien al heeft ontmoet.
Ik heb aangegeven dat ik hier met haar over wil praten en wil dit face to face doen, maar zij wil dit niet. Ik begrijp dat je niet even naar de VS gaat of zij even naar Nederland, maar ik zou er graag een vakantie aan vast willen plakken.
Het is toch niet onredelijk van mij dat ik dit uitgepraat wil hebben? We waren bijna 2 jaar samen en hadden toekomstplannen. Ik had in mijn huis al kasten vrijgemaakt voor haar spullen en heb een jaar op haar zitten wachten terwijl zij daar misschien andere jongens heeft ontmoet.
Ik ben ten einde raad en weet niet meer wat ik moet doen. Zij wil niet dat ik naar de VS kom en voor haar is het gewoon klaar nu.
Help, wat moet ik doen?
Ik heb een account aangemaakt omdat ik het allemaal niet meer weet. Omdat ik een man ben is het misschien handiger dat vrouwen hun kijk op het verhaal geven.
Ik ben Frank, 27 en heb een relatie met mijn vriendin K.
K. is iets jonger (net 18). Zij is iets meer dan een jaar geleden met haar ouders naar de VS vertrokken vanwege het werk van haar vader. De bedoeling was dat het voor een jaar zou zijn, maar het bevalt ze daar goed en vader blijft daar werken. Afspraak was dat wanneer zij terug naar Nederland zouden komen, K. en ik zouden gaan samenwonen in mijn huis.
Nu is onbekend wanneer en of ze nog terugkomen.
K. heeft afgelopen weekend aangegeven dat ze het uit wil maken; ze heeft daar nieuwe vrienden gemaakt en zegt van haar jeugd te willen genieten. Ik heb dit opgepakt als dat ze nieuwe jongens wil ontmoeten of misschien al heeft ontmoet.
Ik heb aangegeven dat ik hier met haar over wil praten en wil dit face to face doen, maar zij wil dit niet. Ik begrijp dat je niet even naar de VS gaat of zij even naar Nederland, maar ik zou er graag een vakantie aan vast willen plakken.
Het is toch niet onredelijk van mij dat ik dit uitgepraat wil hebben? We waren bijna 2 jaar samen en hadden toekomstplannen. Ik had in mijn huis al kasten vrijgemaakt voor haar spullen en heb een jaar op haar zitten wachten terwijl zij daar misschien andere jongens heeft ontmoet.
Ik ben ten einde raad en weet niet meer wat ik moet doen. Zij wil niet dat ik naar de VS kom en voor haar is het gewoon klaar nu.
Help, wat moet ik doen?
dinsdag 8 september 2020 om 15:20
Hoezo krijg je een raar gevoel bij mij?MissPientje schreef: ↑08-09-2020 14:37Is waar. En heel eerlijk, ik krijg bij deze TO inderdaad wel een beetje een raar gevoel. Ik hoop echt voor zijn ex-vriendin dat hij het hierbij laat.
dinsdag 8 september 2020 om 15:22
Dat zou ik wel erg vinden. Die Dylan lijkt me overigens niet haar type. Beetje alternatief ziet ‘ie eruit. Hij is ook erg lang en dat terwijl ze tegen mij altijd zei dat ze het niet erg vond dat ik iets kleiner ben dan zij is.
Maar ja, uithuilen ga ik sowieso wel doen. Een spelletjesclub is ook een leuk idee.
dinsdag 8 september 2020 om 15:23
Ik werk aan de lopende band in een fabriek.
Tinder lijkt me niets. Ben geen standaard knappe jongen.
dinsdag 8 september 2020 om 15:24
frankieinzakenas schreef: ↑08-09-2020 15:22Dat zou ik wel erg vinden. Die Dylan lijkt me overigens niet haar type. Beetje alternatief ziet ‘ie eruit. Hij is ook erg lang en dat terwijl ze tegen mij altijd zei dat ze het niet erg vond dat ik iets kleiner ben dan zij is.
Brrr.
Alsof jij de criteria voor een eventuele nieuwe relatie wil bepalen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

dinsdag 8 september 2020 om 15:25
Dat vraag je je serieus af?
dinsdag 8 september 2020 om 15:27

dinsdag 8 september 2020 om 15:28
Je bent op je 25e een relatie begonnen met een meid van 16. Je denkt serieus dat ze na een jaar in de VS te hebben gezeten op haar 18e terugkomt om met jou samen te gaan wonen. Als ze het uitmaakt wil je dat eigenlijk niet accepteren.
Dat roept bij mensen toch een beetje een verkeerd beeld op.
Ik wil best geloven dat het oprechte liefde is, maar als dat zo is, dan hoor je als 27 jarige ook gewoon in te zien dat dit voor haar veel beter is.
Maar goed, je hebt zelf nu ook het boek gesloten. Houden zo.
dinsdag 8 september 2020 om 15:30
Dan zou ik als nickname "Frankie De Stalker" nemen.frankieinzakenas schreef: ↑08-09-2020 12:16Ik denk er trouwens aan om die jongen via social media te benaderen. Gewoon vragen of hij iets heeft met mijn vriendin. Weet dat het misschien niet verstandig is, maar gewoon vissen of hij iets voelt kan geen kwaad toch?
Misschien kan ik het dan accepteren.
Echt. Wat wil je hiermee bereiken?
Als je haar volledig van je wilt vervreemden moet je als super-awkward stalker vanaf de andere kant van de oceaan onbekende mensen gaan benaderen om informatie te krijgen die jouw ex je niet wil geven.
Awkward. Stalker. Brrrrrrrr.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
dinsdag 8 september 2020 om 15:31
in die 2 jaar is zij veranderd he, en misschien ook wel wat alternatiever geworden. En niet erg vinden dat je vriend kleiner is dan jij, wil niet zeggen dat je het wel erg vindt als hij groter is. Als je echt iemand leuk vindt zijn dat niet de criteria om een relatie wel of niet aan te gaanfrankieinzakenas schreef: ↑08-09-2020 15:22Dat zou ik wel erg vinden. Die Dylan lijkt me overigens niet haar type. Beetje alternatief ziet ‘ie eruit. Hij is ook erg lang en dat terwijl ze tegen mij altijd zei dat ze het niet erg vond dat ik iets kleiner ben dan zij is.
Maar ja, uithuilen ga ik sowieso wel doen. Een spelletjesclub is ook een leuk idee.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

dinsdag 8 september 2020 om 15:34
dinsdag 8 september 2020 om 15:38
AeonOfWinter schreef: ↑08-09-2020 15:34Ik ook, of het nu echt is of niet, dus ik zie geen probleem.

Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
dinsdag 8 september 2020 om 15:47
Haar vader werkt in Amerika, zij kan daar studeren. Jij hebt niet eens een studie af en werkt in een fabriek aan en lopende band. Je hebt haar van je 2jarige relatie al een jaar niet gezien. En verwacht dat ze meteen bij je intrekt als ze terugkomt. Ik snap het wel dat ze daar blijft. Wat heb jij haar nou voor interessants te bieden? Ik zou er ook niet voor terug komen.
dinsdag 8 september 2020 om 15:51
Dan geloof je me niet.
Me kapot lachen doe ik zeker niet.
Maar ik begrijp dat ik hier neergezet wordt als een rare, sociaal onhandige stalker. Dat ben ik niet. Mijn intenties waren oprecht. Misschien niet handig en misschien had ik nooit zoveel hoop moeten hebben, maar dat maakt mij nog geen viespeuk. Ik heb gewoon liefdesverdriet en als zij dan mogelijk een andere liefde heeft, dan doet dat pijn ja. Zeker als het een ander type is. Hij is wel van haar leeftijd.
Zoals gezegd heb ik haar geblokkeerd.
dinsdag 8 september 2020 om 15:53
Ik ben inderdaad geen rijke stinkerd. Heb een gewoon baantje en inderdaad geen studie afgerond. Misschien toch eens doen.Maris_90 schreef: ↑08-09-2020 15:47Haar vader werkt in Amerika, zij kan daar studeren. Jij hebt niet eens een studie af en werkt in een fabriek aan en lopende band. Je hebt haar van je 2jarige relatie al een jaar niet gezien. En verwacht dat ze meteen bij je intrekt als ze terugkomt. Ik snap het wel dat ze daar blijft. Wat heb jij haar nou voor interessants te bieden? Ik zou er ook niet voor terug komen.
Een groots en meeslepend leven kan ik haar niet bieden. Wel warmte en veiligheid.
dinsdag 8 september 2020 om 16:17
Je verhaal klinkt ongeloofwaardig, omdat "veel mensen" op basis van wat je vertelt, op voorhand al zouden anticiperen dat jullie "relatie" gezien de omstandigheden niet zou standhouden. Laat staan de verbaasde manier waarop je vervolgens reageert. En dat je al kastruimte voor haar hebt vrijgehouden.frankieinzakenas schreef: ↑08-09-2020 15:51Dan geloof je me niet.
Me kapot lachen doe ik zeker niet.
Maar ik begrijp dat ik hier neergezet wordt als een rare, sociaal onhandige stalker. Dat ben ik niet. Mijn intenties waren oprecht. Misschien niet handig en misschien had ik nooit zoveel hoop moeten hebben, maar dat maakt mij nog geen viespeuk. Ik heb gewoon liefdesverdriet en als zij dan mogelijk een andere liefde heeft, dan doet dat pijn ja. Zeker als het een ander type is. Hij is wel van haar leeftijd.
Zoals gezegd heb ik haar geblokkeerd.
Dus dan ben je ofwel iemand die een beetje loopt te rellen, of je bent nogal naïef wat betreft je idee over relaties en wellicht wat betreft het gehele sociale aspect. Maar ja, voordeel van de twijfel; het lijkt me goed dat je haar hebt geblokkeerd. Nu ook niet meer stiekem gaan kijken of contact opnemen. Je mag ook wel boos zijn over de manier waarop ze je "heeft laten zitten", maar bedenk ook dat het een achttienjarig meisje betreft; zij weet waarschijnlijk ook helemaal niet hoe ze dit op de beste manier had kunnen beëindigen.

dinsdag 8 september 2020 om 16:21
Beetje flauw om de baan van TS erbij te halen. Verder met je eens hoor, maar snap dat laatdunkende over ienands werk niet zo goed.Maris_90 schreef: ↑08-09-2020 15:47Haar vader werkt in Amerika, zij kan daar studeren. Jij hebt niet eens een studie af en werkt in een fabriek aan en lopende band. Je hebt haar van je 2jarige relatie al een jaar niet gezien. En verwacht dat ze meteen bij je intrekt als ze terugkomt. Ik snap het wel dat ze daar blijft. Wat heb jij haar nou voor interessants te bieden? Ik zou er ook niet voor terug komen.
dinsdag 8 september 2020 om 16:23
Ja, dat is echt waar een 18 jarige op zit te wachten. Dat gevoel geven ouders je en vanuit dat nest vlieg je uit.
Natuurlijk vliegt ze niet terug naar jouw nestje, da's gewoon tegen-natuurlijk. Vliegen, fladderen, ontdekken wat je kunt en wilt en met wie.
Warmte en veiligheid, krijg er kippenvel van...
Alles sal reg kom
dinsdag 8 september 2020 om 16:44
Ben je ooit wel eens naar het buitenland of naar een hele andere omgeving geweest? Dus niet een weekje ergens aan een strand liggen, maar echt een actieve vakantie, waarbij je in contact komt met een andere cultuur? Hoeft niet exotisch te zijn, als het maar niet zoals in Nederland is?frankieinzakenas schreef: ↑08-09-2020 15:53Ik ben inderdaad geen rijke stinkerd. Heb een gewoon baantje en inderdaad geen studie afgerond. Misschien toch eens doen.
Een groots en meeslepend leven kan ik haar niet bieden. Wel warmte en veiligheid.
Ik wel en dan echt een flink aantal weken. Enig idee hoeveel nieuwe indrukken je op een reis/vakantie van een paar weken opdoet? Heel veel. Laat staan als je geëmigreerd bent. Dat heb ik ook gedaan. Nee, het leven daar is niet groter en meeslepender dan hier, maar wel heel anders, als is het maar omdat alles nieuw is. Ik ben een stuk ouder en ik was al veranderd na dat jaar. Laat staan als je nog zo jong bent. Logisch dat haar oude leven niet meer bij haar past.
En daarbij is het alleen maar goed dat zij de relatie verbreekt, waarschijnlijk wil ze nu daar gaan studeren. Lange afstandsrelaties werken over het algemeen gewoon niet door... de afstand.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.