Vriendin wil niet verder en zit in Amerika
dinsdag 8 september 2020 om 11:12
Beste Viva vrouwen,
Ik heb een account aangemaakt omdat ik het allemaal niet meer weet. Omdat ik een man ben is het misschien handiger dat vrouwen hun kijk op het verhaal geven.
Ik ben Frank, 27 en heb een relatie met mijn vriendin K.
K. is iets jonger (net 18). Zij is iets meer dan een jaar geleden met haar ouders naar de VS vertrokken vanwege het werk van haar vader. De bedoeling was dat het voor een jaar zou zijn, maar het bevalt ze daar goed en vader blijft daar werken. Afspraak was dat wanneer zij terug naar Nederland zouden komen, K. en ik zouden gaan samenwonen in mijn huis.
Nu is onbekend wanneer en of ze nog terugkomen.
K. heeft afgelopen weekend aangegeven dat ze het uit wil maken; ze heeft daar nieuwe vrienden gemaakt en zegt van haar jeugd te willen genieten. Ik heb dit opgepakt als dat ze nieuwe jongens wil ontmoeten of misschien al heeft ontmoet.
Ik heb aangegeven dat ik hier met haar over wil praten en wil dit face to face doen, maar zij wil dit niet. Ik begrijp dat je niet even naar de VS gaat of zij even naar Nederland, maar ik zou er graag een vakantie aan vast willen plakken.
Het is toch niet onredelijk van mij dat ik dit uitgepraat wil hebben? We waren bijna 2 jaar samen en hadden toekomstplannen. Ik had in mijn huis al kasten vrijgemaakt voor haar spullen en heb een jaar op haar zitten wachten terwijl zij daar misschien andere jongens heeft ontmoet.
Ik ben ten einde raad en weet niet meer wat ik moet doen. Zij wil niet dat ik naar de VS kom en voor haar is het gewoon klaar nu.
Help, wat moet ik doen?
Ik heb een account aangemaakt omdat ik het allemaal niet meer weet. Omdat ik een man ben is het misschien handiger dat vrouwen hun kijk op het verhaal geven.
Ik ben Frank, 27 en heb een relatie met mijn vriendin K.
K. is iets jonger (net 18). Zij is iets meer dan een jaar geleden met haar ouders naar de VS vertrokken vanwege het werk van haar vader. De bedoeling was dat het voor een jaar zou zijn, maar het bevalt ze daar goed en vader blijft daar werken. Afspraak was dat wanneer zij terug naar Nederland zouden komen, K. en ik zouden gaan samenwonen in mijn huis.
Nu is onbekend wanneer en of ze nog terugkomen.
K. heeft afgelopen weekend aangegeven dat ze het uit wil maken; ze heeft daar nieuwe vrienden gemaakt en zegt van haar jeugd te willen genieten. Ik heb dit opgepakt als dat ze nieuwe jongens wil ontmoeten of misschien al heeft ontmoet.
Ik heb aangegeven dat ik hier met haar over wil praten en wil dit face to face doen, maar zij wil dit niet. Ik begrijp dat je niet even naar de VS gaat of zij even naar Nederland, maar ik zou er graag een vakantie aan vast willen plakken.
Het is toch niet onredelijk van mij dat ik dit uitgepraat wil hebben? We waren bijna 2 jaar samen en hadden toekomstplannen. Ik had in mijn huis al kasten vrijgemaakt voor haar spullen en heb een jaar op haar zitten wachten terwijl zij daar misschien andere jongens heeft ontmoet.
Ik ben ten einde raad en weet niet meer wat ik moet doen. Zij wil niet dat ik naar de VS kom en voor haar is het gewoon klaar nu.
Help, wat moet ik doen?
dinsdag 8 september 2020 om 16:48
dinsdag 8 september 2020 om 17:00
Dat is jouw mening.blijfgewoonbianca schreef: ↑08-09-2020 16:48Slim van die vader om zo ver mogelijk met zijn dochter weg te gaan.
Ik ben echt geen enge vent hoor.
dinsdag 8 september 2020 om 17:18
Jij als 25 jarige met een 16 jarig meisje ? Nou en of je eng bent.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 8 september 2020 om 17:24
Dit is echt alles wat je moet weten.frankieinzakenas schreef: ↑08-09-2020 11:12Zij wil niet dat ik naar de VS kom en voor haar is het gewoon klaar nu.
En echt, als mijn dochter net (net!) 18 was, zou ik er niet van gediend zijn dat haar ex-lover van 27 de oceaan over stak om met haar te praten over de relatie, die ze overduidelijk had uitgemaakt. Op haar leeftijd is het normaal dat er vriendjes komen en gaan. En dat leeftijdsverschil zal wettelijk misschien mogen, maar bij zo'n jong meisje voelt het toch niet goed aan.
Maar goed, je laat het hierbij. Ik vraag me gewoon af of je ook maar een beetje door hebt hoe creepy je bent met dit soort acties.
♥
dinsdag 8 september 2020 om 17:28
Dat vind ik ook. Die gaat lekker de wereld ontdekken i.p.v. samenwonen met vriend die voor haar een kledingkast heeft geregeld in zijn huis. (Dat hij dat serieus benoemd ookblijfgewoonbianca schreef: ↑08-09-2020 16:48Slim van die vader om zo ver mogelijk met zijn dochter weg te gaan.

TO, met die kledingkast in jouw huis kun je straks een ander soort vrouw blij mee maken.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
dinsdag 8 september 2020 om 17:31
Maar wel een controle freak?
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
dinsdag 8 september 2020 om 17:32
Ellerlilalinne schreef: ↑08-09-2020 17:28Dat vind ik ook. Die gaat lekker de wereld ontdekken i.p.v. samenwonen met vriend die voor haar een kledingkast heeft geregeld in zijn huis. (Dat hij dat serieus benoemd ook)
TO, met die kledingkast in jouw huis kun je straks een ander soort vrouw blij mee maken.
Of gewoon zijn eigen spullen inleggen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 8 september 2020 om 17:36
Het is je eerste relatie, dus waarschijnlijk je eerste keer liefdesverdriet. Neem het maar aan van deze ouwe tante: dat is echt kut. Dus huil uit, ga niet bellen of op social media contact opnemen, ga de deur uit om wat leuks te doen, zoek mensen op en neem de tijd om je beter te voelen.
Dit rotgevoel gaat weer over.
Dit rotgevoel gaat weer over.
Wat eten we vanavond?
dinsdag 8 september 2020 om 17:41
dinsdag 8 september 2020 om 17:44
Sorry maar als ik jouw reacties lees vind ik je ontzettend onvolwassen en zelfs een beetje eng.
Ik heb al jouw reactie gelezen en vraag me dan af heb jij een gigantisch beton blok voor je hoofd?
Wat had jij verwacht van een meisje van 18 ( ja ik vind het nog een meisje want op die leeftijd zie je alles niet zoals het soms is en kan je nog ontzettend naïef zijn).
Laat haar daten met iemand van haar eigen leeftijd en laat haar gewoon haar leven leven zoals zij die wil.
En ook al is ze verliefd daar op iemand tja dan is dat zo dan kan je dat alleen maar accepteren en door gaan. Daar hoef je ook niet contact voor op te nemen met een jongen waarvan jij vermoed dat ze verliefd op elkaar zijn.
Ik lees dit topic en denk dit kan toch niet echt zijn.
Heel verstandig van haar vader dat ze zijn verhuisd naar Amerika want als jij niet kan inzien dat 16 en 25 jaar niet kan dan is er goed iets mis.
En ja je kan wel een keuze maken als je verliefd op iemand word je kan haar laten gaan want je weet als je gezond verstand hebt dat een meisje van 16 jaar gewoon niet kan.
Laat haar gaan en bemoei je niet met haar leven. Ze is duidelijk geweest. Lik je wonden en ga verder.
Ga jezelf ontdekken, ik snap dat het liefdesverdriet is en erg pijnlijk maar niet meer achter haar aan gaan is het beste voor jullie beide.
Ik heb al jouw reactie gelezen en vraag me dan af heb jij een gigantisch beton blok voor je hoofd?
Wat had jij verwacht van een meisje van 18 ( ja ik vind het nog een meisje want op die leeftijd zie je alles niet zoals het soms is en kan je nog ontzettend naïef zijn).
Laat haar daten met iemand van haar eigen leeftijd en laat haar gewoon haar leven leven zoals zij die wil.
En ook al is ze verliefd daar op iemand tja dan is dat zo dan kan je dat alleen maar accepteren en door gaan. Daar hoef je ook niet contact voor op te nemen met een jongen waarvan jij vermoed dat ze verliefd op elkaar zijn.
Ik lees dit topic en denk dit kan toch niet echt zijn.
Heel verstandig van haar vader dat ze zijn verhuisd naar Amerika want als jij niet kan inzien dat 16 en 25 jaar niet kan dan is er goed iets mis.
En ja je kan wel een keuze maken als je verliefd op iemand word je kan haar laten gaan want je weet als je gezond verstand hebt dat een meisje van 16 jaar gewoon niet kan.
Laat haar gaan en bemoei je niet met haar leven. Ze is duidelijk geweest. Lik je wonden en ga verder.
Ga jezelf ontdekken, ik snap dat het liefdesverdriet is en erg pijnlijk maar niet meer achter haar aan gaan is het beste voor jullie beide.
05-2019 wijzigde dit bericht op 08-09-2020 17:53
5.65% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
dinsdag 8 september 2020 om 17:53
Ze maakt het uit. En hoe oud ze is of wat de rede ook is; ze wil geen relatie meer met je. Ik snap dat je er verdriet van hebt en het graag anders ziet, maar uiteindelijk kun je niet anders dan het te accepteren. Houden van is ook loslaten als dat zo is, hoe rot het ook voor jezelf is.
Nog even los van dat je door Corona lastig Amerika in komt; de situatie verandert niet. Ze komt niet terug.
Nog even los van dat je door Corona lastig Amerika in komt; de situatie verandert niet. Ze komt niet terug.

dinsdag 8 september 2020 om 18:13
Ehm... jawel. Jij was al redelijk volwassen met een eigen leven. De meisje was net een puber zonder ervaring in wat voor relatie vorm dan ook.
In Amerika waren jullie trouwens strafbaar.
dinsdag 8 september 2020 om 18:16
Dat is dan weer jouw mening.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

dinsdag 8 september 2020 om 18:36
Verschilt per staat.strings-attached schreef: ↑08-09-2020 18:13Ehm... jawel. Jij was al redelijk volwassen met een eigen leven. De meisje was net een puber zonder ervaring in wat voor relatie vorm dan ook.
In Amerika waren jullie trouwens strafbaar.
dinsdag 8 september 2020 om 18:46
Ik denk dat hij dat zelf gewoon niet doorheeft. Maar hij lijkt mij sowieso nogal wereldvreemd. Zo komt hij op mij in elk geval over.blijfgewoonbianca schreef: ↑08-09-2020 17:18Jij als 25 jarige met een 16 jarig meisje ? Nou en of je eng bent.
TO, iedereen in dit topic zegt dat je dit gewoon niet goed hebt gedaan, zet dat je niet aan het denken? En dat ligt echt niet aan dat meisje, dat zich gewoon als een 18-jarige gedraagt.
dinsdag 8 september 2020 om 19:14
Natuurlijk zet me dat wel aan het denken.Wilhetnietweten schreef: ↑08-09-2020 18:46Ik denk dat hij dat zelf gewoon niet doorheeft. Maar hij lijkt mij sowieso nogal wereldvreemd. Zo komt hij op mij in elk geval over.
TO, iedereen in dit topic zegt dat je dit gewoon niet goed hebt gedaan, zet dat je niet aan het denken? En dat ligt echt niet aan dat meisje, dat zich gewoon als een 18-jarige gedraagt.
Ik heb ook al eerder benoemd dat ik niet perse op jongere meiden val. Heb haar niet om haar leeftijd gekozen, maar het is gebeurd.
dinsdag 8 september 2020 om 19:18
Ik heb zelf nooit die behoefte gehad om te feesten. Ik dacht dat zij hetzelfde was en ook huisje, boompje, beestje zocht. Daarin ben ik naïef geweest ja. Blijkbaar heeft zij die behoefte wel nu ze andere mensen om zich heen heeft.
We hebben overigens net via Facetime gepraat en zij geeft aan dat ze me begrijpt maar dat ze inderdaad bij haar standpunt blijft. Ze zegt geen nieuwe relatie te hebben, maar heeft wel gezoend met die Dylan. Hierdoor is ze gaan nadenken en ze zegt dat ik niet meer in haar leven pas.
Op social media had ik haar al geblokkeerd. Dat laat ik zo. Ik hoef mezelf geen pijn te doen verder.
dinsdag 8 september 2020 om 20:26
Nét 16 hè. Ze is nu nét 18. Dus ze is was pas 15/16 toen zij wat kregen. Brrrr. Zoek iemand van je eigen leeftijd zou ik zeggen.blijfgewoonbianca schreef: ↑08-09-2020 17:18Jij als 25 jarige met een 16 jarig meisje ? Nou en of je eng bent.
En natuurlijk heeft ze andere behoeftes. Je gaat toch niet al samenwonen als je nog maar 18 bent?
dinsdag 8 september 2020 om 20:52
Jullie relatie had al geen basis
Allebei eerste relatie
9 jaar leeftijd verschil
Ouders die jullie relatie tolereerde
Na 1 jaar is zij met haar familie geëmigreerd
Natuurlijk blijft ze waar haar gezin ook blijft en natuurlijk bloeit haar leven op
Liefde is ook loslaten Frankie
Allebei eerste relatie
9 jaar leeftijd verschil
Ouders die jullie relatie tolereerde
Na 1 jaar is zij met haar familie geëmigreerd
Natuurlijk blijft ze waar haar gezin ook blijft en natuurlijk bloeit haar leven op
Liefde is ook loslaten Frankie
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"

dinsdag 8 september 2020 om 21:31
Hier nog wel benieuwd naar.vivautrecht85 schreef: ↑08-09-2020 14:23Zie je wel in dat het redelijk ongezond is als zo'n jonge dame uit haar ouderlijk huis rechtstreeks gaat samenwonen met een man van bijna 30?