Trophy vrouwen en 'succesvolle' mannen
donderdag 3 september 2020 om 13:42
Nav de Netflix serie over Betty Broderick die haar ex-man Dan en zijn veel jongere nieuwe vrouw Linda (die willen en wetens een affaire begon met Dan) in hun slaap doodschoot, vroeg ik me het volgende af:
Hoeveel haat kun je hebben tov je ex als hij je na zoveel jaar dumpt voor een veel jongere trophy wife?
Haar verhaal leek een klein beetje op mijn eigen verhaal. Alleen niet dat mijn ex miljonair was geworden
. Maar ook ik steunde hem in onze 'financieel' magere jaren, was een tijdje hoofdkostwinner zodat hij zich kon concentreren op zijn ondernemerschap, ook tijdens mijn zwangerschappen en tijdens de tropenjaren stond ik financieel voor het gezin in . Hielp hem om als zelfstandige aan de slag te kunnen, kocht grotendeels met mijn geld ons vastgoed. Waardoor hij ineens 'aantrekkelijker' werd voor de jongere dames. Affaire met 15 jaar jongere meid die hem en zijn (lees: mijn) bezittingen interessant vond en zij beiden alles op alles zetten om mij eruit te gooien. Hij had haar nl gouden bergen beloofd.
Was een strijd van een paar jaar lang waar zijn vriendinnetje ook gretig aan mee deed om mij financieel uit te kleden en zoveel mogelijk op zijn en haar naam te krijgen. Laat ik het zo zeggen: zij was de drijvende kracht in het gevecht voor bezittingen en geld.
Gelukkig is het hen niet gelukt en eindigden we beiden met weinig (door allerlei omstandigheden waar ik nu niet verder op inga)..
Maar het hele gebeuren had wel een enorme impact op mij.
Nu lees ik nav deze Netflix serie dat dit zoveel vrouwen overkomt. Man steunen, man klimt omhoog op de ladder, man komt in een andere 'league' terecht, man krijgt oog voor andere jongere gewillige vrouwen die maar al te graag het plaatsje van de vrouw des huizes wil overnemen. Eerste vrouw wordt eruit gewerkt, blijft verbitterd achter, depressies etc. Jongere vrouw krijgt haar leven, trophywife aan de arm en ex-man laat geen traan
[...]
In het geval van Betty Broderick kon haar verbittering door geen enkele hoeveelheid geld gestild worden. (Al kwam dat ook door de pesterijen van haar ex en diens vrouw). Ze was aan de kant geschoven als een vuilniszak.
In mijn geval was ik nog lang redelijk verbitterd, maar was uiteindelijk wel in staat om mezelf op te rapen (therapieën).
Maar wat is het dat de man waar zo een vrouw mee getrouwd is, door zijn succes niet meer de man blijft die ze kende?
Plots deugd niks meer aan de eerste vrouw die hem steunde in moeilijke periodes, terwijl, volgens de nu succesvolle man, de trophy vrouw alles blijkt ze zijn waar hij altijd naar verlangde...(hmm.. frons)
Hoort een trophy wife bij een succesvolle man in sommige kringen?
Hoeveel haat kun je hebben tov je ex als hij je na zoveel jaar dumpt voor een veel jongere trophy wife?
Haar verhaal leek een klein beetje op mijn eigen verhaal. Alleen niet dat mijn ex miljonair was geworden

Was een strijd van een paar jaar lang waar zijn vriendinnetje ook gretig aan mee deed om mij financieel uit te kleden en zoveel mogelijk op zijn en haar naam te krijgen. Laat ik het zo zeggen: zij was de drijvende kracht in het gevecht voor bezittingen en geld.
Gelukkig is het hen niet gelukt en eindigden we beiden met weinig (door allerlei omstandigheden waar ik nu niet verder op inga)..
Maar het hele gebeuren had wel een enorme impact op mij.
Nu lees ik nav deze Netflix serie dat dit zoveel vrouwen overkomt. Man steunen, man klimt omhoog op de ladder, man komt in een andere 'league' terecht, man krijgt oog voor andere jongere gewillige vrouwen die maar al te graag het plaatsje van de vrouw des huizes wil overnemen. Eerste vrouw wordt eruit gewerkt, blijft verbitterd achter, depressies etc. Jongere vrouw krijgt haar leven, trophywife aan de arm en ex-man laat geen traan
[...]
In het geval van Betty Broderick kon haar verbittering door geen enkele hoeveelheid geld gestild worden. (Al kwam dat ook door de pesterijen van haar ex en diens vrouw). Ze was aan de kant geschoven als een vuilniszak.
In mijn geval was ik nog lang redelijk verbitterd, maar was uiteindelijk wel in staat om mezelf op te rapen (therapieën).
Maar wat is het dat de man waar zo een vrouw mee getrouwd is, door zijn succes niet meer de man blijft die ze kende?
Plots deugd niks meer aan de eerste vrouw die hem steunde in moeilijke periodes, terwijl, volgens de nu succesvolle man, de trophy vrouw alles blijkt ze zijn waar hij altijd naar verlangde...(hmm.. frons)
Hoort een trophy wife bij een succesvolle man in sommige kringen?
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 04-09-2020 09:47
Reden: spoilen
Reden: spoilen
5.03% gewijzigd

dinsdag 8 september 2020 om 18:56
Nee op dat moment niet. Dan werd pas geïntroduceerd toen hij bij Betty weg was. Dan kwam heel sympathiek over en hij en Linda waren duidelijk zo verliefd op elkaar. Iedereen was gewoon blij voor Linda omdat ze duidelijk zo gelukkig was met Dan.
Here I am - now what are your other two wishes...

dinsdag 8 september 2020 om 18:59
Helaas was Dan helemaal niet zo leuk.
dinsdag 8 september 2020 om 19:30
Het is natuurlijk alles behalve sjiek om jarenlang willens en wetens een affaire te hebben met een getrouwde man.
Ergens heeft ze natuurlijk wel geprobeerd los te wrikken van zijn gezin. Ongeacht hij en betty nou heel gelukkig waren.
Maar dat ze dit met haar leven heeft moeten bekopen is in en in triest.
dinsdag 8 september 2020 om 19:31
Ik geloof best dat ze verliefd op elkaar waren hoor. De meeste mensen die hun partner verlaten zijn straalverliefd, anders zouden ze zo een grote stap niet zetten.
Het probleem is dat er voor die verliefdheid een heel gezin is opgeblazen. En meestal is er ook nog een vrouw die helemaal niks afweet van de verliefde gevoelens die haar man voor een ander heeft. In sommige situaties is het zelfs zo dat de hele buitenwereld op de hoogte is van de buitenechtelijke relatie of verliefdheid behalve de echtgenote zelf. Dus terwijl de tortelduifjes al een heel toekomstig leven samen zitten uit te stippelen ergens in een hotel ofzo zet de vrouw des huizes op dat moment gewoon nog de aardappeltjes op het vuur voor haar echtgenoot die straks mee aan tafel schuift.

dinsdag 8 september 2020 om 20:18
Dat was pijnlijk duidelijk tijdens de parole hearing in 2007. Kim en Dan jr vinden dat hun moeder niet in aanmerking mag komen voor parole, Lee en Rhett vinden van wel. En onderling zijn Kim, Dan en Rhett wel weer hecht. En Betty vindt volgens mij nog steeds dat Dan en Linda haar gek gemaakt hebben. Daar valt iets voor te zeggen al ben en blijf je wel verantwoordelijk voor je eigen gedrag. En dag geldt te meer als je kinderen hebt en daarvoor verantwoordelijk bent.ShamRock schreef: ↑08-09-2020 18:50Hoe Linda en Dan bijelkaar kwamen verdiende natuurlijk geen schoonheidsprijs. Maar goed, zo is dat gelopen en Betty bleef zich erg verbitterd in vastbijten, liet het niet los en sloeg helemaal door.
De vier kinderen van Betty en Dan hadden een hele goede band met Linda. Na de moorden wilden de kinderen ook lange tijd niets van hun moeder weten. De oudste dochter en de oudste zoon zijn nog steeds van mening dat hun moeder in de gevangenis moet blijven. De jongste dochter en de jongste zoon zijn van mening dat hun moeder lang genoeg gestraft is. De kinderen zijn daarin verdeeld maar zijn verder wel hecht met elkaar.
Volgens mij heeft Arnold Kolkena ook nog gesproken tijdens de parole hearing.
baggal wijzigde dit bericht op 08-09-2020 20:31
3.31% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

dinsdag 8 september 2020 om 20:39
Trien30 schreef: ↑08-09-2020 19:30Het is natuurlijk alles behalve sjiek om jarenlang willens en wetens een affaire te hebben met een getrouwde man.
Ergens heeft ze natuurlijk wel geprobeerd los te wrikken van zijn gezin. Ongeacht hij en betty nou heel gelukkig waren.
Maar dat ze dit met haar leven heeft moeten bekopen is in en in triest.
Die serie is een wel dramatisering. Je weet natuurlijk niet wat die man echt tegen Linda gezegd heeft.
dinsdag 8 september 2020 om 20:43
Op je 41e heb je toch sowieso doorgaans wel een brilletje nodig, al was het alleen maar om goed te kunnen controleren of er bloemkool tussen je kunstgebit is blijven steken?
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.

dinsdag 8 september 2020 om 20:44
De meeste vrouwen van die leeftijd zien er wezenlijk minder afgetraind uit.Henk-en-Roelie schreef: ↑08-09-2020 20:31Waarom? Genoeg vrouwen die er op die leeftijd en ouder er nog goed uitzien.
Sterker nog, van mij mag het zelfs wel een tandje minder, het is dus geen kritiek, meer de vaststelling dat ze gewoon een erg goed lijf heeft.
En ze is een geweldige rockzangeres trouwens. Veel beter dan daar waar ze bekend mee is geworden.

dinsdag 8 september 2020 om 20:51
En de serie is wel wat Betty vriendelijker dan de lifetime movies die begin jaren ‘90 gemaakt zijn, waarin Betty afgeschilderd wordt als een narcist die maar niet kan verkroppen dat Dan haar verlaten heeft...
Overigens heeft Betty ook zelf een boek geschreven; “Telling on myself”. Ze lijkt de moord bijna te rechtvaardigen. Onder het mom: ik had het niet willen doen als ze maar A - B - C hadden gedaan. En zo werkt het niet. Ze ging in dat huis met een pistool, ze ging in het huis met een geladen pistool terwijl ze wist, had kunnen weten, dat ze zogenaamd om “te praten” - tuurlijk: full blown execution style naar mijn mening...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

dinsdag 8 september 2020 om 21:09
Tsja,.... lief voor wie ? Hoe lief is het om het drie jaar ( toch ? ) lang met een getrouwde vent te doen ? En of ze hem net zo leuk had gevonden als hij de schoonmaker was geweest weet niemand. Had ze zelf ook niet geweten, denk ik.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 8 september 2020 om 21:33
Ik vind dit altijd een beetje een dooddoener... wat nu als hij putjesschepper was.blijfgewoonbianca schreef: ↑08-09-2020 21:09Tsja,.... lief voor wie ? Hoe lief is het om het drie jaar ( toch ? ) lang met een getrouwde vent te doen ? En of ze hem net zo leuk had gevonden als hij de schoonmaker was geweest weet niemand. Had ze zelf ook niet geweten, denk ik.
Het gaat toch gewoon om het totaalplaatje. En dan speelt geld zeker niet de grootste rol. Maar wel de manier waarop iemand is ontwikkeld en in het leven staat.
dinsdag 8 september 2020 om 21:35

dinsdag 8 september 2020 om 22:20
Ja is gewoon moord met voorbedachte rade.Baggal schreef: ↑08-09-2020 20:51En de serie is wel wat Betty vriendelijker dan de lifetime movies die begin jaren ‘90 gemaakt zijn, waarin Betty afgeschilderd wordt als een narcist die maar niet kan verkroppen dat Dan haar verlaten heeft...
Overigens heeft Betty ook zelf een boek geschreven; “Telling on myself”. Ze lijkt de moord bijna te rechtvaardigen. Onder het mom: ik had het niet willen doen als ze maar A - B - C hadden gedaan. En zo werkt het niet. Ze ging in dat huis met een pistool, ze ging in het huis met een geladen pistool terwijl ze wist, had kunnen weten, dat ze zogenaamd om “te praten” - tuurlijk: full blown execution style naar mijn mening...