Trophy vrouwen en 'succesvolle' mannen

03-09-2020 13:42 1085 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nav de Netflix serie over Betty Broderick die haar ex-man Dan en zijn veel jongere nieuwe vrouw Linda (die willen en wetens een affaire begon met Dan) in hun slaap doodschoot, vroeg ik me het volgende af:

Hoeveel haat kun je hebben tov je ex als hij je na zoveel jaar dumpt voor een veel jongere trophy wife?

Haar verhaal leek een klein beetje op mijn eigen verhaal. Alleen niet dat mijn ex miljonair was geworden :-). Maar ook ik steunde hem in onze 'financieel' magere jaren, was een tijdje hoofdkostwinner zodat hij zich kon concentreren op zijn ondernemerschap, ook tijdens mijn zwangerschappen en tijdens de tropenjaren stond ik financieel voor het gezin in . Hielp hem om als zelfstandige aan de slag te kunnen, kocht grotendeels met mijn geld ons vastgoed. Waardoor hij ineens 'aantrekkelijker' werd voor de jongere dames. Affaire met 15 jaar jongere meid die hem en zijn (lees: mijn) bezittingen interessant vond en zij beiden alles op alles zetten om mij eruit te gooien. Hij had haar nl gouden bergen beloofd.
Was een strijd van een paar jaar lang waar zijn vriendinnetje ook gretig aan mee deed om mij financieel uit te kleden en zoveel mogelijk op zijn en haar naam te krijgen. Laat ik het zo zeggen: zij was de drijvende kracht in het gevecht voor bezittingen en geld.
Gelukkig is het hen niet gelukt en eindigden we beiden met weinig (door allerlei omstandigheden waar ik nu niet verder op inga)..
Maar het hele gebeuren had wel een enorme impact op mij.

Nu lees ik nav deze Netflix serie dat dit zoveel vrouwen overkomt. Man steunen, man klimt omhoog op de ladder, man komt in een andere 'league' terecht, man krijgt oog voor andere jongere gewillige vrouwen die maar al te graag het plaatsje van de vrouw des huizes wil overnemen. Eerste vrouw wordt eruit gewerkt, blijft verbitterd achter, depressies etc. Jongere vrouw krijgt haar leven, trophywife aan de arm en ex-man laat geen traan

[...]
In het geval van Betty Broderick kon haar verbittering door geen enkele hoeveelheid geld gestild worden. (Al kwam dat ook door de pesterijen van haar ex en diens vrouw). Ze was aan de kant geschoven als een vuilniszak.

In mijn geval was ik nog lang redelijk verbitterd, maar was uiteindelijk wel in staat om mezelf op te rapen (therapieën).

Maar wat is het dat de man waar zo een vrouw mee getrouwd is, door zijn succes niet meer de man blijft die ze kende?
Plots deugd niks meer aan de eerste vrouw die hem steunde in moeilijke periodes, terwijl, volgens de nu succesvolle man, de trophy vrouw alles blijkt ze zijn waar hij altijd naar verlangde...(hmm.. frons)
Hoort een trophy wife bij een succesvolle man in sommige kringen?
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 04-09-2020 09:47
Reden: spoilen
5.03% gewijzigd
Trien30 schreef:
08-09-2020 23:23
Maar de echte Dan was ook best een knappe man als ik de foto’s zo zie. Misschien was linda er ook wel voor gevallen als hij de kantoorklerk was. ;)
Ik heb toch meer het idee dat het de setting van het geheel was. En dan kan er alsnog echte liefde uit voortvloeien natuurlijk. Maar het ging om erotiseren.
Trien30 schreef:
08-09-2020 23:23
Maar de echte Dan was ook best een knappe man als ik de foto’s zo zie. Misschien was linda er ook wel voor gevallen als hij de kantoorklerk was. ;)
Ja, tuurlijk : een veeeeel oudere kantoorklerk met 4 koters, alimentatie en een boze ex. Geloof je het zelf ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Henk-en-Roelie schreef:
08-09-2020 23:24
. Yeah, Jerry :cheer2:
:rofl:
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
08-09-2020 23:15
Beetje naïef vind ik je.

* Waarom noem je het “ scoren “ als je er van uit gaat dat het Ware Liefde op zielsniveaubladiebladiebla is ?

Moet ik het als een probleem zien dat jij me een beetje naïef vindt?
zielsniveaubladiebladiebla?? Leuk bedacht woord maar ik heb get over iets heel anders dan zweverig geneuzel.

Ai en het grapje van scoren snap je toch wel... iets met een bal een doel en een voetballer ;)
Henk-en-Roelie schreef:
08-09-2020 23:27
Ik heb toch meer het idee dat het de setting van het geheel was. En dan kan er alsnog echte liefde uit voortvloeien natuurlijk. Maar het ging om erotiseren.
Ja wie weet, zou zomaar kunnen. Het is ook per stel verschillend.

Ik zou het toch behoorlijk naar vinden als mijn partner alleen met me samen zou zijn omdat ik wel leuke armcandy ben voor feestjes en etentjes.
blijfgewoonbianca schreef:
08-09-2020 23:21
Ik hoop voor haar dat zij het kan hebben.
Ach, Rupert is bijna 90 en ze zal vast wel een paar miljard krijgen als hij niet meer leeft.
wij slapen nooit.
Trien30 schreef:
08-09-2020 23:10
Met geld en macht komt ook een hoop afgunst. Zeker als je als mooi meisje een lelijke voetballer scoort
Misschien zijn het gewoon wel lieve jongens. En tuurlijk zijn er vast mannen en vrouwen die voor het geld een relatie starten.

Ik acht de kans groter dat er een liefde is opgebloeid tussen linda en Dan omdat ze elkaar aantrekkelijk vonden en bovenal heel veel tijd doorbrachten met elkaar.
Volgens mij onderschat je de erotiserende werking van macht, en ja, dat bestaat écht. Dan hoeft een man niet eens per se aantrekkelijk te zijn, maar gaat het om zijn charisma, zijn elektrificerende aanwezigheid. Ik ben wel eens in een ruimte geweest met Clinton, en toen vóelde ik gewoon aan de trilling die door de zaal ging dat hij binnenkwam, ook al had ik hem nog niet gezien. De hele zaal stond onder hoogspanning: o god, hij is er, oh god, jongens... hij is er écht!! Zo'n man heeft een soort aura om zich heen dat licht geeft, alles aan hem straalt macht en superioriteit uit, hij lijkt gewoon van een filmdoek af te stappen. Heel onwerkelijk.

Nou, dat vinden veel vrouwen héél aantrekkelijk, hoor. En dan is Clinton sowieso best een aardige man om te zien, maar als hij niet toevallig Clinton was geweest... dan toch wel een stukje minder.

En de grap is, ik ben ook wel eens in een zaal geweest met de BN'er die wat mij betreft het dichtst in de buurt komt van Donald Trump, zowel qua domheid als qua afstotelijkheid, namelijk Harry Mens, en geloof het of niet, toen gebeurde er iets soortgelijks. Minder hevig dan bij Clinton, maar ook bij Harry gingen mensen nét iets rechter op staan, probeerden bij hem in de buurt te komen, raakten een beetje van de kook. Harry Mens was heel onbeschoft en bovendien een enorme opschepper, hij reed in een hele dure auto, ik geloof een Bentley, en dat had ik niet geweten als hij het niet zelf had verteld (ik was er voor een interview). Zo'n type man. Doodeng, maar hij kwam gewoon weg met zijn onbeschofte gedrag en iedereen liep om hem heen te buigen en te knielen. Dát is macht, en dát erotiseert (Zelfs bij Harry Mens, die er nota bene in het geheim een tweede vrouw én twee buitenechtelijke kinderen op nahield - de overtreffende trap van een trophy vrouw: een trophy gezin :-D ).

In het klein had Dan Broderick dat charisma natuurlijk ook. Elke machthebber heeft dat een beetje. De baas, hè? Mensen knipmessen sneller voor zo'n man, ze willen bij hem in het gevlei komen, hem paaien. Hij heeft namelijk geld, overwicht, controle, beslissingsbevoegdheid. Dat vinden vrouwen vaak heel lekker, een man die een soort greep heeft op de wereld om hem heen.

Dus ja, Linda zal Dan vast aantrekkelijk hebben gevonden, maar binnen het kader van die aantrekkelijkheid viel óók zijn macht. En zijn geld.
Als Linda niet was ontslagen als stewardess wegens onbeschoft gedrag was ze er wel met een piloot vandoor gegaan.
Trien30 schreef:
09-09-2020 00:19
Ja wie weet, zou zomaar kunnen. Het is ook per stel verschillend.

Ik zou het toch behoorlijk naar vinden als mijn partner alleen met me samen zou zijn omdat ik wel leuke armcandy ben voor feestjes en etentjes.

Veel van die mannetjes geloven in hun eigen sprookjes. Dat ze met twee uurtjes per week in de sportschool dat dadbod kunnen wegwerken dat ze al dertig jaar hebben gekweekt. Of dat ze echt jong van geest zijn en zo waanzinnig interessant zijn. Dat die jonge mevrouw die normaliter voor het minimumloon werkzaam was ècht gevallen is voor hun looks, levenservaring en interesses.

Genoeg van die mannetjes gezien op de golfbaan en jachtclub waar ik mijn paatje zaliger wel eens moest oppikken. Dat ze dan ook nog even ‘gezellig’ bij mij kwamen doen alsof ze ‘op dezelfde golflengte’ zaten qua ideeën en interesses. Echt gadverdamme.

De èchte ijskoude kikkers weten dat echt wel. Maar die gaan niet zo opzichtig te werk. En dekken echt ieder financieel risico goed af. Die wisselen om de tien jaar van ‘vrouwtje’ die vervolgens met zo goed als niets achterblijft en een kind. Dat zijn ook echt bepaalde typetjes: vaak een rotfamilie dus weinig steun, geen of amper een opleiding. En als ze na een dik jaar beseffen in welke slangenkuil ze liggen zitten ze klem.
lemoos2 schreef:
09-09-2020 00:58
[/b]

Veel van die mannetjes geloven in hun eigen sprookjes. Dat ze met twee uurtjes per week in de sportschool dat dadbod kunnen wegwerken dat ze al dertig jaar hebben gekweekt. Of dat ze echt jong van geest zijn en zo waanzinnig interessant zijn. Dat die jonge mevrouw die normaliter voor het minimumloon werkzaam was ècht gevallen is voor hun looks, levenservaring en interesses.

Genoeg van die mannetjes gezien op de golfbaan en jachtclub waar ik mijn paatje zaliger wel eens moest oppikken. Dat ze dan ook nog even ‘gezellig’ bij mij kwamen doen alsof ze ‘op dezelfde golflengte’ zaten qua ideeën en interesses. Echt gadverdamme.

De èchte ijskoude kikkers weten dat echt wel. Maar die gaan niet zo opzichtig te werk. En dekken echt ieder financieel risico goed af. Die wisselen om de tien jaar van ‘vrouwtje’ die vervolgens met zo goed als niets achterblijft en een kind. Dat zijn ook echt bepaalde typetjes: vaak een rotfamilie dus weinig steun, geen of amper een opleiding. En als ze na een dik jaar beseffen in welke slangenkuil ze liggen zitten ze klem.
Haha ja die types. Nee daar moet je niet mee in zee willen gaan.
Heel herkenbaar Lemoos. Aan de andere kant heb ik ook vrouwen gezien die zonder enige scrupules bij rijke getrouwde mannen er fors werk van maken. Tot aan basic instinctachtige taferelen aan toe.
Ik ken redelijk wat mannen die een leuke bankrekening hebben, zeg maar de groep onder de quote 500, daaromheen zie je soms de gekste dingen.
blauwe_emmer schreef:
09-09-2020 11:07
Heel herkenbaar Lemoos. Aan de andere kant heb ik ook vrouwen gezien die zonder enige scrupules bij rijke getrouwde mannen er fors werk van maken. Tot aan basic instinctachtige taferelen aan toe.
Ik ken redelijk wat mannen die een leuke bankrekening hebben, zeg maar de groep onder de quote 500, daaromheen zie je soms de gekste dingen.
Mensen die bewust een huwelijk proberen kappot te maken heb ik geen goed woord voor over. Als je een beetje leuk bent is daten met een niet bezette man/vrouw ook een optie en anders dan heb je gewoon pech.
blauwe_emmer schreef:
09-09-2020 11:07
Zo 1 ken ik ook. Er alles aan gedaan tot letterlijk boven op hem gaan zitten om hem zover te krijgen. Zijn vrouw kwam erachter en vroeg de scheiding aan . Maar helaas haatte ze zijn kinderen dus zij is weer verder gegaan met weer een ander en hij bleef met niks achter.
Trien30 schreef:
09-09-2020 12:48
Mensen die bewust een huwelijk proberen kappot te maken heb ik geen goed woord voor over. Als je een beetje leuk bent is daten met een niet bezette man/vrouw ook een optie en anders dan heb je gewoon pech.
als mijn huwelijk stukgaat, omdat mijn-man een ander heeft. Dan is dat zijn schuld, niet die van de dame
het is aan hem de grens te trekken. Mannen zijn geen willoze slachtoffers, die door vrouwen gelokt worden hoor. Het zijn weldenkende mensen, die gewoon zelf kunnen bepalen waar hun grens ligt

(als ik vreemd-ga is dat ook mijn verantwoordelijkheid, niet van de man waar ik mee lig te krikken)
Echt knap is Trump nooit geweest, maar die glamour die hem in de 80s omringde heeft zeker een bepaalde aantrekkingskracht.

Afbeelding
lilalinda schreef:
09-09-2020 12:53
als mijn huwelijk stukgaat, omdat mijn-man een ander heeft. Dan is dat zijn schuld, niet die van de dame
het is aan hem de grens te trekken. Mannen zijn geen willoze slachtoffers, die door vrouwen gelokt worden hoor. Het zijn weldenkende mensen, die gewoon zelf kunnen bepalen waar hun grens ligt

(als ik vreemd-ga is dat ook mijn verantwoordelijkheid, niet van de man waar ik mee lig te krikken)
Dat sowieso. Maar het zegt wel wat over iemand als je weet dat die ander een gezin heeft en jij wel tijdelijk (?) het vieze geheimpje wil zijn. Ik ken echt volksstammen aan mensen die zich daarvoor niet zouden lenen. Mijzelf incluis. Als ik al niet was afgeknapt op een kerel die er geen probleem in zag om mij te rekruteren als een side dish.
lemoos2 schreef:
09-09-2020 13:56
Dat sowieso. Maar het zegt wel wat over iemand als je weet dat die ander een gezin heeft en jij wel tijdelijk (?) het vieze geheimpje wil zijn. Ik ken echt volksstammen aan mensen die zich daarvoor niet zouden lenen. Mijzelf incluis. Als ik al niet was afgeknapt op een kerel die er geen probleem in zag om mij te rekruteren als een side dish.
toen ik jong was (vorige eeuw) was ik ook eens hoteldebotel op een man-met-relatie
En die wist het mooi te vertellen hoor, en me aan het lijntje te houden etc
Het is dat ik het na een tijdje zelf beneden mijn waardigheid vond, en het afkapte. Maar hij strooide met mooie praatjes
Ik kan me best voorstellen, dat je als 3e wiel, dan hem gelooft

Dus, ik ga helemaal uit van: mijn man en ik hebben afspraken. Als er een 3e partij langskomt, ligt het niet aan de buitenstaander, maar aan ons
lilalinda schreef:
09-09-2020 12:53

Oh maar dat zeg ik ook niet ;) dat ben ik namelijk helemaal met je eens.
Ik heb alleen geen goed woord over voor mensen die het alleen al in hun hoofd halen een poging te doen.
Daveotion schreef:
09-09-2020 13:52
Echt knap is Trump nooit geweest, maar die glamour die hem in de 80s omringde heeft zeker een bepaalde aantrekkingskracht.

Afbeelding
In zn jonge jaren viel het best mee toch. Hij is alleen niet zo lekker opgedroogd;)
Trien30 schreef:
09-09-2020 14:28
Oh maar dat zeg ik ook niet ;) dat ben ik namelijk helemaal met je eens.
Ik heb alleen geen goed woord over voor mensen die het alleen al in hun hoofd halen een poging te doen.
en ik kan me dat wel voorstellen
je wordt verliefd, weet in eerste instantie niet, dat hij een ander heeft
Hij is leuk, je kunt fijn praten. Dan komt het hoge woord eruit, hij is 'bezet', he dat is rot. Maar hij vertelt je precies wat je horen wil.
Hij gaat bij haar weg, blijft alleen nog voor de kinderen, wacht even tot na hun examen etcetc.
Tja, kan me echt voorstellen, dat het zo gebeurt

en daarom heb ik bij vreemdgaan alleen een appeltje te schillen met mijn partner
lilalinda schreef:
09-09-2020 14:39
Hij is leuk, je kunt fijn praten. Dan komt het hoge woord eruit, hij is 'bezet', he dat is rot. Maar hij vertelt je precies wat je horen wil.
Hij gaat bij haar weg, blijft alleen nog voor de kinderen, wacht even tot na hun examen etcetc.

en daarom heb ik bij vreemdgaan alleen een appeltje te schillen met mijn partner
Ja ik weet er alles van, ook wel eens een relatie met een getrouwde vent gehad die ‘gescheiden’ was maar toen toch ineens niet meer.

En degene niet vreemdgaat is uiteraard altijd zelf verantwoordelijk en de schuldige.
Maar dat staat los van de mening die ik heb over mensen die bewust proberen om een huwelijk stuk te maken omdat ze menen recht te hebben op die man/vrouw.
lilalinda schreef:
09-09-2020 14:39

Linda wist heus wel dat Dan getrouwd was toen ze daar ging werken. Net als veel collegas verliefd op elkaar worden terwijl ze weten dat die collega een relatie heeft. Ik denk eigenlijk dat dat veel meer voorkomt dat er verliefd geworden wordt op iemand terwijl er reeds weet is van diegene zijn relatie, dan dat die relatie niet geweten is.
En de persoon die verliefd op een bezette persoon wordt is ook niet wilsonbekwaam he. Ik snap dat het appeltje vooral te schillen is met je partner, maar die derde is daarmee niet gezuiverd van alle blaam, mijn inziens.

Als een van mijn kinderen in de toekomst opgehaald moet worden bij de politie, omdat hij samen met een vriend iets mispeutert heeft, en later blijkt dat vriend hem daartoe heeft verleid, ga ik ook in eerste instantie een woordje hebben met mijn kind. Maar ik zal ook boos zijn op dat vriendje, en ik weet niet of ik die onmiddellijk terug op bezoek zou laten in mijn huis.
Trien30 schreef:
09-09-2020 14:51
Ja ik weet er alles van, ook wel eens een relatie met een getrouwde vent gehad die ‘gescheiden’ was maar toen toch ineens niet meer.

En degene niet vreemdgaat is uiteraard altijd zelf verantwoordelijk en de schuldige.
Maar dat staat los van de mening die ik heb over mensen die bewust proberen om een huwelijk stuk te maken omdat ze menen recht te hebben op die man/vrouw.
Maar ik heb enkel met mijn partner afspraken. Die ander kan ik hooguit iets van vinden, gewoon moreel.
Maar schuld nee, dat heb ik of hij. Niet een 3e
Ik ben verantwoordelijk voor mijn huwelijk, en mijn man ook.

Verder niemand
lilalinda schreef:
09-09-2020 14:55
Maar ik heb enkel met mijn partner afspraken. Die ander kan ik hooguit iets van vinden, gewoon moreel.
Maar schuld nee, dat heb ik of hij. Niet een 3e
Ik ben verantwoordelijk voor mijn huwelijk, en mijn man ook.

Verder niemand
Ik heb het ook nergens over schuld. Ik vind het moreel verwerpelijk om een poging toe doen bij iemand waarvan je weet dat deze een relatie heeft. En zeker wanneer er (jonge) kinderen in het spel zijn.
Gisteren bij dr Phil een meid van 18 met een kerel van 56. Ik kan mij daar zó niks bij voorstellen. Als ze 42 is heeft ze een man van 80 jaar.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven