Normandie in juni

09-09-2020 20:29 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
dit jaar de vakantie over geslagen wegens corona maar volgend jaar willen we toch er wel tussenuit.
We zitten te denken om in juni richting Normandie te gaan met een huurcamper. We willen in de toekomst wellicht er 1 aanschaffen maar we willen eerst oriënteren wat we precies willen qua grootte etc dus de komende vakanties wat te huren.
Hoe zijn jullie ervaringen qua weer in Normandie? Ik lees zoveel verschillende verhalen...van 2 weken regen tot prachtig warm...
Mooie omgeving maar weer net als in Nederland. Je kan geluk hebben en dagen mooi weer of pech en 2 weken regen.
Dat lees je dus niet voor niets: het weer wisselt gewoon enorm. Ik ben er 3 keer geweest in juli en ik heb er alles gehad: van koud en stormen tot snikheet-aan-het-zwembad-weer.
Maar het is er mooi, er is erg veel te zien en het eten is lekker dus als je het risico van het weer wil nemen, zou ik het doen. Tip: op de heen- of terugweg stoppen in Le Touquet en bij Pérard zeevruchten gaan eten.
Normandie in juni kan prachtig zijn, net zoals Normandie in juli compleet kan verregenen. Normandie is Normandie: het ligt aan de zee en het weer kan er van het ene op het andere moment omslaan.

Maar gelukkig hebben jullie een camper: bij slecht weer zou een blik op de telefoon of laptop voldoende moeten zijn om in alle rust door te rijden naar Bretagne, waar het ongetwijfeld warmer / droger weer is.
Prachtig land - prachtige natuur. Richt je op Suisse Normande, dat is het mooist stuk, en als alternatief het gebied tussen Honfleur, Trouville, Deauville, Lisieux.
FitsSprits schreef:
09-09-2020 21:15

Maar gelukkig hebben jullie een camper: bij slecht weer zou een blik op de telefoon of laptop voldoende moeten zijn om in alle rust door te rijden naar Bretagne, waar het ongetwijfeld warmer / droger weer is.
Bretagne is ook vrij wisselvallig. Wij zijn er eens in augustus geweest en een paar ochtenden wakker geworden met regen waarna het opklaarde en een paar volle dagen regen gehad. Maar ook dagen prachtig weer. Na thuiskomst hoorde ik dat we geluk gehad hadden en kwamen de regenverhalen. Als je echt zeker wil zijn van mooi weer denk ik dat je toch nog zuidelijker moet gaan.
Wij zijn in juni ooit naar Normandië/Bretagne geweest, beetje op de grens aan de kust. Tijdens het opzetten van de voortent regende het. Maar we hebben ook in het buitenbad gezwommen en zijn ontzettend verbrand toen :facepalm: het wisselde dus heel erg qua weer. Wel vaak 3/4 broek en een vestje, zie ik op foto’s :) maar de omgeving waar wij zaten, richting St malo, vonden we ontzettend leuk! Sowieso dus St malo, maar ook de mont st Michel, Dinar en Dinan vonden we heel leuk om te bezoeken. We hebben een goede vakantie gehad en willen zeker nog eens terug! Maar qua weer is het echt afwachten.
Dank voor jullie reacties, het klopt dus wat we lezen. Het kan vriezen het kan dooien. Meestal heb ik wel mazzel op vakantie, dus dan gokken we op mooi weer.
We gaan voor het eerst zonder de kinderen weg, die zijn nu op een leeftijd dat ze niet meer mee willen.
En vanwege bovenstaande en evt corona volgend jaar willen we graag met eigen vervoer zodat we bij calimiteiten nog terug kunnen rijden wanneer we willen.
We willen graag de kuststrook van normandie bezoeken en de verschillende bezienswaardigheden gaan bekijken die met D-day te maken hebben. Fietsen mee en dan een aantal dagen op een camping,uitstapjes maken en weer verder naar een volgende plek. Mocht het nu echt pokkeweer zijn zouden we natuurlijk verder kunnen rijden maar dat is niet het doel van deze eerste reis.
Het zuiden van frankrijk, italie, moezel, noorwegen staan voor de volgende jaren op ons wensenlijstje!
Dank voor jullie reacties, het klopt dus wat we lezen. Het kan vriezen het kan dooien. Meestal heb ik wel mazzel op vakantie, dus dan gokken we op mooi weer.
We gaan voor het eerst zonder de kinderen weg, die zijn nu op een leeftijd dat ze niet meer mee willen.
En vanwege bovenstaande en evt corona volgend jaar willen we graag met eigen vervoer zodat we bij calimiteiten nog terug kunnen rijden wanneer we willen.
We willen graag de kuststrook van normandie bezoeken en de verschillende bezienswaardigheden gaan bekijken die met D-day te maken hebben. Fietsen mee en dan een aantal dagen op een camping,uitstapjes maken en weer verder naar een volgende plek. Mocht het nu echt pokkeweer zijn zouden we natuurlijk verder kunnen rijden maar dat is niet het doel van deze eerste reis.
Het zuiden van frankrijk, italie, moezel, noorwegen staan voor de volgende jaren op ons wensenlijstje!
Nu nog op zoek naar een betrouwbaar/betaalbaar adres vinden voor het huren van een (bus)camper. Tips?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven