Sicilië

woensdag 9 september 2020 om 16:38
Hoi,
Voor ons 4 jaar samen ben ik met mijn vriend een reis aan het boeken. We twijfelen tussen Malta en Sicilië.
We wouden in Sicilië verblijven in Taormina. Of eventueel Cefalù of giardini Naxos. Iemand aanraders voor deze stadjes? Het is best duur merk ik om naar Sicilië te gaan en ik vroeg me ook af of we hier een weekje konden verblijven ZONDER auto te huren. (Zijn er bijvoorbeeld leuke stranden in Taormina en genoeg te doen in de avond ?)
Voor ons 4 jaar samen ben ik met mijn vriend een reis aan het boeken. We twijfelen tussen Malta en Sicilië.
We wouden in Sicilië verblijven in Taormina. Of eventueel Cefalù of giardini Naxos. Iemand aanraders voor deze stadjes? Het is best duur merk ik om naar Sicilië te gaan en ik vroeg me ook af of we hier een weekje konden verblijven ZONDER auto te huren. (Zijn er bijvoorbeeld leuke stranden in Taormina en genoeg te doen in de avond ?)

woensdag 9 september 2020 om 16:59
Sicilië is een fantastisch eiland met heel veel bezienswaardigheden. Veel betere stranden ook dan Malta! Bij Taormina is een schitterend strand, in een baai. Bedenk wel dat Taormina niet voor niets zo'n geliefde en bekende plaats is: alles is daar duurder dan in de andere plaatsen op Sicilië.
Zonder auto wordt het lastig om overal te komen. Er zijn treinen, er zijn bussen, maar e.e.a. is niet echt goed op elkaar afgestemd en het vergt wel wat puzzelen om in de kleinere plaatsjes te komen.
Zonder auto wordt het lastig om overal te komen. Er zijn treinen, er zijn bussen, maar e.e.a. is niet echt goed op elkaar afgestemd en het vergt wel wat puzzelen om in de kleinere plaatsjes te komen.

woensdag 9 september 2020 om 17:11
En is er in de avond voldoende te doen in Cefalù? Het probleem is dat ik geen rijbewijs heb... (wel mee bezig!) en mijn vriend vind rijden absoluut niet fijn dus vandaar dat we iets zoeken zonder auto. Ik heb ook al gelezen dat het zo’n mooi eiland is om met de auto te doen. Vandaar ook de vraag of het zonder auto ook verstandig is om er naar toe te gaan...

woensdag 9 september 2020 om 17:12
De hotels momenteel zijn best prijzig (en de vluchten ook). Geen idee hoe de prijzen zelf zijn in Taormina maar mijn collega’s zeiden dat je best veel betaalt op restaurant bv in vergelijking met België. Geen idee of dit waar is natuurlijk! Ook €25 voor een strandstoel gaven ze aan dus van daar dat ik wat twijfel. Aangezien ik geen all - in neem, wil ik wel elke dag iets gaan doen + eten buiten het hotel.

woensdag 9 september 2020 om 17:17
[quote=Joyce48 post_id=31881439 time=1599663592 user_id=50926]
Sicilië is een fantastisch eiland met heel veel bezienswaardigheden. Veel betere stranden ook dan Malta! Bij Taormina is een schitterend strand, in een baai. Bedenk wel dat Taormina niet voor niets zo'n geliefde en bekende plaats is: alles is daar duurder dan in de andere plaatsen op Sicilië.
[/quot
Ik zelf heb geen rijbewijs en mijn vriend rijdt absoluut niet graag en moet al vaak rijden voor zijn werk dus we hadden samen besloten een weekje zonder auto. Dat is ook de reden dat we in Taormina wouden blijven omdat het daar het mooiste is en het meest te doen, niet?
[/quot
Ik zelf heb geen rijbewijs en mijn vriend rijdt absoluut niet graag en moet al vaak rijden voor zijn werk dus we hadden samen besloten een weekje zonder auto. Dat is ook de reden dat we in Taormina wouden blijven omdat het daar het mooiste is en het meest te doen, niet?

woensdag 9 september 2020 om 17:27
Sicilië was een super eiland toen ik daar met mijn man was. Wij hielden het voordelig door een autootje te huren, en van plaats naar plaats te rijden en daar een leuke bed en breakfast te zoeken. Taormina hadden we na een dag wel gezien. Zou ook zeker de Etna beklimmen als je daar toch bent. Marzamemi was ook leuk. En veel mooie stranden. Het is inmiddels ruim tien jaar geleden dat ik daar was, maar het rondreizen en bovengenoemde waren memorabele hoogtepunten.
woensdag 9 september 2020 om 17:46

woensdag 9 september 2020 om 18:03
Joyce48 schreef: ↑09-09-2020 16:59Sicilië is een fantastisch eiland met heel veel bezienswaardigheden. Veel betere stranden ook dan Malta! Bij Taormina is een schitterend strand, in een baai. Bedenk wel dat Taormina niet voor niets zo'n geliefde en bekende plaats is: alles is daar duurder dan in de andere plaatsen op Sicilië.

woensdag 9 september 2020 om 18:05
En wat zou je verblijfplaats zijn zonder auto?FunnyFace8 schreef: ↑09-09-2020 17:27Sicilië was een super eiland toen ik daar met mijn man was. Wij hielden het voordelig door een autootje te huren, en van plaats naar plaats te rijden en daar een leuke bed en breakfast te zoeken. Taormina hadden we na een dag wel gezien. Zou ook zeker de Etna beklimmen als je daar toch bent. Marzamemi was ook leuk. En veel mooie stranden. Het is inmiddels ruim tien jaar geleden dat ik daar was, maar het rondreizen en bovengenoemde waren memorabele hoogtepunten.
Ik heb mijn rijbewijs niet dus ik ben wel afhankelijk van excursies of bussen. Van daar dat ik dacht om in celafu te verblijven of Taormina dat ik bij de mooiste plekjes lag waar in de avond veel te doen is.

woensdag 9 september 2020 om 23:58
Sicilië is gewoon zonde om zonder auto te doen vind ik. Stadjes als Erice, de kust bij Castellamare en Scopello, prachtig maar niet te doen zonder auto. Palermo en Cefalù, ook leuk. De streek rondom Taormina (en Agrigento) vond ik juist het minst. Ik zou Sicilië een keer doen als jij ook je rijbewijs hebt en dan nu voor Malta kiezen.

donderdag 10 september 2020 om 00:41
Sicilie viel man en mij vorig jaar reuze tegen.
Na al die hoeraverhalen op internet hadden wij er ons heel wat van voorgesteld, maar die verwachtingen kwamen niet uit.
Vreselijk benauwd en zweterig zelfs nog in september, het eten was niets bijzonders en de bezienswaardigheden ook niet om over naar huis te schrijven.
Na al die hoeraverhalen op internet hadden wij er ons heel wat van voorgesteld, maar die verwachtingen kwamen niet uit.
Vreselijk benauwd en zweterig zelfs nog in september, het eten was niets bijzonders en de bezienswaardigheden ook niet om over naar huis te schrijven.