Sicilië

09-09-2020 16:38 75 berichten
Hoi,

Voor ons 4 jaar samen ben ik met mijn vriend een reis aan het boeken. We twijfelen tussen Malta en Sicilië.

We wouden in Sicilië verblijven in Taormina. Of eventueel Cefalù of giardini Naxos. Iemand aanraders voor deze stadjes? Het is best duur merk ik om naar Sicilië te gaan en ik vroeg me ook af of we hier een weekje konden verblijven ZONDER auto te huren. (Zijn er bijvoorbeeld leuke stranden in Taormina en genoeg te doen in de avond ?)
mizza schreef:
10-09-2020 00:58
Maar waar zat je? toch niet met Corendon ergens in een toeristische hut? want dat is idd kut. .....

Jij vindt dat kut.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg toch als je niet van heeeeeeel erg toeristisch houdt. voor een dag is het leuk. Vind ik dus. Mijn mening.
Cefalu heeft een mooi strand maar het stadje is mega toeristisch. daar moet je van houden. Dat wilde ik zeggen. En Taormina het zelfde.
daar moet je gewoon rekening mee houden.
mizza schreef:
10-09-2020 00:58
Maar waar zat je? toch niet met Corendon ergens in een toeristische hut? want dat is idd kut. .....
Nee.
We hebben een auto gehuurd en zijn ruim 3,5 week door Sicilie getrokken.
mizza schreef:
10-09-2020 01:19
Cefalu heeft een mooi strand maar het stadje is mega toeristisch. daar moet je van houden. Dat wilde ik zeggen. En Taormina het zelfde.
Alles is toeristisch.
Klinkt goed. Ik ken het ook vrij goed.
mizza wijzigde dit bericht op 09-10-2020 18:35
17.89% gewijzigd
hannaa46 schreef:
10-09-2020 01:22
Alles is toeristisch.
neu.
mizza schreef:

En heeft het mooie en leuke stranden?
Ik twijfel ook tussen Cefalù of Taormina als verblijfplaats. Ze liggen ook zeker 2uur rijden uit elkaar dus zonder auto is dat niet te doen dus ik zoek echt een plekje om een weekje te verblijven en van daaruit excursies doen.
hannaa46 schreef:
10-09-2020 00:41
Sicilie viel man en mij vorig jaar reuze tegen.
Na al die hoeraverhalen op internet hadden wij er ons heel wat van voorgesteld, maar die verwachtingen kwamen niet uit.
Vreselijk benauwd en zweterig zelfs nog in september, het eten was niets bijzonders en de bezienswaardigheden ook niet om over naar huis te schrijven.
Dan heb je toch niet goed gekeken. Een eiland wat letterlijk vol staat met de resten van zoveel volken: de Grieken, de Romeinen, de Christenen, de Noormannen, de Byzantijnen ..... Een smeltkroes van culturen, doordat Sicilië voor al die volken in het verleden altijd een strategisch eiland was voor de overheersing van Europa, Azië en Afrika.

En Italiaans eten niets bijzonders? Als er één keuken goddelijk is, is het de Italiaanse keuken (en dan bedoel ik geen pizza's van een ketenrestaurant).
Joyce48 schreef:
10-09-2020 12:29
Dan heb je toch niet goed gekeken. Een eiland wat letterlijk vol staat met de resten van zoveel volken: de Grieken, de Romeinen, de Christenen, de Noormannen, de Byzantijnen ..... Een smeltkroes van culturen, doordat Sicilië voor al die volken in het verleden altijd een strategisch eiland was voor de overheersing van Europa, Azië en Afrika.

En Italiaans eten niets bijzonders? Als er één keuken goddelijk is, is het de Italiaanse keuken (en dan bedoel ik geen pizza's van een ketenrestaurant).
We hebben heus wel interessante zaken bezocht hoor, maar ik heb in het verleden mooiere, beter bewaarde historische plekken gezien.

Ik houd niet eens van pizza's dus ook niet gegeten.
Niet op geld gekeken, voornamelijk of de kaart ons aantrekkelijk leek en daar onze keuze op gebaseerd.
Absoluut nergens "goddelijk" gegeten, hoogstens "aanvaardbaar".
Lisa94_ schreef:
10-09-2020 09:38
Ik twijfel ook tussen Cefalù of Taormina als verblijfplaats. Ze liggen ook zeker 2uur rijden uit elkaar dus zonder auto is dat niet te doen dus ik zoek echt een plekje om een weekje te verblijven en van daaruit excursies doen.
Wij zijn voor onze huwelijksreis 2 jaar terug naar Taormina geweest. Heerlijk om een beetje door de stad te slenteren, wat te eten en wat te drinken.
Ook wat excursies gemaakt en veel aan het strand gelegen. Isola Bella is echt een prachtig “strand”. Geen zandstrand, maar vol stenen. Neem daarom ook zeker waterschoenen mee!
Wel konden we vanuit het hotel met een shuttle service naar Lettojanni, daar hebben ze wel een zandstrand.
Wij zijn nog steeds echt super enthousiast over onze huwelijksreis en gaan zeker nog eens terug naar Sicilië.

(Taormina is op sommige delen wel duurder dan NL / BE, wij hebben eens 8 euro voor een cola betaald)
Lisa94_ schreef:
09-09-2020 18:07
We zouden volgende week een last minute willen doen omdat het daar groen is en de besmettingen echt super laag...
dat verklaart ook waarom het nu duur is, nu Griekenland ook is weggevallen gaan de prijzen voor Itale en Portugal hard omhoog (en het aanbod omlaag omdat sommige mensen zich hebben laten omboeken van Griekenland naar Italie etc) )
Als je veel wilt gaan zien van Sicilië zou je een excursie reis kunnen overwegen,kant en klaar.als,jezelf niet wilt rijden. Waar de bezienswaardigheden zijn word je afgezet Vindt het rijden op Sicilië geen aanrader. Je kunt in een plaats zelf ook excursie,gaan boeken. Giardini Naxos heeft een mooi strand en heel veel eetgelegenheden.
Taormina is erg leuk maar duur voorbeeld, bezoek aan het openbaar toilet 1 euro😁
Malta ben ik ook geweest en is ook de moeite waard. En alles wat je wilt bezoeken kun je goed met het openbaar vervoer doen. Wij waren er in oktober en hadden nog temperaturen van 28 graden.
mizza schreef:
Wij hebben als tussenstop Taormina bezocht en daar wat gegeten. Best mooi hoor, maar veel te druk. Nu zul je daar nu geen last van hebben, maar toen liepen er tig groepen rond met een gekleurd speldje zodat je kon zien bij welke reisleider ze hoorden (die met vlag voorop liep ;-D )
Prima voor een tussenstop, maar toen hadden we het wel gezien.
Sicilië heeft wel heel mooie steden en dorpen, maar zonder auto wordt het lastig helaas.
En Sardinië, daar al naar gekeken? Daar heb je mooiere stranden dan op Sicilië. Als je graag naar het strand wilt is dat ook een optie.
mizza schreef:
10-09-2020 00:31
Ik bedoel dus Cefalu en Taormina, leuk voor een dagje, maar meer niet.
Dat. Halve dag ook genoeg. Ik heb Sicilie een keer met het ov gedaan. Het was te doen, maar niet makkelijk en idd veel uitzoekerij en veel wachten. De bussen gaan niet erg frequent en ook niet altijd volgens dienstregeling. Het vinden van de dienstregeling viel ook niet altijd mee. En je bent natuurlijk beperkt qua plekken waar je kunt komen. Het werkt ook alleen als je er een rondreis van maakt, voor uitstapjes vanaf 1 lokatie niet. Daarvoor rijden de bussen (en treinen) niet vaak genoeg en is de reistijd te lang.
Ik vloog ook heen vanaf Palermo en terug vanaf Catania, ben dus 1x het eiland overgestoken. Voor een heel rondje (heen en terug) is een week ook niet genoeg.
Heb het daarna nog twee keer gedaan met huurauto. Ik vond het rijden daar prima te doen hoor
.
Het eten vond ik er trouwens ook niet goddelijk. Heel veel van hetzelfde en echt niet altijd van de beste kwaliteit. Niet op toeristische plekken maar ook zeker niet daarbuiten. En hou er rekening mee dat eten op vaste, strikte tijden gebeurt. Tussen lunch en diner (dus van 14 tot 20 uur) is er vrijwel niks te krijgen.
impala wijzigde dit bericht op 11-09-2020 10:06
46.79% gewijzigd
.
Peixe schreef:
10-09-2020 01:02
Wij hebben ook een paar van die smerig warme dagen gehad en toen vond ik het ook eventjes iets minder leuk.
Ik een keer 40 graden in september. Zelfs de locals liepen te puffen en te klagen. Was niet leuk. Daarna kwam er een keiharde wind, waardoor op het strand liggen geen optie was.
.
Het enige dat ik écht de moeite waard vond op Sicilie was de Etna en Palermo (de skeletten in de catacomben van het klooster).
.
Lisa94_ schreef:
10-09-2020 09:38
Ik ben vanaf 2011 ongeveer 15x in Cefalu geweest en 1x in Taormina.
Taormina is luxer dan Cefalu en minder authentiek, vind ik.
In Cefalu komen in het hoogseizoen veel toeristen maar ik vind t niet toeristisch in de zin van veel souvenierswinkels (luchtbedden, plastic zooi), veel (hoogbouw) hotels etc. Ik boek altijd een appartement in het oude centrum en heb dan een huisje in een oud straatje tussen de locals en eet ook waar zij eten. Maw ik vind het niet toeristisch als ik het vergelijk met Mallorca oid.
Ik heb ook veel contacten daar en als je op Cefalu web googled dan kun je met een webcam op de Piazza Duomo kijken en heb ik de indruk dat er nu niet heel veel te doen is. Ik ben dit jaar niet gegaan omdat ik denk dat ik daar niet dezelfde sfeer aantref. Denk dat als jullie gaan je het niet toeristisch vindt omdat er weinig toeristen zijn en het dorp buiten het hoogseizoen om geen toeristische uitstraling heeft.
eva-luna schreef:
10-09-2020 21:22
En Sardinië, daar al naar gekeken? Daar heb je mooiere stranden dan op Sicilië. Als je graag naar het strand wilt is dat ook een optie.
Sardinië is veel mooier ja
S-Meds schreef:
13-09-2020 12:40
Sardinië is veel mooier ja
Maar daar kom je helemaal nergens zonder auto? Of niet?
.
Sardinië ben ik deze zomer geweest en is echt héél prachtig. En inderdaad, die auto heb je nodig.
impala schreef:
13-09-2020 12:44
Maar daar kom je helemaal nergens zonder auto? Of niet?
klopt. Auto huren is een must. Maar dan zie je ook wat. Op Sicilië kan je ook een auto huren maar waarom zou je? er valt niet zoveel te zien
malta is ook geen paradijs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven