Einde van relatie in zicht??

09-09-2020 23:48 323 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanwege eventuele herkenbaarheid heb ik voor dit topic een nieuwe nick aangemaakt.

Ik denk dat na 2,5 jaar het einde van mijn relatie in zicht is…

Afgelopen weekend heb ik m’n vriend aangesproken op een situatie die zich voordeed. Daarbij heb ik hem, niet verwijtend, gezegd dat die situatie best tekenend was voor het grote verschil in onze levensstijlen. Ik heb bijvoorbeeld kinderen, hij niet. Dat alleen al zorgt voor een compleet andere invulling van onze tijd en werkzaamheden.
Normaal levert dat geen problemen op maar dit weekend vond ik dat hij daar te weinig rekening mee hield. Ik heb gezegd samen te willen kijken naar hoe we de schaarse tijd die we met elkaar hebben (enkel de weekenden, soms ook met mijn kinderen erbij), zo leuk en efficiënt optimaal/gezellig mogelijk kunnen invullen.

Dat viel helemaal verkeerd. Sindsdien is hij boos en haalt hij er van alles bij en blijft maar zeggen dat ik vind dat onze levens niet bij elkaar passen. En dat terwijl ik enkel in alle eerlijkheid en openheid mijn emoties en gedachten wilde uitspreken en aangaf juist méér tijd samen te willen hebben.
Ineens komt hij weer met zijn frustratie op de proppen dat ik samen met mijn ex af en toe dingen onderneem met onze kinderen, als gezin, en hij daar absoluut niet oké mee is. Een dagje pretpark of uit eten is nog tot daar aan toe, vakanties zijn een no go. Volgens hem hebben we namelijk afgesproken dat ik niet meer met mijn kinderen en hun vader op vakantie zou gaan terwijl dat afgelopen zomer toch gebeurde. Deze korte vakantie heb ik overigens pas geboekt ná overleg met mijn vriend (die het toen prima vond, of althans zei er oké mee te zijn) en mijn ex en ik sliepen, uiteraard, op aparte kamers. Ik kan hem 1000x zeggen absoluut niets meer met mijn ex te willen, blijkbaar is samen op vakantie veel bedreigender dan wanneer mijn ex bij wijze van spreken 5 avonden in de week bij me zou komen eten, want ‘dat is anders’.
Hoewel ik verwacht dat we heus betere afspraken kunnen maken over hoe we onze weekenden gaan doorbrengen, buigt mijn vriend geen millimeter als het gaat om de tijd die ik mijn kinderen gun met hun moeder én hun vader tegelijk. Als ik alle scheidingsellende om me heen zie, kan ik alleen maar in m’n handen knijpen dat mijn ex en ik op goede voet staan met elkaar. En aangezien mijn kinderen voor álles gaan, en zij recht hebben op tijd en herinneringen met hun vader en moeder samen, lijk ik een punt te moeten zetten achter mijn relatie. En dat is ronduit klote :cry:
rozeranonkel wijzigde dit bericht op 10-09-2020 12:57
0.49% gewijzigd
Waarom blijft hij steeds hetzelfde zeggen dan? Ergens tussen jullie lijkt een communicatieprobleem te zitten.
Team vriend.

Voor wie ga je op die manier op vakantie? Voor de kinderen? Dat is eerder alleen maar verwarrend.

Voor wie kies je? Je vriend of je ex ?
Je bent gescheiden.Dat je nieuwe vriend moeite heeft met het feit dat je nog samen met je ex op vakantie gaat, snap ik volledig. Ook dat is nl tijd die je samen door kunt brengen. Je vriend is gefrustreerd naar mijn idee en zolang jij alles wilt blijven hebben in beide relaties , komt dit niet meer goed. Als hij het prima vindt dat je met hem dagjes weggaat, waarom dan nog perse op vakantie? Ik vind je erg egoïstisch.
anoniem_392700 wijzigde dit bericht op 10-09-2020 08:32
3.43% gewijzigd
Dubbel
In mijn optiek lijkt het mij alleen maar fijn voor jullie kinderen dat ze ook gewoon met beiden ouders op vakantie kunnen.

De enige reden waarom hij niet oké vindt, is omdat hij denkt dat jullie meer doen alleen maar samen op vakantie gaan. Hij is gewoon jaloers en het ergste is, hij heeft geen vertrouwen in jou en jullie relatie.

Ja, ik snap wel dat je daar geen zin in hebt. :hug:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Team Kinderen vooral. En TO.

Ik denk dat jullie inderdaad niet bij elkaar passen. En ik zou wel op vakantie gaan met ex voor de kinderen. Als dat kan tenminste , dan is dat supermooi.

Jullie denken daar anders over en blijkbaar over meer dingen. Dan pas je niet bij elkaar.
RozeRanonkel schreef:
09-09-2020 23:48
Daarbij heb ik hem, niet verwijtend, gezegd dat die situatie best tekenend was voor het grote verschil in onze levensstijlen. Ik heb bijvoorbeeld kinderen, hij niet. Dat alleen al zorgt voor een compleet andere invulling van onze tijd en werkzaamheden.
Normaal levert dat geen problemen op maar dit weekend vond ik dat hij daar te weinig rekening mee hield. Ik heb gezegd samen te willen kijken naar hoe we de schaarse tijd die we met elkaar hebben (enkel de weekenden, soms ook met mijn kinderen erbij), zo leuk en efficiënt mogelijk kunnen invullen.
Tja, dat jij kinderen hebt en hij niet hoor ik hem niet over klagen. Het beperkt wel domweg de tijd die je samen kunt hebben.
Jij daarentegen wil die tijd efficiënt invullen. Efficiënt. Brrr
Dat is echt een moodkiller. Klinkt ook controle willen hebben over hoe hij zijn tijd doorbrengt. Dat werkt toch bij niemand niet.
Ik heb gescheiden ouders die het nog altijd goed samen kunnen vinden. Inderdaad samen feestdagen en soms ook een paar dagen weg. Ik ben heel blij dat dit vroeger zo kon en snap jou dus helemaal wat dat betreft.

Wel snap ik dat het frustrerend is voor vriend als jullie elkaar maar weinig kunnen zien dat er dan ook nog dat soort tijd vanaf gaat. Kan je niet door de weeks wat flexibeler zijn als kinderen bij ex zijn oid? Dat jij langer reist maar dus wel echt je best doet om tijd samen te hebben?
Het leven is niet eerlijk
Ik kies voor het welzijn en geluk van mijn kinderen.
Dat was de reden voor de scheiding met hun vader (want ongelukkig en ontevreden in een huwelijk zitten is niet het voorbeeld dat ik mijn kinderen wilde geven) en dat zal waarschijnlijk ook de reden worden van de mogelijke breuk met mijn vriend.

Om me heen ken ik bijna alleen gevallen waarin ex-partners elkaar de tent hebben uitgevochten of elkaar inmiddels het licht in de ogen niet meer gunnen. Kinderen hebben strikt gescheiden levens bij twee verschillende ouders en vriendschap en harmonie onderling is ver te zoeken.
Mijn ex en ik stellen het belang van onze kinderen voorop. En roepen dat we dan maar niet hadden moeten scheiden is natuurlijk makkelijk, maar ex en ik zijn beter af zonder relatie met elkaar.
Dat neemt niet weg dat we onze kinderen momenten met hun beide ouders gunnen, daar is niets verwarrends aan voor hen, ze begrijpen volkomen waarom we uit elkaar zijn en dat we ook niet meer samen komen. Iedereen om ons heen prijst ons voor hoe we met de situatie en elkaar omgaan. Zelfs mijn (nieuwe) schoonfamilie kan er maar niet over uit dat ex en ik het wat dat betreft goed geregeld hebben.

Dat mijn vriend nu van mij eist nooit meer op vakantie te gaan met mijn kinderen en hun vader samen, stelt me voor dit dilemma.
RozeRanonkel schreef:
10-09-2020 08:42
Ik kies voor het welzijn en geluk van mijn kinderen.
..........
Dat mijn vriend nu van mij eist nooit meer op vakantie te gaan met mijn kinderen en hun vader samen, stelt me voor dit dilemma.

Echt? Is dat echt een dilemma?

Je denkt/hoopt dat dit nog helemaal geweldig en leuk gaat worden hierna?
Jij gaat nooit meer fijn op vakantie/dagejsuit enz met ex en kinderen. Je weet dat hij daar jaloers over is.

Of je gaat helemaal niet voor hem en voel je je daar kut over. En terecht, is echt jammer, om als zoiets gewoon kan, dat af te nemen van je kinderen.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 10-09-2020 08:47
54.54% gewijzigd
Luci_Morgenster schreef:
10-09-2020 08:35
Team Kinderen vooral. En TO.

Ik denk dat jullie inderdaad niet bij elkaar passen. En ik zou wel op vakantie gaan met ex voor de kinderen. Als dat kan tenminste , dan is dat supermooi.

Jullie denken daar anders over en blijkbaar over meer dingen. Dan pas je niet bij elkaar.
Dit.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Volgens hem hebben we namelijk afgesproken dat ik niet meer met mijn kinderen en hun vader op vakantie zou gaan terwijl dat afgelopen zomer toch gebeurde

Was dit ook zo?

En daarbij, dit doe je toch al vanaf het begin dat jullie elkaar kennen?
Dus hij wist waar hij aan begon, en nu is het een probleem?

Het dilemma is vriend zijn probleem lijkt me.
En al zal het voor vriend best vervelend zijn, dit is hoe het altijd al was en is, en dat vond hij ok, maar nu niet meer.
anoniem_6409c20e18dd0 wijzigde dit bericht op 10-09-2020 08:47
21.37% gewijzigd
Roelanje schreef:
10-09-2020 08:37
Wel snap ik dat het frustrerend is voor vriend als jullie elkaar maar weinig kunnen zien dat er dan ook nog dat soort tijd vanaf gaat. Kan je niet door de weeks wat flexibeler zijn als kinderen bij ex zijn oid? Dat jij langer reist maar dus wel echt je best doet om tijd samen te hebben?
Wat fijn dat jouw ouders die ‘gezinstijd’ hebben voortgezet ondanks dat ze uit elkaar gingen.
Door de weeks is bij elkaar zijn niet echt een optie, we wonen op een uur rijden van elkaar. Hij naar mij toe is sowieso niet mogelijk, hij moet dan ontzettend vroeg op en dan blijven er alleen ‘s avonds 2 uurtjes over om elkaar te zien.
De vakantie afgelopen zomer plande ik in een week dat hij moest werken en we elkaar sowieso niet zagen.
RozeRanonkel schreef:
10-09-2020 08:46
Wat fijn dat jouw ouders die ‘gezinstijd’ hebben voortgezet ondanks dat ze uit elkaar gingen.
Door de weeks is bij elkaar zijn niet echt een optie, we wonen op een uur rijden van elkaar. Hij naar mij toe is sowieso niet mogelijk, hij moet dan ontzettend vroeg op en dan blijven er alleen ‘s avonds 2 uurtjes over om elkaar te zien.
De vakantie afgelopen zomer plande ik in een week dat hij moest werken en we elkaar sowieso niet zagen.

Dus het gaat niet over gemiste spaarzame tijd samen ( wat ik ook al gezeur zou vinden, die 1/2 x minder dat je elkaar dan ziet) maar echt omdat je met je ex weg bent.

Dus hij is jaloers en vertrouwt je niet?

En gunt je kinderen dit ook niet, zijn gevoelens zijn belangrijker.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 10-09-2020 08:55
4.44% gewijzigd
RozeRanonkel schreef:
.

Dat zou geen eens een dilemma maar een “ no go “ moeten zijn, toch ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hunebed schreef:
10-09-2020 08:46
Volgens hem hebben we namelijk afgesproken dat ik niet meer met mijn kinderen en hun vader op vakantie zou gaan terwijl dat afgelopen zomer toch gebeurde

Was dit ook zo?

En daarbij, dit doe je toch al vanaf het begin dat jullie elkaar kennen?
Dus hij wist waar hij aan begon, en nu is het een probleem?
Hij heeft eerder aangegeven het niet echt leuk te vinden dat ex en ik gezinsdingen bleven ondernemen af en toe maar wel te begrijpen dat dat voor de kinderen juist fijn is en hij dat zal moeten accepteren.

Over vakanties hebben we nooit afspraken gemaakt, zeker niet dat het niet zou mogen. En nu stelt hij ineens dat we hebben afgesproken dat niet te doen.
In het jaar dat m’n vriend en ik samen kwamen, gingen ex en ik ook samen met de kinderen op vakantie. Net als vorig jaar.
RozeRanonkel schreef:
Wacht eens even, het was toch JIJ die hem verwijten maakt?
JIJ vindt dat hij te weinig rekening houdt met jou?

Maar even op de keper beschouwt: ga uit elkaar. Dit gaat helemaal nergens naar toe.
Je hoeft hem daar niet de schuld van te geven, dat dan weer niet.
RozeRanonkel schreef:
09-09-2020 23:48
Normaal levert dat geen problemen op maar dit weekend vond ik dat hij daar te weinig rekening mee hield. Ik heb gezegd samen te willen kijken naar hoe we de schaarse tijd die we met elkaar hebben (enkel de weekenden, soms ook met mijn kinderen erbij), zo leuk en efficiënt mogelijk kunnen invullen.

Dat viel helemaal verkeerd.
blijfgewoonbianca schreef:
10-09-2020 08:51
Dat zou geen eens een dilemma maar een “ no go “ moeten zijn, toch ?
Ik denk dat het daar inderdaad op gaat uitdraaien ja. Het geluk van mijn kinderen mag door niemand ondergeschikt gemaakt worden aan een liefdesrelatie.
Blijkbaar vind hij dat als hij iets niet leuk vind en dat aangeeft dat jij dan daarmee moet stoppen.

Is het echt een dilemma?
Jeetje wat een bekrompen reacties weer hier. Waarom zou je niet gewoon met je ex op vakantie kunnen voor de kinderen als je nog gewoon op een normale manier met elkaar omgaat en in gescheiden bedden slaapt?
Als je partner volledig te vertrouwen is kan dit toch geen issue zijn?

Sorry TO maar het lijkt mij niet zo’n leuke vriend. Hij kan dit niet van je eisen en tegelijkertijd moet jij ook niet met hem afspreken dat je dat niet meer zal doen als je dat niet van plan bent.
Op vakantie met je ex gaat voor je relatie met je vriend.
Metallover schreef:
10-09-2020 08:55
Jeetje wat een bekrompen reacties weer hier. Waarom zou je niet gewoon met je ex op vakantie kunnen voor de kinderen als je nog gewoon op een normale manier met elkaar omgaat en in gescheiden bedden slaapt?
Als je partner volledig te vertrouwen is kan dit toch geen issue zijn?

Sorry TO maar het lijkt mij niet zo’n leuke vriend. Hij kan dit niet van je eisen en tegelijkertijd moet jij ook niet met hem afspreken dat je dat niet meer zal doen als je dat niet van plan bent.
Op vakantie met ex ga jij dan als nieuwe partner goed vinden?
Ze kan ook gewoon zelf op vakantie met de kinderen.
*2020* schreef:
10-09-2020 08:56
Op vakantie met ex ga jij dan als nieuwe partner goed vinden?
Ze kan ook gewoon zelf op vakantie met de kinderen.
Maar ze kan ook met ex erbij.

Als je dat niet begrijpt als nieuwe partner pas je niet bij elkaar.
Waarom zijn jullie gescheiden als jullie samen op vakantie gaan zo belangrijk vinden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven