Mooiste plek waar je ooit geweest bent, en waarom? [Geen OP]

06-09-2020 22:25 208 berichten
* gone *
anoniem_353486 wijzigde dit bericht op 11-09-2020 17:24
99.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ijsland in de winter; adembenemend mooi
Turtle Beach op Koh Mak, Thailand
Lut desert in Iran
Nieuw Zeeland in z'n totaliteit
de Zuid Afrikaanse parken

Ik zou héél graag een rondje Amerikaanse parken doen!
Hooken Cliffs, tussen Branscombe en Beer aan de Engelse zuidwestkust. Nou vind ik daar ongeveer elke meter prachtig maar dit stukje heeft alles in zich, je ziet de rode rotsen aan de ene horizon en de witte rotsen aan de andere, de klif zelf is waanzinnig mooi gelaagd en begroeid, het pad kruipt voort, er zijn vogels, er zijn bloemen, de zee zie je soms meer en soms minder maar hoor je altijd, de wind blaast alles weg wat doet denken aan de wereld buiten die ene kilometer. Trekkingrugzak en blaren niet verplicht maar wel sfeerverhogend, net als de intimiderende koeien langs het bovenpad.

In Nederland: de Kennemerduinen. Gedeeltelijk om dezelfde redenen, inclusief intimiderende runderen die heel goed hun kalf precies aan de andere kant van het pad weten te positioneren, alleen dan zonder de adrenaline van als-ik-nu-struikel-heb-ik-een-serieus-probleem en wel fatsoenlijk per OV bereikbaar.
Al een paar keer genoemd: madeira, zo mooi groen, de bloemen, de geur van de eucalyptus bossen echt fantastisch! Verder gek van hooggebergte in de Alpen, Zermatt, Saas Fee, Grindelwald, allemaal fantastisch. Dolomieten hebben ook echt een enorme indruk achter gelaten.
Maar toch in Nederland de Veluwe of juist met slecht weer, donkere luchten richting het strand vind ik ook heel mooi!
Het vissersstadje matsushima in japan midden in de zomer. Mooie blauwe lucht en met de boot het water op. Daar zie je hele bijzondere dingen. Elk rotsformatie daar heeft zijn eigen ecosysteempje. Daarnaast aan vaste land een zuiganji tempel wat uit de stenen wanden is gehouwed
Het-groepje schreef:
07-09-2020 09:23
Picture this:

Ik was voor het eerst met mijn man en kind op het eiland van mijn vader. Alleen als peuter geweest.
Het voelde gelijk als thuis, we haalden de huurauto op en reden wat rond, direct uit het vliegtuig, met de koffers nog in de auto.
Onderweg zagen we een prachtig strand.
We sprongen de auto uit en gingen even kijken.
Een prachtig strandje, zacht zand, blauw water, we zaten te genieten, er zat verder niemand.
Ineens kwamen er een stel duikers uit het water. Terwijl ze uit het water kwamen deden ze hun duikpakken uit.
Het bleken welgetrainde mariniers die zich ook nog eens op het kleine strandje zonder gene uitkleedden.
Het was prachtig.
Man en peuter waren mijn gezwijmel niet opgevallen want die waren opgetogen over een roofvogel die een vis uit het water haalde ofzoiets.
:HA:

Had ik ook wel bij willen zijn :-D
Eerste plaats: Ongetwijfeld Rio de Janeiro: de bergen, de zee, de lagunas, de favelas op de bergen (disclaimer, ik ben niet in een favela geweest, had het wel gewild, maar in mijn ogen zijn ze mooi), de zachte samba die in mijn gedachten speelt als ik aan die beelden denk (ik romantiseer het heel erg, dat gebeurd na 20 jaar Braziliaanse novelas iedere avond)

Tweede plaats: NYC, de sfeer

derde plaats: San Fransisco en de hele bay area (Foster city)

Vierde plaats: Praag
redbulletje schreef:
07-09-2020 11:39
Oregon lijkt me ook prachtig als je bij die verknipte steden uit de buurt blijft!

En ik zou zó graag een keer naar de noordoostelijke staten willen in de herfst.
Afbeelding
❤️
Wat een fijn topic!

Ik vond de natuurpracht in Nieuw-Zeeland overdonderend. Zoveel diversiteit op een relatief klein oppervlakte. Prettig bereisbaar, ontspannen sfeer, fijne mensen. Beetje "terug in de tijd" gevoel. Schitterend en heerlijk land.

Wat me echt omver blies was Namibië. Wat een bijzonder land. De rust, de ruimte, de eindeloze vergezichten, de kleuren, het bijna "buitenaardse".... Onvoorstelbaar schitterend. Het grappige is dat ik altijd gek was op groen, jungle, tropen. Was nog niet bekend met "woestijn". Ik was alleen in de Atacama geweest, wat trouwens ook waanzinnig was. Maar ik dacht nog steeds dat ik geen "woestijn mens" was, en vooral voorkeur had voor weelderige groene natuur en tropische stranden.

En toen kwam ik in Namibië :heart:
Het grappige is dat ik daarna in meer woestijnen ben geweest in Marokko en het Midden-Oosten en De Gobi in Mongolië. Ook deze plekken, vooral de Gobi, maakten weer een verpletterende indruk.

Misschien ben ik dus toch meer een woestijnmens dan ik dacht. Het straalt een bepaalde sereniteit en rust uit. Je voelt je er nietig. De kleurenpracht die verandert gedurende de dag, het uitgestrekte. Ik vind het zo bijzonder.

Toch blijf ik ook een sucker voor tropische plekken. En fijne steden. Ok... een lijstje. Onmogelijk om er een top 3 van te maken. Zou ook appels met peren vergelijken zijn.

Koh Kood in Thailand (tropisch!)
Zanzibar (waanzinnige stranden)
Maine, noordoost USA (Acadia NP!) natuur, de mooiste sterrenhemels, prachtige kleuren
Kaapstad e.o. (alles!)
Bangkok (hele prettige rotzooi, de hitte, de drukte, het nachtleven, de markten.. ik hou ervan)
Buenos Aires (geweldige vibe)
Myanmar (de tempels en pagode's bij Bagan) (Dé Aziatische verrassing wat mij betreft)
Morro de Sao Paulo, voor de kust van Salvador Bahia en de Pantanal in Brazilië (Ik ben verliefd op Brazilië)
Toscane (natuur, eten, wijn, de sfeer en de dorpjes)
Andalusië (natuur, eten en de sfeervolle dorpjes)
Uganda (Welcome to the jungle!)
Kirgizië (Bizar mooie natuur, bergen, kraakheldere meren. Schitterend!)

En in Nederland hou ik van de Veluwe. :D
hans66 schreef:
07-09-2020 05:06
Zuid-Afrika, in het bijzonder de Panorama-route. Diverse plekken in Japan, Hakone, Sensouji-tempel in Tokio, Mount Fuji, Nagasaki, Kioto. De Alpen in Oostenrijk en Zwitserland. Sint-Petersburg en Moskou in Rusland. Minsk in Wit-Rusland. Ik denk dat Brest (vlak bij de Poolse grens) ook een aanrader is.

Al met al staan Zuid-Afrika en Japan op één. En ik weet het: Rusland en Wit-Rusland zijn geen voor de hand liggende vakantielanden voor de meesten.
Ik wil nog steeds naar Rusland. Jammer genoeg door Corona uitgesteld.

Qua natuur vond ik de Schotse hooglanden en de Krim echt schitterend.

Het Zwarte Woud en de Alpen bij Avoriaz zijn ook erg mooi.
Qua steden staat Krakau onbetwist op 1. Andere prachtige steden vond ik Praag en Kiev. En Amsterdam.
Nieuw Zeeland, Namibie en Botswana, echt prachtig.

Daarnaast op veel mooie plekken geweest in Australie, VS, Kroatie, Italie, Spanje (en ik vergeet er vast nog een aantal). Er zijn zoveel prachtige gebieden in de wereld.
Mijn favoriete steden zijn: New York, Lissabon, Barcelona, Amsterdam, Hong Kong.
Ik ben nog niet veel op bijzondere reizen geweest. Maar de mooiste plek waar ik ben geweest (voor mij dan) was de Wadi rum in Jordanië.
De stilte, de kleuren en die sterrenhemel
Wat diepe indruk op mij heeft gemaakt is Pompeï. Wat vond ik dat bijzonder! De Amazone, die heb ik bezocht in Peru, is een goede tweede. Beide heel indrukwekkend.
Sunday82 schreef:
09-09-2020 20:27
Ik ben nog niet veel op bijzondere reizen geweest. Maar de mooiste plek waar ik ben geweest (voor mij dan) was de Wadi rum in Jordanië.
De stilte, de kleuren en die sterrenhemel
Lijkt me schitterend. Staat hoog op mijn lijstje!
Leuk/interessant om te zien dat mensen dan steden benoemen zoals Praag. Daar ben ik ook geweest maar dat vind ik gewoon “oké”. Niet lelijk, niet mooi, maar ook niet echt bijzonder. Grappig om te zien hoe dat zo verschilt.

Bij mij blijft met stipt op nummer 1 Nieuw Zeeland. Niemand die mij wijs kan maken dat een ander land mooier is :proud: :lol:Maar ik ben mogelijk licht bevooroordeeld omdat ik er gewoond heb.
PietjeBello schreef:
10-09-2020 09:34
Leuk/interessant om te zien dat mensen dan steden benoemen zoals Praag. Daar ben ik ook geweest maar dat vind ik gewoon “oké”. Niet lelijk, niet mooi, maar ook niet echt bijzonder. Grappig om te zien hoe dat zo verschilt.

Bij mij blijft met stipt op nummer 1 Nieuw Zeeland. Niemand die mij wijs kan maken dat een ander land mooier is :proud: :lol:Maar ik ben mogelijk licht bevooroordeeld omdat ik er gewoond heb.
NZ heeft zo z'n voordelen dat het een eiland is én dat het ver van de drukte vandaan ligt.
Waar in NZ heb jij gewoond? Zelf vond ik het noordereiland het aantrekkelijkst als ik er zou wonen, de punt boven Auckland zeg maar.
redbulletje schreef:
10-09-2020 09:38
NZ heeft zo z'n voordelen dat het een eiland is én dat het ver van de drukte vandaan ligt.
Waar in NZ heb jij gewoond? Zelf vond ik het noordereiland het aantrekkelijkst als ik er zou wonen, de punt boven Auckland zeg maar.
Eens! Uren rijden zonder iemand tegen te komen en onderweg de meest prachtige uitzichten. En 4 seizoenen in 1 dag :proud:. Ik woonde in Auckland. Het zuider eiland vind ik persoonlijk het mooist door de machtige natuur maar qua dagelijks leven moet je het inderdaad wel echt van het Noordereiland hebben.
Ik hoop ooit nog 'ns in de gelukkige omstandigheid te zijn er nog 'ns terug naartoe te kunnen gaan.
redbulletje schreef:
10-09-2020 09:43
Ik hoop ooit nog 'ns in de gelukkige omstandigheid te zijn er nog 'ns terug naartoe te kunnen gaan.
Zelfde droom hier inderdaad! Zou graag eens terug gaan met mijn partner en hem alles laten zien. Als je daar bent dan vraag je je wel eens af waarom je in Nederland woont en blijft wonen. :P
D Waddenzee bij wind en regen.
Het meer van Annacy vind ik één van de mooiste plekken die ik heb gezien.
PietjeBello schreef:
10-09-2020 09:34

.[/s]
Dit heeft natuurlijk met verschillende zaken te maken, ben je bijv. in Oktober in Praag en heb je zo`n onverwachte hele mooie zonnige nazomerdag , dan maakt de stad een heel andere indruk dan op een grijze februari dag.

Dit vind ik mooi omschreven trouwens; ik herken het volledig:
Bangkok (hele prettige rotzooi, de hitte, de drukte, het nachtleven, de markten.. ik hou ervan)
Himalaya in Nepal, Finland meerdere gebieden.
huh? Waarom is hier nou de OP van weg?

Mijn mooiste plek was het Andesgebergte
Afbeelding

Bryce

Afbeelding

Lac Rose Senegal

Afbeelding

Yellowstone

Afbeelding

Chicago
Live long and prosper

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven