Einde van relatie in zicht??
woensdag 9 september 2020 om 23:48
Vanwege eventuele herkenbaarheid heb ik voor dit topic een nieuwe nick aangemaakt.
Ik denk dat na 2,5 jaar het einde van mijn relatie in zicht is…
Afgelopen weekend heb ik m’n vriend aangesproken op een situatie die zich voordeed. Daarbij heb ik hem, niet verwijtend, gezegd dat die situatie best tekenend was voor het grote verschil in onze levensstijlen. Ik heb bijvoorbeeld kinderen, hij niet. Dat alleen al zorgt voor een compleet andere invulling van onze tijd en werkzaamheden.
Normaal levert dat geen problemen op maar dit weekend vond ik dat hij daar te weinig rekening mee hield. Ik heb gezegd samen te willen kijken naar hoe we de schaarse tijd die we met elkaar hebben (enkel de weekenden, soms ook met mijn kinderen erbij), zo leuk en efficiënt optimaal/gezellig mogelijk kunnen invullen.
Dat viel helemaal verkeerd. Sindsdien is hij boos en haalt hij er van alles bij en blijft maar zeggen dat ik vind dat onze levens niet bij elkaar passen. En dat terwijl ik enkel in alle eerlijkheid en openheid mijn emoties en gedachten wilde uitspreken en aangaf juist méér tijd samen te willen hebben.
Ineens komt hij weer met zijn frustratie op de proppen dat ik samen met mijn ex af en toe dingen onderneem met onze kinderen, als gezin, en hij daar absoluut niet oké mee is. Een dagje pretpark of uit eten is nog tot daar aan toe, vakanties zijn een no go. Volgens hem hebben we namelijk afgesproken dat ik niet meer met mijn kinderen en hun vader op vakantie zou gaan terwijl dat afgelopen zomer toch gebeurde. Deze korte vakantie heb ik overigens pas geboekt ná overleg met mijn vriend (die het toen prima vond, of althans zei er oké mee te zijn) en mijn ex en ik sliepen, uiteraard, op aparte kamers. Ik kan hem 1000x zeggen absoluut niets meer met mijn ex te willen, blijkbaar is samen op vakantie veel bedreigender dan wanneer mijn ex bij wijze van spreken 5 avonden in de week bij me zou komen eten, want ‘dat is anders’.
Hoewel ik verwacht dat we heus betere afspraken kunnen maken over hoe we onze weekenden gaan doorbrengen, buigt mijn vriend geen millimeter als het gaat om de tijd die ik mijn kinderen gun met hun moeder én hun vader tegelijk. Als ik alle scheidingsellende om me heen zie, kan ik alleen maar in m’n handen knijpen dat mijn ex en ik op goede voet staan met elkaar. En aangezien mijn kinderen voor álles gaan, en zij recht hebben op tijd en herinneringen met hun vader en moeder samen, lijk ik een punt te moeten zetten achter mijn relatie. En dat is ronduit klote
Ik denk dat na 2,5 jaar het einde van mijn relatie in zicht is…
Afgelopen weekend heb ik m’n vriend aangesproken op een situatie die zich voordeed. Daarbij heb ik hem, niet verwijtend, gezegd dat die situatie best tekenend was voor het grote verschil in onze levensstijlen. Ik heb bijvoorbeeld kinderen, hij niet. Dat alleen al zorgt voor een compleet andere invulling van onze tijd en werkzaamheden.
Normaal levert dat geen problemen op maar dit weekend vond ik dat hij daar te weinig rekening mee hield. Ik heb gezegd samen te willen kijken naar hoe we de schaarse tijd die we met elkaar hebben (enkel de weekenden, soms ook met mijn kinderen erbij), zo leuk en efficiënt optimaal/gezellig mogelijk kunnen invullen.
Dat viel helemaal verkeerd. Sindsdien is hij boos en haalt hij er van alles bij en blijft maar zeggen dat ik vind dat onze levens niet bij elkaar passen. En dat terwijl ik enkel in alle eerlijkheid en openheid mijn emoties en gedachten wilde uitspreken en aangaf juist méér tijd samen te willen hebben.
Ineens komt hij weer met zijn frustratie op de proppen dat ik samen met mijn ex af en toe dingen onderneem met onze kinderen, als gezin, en hij daar absoluut niet oké mee is. Een dagje pretpark of uit eten is nog tot daar aan toe, vakanties zijn een no go. Volgens hem hebben we namelijk afgesproken dat ik niet meer met mijn kinderen en hun vader op vakantie zou gaan terwijl dat afgelopen zomer toch gebeurde. Deze korte vakantie heb ik overigens pas geboekt ná overleg met mijn vriend (die het toen prima vond, of althans zei er oké mee te zijn) en mijn ex en ik sliepen, uiteraard, op aparte kamers. Ik kan hem 1000x zeggen absoluut niets meer met mijn ex te willen, blijkbaar is samen op vakantie veel bedreigender dan wanneer mijn ex bij wijze van spreken 5 avonden in de week bij me zou komen eten, want ‘dat is anders’.
Hoewel ik verwacht dat we heus betere afspraken kunnen maken over hoe we onze weekenden gaan doorbrengen, buigt mijn vriend geen millimeter als het gaat om de tijd die ik mijn kinderen gun met hun moeder én hun vader tegelijk. Als ik alle scheidingsellende om me heen zie, kan ik alleen maar in m’n handen knijpen dat mijn ex en ik op goede voet staan met elkaar. En aangezien mijn kinderen voor álles gaan, en zij recht hebben op tijd en herinneringen met hun vader en moeder samen, lijk ik een punt te moeten zetten achter mijn relatie. En dat is ronduit klote
rozeranonkel wijzigde dit bericht op 10-09-2020 12:57
0.49% gewijzigd
donderdag 10 september 2020 om 09:58
Ik ga ook alleen met mijn kinderen op vakantie, én met de kinderen en mijn vriend.Rachmaninoff schreef: ↑10-09-2020 09:53Kan jouw vriend ook een gezin worden met jou en de kinderen? Of blijft hij de verkering van mamma? Het lijkt me best heel erg lastig voor hem. Gaan jullie ook als gezin op vakantie zonder ex?
Mijn vriend maakt zeker deel uit van mijn ‘gezin’ als hij hier is tegelijk met de kinderen. Mijn kinderen en ik komen ook op verjaardagen van zijn familie en vrienden.
Maar een ‘dagelijks gezin’ als in samenwonen is momenteel niet aan de orde. Hierin is juist mijn vriend terughouden vanwege de kinderen omdat hij ook inziet dat een nieuwe man in huis juist voor de kinderen een hele aanpassing is.
donderdag 10 september 2020 om 09:59
Had hij ook nee kunnen zeggen of was dat niet werkelijk een optie? Hij zegt nu nee, voor de toekomstige vakanties. Kun je daar mee leven? Zo niet dan denk ik dat jullie gewoon beide een ander beeld hebben bij een relatie dus misschien werkt het dan gewoon niet.RozeRanonkel schreef: ↑10-09-2020 09:52Mijn vriend hád inbreng in dit hele verhaal. Ik heb namelijk voordat er überhaupt met ex over een gezamenlijke vakantie was gesproken aan mijn vriend gevraagd hoe hij hier tegenover stond omdat mijn kinderen vroegen of ze weer samen met mij en hun vader op vakantie konden. Als ik dan van mijn vriend hoor dat hij het prima vindt dat ik dat aan ex voorstel en ga regelen, wat moet ik er dan mee dat achteraf blijkt dat vriend wel ja zei maar nee bedoelde?
donderdag 10 september 2020 om 10:00
Maar waarom zou een dag weg wél mogen en een paar dagen (of meer) te ver gaan als je elkaar vertrouwt en gescheiden slaapt? En je zelfs mee zou mogen als je daar zin in zou hebben?pamelacourson schreef: ↑10-09-2020 09:22Ik begrijp jullie allebei. Het gevoel van je vriend, want ik zou het ook heel kut vinden als mijn vriend tijdens onze relatie nog met zijn ex op vakantie zou gaan, zeker 2,5 jaar na de scheiding nog. Mijn man deed in het begin ook nog dingen met zijn ex en de kinderen en dat vond ik prima, dagje naar een pretpark of hij ging daar eten of zo. Maar een vakantie was mij echt te ver gegaan en gelukkig vond hij dat zelf ook.
metallover wijzigde dit bericht op 10-09-2020 10:13
4.33% gewijzigd
donderdag 10 september 2020 om 10:00
Of het is gewoon geen aanrader om een relatie te beginnen met iemand die niet in exact dezelfde situatie zit. Dat je alles wil doen voor je kinderen is mooi maar dat jouw beslissingen in het verleden bepalen hoe je huidige partner zich moet gedragen en wat hij moet voelen is teveel gevraagd vind ik maar dat is persoonlijk.Metallover schreef: ↑10-09-2020 09:57Waarom niet? Nogmaals: als je elkaar volledig kunt vertrouwen kunnen dit soort dingen gewoon, en kunnen nieuwe partners ook gewoon met exen van hun partner omgaan.
Maar blijkbaar zitten er op Viva toch veel vrouwen (al dan niet in een relatie) die standaard argwanend zijn naar hun wederhelft.
donderdag 10 september 2020 om 10:01
Dit. Je bent niet bereid je dagjes weg en vakanties op te geven, dus wat had vriend kunnen zeggen? Hij is er nu eerlijk over dat hij zich er niet fijn bij voelt en de relatie staat direct op knappen, dus hij heeft geen enkele inbreng in deze zaak, zijn mening en gevoel doen er niet toe.
manisha-362 wijzigde dit bericht op 10-09-2020 10:01
30.83% gewijzigd
donderdag 10 september 2020 om 10:01
Een verstandige man.RozeRanonkel schreef: ↑10-09-2020 09:58
Maar een ‘dagelijks gezin’ als in samenwonen is momenteel niet aan de orde. Hierin is juist mijn vriend terughouden vanwege de kinderen omdat hij ook inziet dat een nieuwe man in huis juist voor de kinderen een hele aanpassing is.
donderdag 10 september 2020 om 10:03
Omdat ik het na 2,5 jaar heel vreemd vind dat nu die eis ineens wordt gesteld terwijl al die tijd mijn vriend heeft aangegeven het soms inderdaad lastig te vinden maar ook inziet dat hij en niemand mijn kinderen die momenten kan en mag afnemen.manisha-362 schreef: ↑10-09-2020 10:01Dit. Je bent niet bereid je dagjes weg en vakanties op te geven, dus wat had vriend kunnen zeggen? Hij is er nu eerlijk over dat hij zich er niet fijn bij voelt en de relatie staat direct op knappen, dus hij heeft geen enkele inbreng in deze zaak, zijn mening en gevoel doen er niet toe.
donderdag 10 september 2020 om 10:03
Hij is niet gek, hij geeft aan hoe hij zich voelt. Een gevoel dat door velen hier begrepen wordt. Zijn die velen allemaal gek?
Hij kan er prima achterkomen na 2,5 jaar dat het allemaal veel teveel van hem vraagt ondanks dat hij er wel mee dacht te kunnen dealen. Dat maakt hem niet gek. Er zullen ook heus ouders bestaan die de vakanties op ten duur wel laten zitten voor hun nieuwe partner (die zo super nieuw niet meer is) en waar er wel een compromis mogelijk is zonder de kinderen te schaden.
donderdag 10 september 2020 om 10:05
donderdag 10 september 2020 om 10:06
gaat het echt alleen maar over een gezamenlijke vakRozeRanonkel schreef: ↑10-09-2020 10:03Omdat ik het na 2,5 jaar heel vreemd vind dat nu die eis ineens wordt gesteld terwijl al die tijd mijn vriend heeft aangegeven het soms inderdaad lastig te vinden maar ook inziet dat hij en niemand mijn kinderen die momenten kan en mag afnemen.
om hoeveel dagen gaat het dan
donderdag 10 september 2020 om 10:08
Het lijkt de norm te zijn dat na een scheiding exen een gruwelijke hekel aan elkaar hebben en vooral maar geen tijd met elkaar meer doorbrengen. Ongeacht wat dat voor (emotionele) gevolgen heeft voor de kinderen die ze ooit uit liefde samen op de wereld hebben gezet.
Nee, wij gaan dan misschien niet op een standaard manier met de scheiding en onze exen om. Al zou ik het ieder kind van gescheiden ouders gunnen dat hun ouders vriendelijk tegen elkaar zijn en ze de ander een goed en gelukkig leven gunnen. En dat kinderen niet in een loyaliteitsconflict staan richting hun ouders, dat ze geen spanningen voelen als hun vader hen weer bij hun moeder brengt, de nieuwe vriend van moeder er ook is en de mannen gewoon een praatje met elkaar maken.
Maar dat er ook manieren zijn om je kinderen, ondanks een scheiding, alsnog deels samen op te voeden en in goede harmonie met elkaar en elkaars nieuwe relatie on te gaan, lijkt voor velen hier door eigen ervaring (?) of uit de omgeving haast ondenkbaar.
Nee, wij gaan dan misschien niet op een standaard manier met de scheiding en onze exen om. Al zou ik het ieder kind van gescheiden ouders gunnen dat hun ouders vriendelijk tegen elkaar zijn en ze de ander een goed en gelukkig leven gunnen. En dat kinderen niet in een loyaliteitsconflict staan richting hun ouders, dat ze geen spanningen voelen als hun vader hen weer bij hun moeder brengt, de nieuwe vriend van moeder er ook is en de mannen gewoon een praatje met elkaar maken.
Maar dat er ook manieren zijn om je kinderen, ondanks een scheiding, alsnog deels samen op te voeden en in goede harmonie met elkaar en elkaars nieuwe relatie on te gaan, lijkt voor velen hier door eigen ervaring (?) of uit de omgeving haast ondenkbaar.
donderdag 10 september 2020 om 10:09
Dat kan zijn verstand ook heus wel zeggen, maar zijn gevoel kan hier toch anders in staan? Niet gek hoor. Na 2,5 jaar valt de roze bril af en ziet hij zelf misschien ook wel in dat hij altijd degene is die zich aanpast en er weinig voor terugkrijgt.RozeRanonkel schreef: ↑10-09-2020 10:03Omdat ik het na 2,5 jaar heel vreemd vind dat nu die eis ineens wordt gesteld terwijl al die tijd mijn vriend heeft aangegeven het soms inderdaad lastig te vinden maar ook inziet dat hij en niemand mijn kinderen die momenten kan en mag afnemen.
Je issue in de OP gaat namelijk helemaal niet over de vakantie, maar over de tijd die jij met je vriend hebt en die naar jouw zin moet worden ingevuld. Ik lees erg veel ik, ik ik en vriend moet maar slikken. Ik vind het niet zo gek dat hij het zat is dat hij de enige is die zich continue moet aanpassen. Een relatie met een ouder is al moeilijk genoeg op zichzelf doordat de kinderen altijd voorgaan (en je jezelf als kinderloze partner dus erg vaak wegcijfert/aanpast). Het is niet zo heel gek dat iemand zich vergist in de intensiteit daarvan.
donderdag 10 september 2020 om 10:10
Goed voor jullie mooi voor jullie maar wat ga je met dit topic doen?RozeRanonkel schreef: ↑10-09-2020 10:08Het lijkt de norm te zijn dat na een scheiding exen een gruwelijke hekel aan elkaar hebben en vooral maar geen tijd met elkaar meer doorbrengen. Ongeacht wat dat voor (emotionele) gevolgen heeft voor de kinderen die ze ooit uit liefde samen op de wereld hebben gezet.
donderdag 10 september 2020 om 10:11
Dat wordt hier toch niet gezegd? Je kunt (moet) in harmonie er voor de kinderen zijn maar bij jullie gaat dit nog een paar stapjes verder. Het is een lastige zoektocht om een partner te vinden die daar 100% ok mee is.RozeRanonkel schreef: ↑10-09-2020 10:08Het lijkt de norm te zijn dat na een scheiding exen een gruwelijke hekel aan elkaar hebben en vooral maar geen tijd met elkaar meer doorbrengen. Ongeacht wat dat voor (emotionele) gevolgen heeft voor de kinderen die ze ooit uit liefde samen op de wereld hebben gezet.
donderdag 10 september 2020 om 10:12
Dat ben ik met je eens. Ik snap dan ook niet dat TO’s vriend een relatie met haar wil en andersom als ze zo verschillend erin staan.Geronimo2 schreef: ↑10-09-2020 10:00Of het is gewoon geen aanrader om een relatie te beginnen met iemand die niet in exact dezelfde situatie zit. Dat je alles wil doen voor je kinderen is mooi maar dat jouw beslissingen in het verleden bepalen hoe je huidige partner zich moet gedragen en wat hij moet voelen is teveel gevraagd vind ik maar dat is persoonlijk.
Ik zou mijzelf in een relatie nooit iets laten ‘verbieden.’
Eens!Geronimo2 schreef: ↑10-09-2020 09:57Nou, nou, dus je vriend moet dan in de tijd, die je met moeite voor hem heb weten te vinden, daar "kwaliteitstijd" van maken. Niet samen uitslapen of een potje voetballen met zijn vrienden want hé, hij moet zich dan wel exclusief op jou richten. Ik denk dat jullie inderdaad niet bij elkaar passen, je schuift met mensen alsof het pionnen zijn, niet netjes. Daarnaast moet je je nog maar afvragen of een a.s. vriendin van ex ook zo meegaat in jouw drang naar harmonie, grote kans dat er één langskomt die zo'n gezinsvakantie onzin vindt en er een stop opzet. Je ex zal nu wel zeggen dat dit nooit gaat gebeuren maar geloof me, die kan nog wel eens veel minder consequent zijn dan jij.
RozeRanonkel schreef: ↑10-09-2020 09:58Ik ga ook alleen met mijn kinderen op vakantie, én met de kinderen en mijn vriend.
Mijn vriend maakt zeker deel uit van mijn ‘gezin’ als hij hier is tegelijk met de kinderen. Mijn kinderen en ik komen ook op verjaardagen van zijn familie en vrienden.
Ik begrijp jullie beide wel maar ik denk dat hij meer wil dan jij kan bieden en andersom om ook. Zijn leven is waarschijnlijk wat vrijer dus hij zal vast eens wat leuks met vrienden willen doen en dat kan dan net vallen op het enige plekje in jouw agenda. Ik denk dat dat iets is waar jij je bij neer moet leggen, net als dat hij zich er bij neer moet leggen dat jouw ex altijd tijd met jou door zal brengen voor de kinderen. Natuurlijk mag jij kiezen hoe je tijd invult maar hij mag dat ook. Zijn ideeën over zijn vrije tijd zijn net zo belangrijk als die van jou.
donderdag 10 september 2020 om 10:17
Waarom lees je niet even alles voordat je post?froufrou80 schreef: ↑10-09-2020 10:13als er geen tijd meer is voor een vakantie met je vriend omdat je met je ex op vakantie bent geweest, waarom is hij dan de zeikerd? Waarom ga je niet met je vriend en je kinderen op vakantie?
donderdag 10 september 2020 om 10:19
En velen begrijpen die denkwijze weer niet. Dat is ook niet gek.manisha-362 schreef: ↑10-09-2020 10:03Hij is niet gek, hij geeft aan hoe hij zich voelt. Een gevoel dat door velen hier begrepen wordt. Zijn die velen allemaal gek?
Hij kan er prima achterkomen na 2,5 jaar dat het allemaal veel teveel van hem vraagt ondanks dat hij er wel mee dacht te kunnen dealen. Dat maakt hem niet gek. Er zullen ook heus ouders bestaan die de vakanties op ten duur wel laten zitten voor hun nieuwe partner (die zo super nieuw niet meer is) en waar er wel een compromis mogelijk is zonder de kinderen te schaden.
Ze passen dus gewoon niet bij elkaar.
En concessies doen slaat nergens op als dat betekend dat de kinderen daar last van hebben.
donderdag 10 september 2020 om 10:20
Of je leest even wat verder door voor je aannames maakt en zo op deze manier dingen post.froufrou80 schreef: ↑10-09-2020 10:13als er geen tijd meer is voor een vakantie met je vriend omdat je met je ex op vakantie bent geweest, waarom is hij dan de zeikerd? Waarom ga je niet met je vriend en je kinderen op vakantie?
donderdag 10 september 2020 om 10:21
Hier ben ik het dan wel mee eens. Daar kan TO best rekening mee houden.Rachmaninoff schreef: ↑10-09-2020 10:12Ik begrijp jullie beide wel maar ik denk dat hij meer wil dan jij kan bieden en andersom om ook. Zijn leven is waarschijnlijk wat vrijer dus hij zal vast eens wat leuks met vrienden willen doen en dat kan dan net vallen op het enige plekje in jouw agenda. Ik denk dat dat iets is waar jij je bij neer moet leggen, net als dat hij zich er bij neer moet leggen dat jouw ex altijd tijd met jou door zal brengen voor de kinderen. Natuurlijk mag jij kiezen hoe je tijd invult maar hij mag dat ook. Zijn ideeën over zijn vrije tijd zijn net zo belangrijk als die van jou.