Is iemand die veel praat automatisch leuk?

10-09-2020 10:30 101 berichten
Ik vroeg mij iets af..

Vinden jullie drukke en aanwezige mensen automatisch leuker dan rustige en stillere mensen?
Liebeskind² schreef:
10-09-2020 13:05
Ik ook. En übervrolijke mensen heb ik ook niks mee. Van die mensen die in alles iets positiefs zijn. Dat vertrouw ik niet.
En dit. Mensen die met een beetje zelfspot ook af en toe lekker zwartgallig kunnen doen: heerlijk.
Stromboli schreef:
10-09-2020 11:11
Je hebt drukke aanwezige mensen die volledig over iedereen heenwalsen en alleen zichzelf willen horen praten en je hebt drukke aanwezige mensen die de sfeer enorm positief kunnen beïnvloeden en anderen 'optillen' daarin. En alles daartussenin. Er valt dus werkelijk niks zinnigs over te zeggen als de vraag zo zwart-wit gesteld wordt.
Dit.

En dan nog die mensen met die eeuwige ongevraagde adviezen, die nooit kunnen reageren met : oh wat leuk! Nee. Zij kunnen altijd alles beter.
Ik denk dat we even stil moeten zijn, volgens mij probeert TO al 3 pagina's (n)iets te zeggen :sarcastic:
aardbeienslof schreef:
10-09-2020 15:08
Dit.

En dan nog die mensen met die eeuwige ongevraagde adviezen, die nooit kunnen reageren met : oh wat leuk! Nee. Zij kunnen altijd alles beter.
Of de minstens even irritante variant: zij hebben nog iets veel ergers aan de hand gehad.
*Sally* schreef:
10-09-2020 15:12
Of de minstens even irritante variant: zij hebben nog iets veel ergers aan de hand gehad.
Ja, precies!! Ik heb zo’n persoon in de familie en kan haar gewoon bijna niet meer verdragen! (6)
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
10-09-2020 15:11
Ik denk dat we even stil moeten zijn, volgens mij probeert TO al 3 pagina's (n)iets te zeggen :sarcastic:
:HA:
Nou ja.. dat dus..
Ohwhywhy schreef:
10-09-2020 10:49
Zoo het was niet aanvallend bedoeld. Was maar een vraag..

Rustig aan..
Ik flip helemaal door hier
Liebeskind² schreef:
10-09-2020 13:05
Ik ook. En übervrolijke mensen heb ik ook niks mee. Van die mensen die in alles iets positiefs zijn. Dat vertrouw ik niet.
Ik ook niet, ik houd van depressieve mensen, die hebben tenminste realiteitszin
Murrmurr schreef:
10-09-2020 16:00
Ik flip helemaal door hier
Lieverd :hug:
Murrmurr schreef:
10-09-2020 13:03
En dikke mensen zijn gezellig. Homo's ook.
Oooh, homo's, valse nichten, allemaal.
Is de binnenschilder geweest en ben je helemaal trots op het resultaat:
"Ik zie het al, het staat nog in de grondverf, wanneer wordt het afgeschilderd?"
babbeleo schreef:
10-09-2020 16:12
"Ik zie het al, het staat nog in de grondverf, wanneer wordt het afgeschilderd?"
allemaal praatjes BABBELleo
babbeleo schreef:
10-09-2020 16:12
Dat zal een homo nooit zeggen. Die geeft gewoon een oprecht compliment: "Bééldige kleur, helemáál jou, vond het zelf ook helemaal te gek toen het in 1985 in de mode was!"...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
10-09-2020 16:18
Dat zal een homo nooit zeggen. Die geeft gewoon een oprecht compliment: "Bééldige kleur, helemáál jou, vond het zelf ook helemaal te gek toen het in 1985 in de mode was!"...
:proud:
Je hebt mensen die overal doorheen praten en totaal niet luisteren naar anderen. Deze zij niet leuk.

Ik vind mensen met een vlotte, gezellig babbel vaak wel leuk.
-Shifty- schreef:
10-09-2020 15:11
Niet tussen te komen hier!
Ik snap het.
.
Stille of introverte mensen laten voor mij vaak te weinig van zich zien waardoor ik het moeilijk vind ze te peilen en een mening over ze te vormen.
Meestal vind ik ze ‘neutraal’
Aardig maar vaak niet meer dan dat ofzo😊

Zelf praat ik graag met mensen, ben een echt mensenmens.
Vind leuk om horen wat ze voelen/vinden en waarom.
Gelukkig heb ik ook een beroep waarin ik echt m’n ei kwijt kan hierin en elke dag veel verschillende mensen zie.

Wat ik trouwens wel heb, dat ik me snel aanpas. Als de ander rustig is ben ik dit meestal ook, als de ander druk is doe ik lekker mee🤪

Vriend noemt me gekscherend wel eens een kameleon😆
Geen prima, prima is geen goed.
Nee, ik vind een druk of aanwezig iemand niet automatisch leuker.
Was leuker geweest wanneer je meer specifiek was geweest met je vraag trouwens.

Op feesten vind ik drukke mensen sneller irritant en mensen die erg aanwezig zijn vind ik snel aanstellerig overkomen. Maar mijn beste vriendin is toevallig druk en erg aanwezig, toch vind ik haar heel leuk om haar persoonlijkheid en de klik die we hebben.
En om bij feesten te blijven, ik zoek dan juist eerder de rustige mensen op en hoop dan op een goed gesprek met diepgang. Maar zeker niet alle rustige mensen kunnen diepgaande gesprekken voeren. Wanneer iemand stil en rustig is en ook nog eens ongeïnteresseerd dan houdt het op.
Ik vind mensen die niet/weinig praten wel gauw ongemakkelijk worden. Dan heb ik het idee dat ik in mijn eentje de kar moet trekken of voor twee moet gaan lopen lullen. Ik hou wel van extraverte mensen waar pit in zit. Een beetje peper in de kont vind ik wel fijn. Lekker makkelijke kletser zorgt meteen voor een pittige dynamiek. Dat houdt mij scherp.
Ik dwaal af en word enorm vermoeid als ik iemand niet kan lezen omdat je woorden uit hem moet trekken. Super ingewikkeld. Ik hou van wel van leven in de brouwerij. Maar zoals met alles is het: te veel praten of het alleen maar over jezelf kunnen hebben of jezelf overschreeuwen om leegtes op te gaan vullen dat is gewoon het tegenovergestelde van wat leuk is. Dat is zelfs tenenkrommend. Dus een goede balans is belangrijk. Maar over het algemeen vind ik makkelijke praters wel fijner ja. Daar word ik zelf ook makkelijker van.
pejeka schreef:
10-09-2020 16:18
Hahahahahahahahaha. Sorry ik vind hem echt grappig :HA:
VakantieNL15 schreef:
10-09-2020 20:20
Stille of introverte mensen laten voor mij vaak te weinig van zich zien waardoor ik het moeilijk vind ze te peilen en een mening over ze te vormen.
Meestal vind ik ze ‘neutraal’
Aardig maar vaak niet meer dan dat ofzo😊

Zelf praat ik graag met mensen, ben een echt mensenmens.
Vind leuk om horen wat ze voelen/vinden en waarom.
Gelukkig heb ik ook een beroep waarin ik echt m’n ei kwijt kan hierin en elke dag veel verschillende mensen zie.

Wat ik trouwens wel heb, dat ik me snel aanpas. Als de ander rustig is ben ik dit meestal ook, als de ander druk is doe ik lekker mee🤪

Vriend noemt me gekscherend wel eens een kameleon😆
Ik moet wel lachen om je verhaal. Introverte mensen vind je moeilijk peilen en noem je neutraal. Daarna noem je jezelf een 'mensenmens'. Dat rijmt niet helemaal.
Oh, zal het wat toelichten dan😄
Ik ben graag onder de mensen, heb graag mensen om me heen, ik laad op door mensen om me heen.
Daarmee bedoel ik dat ik een mensen mens ben.
Maar bedoel niet dat ik automatisch alle mensen leuk vindt ofzo🤪

Snelle mensen vind ik eigenlijk altijd wel leuk, die adrem zijn, zelfspot, humor/gek doen en ben ook altijd wel in voor woordgrappen 🙃
Yggdrasil schreef:
10-09-2020 20:26
Ik vind mensen die niet/weinig praten wel gauw ongemakkelijk worden. Dan heb ik het idee dat ik in mijn eentje de kar moet trekken of voor twee moet gaan lopen lullen. Ik hou wel van extraverte mensen waar pit in zit. Een beetje peper in de kont vind ik wel fijn. Lekker makkelijke kletser zorgt meteen voor een pittige dynamiek. Dat houdt mij scherp.
Ik dwaal af en word enorm vermoeid als ik iemand niet kan lezen omdat je woorden uit hem moet trekken. Super ingewikkeld. Ik hou van wel van leven in de brouwerij. Maar zoals met alles is het: te veel praten of het alleen maar over jezelf kunnen hebben of jezelf overschreeuwen om leegtes op te gaan vullen dat is gewoon het tegenovergestelde van wat leuk is. Dat is zelfs tenenkrommend. Dus een goede balans is belangrijk. Maar over het algemeen vind ik makkelijke praters wel fijner ja. Daar word ik zelf ook makkelijker van.
Nou, precies dit. Je kunt het beter verwoorden😄
Wanneer ze de hele tijd stomme dingen zeggen dan zijn ze niet leuk.
Stille mensen die af en toe de goede dingen zeggen kunnen heel leuk zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Nee stil vind ik niks. Moet wel een gesprek kunnen voeren met je en niet alleen maar oppervlakkige gesprekken. Zelfde geldt voor doortetteraars. Soms praten mensen zoveel en zeggen ze eigenlijk niks. Dat valt voor mij dus in dezelfde categorie: onzeker en zich niet kunnen openstellen. De ene wordt dan stil en sluit zich af en de andere overcompenseert.
Dat zijn mijn mensen gewoon niet zo. Doe mij maar een midden weg met authentieke mensen die durven te zijn wie ze zijn.
sprankelend schreef:
10-09-2020 10:36
Ugh, nee! Ik ben zelfs soms nogal een prater en de helft van de tijd heb ik dan zelfs een hekel aan mezelf.

Waarom vraag je je dit af?
Herkenbaar! Ik dwong mezelf echt mijn mond te houden vaak.
Maar ik heb altijd het idee het gesprek op gang te moeten houden, dus verval ook nogal eens in 'kruisverhoor modus'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven