Vreemdgaan [Geen OP]

11-09-2020 01:03 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties. Heftig genoeg.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-09-2020 13:34
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
88.66% gewijzigd
Wat zou je tegen een vriendin zeggen als zij jou dit verhaal zou vertellen?

Waarom hou je meer van hem dan van jezelf?
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
11-09-2020 10:51
Wat zou je tegen een vriendin zeggen als zij jou dit verhaal zou vertellen?

Waarom hou je meer van hem dan van jezelf?
Omdat ik wel heel gelukkig ben met hem. Het is altijd gezellig, altijd iets om over te praten. Ik hou van zijn kids.

En elke vriendin zou ik aanraden er een punt achter te zetten maar, lastiger voor mezelf.
Attraverso schreef:
11-09-2020 08:59
Ik vind het eerder logisch als je na '2 jaar heftige relatie met veel ups en downs' en daar bovenop nu vreemdgaan een hekel krijgt aan die vent en voor jezelf kiest.
Dat ben ik ook helemaal met je eens, maar wat ik bedoel is dat ik snap dat ze van hem houdt, anders heb je (neem ik aan) niet 2 jaar een relatie.
Als ik er nu achter zou komen dat mijn vriend vreemd zou gaan zou ik hem direct op straat zetten en hoef ik hem niet meer te zien, maar je gevoel kun je niet zomaar uitschakelen, dat heeft tijd nodig.
ikBedoelHetGoed schreef:
11-09-2020 06:48
Wat doe jij jezelf aan? Als 1996 jouw geboortejaar is dan zit jij in de bloei van jouw leven. Waarom besteed jij die tijd aan iemand met de leeftijd voor een midlifecrisis en met een duidelijk wispelturig karakter? Hij liegt tegen je, hij wilde eerder van je af en nu doet hij of hij spijt heeft.

Wat EHR al zegt: je maakt jezelf afhankelijk van hem. Ik denk dat je beter af bent zonder hem. Kies voor jezelf, zou mijn advies zijn.
:heart:
Hij heeft niet gezegd spijt te hebben.

Ik weet het...
Nena1996 schreef:
11-09-2020 11:03
Omdat ik wel heel gelukkig ben met hem. Het is altijd gezellig, altijd iets om over te praten. Ik hou van zijn kids.

En elke vriendin zou ik aanraden er een punt achter te zetten maar, lastiger voor mezelf.
En nu eerlijk? Hij wilde het uitmaken, hij gaat vreemd en de relatie verloopt absoluut niet soepel.

Yep, een relatie zal vast gezellig zijn en je hecht je aan zijn kinderen, maar deze relatie is absoluut niet goed.

Leg de lat niet zo laag voor jezelf. :hug:
Life is short. Eat dessert first.
Nena1996 schreef:

Advies voor anderen is altijd makkelijker dan voor jezelf. Maar je geeft zelf het antwoord al, het is nu aan jou wat je ermee doet
Het is trouwens wel gebeurd tijdens een pauze, op moment dat hij het uit wilde maken.

Hij wil niet dat het nog een keer gebeurt. Heel leuk, maar heb ik natuurlijk ook niet echt vertrouwen in.

Ik heb die pauze gebruikt om heel erg aan mezelf te werken.

Niet quoten alsjeblieft.
Zit je een excuus voor hem te verzinnen? Het te legitimeren waarom het niet zo erg zou zijn?
Je hoeft niet weg als je dat niet wilt, maar denk je nou oprecht dat je gelukkig wordt van zo’n relatie zonder vertrouwen? Lijkt mij heel onveilig voelen
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Dubbel
nena1996 wijzigde dit bericht op 11-09-2020 11:13
Reden: Dubbel
99.14% gewijzigd
Nena1996 schreef:
11-09-2020 11:12
Ik heb de beste relaties zijn stuklopen op vreemdgaan, dus het is niet zo zwart-wit voor mij.

100% zekerheid is er nooit.

Als we doorgaan is mijn voorwaarde wel dat hij hulpt zoekt. Hij zit wel met meer dingen in de knoop. Vindt het moeilijk om door te zetten en is daardoor impulsief.

Ik ben ook verre van perfect. Maar hecht wel veel waarde aan eerlijkheid.

Niet quoten alsjeblieft
Laat dat als maar weg....
Jij blijft.

Dat mag maar dan ook niet mauwen
10 uur geleden was het probleem nog vreemd gaan.

Nu is dat als sneeuw voor de zon verdwenen, je houdt van hem, Je houdt van zijn kinderen, jullie hadden eigenlijk een pauze, en 100% zekerheid heb je nooit.

Goed opgelost hoor! Geen probleem meer
Nena1996 schreef:
11-09-2020 01:08
25 jaar.
En omdat ik enorm veel van hem hou...
Je OP is weg, maar zodra ik dit lees denk ik 'houd je meer van hem dan van jezelf?'.

Dat is wat er gebeurt in een relatie met iemand die vreemdgaat/geen respect voor je heeft/continu op de uitkijk is voor iets 'beters' dan jij. Je accepteert het, omdat je denkt dat je van hem houdt (een dat hij ook van jou houdt), maar in de tussentijd verlies je jezelf en je eigenwaarde, iedere dag een stukje meer.
je vertrouwde hem niet
en dat was terecht.
die oude leugenachtige kerel heeft je niks te bieden.
Nena1996 schreef:

Oh. Je voelt je nu heel gelukkig?
Nena1996 schreef:
11-09-2020 11:06
Het is trouwens wel gebeurd tijdens een pauze, op moment dat hij het uit wilde maken.

Hij wil niet dat het nog een keer gebeurt. Heel leuk, maar heb ik natuurlijk ook niet echt vertrouwen in.

Ik heb die pauze gebruikt om heel erg aan mezelf te werken.

Niet quoten alsjeblieft.
waarom moest je aan jezelf werken? hij is de leugenaar he?
Nena1996 schreef:
25 jaar.
Dat gaat wel over na een paar maanden
je kostbare jeugd verkwanselen aan een leugenachtige oude kerel, hoezo? En hoezo zijn zijn kinderen zo leuk, ze zijn van dezelfde leeftijd als jij denk ik?
Nena1996 schreef:
25 jaar.
Hij blijkbaar niet van jou.

De stap lijkt groot en eng, maar gun jezelf een leuker leven dan dit.
Je zegt dat je de pauze hebt gebruikt om aan jezelf te werken. Vond hij dat er iets aan jou moest veranderen of vond je dat zelf?

Hij klinkt als een manipulator.
ikBedoelHetGoed schreef:
11-09-2020 13:14
Je zegt dat je de pauze hebt gebruikt om aan jezelf te werken. Vond hij dat er iets aan jou moest veranderen of vond je dat zelf?

Laat me raden, hij vond dat TO aan haar onzekerheden en jaloezie moest werken, omdat ze hem niet 100 procent vertrouwde en bepaald gedrag niet leuk vond
ikBedoelHetGoed schreef:
11-09-2020 13:14

Ik had veel paniekaanvallen, lastige thuissituatie en moest focussen op studie.
Nena1996 schreef:
11-09-2020 13:37
Ik had veel paniekaanvallen, lastige thuissituatie en moest focussen op studie.
Precies daar kan je dus echt geen midlife narcist bij gebruikten. ga weg bij die vent.
S-Meds schreef:
11-09-2020 11:33
je vertrouwde hem niet
en dat was terecht.
die oude leugenachtige kerel heeft je niks te bieden.
Jawel, een hoop verdriet en ellende zodat er over een paar jaar niks meer van jezelf over is. En dan begint de klaagzang maar je was er zelf bij, elke stap die je maakte...
Ja en?
Wilde hij het uitmaken of was het uit?

Lijkt mij nogal een verschil. Indien het uit was dan is het zijn eigen zaak. Indien er problemen waren maar er was even afstand om het op te lossen (het was dus nog aan), dan is vreemdgaan wel een rare manier om je problemen binnen een relatie op te lossen.

Eerlijk gezegd ik denk dat deze man de grenzen bij jou steeds verder oprekt tot dat je bent vergeten dat jezelf ook nog een mening hebt. In feite kan hij je alles flikken: je blijft toch wel, omdat je van hem houdt maar niet van jezelf.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven