Sigaretten kopen voor moeder?

11-09-2020 13:28 260 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment heeft mijn moeder lichte Corona klachten en zit daarom op dit moment binnen totdat de uitslag van de test binnen is. Ik heb daarom aangeboden om boodschappen voor haar mee te nemen. Nu is mijn moeder een zware roker, dit is iets wat ik verschrikkelijk vind. Nu heeft zij gevraagd of ik sigaretten voor haar mee wil nemen. Ik vind dit heel moeilijk. Ik ben erg tegen roken en vind dit zo ongeveer gelijk staan aan drugsgebruik. Ik vind het dan ook altijd heel moeilijk, hoe makkelijk rokers hier vaak zelf over denken. Ik kan het dan ook bijna niet over mijn hart verkrijgen om sigaretten voor haar te halen.

Stel ik mij aan en moet ik dit gewoon doen, of begrijpt iemand dit? Ik kan dit niet echt ter sprake brengen, want dan breekt er ruzie uit.
Gewoon niet kopen voor haar. Kan ze eindelijk een keer stoppen. Als je het wel doet dan faciliteer je het en dat wil je niet.
Ik zou ze geloof ik niet meenemen. Toen mijn man met een longontsteking in het ziekenhuis lag, lag bij hem een vent met ook luchtwegklachten die door zijn kinderen naar buiten werd gereden om te roken. En als íe dan terugkwam, snel weer die slang in zijn neus. Wat een idiote situatie zeg.
De verpleegsters konden er niks tegen doen, maar ik zag ze soms met rollende ogen weglopen, nadat ze de kinderen en die patiënt weer eens op de gevaren van roken hadden gewezen.
Gewoon niet meenemen, en niet over praten.
ExodusRedux schreef:
11-09-2020 13:30
Gewoon niet kopen voor haar. Kan ze eindelijk een keer stoppen. Als je het wel doet dan faciliteer je het en dat wil je niet.
Dat is iets te simpel voor een zware verslaving.
Als je het niet koopt zal ze waarschijnlijk. ondanks Corona-klachten, de rookwaar zelf kopen.
koko67 schreef:
11-09-2020 13:32
Dat is iets te simpel voor een zware verslaving.
Als je het niet koopt zal ze waarschijnlijk. ondanks Corona-klachten, de rookwaar zelf kopen.
Dat is haar eigen verantwoordelijkheid en niet die van TO
Ik zou het ook niet kopen. Top moment om te stoppen ;)
-
Mijn ouders rookte vroeger ook heel veel ik ben daarom echt heel tegen roken. Maar jouw moeder heeft een verslaving en kan niet zonder en daarnaast is het niet aan joubdaar verder iets van te vinden. Buiten dat je mag bepalen dat ze in jouw huis niet rookt.

Ze mag nu de deur niet uit en jij gaat boodschappen halen. Zou het raar vinden dat je uit principe dan geen sigaretten voor haar mee neemt omdat jij erop tegen bent.
Ik zou ze wel kopen voor haar. Ze bepaalt zelf wanneer en of ze uberhaupt stopt. Dat is niet aan jou. Je kan heel principieel gaan doen en bleren dat ze maar moet stoppen, maar dat is niet aan jou.
Ik zou ze meebrengen. Niet aan mij om volwassenen op te voeden
Ik zou ze niet kopen. Heeft niets met opvoeden te maken, maar wel met het feit dat je niet wil bijdrage aan een verslaving die op dit moment haar gezondheid verwoest.
viva-amber wijzigde dit bericht op 11-09-2020 13:38
77.54% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
ExodusRedux schreef:
11-09-2020 13:32
Dat is haar eigen verantwoordelijkheid en niet die van TO
Ja klopt, wat wil je daarmee zeggen?
lilalinda schreef:
11-09-2020 13:33
Jij zegt het wat korter dan ik.

Daarnaast TO: jij vergelijkt roken met drugs. Ik snap je, maar het gaat niet helemaal op. Sigaretten zijn vooralsnog niet illegaal en drugs wel.
Oké... En als je tegen vlees eten bent... zou je dan ook geen vlees voor dr halen?

T is haar lijf en haar geld. Jij doet boodschappen voor haar en t is niet aan jou om te oordelen.

Ik ben zelf ex roker dus ik weet echt wel hoe irritant roken is... Maar je moeder gaat echt niet stoppen omdat jij die sigaretten niet haalt hoor... dan gaat ze ze toch gewoon halen of vraagt iemand anders. Ze gaat alleen stoppen wanneer ze het zelf wil
Ik vind - zelf roker - niet dat je je aanstelt. Ik denk alleen niet dat je je moeder uit haar verslaving helpt door nu geen sigaretten mee te nemen.
Maar als je het niet doet, is dat je goed recht.
Ik zou zelf nu wel meenemen en dan bij haar aangeven dat je dat in het vervolg niet meer doet.
abracadabra schreef:
11-09-2020 13:39
Oké... En als je tegen vlees eten bent... zou je dan ook geen vlees voor dr halen?

T is haar lijf en haar geld. Jij doet boodschappen voor haar en t is niet aan jou om te oordelen.

Ik ben zelf ex roker dus ik weet echt wel hoe irritant roken is... Maar je moeder gaat echt niet stoppen omdat jij die sigaretten niet haalt hoor... dan gaat ze ze toch gewoon halen of vraagt iemand anders. Ze gaat alleen stoppen wanneer ze het zelf wil
En wat als ze om heroine vraagt..ga je het dan ook kopen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik neem ze mee, ik ben haar moeder niet, als ze wil stoppen moet dat uit haar zelf komen.
Je moeder is een volwassen vrouw en het is toch niet aan jou om te moeder de les te spellen. En ze weet heus zelf ook wel hoe slecht roken is.
Maar ze heeft een verslaving en als jij ze niet meebrengt is de kans heel erg groot dat ze toch zelf naar de winkel gaat en misschien mensen besmet met het virus.
Is dat dan een goede optie?
Het is je moeder en het is niet aan jou om voor haar te bepalen lijkt me.
Ze heeft een potentiele longaandoening die een mogelijk dodelijke afloop heeft; je stelt je niet aan.
viva-amber schreef:
11-09-2020 13:40
En wat als ze om heroine vraagt..ga je het dan ook kopen?

Dat is illegaal, maar sigaretten kopen is legaal voor iemand boven de 18 jaar.
Rare vergelijking.
Het is niet aan jou om je moeder zo te betuttelen. Ja het is slecht, dat weet zij heel goed en toch doet ze het.

Een zware roker sleept zich doodziek nog naar buiten om peuken te halen, ik zou het gewoon halen. Straks besmet ze iemand met corona.
viva-amber schreef:
11-09-2020 13:36
Ik zou ze niet kopen. Heeft niets met opvoeden te maken, maar wel met het feit dat je niet wil bijdrage aan een verslaving die op dit moment haar gezondheid verwoest.
Hou toch op. Roken is ongezond, inderdaad. Zoveel dingen zijn ongezond. Je kan heel moralistisch gaan doen en niet willen bijdragen aan een slechte gewoonte, maar ik zou je een draai om je oren geven als je mijn kind was. Wie denk je wel niet wie je bent om een volwassene even een lesje gezondheid te geven?

En nee, ik rook niet. Al zeven jaar niet meer.
LAgirl82 schreef:
11-09-2020 13:40
Dat ze toch zelf naar de winkel gaat en misschien mensen besmet met het virus.
Is dat dan een goede optie?
Het is je moeder en het is niet aan jou om voor haar te bepalen lijkt me.
De moeder van TO is verantwoordelijk voor haar eigen gedrag. Indien zij de covid regels overtreedt door naar de winkel te gaan, dan is dat haar eigen keuze en niet de fout van TO.
lilalinda schreef:
11-09-2020 13:33

Dit dus. Daarbij moet stoppen met roken uit haarzelf komen, dat kan je niet dwingen.
viva-amber schreef:
11-09-2020 13:41
Ze heeft een potentiele longaandoening die een mogelijk dodelijke afloop heeft; je stelt je niet aan.

Die paar peuken maken niet veel meer uit voor de longen.
viva-amber schreef:
11-09-2020 13:42
De moeder van TO is verantwoordelijk voor haar eigen gedrag. Indien zij de covid regels overtreedt door naar de winkel te gaan, dan is dat haar eigen keuze en niet de fout van TO.

Maar ze kan het wel voorkomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven