Zwanger worden vanaf september

29-07-2020 11:00 1894 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in het zwanger worden vanaf september 2020 topic.

NaamLeeftijdenGezinssituatieNODBijzonderheden
Bloem_Joppie35/382e kindje29-12
Vera9933/342e kindje20-03

Zwanger :flirting:!
NaamLeeftijdenGezinssituatieUDBijzonderheden
Larv-227/292e kindje+/- 27 juni
Nolatjeee9029/361e kindje07-2021
Aviendha28/321e kindje07-2021miskraam in oktober
koetjesenkalfjes30/312e kindje begin 08-2021 2 miskramen
Ananaskiwi33/332e kindje?
Piccobello33/351e kindje begin oktober 2021
Roossie199030/291e kindjeeind oktober 2021
Daanstje27/332e kindjebegin december hypothereoidie, miskraam december 2020
Herinnering28/341e kindjeBegin januari

LH piek en timing:
https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level

Kans op + zw.test per DPO
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php

Kans op doorgaande zwangerschap
https://datayze.com/miscarriage-chart
zwangerwordenvanaf wijzigde dit bericht op 18-05-2021 18:31
94.61% gewijzigd
Spreken is zilver, forummen is goud.
Ohja, en toen heb ik in een heel leuk winkeltje wollen babyslofjes gekocht.

JOE! GAAT GOED HIER! :thumbsup:
Hahaha geweldig Maria! Echt grappig om te merken dat dit zoveel los kan maken in jezelf he :D

Met mij gaat het goed, net als Maria heb ik (tot nu toe) minder moeite met het wachten dan gisteren. Gisteren had ik sinds de middag behoorlijk wat menstruatiekrampen die nu weer wat zijn gaan liggen. Verder heb ik dezelfde symptomen zoals ik iedere keer voor een menstruatie heb, dus niets noemenswaardig. Ik ben benieuwd wanneer mijn menstruatie door zal breken (áls het doorbreekt natuurlijk), want dit is pas de 2e cyclus dat ik zonder anticonceptie zit, dus ik moet nog een paar keer extra meten voordat ik met zekerheid kan zeggen wat mijn gemiddelde LF is :) Ik ga zaterdagochtend een early testje van de Action wagen heb ik besloten. Dan zit ik op 11 dpo.
Ik heb het gevoel dat die blogs van Viva altijd verzonnen zijn, en wil sowieso de clicks niet spekken op die goedkope artikeltjes. Dus niet gelezen. Maar ik denk dat ik de strekking van wat jullie zeggen wel begrijp.
Ik denk ook dat borstvoeding geven de norm is. Als je dat niet doet, verwacht men een gedegen uitleg. Dat is niet hoe ik er zelf in sta, hoor, maar heb wel het idee dat dat in het algemeen zo is.
Ik ga wel proberen borstvoeding te geven, maar als het niet gaat om wat voor reden dan ook stap ik gewoon over zonder mezelf zowel mentaal als fysiek af te breken! Dat heb ik wel gezien in mijn omgeving. De moeders die ik ken die flesvoeding geven en gewoon wat chiller doen, zitten een stuk beter in hun vel. Dat is ook beter voor de baby.

@Daantje wat naar dat je er zo'n ervaring aan hebt over gehouden! Maar je moet je echt echt niet schuldig voelen. Het is niet jouw schuld. Je kind heeft niets aan een doorgedraaide moeder die vergaat van de pijn. Bij brusje (leuk woord trouwens) ga je er gewoon weer voor en als het niet lukt is het ook prima.

@Picco Ik vrees dat de naam gaat sterven want mijn vader heeft alleen een zus en ik heb ook alleen zussen. Het is niet zo'n mooie achternaam en er zijn nog genoeg families die zo heten, haha
En je moet maar denken... je bent wel "toevallig een vrouw" maar je hebt zelf ook je achternaam van je vader gekregen ;)
Gelukkig was het vandaag al iets minder dramatisch!
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Haha Maria, heerlijk!! Lekker ongegeneerd shoppen!!!
weer drukke dagen gehad dus even een korte reactie van mij

Wat borstvoeding betreft: ik heb het de eerste paar weken geprobeerd, alles uit de kast getrokken (lactatiekundige + kolven, neusspray en de hele rambam), dochtertje hapte goed aan maar mijn productie kwam niet op gang. Paar dagen heel erg van gebaald maar het was ook een opluchting toen ik besloot te stoppen. Bij een volgende ga ik het gewoon weer proberen en hoop ik weer dat het lukt. Maar mocht het niet zo zijn dan ligt de drempel voor mijn gevoel iets lager om te stoppen. Had ook erg het gevoel me te moeten verantwoorden terwijl het niets eens ging om iets waar ik 'keus' in had.. Denk dat iedereen moet doen waar je je goed bij voelt.

Wij hebben allemaal dezelfde achternaam (van partner). Vind ik zelf wel een fijn idee, ook al vind ik mijn eigen achternaam stiekem leuker, heb daarom mijn eigen als 2e aangehouden (dus naam partner-eigen naam). Eigen naam gebruik ik, net als wat Kokoro al benoemde, nog wel op werk bijvoorbeeld.

De wisselende gevoelens herken ik ook. Soms in volle overtuiging dat ik nu zwanger wil zijn, en het liefst meteen haha. Maar andere momenten geeft het me een beetje rust als ik bedenk dat het vast een paar maanden gaat duren.
Nu in de wachtweken aanbeland (ca. 3dpo nu). Ben benieuwd of ik snel ga symptomenjagen of het een beetje kan laten rusten :rolling:
Spannend Kokoro, echt aftellen nu tot de bruiloft! Ga hard voor je duimen dat er geen nieuwe veranderingen meer komen. En bedankt voor al je nuttige info :-D

Boterkaaseitje, hoe gaat het met jou? Is het nieuws al geland?

Maria, leuk van je eerste aankoop haha, moet wel lachen om je stemmingswisselingen. Lekker in opgaan!

Hoe voel jij je nu Herinnering?

Jammer van je menstruatie Picco. En wat namen betreft, als het belangrijk voor je is zou ik idd 2 achternamen overwegen. Hoe denkt je partner daar over?
Mijn partner had een: ' Oh mijn God, dit is belangrijk voor haar maar ik snap er geen reet van' moment.

Ik zat te janken en hij zei : 'Misschien krijgt je broer nog een jongetje'

Waarop ik natuurlijk zei: DAT IS HET PUNT NIET :thunder:

Goed, ik denk er nog even over na. Ik vind het echt een ding. Maar om je kind al meteen voor zijn of haar hele leven op te zadelen met je eigen trauma's.

En straks is het een meisje, dus dan verdwijnt jansen-de vries alsnog de generatie erna( of ze lijkt op mij en dan heet haar kind later jansen-de vries- van den berg - post :HA: )

Maria: Ik ga helemaal stuk om jouw posts haha! Heerlijk!

Herkenbaar al die wisselende emoties en het zoeken naar kramp. Ben benieuwd wie er als volgende zwanger is :lol:
Nouu ik heb net wat bruinrood bloed gehad en heb krampen, dus ik denk dat ik morgen ongesteld ga worden :( Balen! Was mooi geweest direct de eerste poging maar goed kleine kans :) Even laten bezinken en eerst eens lekker uitslapen. Ik ga morgenochtend gewoon alsnog testen (mits de menstruatie niet volledig is doorgebroken), gewoon om me wel aan mijn zelfafgesproken ritueel te houden :A:
Balen herinnering!
Net nog een test gedaan en helemaal wit. 't Is wel even jammer maar ga gemotiveerd door naar de volgende ronde :loveit: Wat een proces zeg dit!
Ahh balen herinnering! Vanavond lekker met een berg chocolade en een glas wijn op de volgende ronde proosten!
Balen herinnering, niet leuk die teleurstelling. Op naar de volgende, komt goed!!

Ik nu lekker in Italië. Had gister op Schiphol denk ik al een reality Check: ze temperaturen je nu bij de gate ivm Corona. Mijn temperatuur was 35.8 en ik dacht meteen: dan kan ik niet zwanger zijn, want dan zou die veeeel hoger liggen! Las laatst over temperatuurstijging die je doormaakt als je zwanger bent.
Nu las ik net weer over een temperatuurdip tijdens innesteling, maar dat zou wel heeeeel toevallig zijn!
Jammer Herinnering! Had het gehoopt voor je.

Veel plezier in Italië Maria! Is 35,8 niet hartstikke laag? Misschien klopt dat ding wel gewoon niet!:) of innesteling idd. Goede hoop houden :cheer:

Jij ook bijna je NOD, Nolaa? Hoe gaat ie met jou?

Iedereen die verder op het wachtbankje zit: heel veel succes!! :redrose: ik zit nu ongeveer in mn vruchtbare periode maar volgens mij nog geen ovulatie. Ik merk dat wel aan mn afscheiding. Nu is de boel nog redelijk droog.
Maar we zetten evengoed alvast wat zaadjes in de wacht :hihi:
Jaa inderdaad Daanstje haha dat ben ik zeker van plan! Nog even wachten totdat mijn menstruatie helemaal is doorgebroken en dan de lekkere fles wijn opentrekken :) De chocola kan wel nu al :P

Voor degenen die nu voor hun tweede kindje gaan: na hoeveel rondes waren jullie zwanger van de eerste?

Hahaha Maria zooo grappig :rofl: Zou precies mijn gedachte zijn. Ik heb gisteren een thermometer gekocht en ging meteen even meten: 36,8. Nou dan ben ik niet zwanger was mijn gedachte. Ik weet niet hoe betrouwbaar het meten van je temperatuur is midden op de dag hoor! En 35,8?! Vind dat wel erg laag, vraag me af of het wel goed is gemeten? Heeeel veel plezier in Italië iig :-D
Aviendha spannend, de vruchtbare dagen die om de hoek komen kijken! Veel plezier ;-D

En hoe gaat het met de rest die komende periode de vruchtbare dagen hebben?

Ben ook benieuwd hoe het met de rest van de wachtenden gaat, Larv en Ananaskiwi?
Fijne vakantie Maria!

@Herinnering, ronde 2 was ik zwanger bij zoon!

Hier inmiddels eerder dan ik had verwacht de afscheiding zoals voorafgaand aan een eisprong!
@herrinnering jammer van je menstruatie, op naar ronde 2!

Fijne vakantoe maria!

Haha veel plezier komende dagen Aviendha

Ik was na 7 rondes zwanger, voor mijn gevoel een eeuwigheid maar eigenlijk keurig gemiddeld. Ben heel benieuwd hoe het deze keer gaat!

Nog geen symptomen maar ook pas 4dpo dus dat lijkt me ook heel snel, volgende week wordt het spannend
Spannend allemaal dames! En jammer Herinnering, geniet maar extra van de wijn en chocolade.

Ik word vandaag of morgen ongesteld, daarna maar weer eens kijken of het deze maand wel zou kunnen qua vermoeidheid en gezondheid vriend. Volgens mij is de ergste dip bij ons beiden wel weg nu.

Larv, 7 pogingen vind ik best veel klinken. Dan is het nog zo ver weg... maar dat is dus gemiddeld? Ik ben benieuwd hoe vlot het bij iedereen gaat.
Volgens mij is alles binnen een jaar nog gemiddeld
Je hoort alleen vaak de uitschieters van heel snel of heel lang/medische molen voorbij komen

Zou natuurlijk super zijn als iedereen binnen 3 rondes zwanger is
Maar miss wel goed om een beetje realistisch te blijven :)
Lief dat je het vraagt @Aviendha! Ik ben donderdag gestopt met de pil, best spannend!! Dus nu maandag ongesteld en dan echt beginnen. Loop dus een beetje achter op de rest. Jij veel succes en plezier de komende dagen, maar moet vast goed komen.

Jammer @herinnering!!

Spannend dat er inmiddels een flink aantal op "het wachtbankje" zitten. Ben benieuwd!

@Vlavi fijn dat jullie je allebei weer wat beter voelen. Zou mooi zijn als je er deze maand gebruik van kan maken, maar zo niet, gezondheid is het belangrijkste!
@Nola ojaa sorry er staat 14-10 ipv 14-09! ;) ik was na 4 weken ofzo wel weer 'echt' ongesteld na het stoppen met de pil, hopelijk jij ook! Zodat je cyclus op gang is dan he. Daarna hopelijk voorlopig niet meer ongesteld.

@Vlavi succes deze maand :) hopelijk kunnen jullie er nu voor gaan. En anders niks forceren hoor.

@Larv thanks voor de reality check, haha. In mn hoofd heb ik volgende zomer lekker verlof... :') En heb het gevoel dat 7 maanden echt mega lang is. Maar het is inderdaad gewoon normaal.
Daanstje jij was snel zwanger! Heel relaxed.

7 maanden is denk ik idd gemiddeld, volgens mij is iets van 90% van de stellen binnen 1 jaar zwanger.
Ja we moeten inderdaad realistisch proberen te blijven, goeie! Ik heb mijn verwachtingen even bijgesteld :biggrin:

@Nolatjee, dan zitten wij ongeveer wel gelijk qua timing. Leuk!
Jammer herinnering . Lekker aan een wijntje nu :bigkiss:

Ik was dus erg snel zwanger. Ronde 2, direct na miskraam weer en direct na die miskraam weer. En toch blijft ‘t spannend hoe het nu gaat.

Oeh Daanstje We gaan gelijk op. Ik denk ook hier dit weekend mijn ovulatie. Ik gebruik geen testen. Have fun :applause:
Jammer herinnering! Op naar de volgende ronde!

Hier even wat minder actief door alle weddingpreps. Vrijwel alles is in kannen en kruiken nu, maar ik heb nog 1 werkdag te gaan en moet nog naar manicure, kapper en zonnebank. Verder heb ik morgen een boudoirshoot als verrassing voor vriend (dan man's) verjaardag. Ik vond het een goed idee om dit lijf vast te leggen voordat ik het al die schade toe doe :rofl:.

Vandaag wel 4 zwangerschapstesten gekocht. En verhip, bedacht me dat het ook alweer tijd is voor de ovulatie testen vanaf woensdag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven