What to do?
zondag 13 september 2020 om 10:50
Paar jaar geleden is mijn jarenlange relatie uit gegaan op een niet leuke manier. Hij heeft mij destijds vreselijk behandeld en daarna overal op geblokkeerd.
Mijn vrienden verklaarden mij voor gek, maar ondanks alles hield ik ergens toch nog van hem. Maar het leven gaat verder en dat heb ik ook gedaan. Weer verder gedate, maar uiteindelijk is dat niks geworden.
Ex heeft uiteindelijk toch contact opgenomen om het uit te praten en als vrienden verder te gaan. Al vind iedereen dat ik hem compleet links moet laten liggen, ik heb toch normaal gereageerd op hem.
Nu heb ik sinds kort contact met een leuke jongen. Het totaal andere type waar ik normaal op val. Ik kies altijd de “bad guy” uit en dat is hij totaal niet. Ik ben niet verliefd op hem, maar wellicht moet dat nog groeien, ik ben namelijk nooit snel verliefd.
Vervelende is dat ik allemaal redenen bedenk om het überhaupt af te ketsen:
- ondanks dat ex het niet verdient voel ik ergens nog steeds wat voor hem.
- Nieuwe jongen is dus totaal mijn “standaard” type niet.
- Wat dingen over mijzelf waar ik zelf onzeker over ben, typische kleine dingen, en waardoor ik het dan liever uit de weg ga.
- Ik ben niet verliefd en misschien komt dat ook wel helemaal niet.
Ik weet niet goed wat ik ermee aan moet. Ex moet ik sws vergeten dat weet ik wel, maar het is zo verrekte lastig. Voor mijn gevoel sta ik wel echt open voor anderen, maar het merendeel wekt bij mij geen gevoelens op...
en nu ook niet, terwijl deze jongen juist zo’n verbetering is op mijn standaard type. Misschien heb ik ergens wel bindingsangst en moet ik het proberen onder het mom van ik zie wel.
Sorry voor het lange verhaal maar ik hoop dat iemand mij advies kan geven. Wat is nu handig om te doen? Het toch een kans geven? Of het laten voor wat het is omdat ik geen gevoelens voor hem heb?
Als ik met hem afspreek is het heel gezellig, maar die vlinders in mijn buik voel ik niet.
Mijn vrienden verklaarden mij voor gek, maar ondanks alles hield ik ergens toch nog van hem. Maar het leven gaat verder en dat heb ik ook gedaan. Weer verder gedate, maar uiteindelijk is dat niks geworden.
Ex heeft uiteindelijk toch contact opgenomen om het uit te praten en als vrienden verder te gaan. Al vind iedereen dat ik hem compleet links moet laten liggen, ik heb toch normaal gereageerd op hem.
Nu heb ik sinds kort contact met een leuke jongen. Het totaal andere type waar ik normaal op val. Ik kies altijd de “bad guy” uit en dat is hij totaal niet. Ik ben niet verliefd op hem, maar wellicht moet dat nog groeien, ik ben namelijk nooit snel verliefd.
Vervelende is dat ik allemaal redenen bedenk om het überhaupt af te ketsen:
- ondanks dat ex het niet verdient voel ik ergens nog steeds wat voor hem.
- Nieuwe jongen is dus totaal mijn “standaard” type niet.
- Wat dingen over mijzelf waar ik zelf onzeker over ben, typische kleine dingen, en waardoor ik het dan liever uit de weg ga.
- Ik ben niet verliefd en misschien komt dat ook wel helemaal niet.
Ik weet niet goed wat ik ermee aan moet. Ex moet ik sws vergeten dat weet ik wel, maar het is zo verrekte lastig. Voor mijn gevoel sta ik wel echt open voor anderen, maar het merendeel wekt bij mij geen gevoelens op...
en nu ook niet, terwijl deze jongen juist zo’n verbetering is op mijn standaard type. Misschien heb ik ergens wel bindingsangst en moet ik het proberen onder het mom van ik zie wel.
Sorry voor het lange verhaal maar ik hoop dat iemand mij advies kan geven. Wat is nu handig om te doen? Het toch een kans geven? Of het laten voor wat het is omdat ik geen gevoelens voor hem heb?
Als ik met hem afspreek is het heel gezellig, maar die vlinders in mijn buik voel ik niet.
zondag 13 september 2020 om 10:54
Als je per sé wil vasthouden aan ‘jouw type’ waarom ben je dan met deze jongen gaan daten?
Stel jezelf open, ga leuke dingen ondernemen en kijk hoe het uitpakt.
Je ex heeft je vreselijk behandeld en op een niet-leuke manier gedumpt, dus waarom blijf je daar zo in hangen? Is hij de enige man op aarde waar je een relatie mee zou willen?
Stel jezelf open, ga leuke dingen ondernemen en kijk hoe het uitpakt.
Je ex heeft je vreselijk behandeld en op een niet-leuke manier gedumpt, dus waarom blijf je daar zo in hangen? Is hij de enige man op aarde waar je een relatie mee zou willen?
himalaya wijzigde dit bericht op 13-09-2020 10:55
3.76% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

zondag 13 september 2020 om 11:09
Dit. Waarom wil je vrienden zijn met je ex, die je niet zo goed behandeld heeft en waar je nog niet helemaal overheen bent? Dat is al vragen om problemen. De enige reden die ik kan bedenken, is dat je nog hoop koestert dat het goed komt. Niet doen, pure zelfkastijding.
Nieuwe date een kans geven? Kan, maar sowieso heeft het niets, helemaal niets te maken met je ex. Het staat er los van. Je kunt kijken waar het schip strandt met nieuwe date, maar het lijkt me wel zaak om de deur qua ex eerst definitief dicht te doen.
zondag 13 september 2020 om 11:20
Ik zal het ex gedeelte even toelichten. Hij heeft dat gevraagd aan mij maar ik beschouw hem absoluut niet meer als vriend. Dat zit er voor mij niet meer in.
Desondanks heb ik hem wel respectvol te woord gestaan. Ik hou de eer graag aan mijzelf.
Ik ben mij er ook van bewust dat het volledig over is met mijn ex. Ja ik hou nog wel van hem, maar een relatie gaat hem niet worden. Desondanks blijf ik wel voelen wat ik voel.
Wat ik wel heb, toen ik nog met ex was zaten wij op praktisch alle punten op 1 lijn. Dachten hetzelfde over dingen. Ik had een hele diepe klik met hem. Zoiets wil ik in een toekomstige relatie weer maar ben ik nog niet tegen gekomen. Wellicht houd dat mij ook af nu bij deze nieuwe jongen.
Ik wil absoluut geen replica van mijn ex, want hij had ook een hoop nare kanten. Maar die connectie vind ik wel belangrijk. Ik vraag mij wel geregeld af of ik dit misschien los moet laten en maar moet accepteren dat ik wss niet iemand tegen kom waar ik dat weer zo diep bij zal meemaken.
Desondanks heb ik hem wel respectvol te woord gestaan. Ik hou de eer graag aan mijzelf.
Ik ben mij er ook van bewust dat het volledig over is met mijn ex. Ja ik hou nog wel van hem, maar een relatie gaat hem niet worden. Desondanks blijf ik wel voelen wat ik voel.
Wat ik wel heb, toen ik nog met ex was zaten wij op praktisch alle punten op 1 lijn. Dachten hetzelfde over dingen. Ik had een hele diepe klik met hem. Zoiets wil ik in een toekomstige relatie weer maar ben ik nog niet tegen gekomen. Wellicht houd dat mij ook af nu bij deze nieuwe jongen.
Ik wil absoluut geen replica van mijn ex, want hij had ook een hoop nare kanten. Maar die connectie vind ik wel belangrijk. Ik vraag mij wel geregeld af of ik dit misschien los moet laten en maar moet accepteren dat ik wss niet iemand tegen kom waar ik dat weer zo diep bij zal meemaken.

zondag 13 september 2020 om 11:25
als je de eer aan jezelf had willen houden was je niet ingegaan op zijn gemanipuleer. Want hij heeft je slecht behandeld en kan nu ook naar de buitenwereld laten zien dat hij het goed heeft gemaakt. Wat hij doet gaat niet over jou het gaat over hemzelf en jij faciliteert dat2020-12 schreef: ↑13-09-2020 11:20Ik zal het ex gedeelte even toelichten. Hij heeft dat gevraagd aan mij maar ik beschouw hem absoluut niet meer als vriend. Dat zit er voor mij niet meer in.

zondag 13 september 2020 om 11:32
zondag 13 september 2020 om 11:35
Ex heeft contact gezocht om het uit te praten. Ik heb hem aangehoord en te woord gestaan. Er is verder geen contact meer tussen ons. Hij wilde dat wel, ik niet. Zijn excuses heb ik geaccepteerd maar verder wist ik ook dat vrienden blijven met hem niet verstandig is. En na hoe hij mij behandeld heeft zat dat er voor mij ook niet meer in.
Desondanks blijf ik wel van hem houden. Ik heb daarom juist ervoor gekozen om het contact direct te verbreken. Ik probeer hier echt niet in te blijven hangen. Maar dat neemt niet weg dat ik bepaalde dingen wel mis. Ik weet dat het idioot klinkt, maar wat ik voel kan ik helaas niet veranderen.
Desondanks blijf ik wel van hem houden. Ik heb daarom juist ervoor gekozen om het contact direct te verbreken. Ik probeer hier echt niet in te blijven hangen. Maar dat neemt niet weg dat ik bepaalde dingen wel mis. Ik weet dat het idioot klinkt, maar wat ik voel kan ik helaas niet veranderen.
zondag 13 september 2020 om 11:38
2020-12 schreef: ↑13-09-2020 11:20Ik zal het ex gedeelte even toelichten. Hij heeft dat gevraagd aan mij maar ik beschouw hem absoluut niet meer als vriend. Dat zit er voor mij niet meer in.
Maar je staat niemand toe om tot die klik te komen, want nog steeds zo bezig met je ex.
Wie weet heeft een andere jongen heel veel andere goede eigenschappen en leuke dingen, maar wijs jij die af ‘omdat je er geen diepe klik mee hebt’ (wat moet ik me daar trouwens bij voorstellen?)
Dan kun je lang blijven zoeken naar die speld in de hooiberg. Succes.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

zondag 13 september 2020 om 11:38
waarom heb je hem aangehoord? En waarom accepteer je excuses? Waarom hou je van iemand die je slecht behandelt? En laat je hem ook nog eens de maatstaaf zijn voor je toekomstige relaties2020-12 schreef: ↑13-09-2020 11:35Ex heeft contact gezocht om het uit te praten. Ik heb hem aangehoord en te woord gestaan. Er is verder geen contact meer tussen ons. Hij wilde dat wel, ik niet. Zijn excuses heb ik geaccepteerd maar verder wist ik ook dat vrienden blijven met hem niet verstandig is. En na hoe hij mij behandeld heeft zat dat er voor mij ook niet meer in.
zondag 13 september 2020 om 11:39
Ik ben uiteindelijk verder gegaan. Heb nog een tijd een ander leuk gevonden, maar dat is het uiteindelijk niet geworden, wat natuurlijk altijd kan.samarinde schreef: ↑13-09-2020 11:32Als het al 'een paar jaar geleden' is uitgegaan met je ex, blijf je er wel lang in hangen, zeker als hij je zo lullig heeft behandeld. Misschien is dát wel het obstakel dat je uit de weg moet ruimen voordat je met anderen gaat daten. Er moet eerst ruimte zijn in je hoofd en in je hart.
Ik dacht dat ik het goed een plek had gegeven met die ex, maar nadat hij contact opnam kwamen er toch weer dingen naar boven. Blijkbaar had ik het dus toch niet afgesloten. Ik weet alleen niet wat ik meer moet doen om dat te stoppen. Het is niet alsof ik met hem bezig ben verder. Ik zit echt geen oude foto’s o.i.d. opnieuw te bekijken.
zondag 13 september 2020 om 11:47
Goed idee: een leuke, lieve, aardige man laten lopen voor iemand die je hufterig behandeld heeft en die nu jeuk heeft gekregen. Waarom zou je je leven delen met een leuke man als er ergens een hufter rondloopt?
Google maar eens op "relatieverslaving".
Google maar eens op "relatieverslaving".
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)

zondag 13 september 2020 om 12:05
Je had met je ex neem ik aan ook niet al meteen die 'diepe' klik. Je bent gewoon langer samen geweest en dingen zijn gegroeid. Gooi daar nog wat rooskleurige herinneringen bij en het lijkt al gauw heel wat meer dan het was.
Tijd om jezelf tot de orde te roepen en realistisch naar jezelf en relaties te kijken.
Tijd om jezelf tot de orde te roepen en realistisch naar jezelf en relaties te kijken.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....

zondag 13 september 2020 om 12:09
die diepe klik was in ieder geval niet wederzijds. Iemand waar je zo diep mee klikt laat je niet ineens vallenlolapaloeza schreef: ↑13-09-2020 12:05Je had met je ex neem ik aan ook niet al meteen die 'diepe' klik. Je bent gewoon langer samen geweest en dingen zijn gegroeid. Gooi daar nog wat rooskleurige herinneringen bij en het lijkt al gauw heel wat meer dan het was.

zondag 13 september 2020 om 12:29
Het is ook heel moeilijk om iets af te sluiten als het niet je eigen keuze was. Je bent door je ex min of meer gedwongen om het af te sluiten, dat heeft tijd nodig, maar niet zóveel tijd ('jaren'), want dan wordt het een serieus obstakel. Waarschijnlijk maak je jezelf wijs dat hij je met een reden zo slecht heeft behandeld, met andere woorden, dat het aan jou lag (een beetje). Anders kwamen er na al die tijd geen 'dingen meer naar boven', lijkt me. Ik ben ook wel eens slecht behandeld door een man, maar het enige wat een paar jaar later nog naar boven kwam, was opluchting en een gevoel van bevrijding.2020-12 schreef: ↑13-09-2020 11:39Ik ben uiteindelijk verder gegaan. Heb nog een tijd een ander leuk gevonden, maar dat is het uiteindelijk niet geworden, wat natuurlijk altijd kan.
Ik dacht dat ik het goed een plek had gegeven met die ex, maar nadat hij contact opnam kwamen er toch weer dingen naar boven. Blijkbaar had ik het dus toch niet afgesloten. Ik weet alleen niet wat ik meer moet doen om dat te stoppen. Het is niet alsof ik met hem bezig ben verder. Ik zit echt geen oude foto’s o.i.d. opnieuw te bekijken.
zondag 13 september 2020 om 13:08
Dit!S-Meds schreef: ↑13-09-2020 11:25als je de eer aan jezelf had willen houden was je niet ingegaan op zijn gemanipuleer. Want hij heeft je slecht behandeld en kan nu ook naar de buitenwereld laten zien dat hij het goed heeft gemaakt. Wat hij doet gaat niet over jou het gaat over hemzelf en jij faciliteert dat
Besef heel erg goed TO dat hij met je gepraat heeft en zijn excuses heeft aangeboden zodat hij zich beter voelt en aan iedereen kan vertellen en laten zien dat hij toch niet zo slecht is. Dan kan hij beter slapen en voelt zich goed.
Hij wil vrienden met jou zijn om jou toch te kunnen blijven bespelen en jou in zijn spelletje te betrekken.
Jij voelt wat voor jou ex omdat hij giftig was en jou heeft afgestoten en aangetrokken en dat constant door.
Jij denkt dat je een diepe band met hem had maar dat is helemaal niet zo. Zou me ook niets verbazen dat hij jou dat aangepraat heeft want hij is zo geweldig mooi/lief/speciaal enz enz en zo 1 als hem ga je nooit meer vinden.
dat is juist de bedoeling dat je nooit meer zo 1 als je ex gaat vinden !!
Ga niet vergelijken als je iemand tegen komt en ga niet constant alles overdenken. Laat het gewoon op je af komen. Ik denk dat je mannen snel te saai vind omdat je je ex gewend bent en daar veel drama aan heeft gehangen en een bepaald gevoel geeft.
Mijn ex heeft me ook slecht behandeld emotioneel en geestelijke mishandeling en financieel misbruik. Hij manipuleerde mij constant en ik werd altijd gestraft en moest het dan goed maken met iets wat hij wilde. En alles was altijd mijn schuld en heeft mijn eigen waarde vernietigd.
Hij bied ook zijn excuses aan en vraagt of ik hem kan vergeven.
Maar geen haar op mijn hoofd die deze man vergeeft ! Hij wil ook vrienden zijn (helaas hebben wij een kindje samen) maar dat gaat ook echt niet gebeuren.
Hij heeft mij zo intens slecht behandeld dat ik het liefst niets meer met deze persoon te maken wil hebben. En in zijn mooie praatjes om vergeving en vrienden trap ik niet meer in want hij probeerd nog steeds te manipuleren.
Vergeet je ex en date verder en als het de ene niet is omdat je geen gevoel hebt dan ga je verder maar hou je ex ver bij je vandaan en blokkeer hem.
En waarom heeft jouw ex contact met jou opgezocht ? Laat me raden hij had het ingezien dat hij vrouwen slecht geeft behandeld en kapot heeft gemaakt en wilde alle vrouwen zijn excuses aanbieden en om vergeving vragen.
Mijn ex zei ook het waren 4 vrouwen en 3 hebben mij vergeven alleen jij nog niet.
Hij wilde weer even actief in jouw hoofd komen en dat is hem bij deze dus ook weer gelukt.
Blijf in jezelf geloven !