Timing sucks.

zondag 13 september 2020 om 19:10
Hoi Viva,
Ik hoorde een paar weken terug van een gemeenschappelijke kennis dat een vriend van me me erg leuk vindt. Toen kwam dat een beetje onverwachts, en ik heb er toen niet heel erg enthousiast op gereageerd. Ik heb gezegd tegen die kennis dat ik het nogal goed met hem kan vinden, maar dat ik er nog nooit zo over had nagedacht. Wat ook echt de waarheid is.
Nu ben ik er toch wat meer over na gaan denken en ik kwam tot de conclusie dat ik hem eigenlijk wel uit wil vragen.
Vrijdag zouden we een borrel gaan doen met wat andere vrienden en ik wou hem eigenlijk uitvragen, maar hij vertelde dat hij op een date was met iemand en dat er een tweede date in het verschiet zit.
Nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen. Ik heb nu het idee dat ik het niet kan maken om hem alsnog uit te vragen.
Wat zeggen jullie? Kans gehad, jammer? Of zal ik een paar weken wachten om te kijken hoe het loopt met hem en die date? Of moet ik hem toch nu uitvragen?
Kan ik het bijvoorbeeld maken om toch tegen hem te vertellen dat ik dat hoorde van die gemeenschappelijke vriend, en dat ik er nu eigenlijk pas wat meer over na ben gaan denken, maar dat nu de timing niet zo lekker is omdat hij is gaan daten, en het dan bij hem laten wat hij met die info doet?
Ik hoorde een paar weken terug van een gemeenschappelijke kennis dat een vriend van me me erg leuk vindt. Toen kwam dat een beetje onverwachts, en ik heb er toen niet heel erg enthousiast op gereageerd. Ik heb gezegd tegen die kennis dat ik het nogal goed met hem kan vinden, maar dat ik er nog nooit zo over had nagedacht. Wat ook echt de waarheid is.
Nu ben ik er toch wat meer over na gaan denken en ik kwam tot de conclusie dat ik hem eigenlijk wel uit wil vragen.
Vrijdag zouden we een borrel gaan doen met wat andere vrienden en ik wou hem eigenlijk uitvragen, maar hij vertelde dat hij op een date was met iemand en dat er een tweede date in het verschiet zit.
Nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen. Ik heb nu het idee dat ik het niet kan maken om hem alsnog uit te vragen.
Wat zeggen jullie? Kans gehad, jammer? Of zal ik een paar weken wachten om te kijken hoe het loopt met hem en die date? Of moet ik hem toch nu uitvragen?
Kan ik het bijvoorbeeld maken om toch tegen hem te vertellen dat ik dat hoorde van die gemeenschappelijke vriend, en dat ik er nu eigenlijk pas wat meer over na ben gaan denken, maar dat nu de timing niet zo lekker is omdat hij is gaan daten, en het dan bij hem laten wat hij met die info doet?
anoniem_6476fd5666238 wijzigde dit bericht op 13-09-2020 19:13
3.45% gewijzigd
zondag 13 september 2020 om 19:14
Dus eerst interesseert die kerel - die je kennelijk al langer kent - je geen moer ...
En nu ineens ben je pissed dat een ander ermee vandoor is en je te laat bent met je "wekenlange denkwerk"
?
Volgende keer er ineens voor gaan.
Als je al geïnteresseerd bent.
En deze laten voor wat ie is.
En nu ineens ben je pissed dat een ander ermee vandoor is en je te laat bent met je "wekenlange denkwerk"

Volgende keer er ineens voor gaan.
Als je al geïnteresseerd bent.
En deze laten voor wat ie is.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben

zondag 13 september 2020 om 19:29

zondag 13 september 2020 om 19:31
Joh. een kennis zeg iets over een andere volwassene, eentje waar jij zelf niet per se kriebels van kreeg daarvoor toch?
Die persoon heeft jou zelf helemaal niet benaderd. Dus wat zit die kennis te lullen, is zijn opdracht op of eigen houtje? In beiden gevallen beetje vreemd.
En die persoon is al aan het daten met een ander. Waarom zou je hier verder aandacht aan spenderen?
Die persoon heeft jou zelf helemaal niet benaderd. Dus wat zit die kennis te lullen, is zijn opdracht op of eigen houtje? In beiden gevallen beetje vreemd.
En die persoon is al aan het daten met een ander. Waarom zou je hier verder aandacht aan spenderen?

zondag 13 september 2020 om 19:43
ik krijg de indruk dat je hem alleen leuk vindt/vond omdat hij jou misschien leuk vond. als je hem daarvoor niet zag staan, waarom dan pas als je via via hoort dat hij wellicht interesse heeft?
ik zou het voor nu laten. als zijn date stukloopt en je hem echt oprecht nog interessant vindt tegen die tijd, kan het altijd nog.
maar ik zou eerst eens nadenken over mijn motieven.
ik zou het voor nu laten. als zijn date stukloopt en je hem echt oprecht nog interessant vindt tegen die tijd, kan het altijd nog.
maar ik zou eerst eens nadenken over mijn motieven.

zondag 13 september 2020 om 20:00
Ik heb er eerder niet zo bij stil gestaan. Hij zit in mijn vriendengroep en we kunnen het 1 op 1 erg goed vinden. We blijven vaak samen uren praten als de rest al weg is, dus het was niet zo dat hij mij geen moer interesseerde. Ik had er alleen nooit op die manier naar gekeken, totdat die gemeenschappelijke vriend dat pas zei.
Ik weet niet hoe het zo gelopen is dat die gemeenschappelijke kennis/vriend het aan mij vertelde. Ik denk zelf uit eigen beweging, maar dat is speculatie. Hij en degene waar dit over gaat zijn goede vrienden, maar voor mij is het meer een kennis. Dus misschien heeft hij het verteld tegen mij omdat hij dacht dat het wel wederzijds was aangezien we vaak met zijn tweeen blijven plakken, en hij wou het lot een beetje helpen of zo.
Het is overigens niet zo dat hij onze borrel afzei voor de zijn date, hij vertelde op de borrel dat hij was begonnen met daten.
Waarom hij mij zelf nooit uit heeft gevraagd weet ik niet.
Ik weet niet hoe het zo gelopen is dat die gemeenschappelijke kennis/vriend het aan mij vertelde. Ik denk zelf uit eigen beweging, maar dat is speculatie. Hij en degene waar dit over gaat zijn goede vrienden, maar voor mij is het meer een kennis. Dus misschien heeft hij het verteld tegen mij omdat hij dacht dat het wel wederzijds was aangezien we vaak met zijn tweeen blijven plakken, en hij wou het lot een beetje helpen of zo.
Het is overigens niet zo dat hij onze borrel afzei voor de zijn date, hij vertelde op de borrel dat hij was begonnen met daten.
Waarom hij mij zelf nooit uit heeft gevraagd weet ik niet.
anoniem_6476fd5666238 wijzigde dit bericht op 13-09-2020 20:04
4.67% gewijzigd

zondag 13 september 2020 om 20:04
Zo ben ik aan mijn man gekomen. Die heeft een gemeenschappelijke vriend gemeld dat hij mij wel zag zitten. Die vriend heeft er werk van gemaakt door ons een paar zomaar per ongeluk/expres/vanzelf elkaar te treffen en dat heeft gewerkt, nu alweer een eeuwigheid geleden. Go for it zou ik dus wel echt zeggen.

zondag 13 september 2020 om 20:12
Je weet toch niet of die gezamelijke vriend aan hem heeft verteld dat je er nog niet over na had gedacht?
Indien hij jou leuk vindt: waarom heeft hij jou dan niet mee uitgevraagd en wel iemand anders?
Indien hij jou leuk vindt: waarom heeft hij jou dan niet mee uitgevraagd en wel iemand anders?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 13 september 2020 om 20:21
Je had toch helemaal niet gezegd dat je hem niet op die manier zag zitten? Ik vind het niet zo gek dat je iemand nooit op die manier bekeken hebt maar dat er wel iets aangewakkerd is. En dat het even tijd kost om dat te beseffen.
Ik zou het dus wel gewoon zeggen, aan hem wat hij ermee doet.
Ik zou het dus wel gewoon zeggen, aan hem wat hij ermee doet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zondag 13 september 2020 om 20:25
Ik zou bij de volgende keer zoiets zeggen als: ben je nog aan het daten? Indien hij ja zegt dan zou ik zoiets zeggen als: Jammer, dat je niet met mij date.
Dus een balletje op gooien en kijken hoe hij reageert.
Ik zou hem niet direct mee uitvragen, omdat hij nu blijkbaar geinteresseerd is in iemand anders.
Het is namelijk de vraag of die vriend die er tussen zit, wel de waarheid vertelt.
Dus een balletje op gooien en kijken hoe hij reageert.
Ik zou hem niet direct mee uitvragen, omdat hij nu blijkbaar geinteresseerd is in iemand anders.
Het is namelijk de vraag of die vriend die er tussen zit, wel de waarheid vertelt.
viva-amber wijzigde dit bericht op 13-09-2020 20:34
13.22% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

zondag 13 september 2020 om 20:29
ik heb gezegd dat ik er nog niet bij stil had gestaan en dat ik het gewoon erg goed met hem kan vinden, tegen die kennis.
Waarom hij met een ander op date is gegaan, tja dat kan 10 redenen hebben. Misschien heeft zij hem wel gevraag, weet ik veel. Feit is dat hij vrijgezel is en mag doen wat hij wil. En als die kennis/vriend heeft verteld dat ik niet zo enthousiast reageerde is dat natuurlijk helemaal niet raar.
En wat voor reden zou die kennis hebben om dit te zeggen als het niet de waarheid is?
Waarom hij met een ander op date is gegaan, tja dat kan 10 redenen hebben. Misschien heeft zij hem wel gevraag, weet ik veel. Feit is dat hij vrijgezel is en mag doen wat hij wil. En als die kennis/vriend heeft verteld dat ik niet zo enthousiast reageerde is dat natuurlijk helemaal niet raar.
En wat voor reden zou die kennis hebben om dit te zeggen als het niet de waarheid is?

zondag 13 september 2020 om 21:03
Prank!Sproetje86 schreef: ↑13-09-2020 20:29ik heb gezegd dat ik er nog niet bij stil had gestaan en dat ik het gewoon erg goed met hem kan vinden, tegen die kennis.

zondag 13 september 2020 om 21:14
Attraverso schreef: ↑13-09-2020 19:261 date gehad en misschien een 2de? Nog niets aan de hand dus, je kan gerust langs je neus weg zeggen dat je best wel met hem een glas wil drinken mocht het niets worden met die date.
Dit is wel een goede inderdaad.
Verkapte tvp overigens

Here am I in my little bubble