Timing sucks.

13-09-2020 19:10 99 berichten
Hoi Viva,

Ik hoorde een paar weken terug van een gemeenschappelijke kennis dat een vriend van me me erg leuk vindt. Toen kwam dat een beetje onverwachts, en ik heb er toen niet heel erg enthousiast op gereageerd. Ik heb gezegd tegen die kennis dat ik het nogal goed met hem kan vinden, maar dat ik er nog nooit zo over had nagedacht. Wat ook echt de waarheid is.
Nu ben ik er toch wat meer over na gaan denken en ik kwam tot de conclusie dat ik hem eigenlijk wel uit wil vragen.
Vrijdag zouden we een borrel gaan doen met wat andere vrienden en ik wou hem eigenlijk uitvragen, maar hij vertelde dat hij op een date was met iemand en dat er een tweede date in het verschiet zit.
Nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen. Ik heb nu het idee dat ik het niet kan maken om hem alsnog uit te vragen.

Wat zeggen jullie? Kans gehad, jammer? Of zal ik een paar weken wachten om te kijken hoe het loopt met hem en die date? Of moet ik hem toch nu uitvragen?

Kan ik het bijvoorbeeld maken om toch tegen hem te vertellen dat ik dat hoorde van die gemeenschappelijke vriend, en dat ik er nu eigenlijk pas wat meer over na ben gaan denken, maar dat nu de timing niet zo lekker is omdat hij is gaan daten, en het dan bij hem laten wat hij met die info doet?
anoniem_6476fd5666238 wijzigde dit bericht op 13-09-2020 19:13
3.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Andere is nog maar net aan het daten. Ik veronderstel niet exclusief? Dan kun je gerust je kansje wagen
Regelmatig uren samen napraten en je hebt er nooit zo over nagedacht? En hij is dan nog steeds maar een kennis?

Het eerste wat ik zou denken als een man uren met mij blijft plakken is dat hij geïnteresseerd is in mij. Kans is klein dat een vrijgezelle hetero man alleen voor de gezelligheid uren blijft napraten met een vrijgezelle vrouw.

Misschien dacht hij dat jij dat wel zou oppikken maar heb jij zijn signalen gemist en heeft hij je niet meer uitgevraagd omdat hij van jou geen duidelijke signalen terugkreeg.

Als je hem echt leuk vindt, kun je het toch gewoon door laten schemeren of tegen hem zeggen. Aan hem om het dan te beantwoorden of niet. Niet geschoten is altijd mis!
Iemand die met een ander aan het daten is? En dan ondanks dat toch zou ingaan op jouw uitnodiging?
Dt is een man die niet weet wat hij wil, of die van alle walletjes tegelijk wil eten.

Ik zou er geen zin in hebben.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Bel hem op: toen je laatst vertelde dat je met iemand date,schrok ik een beetje en besefte me dat ik je misschien ook wel meer dan leuk vind ...en... ff afwachten hoe hij reageert of een date voorstellen....

Spannend om te doen, maar heel eerlijk toch!
Gewoon doen!!
VANTA schreef:
13-09-2020 22:34
Regelmatig uren samen napraten en je hebt er nooit zo over nagedacht? En hij is dan nog steeds maar een kennis?

Het eerste wat ik zou denken als een man uren met mij blijft plakken is dat hij geïnteresseerd is in mij. Kans is klein dat een vrijgezelle hetero man alleen voor de gezelligheid uren blijft napraten met een vrijgezelle vrouw.

Misschien dacht hij dat jij dat wel zou oppikken maar heb jij zijn signalen gemist en heeft hij je niet meer uitgevraagd omdat hij van jou geen duidelijke signalen terugkreeg.

Als je hem echt leuk vindt, kun je het toch gewoon door laten schemeren of tegen hem zeggen. Aan hem om het dan te beantwoorden of niet. Niet geschoten is altijd mis!
nee degene die het vertelde is een kennis van me (en een goede vriend van hem) hemzelf beschouw(de) ik als vriend.

En ja, hier zit ook wel wat in. Misschien heb ik signalen gemist. Heb ik wel vaker gehad met dit soort dingen. :facepalm:
anoniem_6476fd5666238 wijzigde dit bericht op 14-09-2020 08:17
0.05% gewijzigd
merano schreef:
14-09-2020 00:09
Iemand die met een ander aan het daten is? En dan ondanks dat toch zou ingaan op jouw uitnodiging?
Dt is een man die niet weet wat hij wil, of die van alle walletjes tegelijk wil eten.

Ik zou er geen zin in hebben.
Tja, daten is tegenwoordig wel wat vrijblijvender met die datingapps. Al is dat persoonlijk ook niet echt iets voor mij hoor.
Dit was ook een tinderdate bij hem.

Ik waag het er denk ik toch op. Als ik een deksel op mijn neus krijg, jammer dan.
Spannend TO. Kom je nog een update geven als je de sprong gewaagd hebt?
Succes!
Sproetje86 schreef:
14-09-2020 08:16
Tja, daten is tegenwoordig wel wat vrijblijvender met die datingapps. Al is dat persoonlijk ook niet echt iets voor mij hoor.
Dit was ook een tinderdate bij hem.

Ik waag het er denk ik toch op. Als ik een deksel op mijn neus krijg, jammer dan.
Als hij je tot in ieder geval een paar weken geleden nog zag zitten, zou ik zeeeeker een poging wagen. Die date stelt wellicht helemaal niks voor, voor hem. Maar hij blijft ook niet eeuwig op je wachten natuurlijk.
Ik heb een blauwtje gelopen. Hij zei dat het klopte dat hij me leuk vond, maar dat hij nu al aan het daten is, en ik dus te laat ben.

Later stuurde hij nog wel een berichtje met dat ik hem wel aan het twijfelen heb gebracht, maar dat hij dit wel een kans wil geven.

Jammer, maar helaas.
Proberen. Nu kan het nog . Boeit jou het dat hij aan het daten is want er is nog niks exclusief tussen hun. Nu iig je gevoel uitspreken dan heb je het geprobeerd en ligt de bal bij hem
Jammer. Al denk ik niet dat het helemaal afgesloten is?
Sproetje86 schreef:
14-09-2020 20:51
Ik heb een blauwtje gelopen. Hij zei dat het klopte dat hij me leuk vond, maar dat hij nu al aan het daten is, en ik dus te laat ben.

Later stuurde hij nog wel een berichtje met dat ik hem wel aan het twijfelen heb gebracht, maar dat hij dit wel een kans wil geven.

Jammer, maar helaas.
Pleit behoorlijk voor hem, eerlijk gezegd. Hij is transparant en gaat netjes met mensen om, ook met die andere dame.
Ik zei ook tegen hem dat het hem sierde dat hij er zo netjes mee omging. En dat ik het jammer vond natuurlijk. Verder zei ik dat mocht het op niks uitlopen dat hij me dan wel weet te vinden.
Ik vind dit eigenlijk nog de beste reactie die hij had kunnen geven, lijkt me een goede vent.
Oh jammer. Wel netjes aangepakt aan beide kanten, goed dat je de deur hebt open gelaten, je weet nooit.
In een doel met een keeper is het prima scoren.
Wel raar dat hij vindt dat jij te laat bent. Hij vindt jou leuk, wat jij niet weet. Vervolgens date hij met iemand anders zonder jou te vragen en nu ben jij zogenaamd te laat. Hoe dan?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
15-09-2020 08:07
Wel raar dat hij vindt dat jij te laat bent. Hij vindt jou leuk, wat jij niet weet. Vervolgens date hij met iemand anders zonder jou te vragen en nu ben jij zogenaamd te laat. Hoe dan?
Precies wat ik dacht. Ik vind het nogal vaag.
Zeker ook omdat hij de date dame pas net kent en jou al veel langer.
Als hij jou echt zo leuk vond zou hij nu toch een gat in de lucht moeten springen?
Internet daten in zo'n vroeg stadium is toch niet te vergelijken met jullie vriendschap en lange gesprekken.
Vreemd dat hij dat dan voor laat gaan.
viva-amber schreef:
Ja vond ik ook een beetje eigenlijk. Het was ook een beetje een ongemakkelijk gesprek en hij schrok een beetje aan zijn gezicht te zien. Dus misschien was dat een beetje een primaire reactie. Later toen ik weg was gegaan kreeg ik een wat doordachter bericht van hem.
Ik denk misschien toch dat die kennis heeft doorgespeeld dat ik dus niet zo enthousiast reageerde, maar dat is gissen. We zien elkaar nog wel geregeld dus het zal later vast wel ten sprake komen hoe het zo gelopen is.
Dat niet alleen, maar hij schuift je ook nog een verantwoordelijkheid in de schoenen: jij bent te laat. Jij bent niet te laat. Hij heeft zijn gevoelens niet tegen jou uitgesproken en is met iemand anders gaan daten. Hij maakt simpel weg de keuze om niet met jou te daten, terwijl hij jou via via heeft laten denken dat hij daar wel voor open stond. Blijkbaar durft hij zelf geen blauwtje te lopen, maar heeft hij er geen moeite mee om jou af te wijzen terwijl jij eigenlijk zijn werk doet. Dit lijkt mij een type die steeds meerdere hengels in de zee heeft hangen en die dames laat geloven dat het aan hun ligt. Ja, ik vind je wel leuk, maar nu even niet genoeg....

Hij had die vriend ook op je af kunnen sturen op een moment dat hij wel vrij was.
Hij speelt rare spellletjes en durft dan ook nog te zeggen: Oops sorry, JIJ bent te laat.

Wat is hier nou netjes aan? En fijne vent? Hoezo dan?

Hij heeft to zo ver gekregen om achter hem aan te lopen om haar vervolgens af te wijzen. En nu laat zij de deur open staan en gaat ze zitten wachten...hoezo? Op iemand waar ze voor dat ene gesprekje nog nooit aan had gedacht.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
Omdat hij niet voor niets met die ander date? Hij vindt haar leuk(er), en in ieder geval leuk genoeg om er serieus op in te zetten. Niet alleen TO is te laat, (of eigenlijk is hij te laat om TO nog te kunnen vragen), ook alle andere vrouwen die hij misschien best leuk vindt, als het met zijn huidige date goed blijft gaan.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Qiyara schreef:
15-09-2020 08:14
Precies wat ik dacht. Ik vind het nogal vaag.
Zeker ook omdat hij de date dame pas net kent en jou al veel langer.
Als hij jou echt zo leuk vond zou hij nu toch een gat in de lucht moeten springen?
Internet daten in zo'n vroeg stadium is toch niet te vergelijken met jullie vriendschap en lange gesprekken.
Vreemd dat hij dat dan voor laat gaan.
Een gat in de lucht vind ik ook wel een beetje overdreven eigenlijk. Blijkbaar vind hij haar ook wel heel leuk, dat kan natuurlijk gewoon.

Maar ik heb ergens nog wel het gevoel dat hij het afkapt. Omdat hij een half uurtje nadat ik weg was gegaan een bericht stuurde met dat ik hem wel aan het twijfelen heb gebracht.
Maar ik laat het erbij. Hij weet dat ik interesse heb, en als hij toch wat wil dan weet hij wat hij moet doen.
Ik zou helemaal niets meer doen, tot dat hij jou ooit mee uitvraagd en dan is het de vraag of jij nog vrij bent. Ik vond het al raar dat hij jou leuk vindt en jij het werk gaat doen.
viva-amber schreef:
15-09-2020 08:21
Dat niet alleen, maar hij schuift je ook nog een verantwoordelijkheid in de schoenen: jij bent te laat. Jij bent niet te laat. Hij heeft zijn gevoelens niet tegen jou uitgesproken en is met iemand anders gaan daten. Hij maakt simpel weg de keuze om niet met jou te daten, terwijl hij jou via via heeft laten denken dat hij daar wel voor open stond. Blijkbaar durft hij zelf geen blauwtje te lopen, maar heeft hij er geen moeite mee om jou af te wijzen terwijl jij eigenlijk zijn werk doet. Dit lijkt mij een type die steeds meerdere hengels in de zee heeft hangen en die dames laat geloven dat het aan hun ligt. Ja, ik vind je wel leuk, maar nu even niet genoeg....

Hij had die vriend ook op je af kunnen sturen op een moment dat hij wel vrij was.
Hij speelt rare spellletjes en durft dan ook nog te zeggen: Oops sorry, JIJ bent te laat.

Wat is hier nou netjes aan? En fijne vent? Hoezo dan?

Hij heeft to zo ver gekregen om achter hem aan te lopen om haar vervolgens af te wijzen. En nu laat zij de deur open staan en gaat ze zitten wachten...hoezo? Op iemand waar ze voor dat ene gesprekje nog nooit aan had gedacht.
Dit vind ik echt volkomen onzin. Soms loopt het leven zoals het loopt.
Dat "te laat "was misschien een beetje en gekke reactie maar meer moet je er ook niet maken hoor.
Misschien heb ik wel 100 signalen gemist, mij kennende zou dat zomaar kunnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven