Onderbroeken passen niet meer

dinsdag 15 september 2020 om 19:01
Ik ken dit niet uit vorige zwangerschappen, maar... m’n onderbroeken passen bijna niet meer. Zestien weken zwanger nu, en nog maar een kilo aangekomen, maar het lijkt wel een andere (vet?)verdeling ofzo. Ik krijg ze bijna niet meer over m’n heupen heen. M’n man zei ook al dat m’n bovenbenen dikker zijn geworden (?). Daarnaast heb ik ook al een aardige buik.
Maar nu dus mijn vraag: is dit herkenbaar, en vooral: wat voor onderbroeken moet ik aanschaffen? Een maatje groter, of speciale zwangerschapsonderbroeken? Hoe zitten die? Ik ben een slank type en in eerdere zwangerschappen kon ik gewoon m’n eigen onderbroeken aan.
Maar nu dus mijn vraag: is dit herkenbaar, en vooral: wat voor onderbroeken moet ik aanschaffen? Een maatje groter, of speciale zwangerschapsonderbroeken? Hoe zitten die? Ik ben een slank type en in eerdere zwangerschappen kon ik gewoon m’n eigen onderbroeken aan.
dinsdag 15 september 2020 om 19:04
Ik kwam nauwelijks aan tijdens mijn zwangerschappen, maar vond mijn onderbroeken (strings) niet fijn meer zitten bij mijn buik. Ik heb ze gewoon een maatje groter gekocht, 3 halen 2 betalen bij de Hunkemöller of zo en heb erop gelet dat ze bovenaan geen strakke rand hadden. Zo kon ik tot het einde dragen wat ik normaal ook droeg.
dinsdag 15 september 2020 om 19:16
Had ik ook de laatste zwangerschap! Heel raar...want kwam niet aan juist de eerste tijd, viel alleen maar af door de misselijkheid maar ze pasten niet meer.
Ik heb wat simpele onderbroeken in een grote maat gekocht bij de Zeeman en was blij dat ik die na de bevalling had ook.
Zit toch lekkerder met zo’n kraamverband als je een beetje ruimte hebt
Ik heb wat simpele onderbroeken in een grote maat gekocht bij de Zeeman en was blij dat ik die na de bevalling had ook.
Zit toch lekkerder met zo’n kraamverband als je een beetje ruimte hebt

dinsdag 15 september 2020 om 19:21
Ik herken het ook. Nou heb ik ook als ik niet zwanger ben flinke heupen/billen/bovenbenen (ahum) maar zo ongeveer 't eerste wat niet meer lekker zat was m'n ondergoed.
Heb toen gewoon een maat groter gekocht, hipsters die laag vallen, van de C&A. Katoen met een kantje, niet vreselijk. Die zitten onder je buik door, dus hoef je wat dat betreft niet op de groei te doen ofzo. Bij mij was 't echt een spurt ook, ineens een grotere onderbroek al in maand drie, maar het bleef (gelukkig) bij één maat meer tot 't eind.
Ach ja. Als dit het ergste is
Heb toen gewoon een maat groter gekocht, hipsters die laag vallen, van de C&A. Katoen met een kantje, niet vreselijk. Die zitten onder je buik door, dus hoef je wat dat betreft niet op de groei te doen ofzo. Bij mij was 't echt een spurt ook, ineens een grotere onderbroek al in maand drie, maar het bleef (gelukkig) bij één maat meer tot 't eind.
Ach ja. Als dit het ergste is

dinsdag 15 september 2020 om 20:31
dinsdag 15 september 2020 om 20:46
Hahaha ja heel erg herkenbaar. Normaal een S. Na 3 maanden moest ik echt over naar M en na 6 maanden zat ik op de L
Bovenbenen/billen zijn idd een stuk voller geworden en je moet de buik ook niet onderschatten. Bovenstaande had ik globaal bij elke zwangerschap. Kwam steeds rond de 15kg totaal aan, wat best netjes is.

dinsdag 15 september 2020 om 21:03
Die zijn er nu ook in zwart kant. Lekker groot, kosten weinig en zitten lekker...

dinsdag 15 september 2020 om 21:31
Ik ben ook voor team mady van Zeeman.
Maar heb er ook een paar die helemaal over de buik gaan van Prenatal, met pijpjes. Vind ik wel fijn onder jurkjes en dat draag ik nu veel.
Ik vind die hoge dingen (zowel mady als die anderen) erg fijn ook voor straks. Vorige keer een keizersnede gehad en dat krijg ik nu weer. Dus na de tijd geen geschuur over dat litteken!
Maar heb er ook een paar die helemaal over de buik gaan van Prenatal, met pijpjes. Vind ik wel fijn onder jurkjes en dat draag ik nu veel.
Ik vind die hoge dingen (zowel mady als die anderen) erg fijn ook voor straks. Vorige keer een keizersnede gehad en dat krijg ik nu weer. Dus na de tijd geen geschuur over dat litteken!

dinsdag 15 september 2020 om 22:04
dat is wel waar, bovenwijdte en heup is goed maar die elastiekjes in de pijpen knellen bij mij ook op mijn bovenbenen.
dinsdag 15 september 2020 om 22:09
Ja ik heb het ook. Mijn heupen werden deze zwangerschap ineens heel snel breed en mijn hele lichaam is sowieso veel voller dan bij zwangerschap van dochter terwijl ik bij haar op dit punt al 10 kilo meer was aangekomen. Best apart.
Maar ik heb grotere broekjes van de Zeeman en Action. Heb gewoon iets gekozen wat er uitzag alsof het lekker zou zitten haha.
Maar ik heb grotere broekjes van de Zeeman en Action. Heb gewoon iets gekozen wat er uitzag alsof het lekker zou zitten haha.
dinsdag 15 september 2020 om 22:22
Zeeman en dan het hipster model vond ik het fijnst. Die viel mooi onder mijn buik langs dan had ik niet het gevoel dat ik mijn onderbroek omhoog moest halen omdat ik bij een hoger model het gevoel steeds had dat hij afzakte. En vond het geen fijn gevoel op mijn buik. En ze zijn mooi breed bij de billen.
3 stuks 2.99 euro. (Zwart)
3 stuks 2.99 euro. (Zwart)
Blijf in jezelf geloven !
woensdag 16 september 2020 om 08:18

donderdag 1 oktober 2020 om 13:58
De Maddy? Waar zit het te strak? Ik ben hoogzwanger en pas de L goed. Weeg zo'n 10kg meer dan jij en ben 10cm kortermybestfriend schreef: ↑01-10-2020 13:34Ik heb die van Zeeman inmiddels gekocht. Maat L past nét. Ik ben 56 kilo bij een lengte van 1,71. Ze zijn niet erg mooi, mijn man maakt er steeds grappen over. Maar ik denk dat ik morgen maar XL ga halen.

donderdag 1 oktober 2020 om 15:33
Enorme aanrader..de broekjes van noppies met pijpjes!! Geven ook nog eens een beetje steun aan je buik en staan mooi onder een jurkje.https://www.bol.com/nl/p/noppies-naadlo ... androidapp
Wel prijzig..maar echt de moeite waard.
Heb daarnaast bij primark wat seamless boxers gehaald 3 maten groter dan normaal (volgens mij echt maat 44-46 ofzo.. heb normaal 40-42). Die vielen ook een stukje onder mn buik en waren heel zacht.
Wel prijzig..maar echt de moeite waard.
Heb daarnaast bij primark wat seamless boxers gehaald 3 maten groter dan normaal (volgens mij echt maat 44-46 ofzo.. heb normaal 40-42). Die vielen ook een stukje onder mn buik en waren heel zacht.