Mooiste plek waar je ooit geweest bent, en waarom? [Geen OP]

donderdag 17 september 2020 om 14:49
Duitsland
België
Oostenrijk
Italië
Frankrijk
Spanje
UK
Ierland
Kroatie
Turkije
Griekenland
Hongarije
Macedonië
Bulgarije
Australië
Nieuw Zeeland
Polen
Verenigde Emiraten
Zweden
Denemarken
Tsjechië
Antillen
Kaapverdië
En het mooiste: Nieuw Zeeland
België
Oostenrijk
Italië
Frankrijk
Spanje
UK
Ierland
Kroatie
Turkije
Griekenland
Hongarije
Macedonië
Bulgarije
Australië
Nieuw Zeeland
Polen
Verenigde Emiraten
Zweden
Denemarken
Tsjechië
Antillen
Kaapverdië
En het mooiste: Nieuw Zeeland
anoniem_130961 wijzigde dit bericht op 18-09-2020 09:49
6.44% gewijzigd
donderdag 17 september 2020 om 20:33
Als mijn man en jouw vrouw het goed vinden, ja hoor

vrijdag 18 september 2020 om 06:59

Ikzelf moet in ongeveer 30 landen zijn geweest.
Het laatste nieuwste land waar ik ooit ben geweest, is Wit-Rusland. Dit land wordt bijna nooit door andere forummers in deze pijler genoemd. Terwijl ik denk dat Minsk en Brest de meest interessante plaatsen zijn; daarnaast Mir en Нясвіж (met de Latijnse spelling Niasviž). Naast corona zijn de demonstraties tegen het regime van Loekasjenko de reden om het land nu de reisadviescode oranje te geven. Er wordt gedemonstreerd op het Plošča Niezaliežnasci, waar ik in februari nog met mijn vriendin ben geweest...
World of Warcraft: Legion

vrijdag 18 september 2020 om 09:12
Europa:
Nederland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Schotland, Denemarken, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Italie, Frankrijk, Spanje, Portugal, Monaco, Roemenie, Tjechie, Griekenland, Kroatie
Noord Amerika:
Canada (British Columbia, Alberta)
USA (Arizona, Nevada, California, Utah, Montana, Wyoming, Florida, Georgia, South Carolina, North Carolina, Tennessee)
Midden Amerika:
Cuba, St. Maarten
Zuid Amerika:
Peru, Brazilie
Afrika:
Marokko, Tunesie, Egypte, Gambia, Senegal, Zuid-Afrika, Lesotho, Swasiland, Namibie, Zambia, Botswana
Midden Oosten:
Jordanie
Azie:
Indonesie, India, Nepal, Sri Lanka, Myanmar, Thailand, Cambodja, Laos, China, Hongkong, Macao, Singapore, Maleisie
Oceanie:
Australie, Nieuw Zeeland
Nederland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Schotland, Denemarken, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Italie, Frankrijk, Spanje, Portugal, Monaco, Roemenie, Tjechie, Griekenland, Kroatie
Noord Amerika:
Canada (British Columbia, Alberta)
USA (Arizona, Nevada, California, Utah, Montana, Wyoming, Florida, Georgia, South Carolina, North Carolina, Tennessee)
Midden Amerika:
Cuba, St. Maarten
Zuid Amerika:
Peru, Brazilie
Afrika:
Marokko, Tunesie, Egypte, Gambia, Senegal, Zuid-Afrika, Lesotho, Swasiland, Namibie, Zambia, Botswana
Midden Oosten:
Jordanie
Azie:
Indonesie, India, Nepal, Sri Lanka, Myanmar, Thailand, Cambodja, Laos, China, Hongkong, Macao, Singapore, Maleisie
Oceanie:
Australie, Nieuw Zeeland
anoniem_109047 wijzigde dit bericht op 18-09-2020 09:39
1.12% gewijzigd

vrijdag 18 september 2020 om 09:39
Europa:
Nederland, Belgie, Duitsland, Luxemburg, UK, Denemarken, Oostenrijk, Italie, Frankrijk, Spanje, Portugal, Monaco, Kroatie, Slovenie, Tsjechie, Slovakije, Griekenland, IJsland
Noord Amerika:
Canada
USA
Zuid Amerika:
Brazilie
Afrika:
Marokko, Gambia, Oeganda, Zuid-Afrika, Swasiland, Seychellen
Midden Oosten:
Oman, Dubai
Azie:
Thailand, China, Maleisië
Mooiste plekken: die zitten overal verspreid.
Nederland, Belgie, Duitsland, Luxemburg, UK, Denemarken, Oostenrijk, Italie, Frankrijk, Spanje, Portugal, Monaco, Kroatie, Slovenie, Tsjechie, Slovakije, Griekenland, IJsland
Noord Amerika:
Canada
USA
Zuid Amerika:
Brazilie
Afrika:
Marokko, Gambia, Oeganda, Zuid-Afrika, Swasiland, Seychellen
Midden Oosten:
Oman, Dubai
Azie:
Thailand, China, Maleisië
Mooiste plekken: die zitten overal verspreid.
vrijdag 18 september 2020 om 10:22
De vraag is toch: wat is de mooiste plek waar JIJ ooit geweest bent? Wat maakt het dan uit waar je allemaal geweest bent, het is voor jou de mooiste plek waar je ooit was. En dat is toch nooit de mooiste plek voor iedereen.
Zo is het net of je alleen maar mee kunt praten, als je meer dan 50% van de aardbol gezien hebt.
Verder heeft de mooiste plek voor mij ook te maken met gevoel. Ik ben op mooie plekken in Frankrijk geweest, echt schitterend, maar het zou voor mij niet de mooiste plek zijn, omdat .. ik weet het niet eens. Anderen zullen dat weer wel zo ervaren.
Zo is het net of je alleen maar mee kunt praten, als je meer dan 50% van de aardbol gezien hebt.
Verder heeft de mooiste plek voor mij ook te maken met gevoel. Ik ben op mooie plekken in Frankrijk geweest, echt schitterend, maar het zou voor mij niet de mooiste plek zijn, omdat .. ik weet het niet eens. Anderen zullen dat weer wel zo ervaren.
Later is nu
vrijdag 18 september 2020 om 10:23
Eens.Dreamer schreef: ↑18-09-2020 10:22De vraag is toch: wat is de mooiste plek waar JIJ ooit geweest bent? Wat maakt het dan uit waar je allemaal geweest bent, het is voor jou de mooiste plek waar je ooit was. En dat is toch nooit de mooiste plek voor iedereen.
vrijdag 18 september 2020 om 10:53
Jij bent echt reislustig, net zoals ik!
Ik moet ook maar eens zo'n lijst maken!

vrijdag 18 september 2020 om 10:58
Eigenlijk eens.
Die lijstjes zouden eigenlijk in een ander topic kunnen. Ze zijn wel interessant!

vrijdag 18 september 2020 om 11:17
Eens met Dreamer. Wat voor JOU de mooiste plek maakt is afhankelijk van zoveel factoren, niet (alleen) in hoeveel landen je bent geweest. Als het hier puur om persoonlijke ervaringen gaat is dat niet zo relevant allemaal.
Aan de andere kant, als iemand in dit topic op zoek is naar inspiratie kan ik me voorstellen dat je ook geïnteresseerd bent in waar iemand is geweest. Als ik me zou moeten laten adviseren omdat ik op zoek ben naar een prachtige strandbestemming, zou ik dat liever door Floortje Dessing laten doen dan door Truus die niet verder dan de Benelux en misschien één keer in Thailand is geweest.
Floortje heeft duidelijk meer vergelijkingsmateriaal en als zij al vele droomstranden en -eilanden heeft bezocht en zegt dat de Seychellen de mooiste stranden heeft, hecht ik daar meer waarde aan, dan aan de tip van Truus dat Phuket echt de hemel op aarde is...
Aan de andere kant, als iemand in dit topic op zoek is naar inspiratie kan ik me voorstellen dat je ook geïnteresseerd bent in waar iemand is geweest. Als ik me zou moeten laten adviseren omdat ik op zoek ben naar een prachtige strandbestemming, zou ik dat liever door Floortje Dessing laten doen dan door Truus die niet verder dan de Benelux en misschien één keer in Thailand is geweest.
Floortje heeft duidelijk meer vergelijkingsmateriaal en als zij al vele droomstranden en -eilanden heeft bezocht en zegt dat de Seychellen de mooiste stranden heeft, hecht ik daar meer waarde aan, dan aan de tip van Truus dat Phuket echt de hemel op aarde is...
vrijdag 18 september 2020 om 11:42
Ja, maarja, er is geen OP meer, dus geen idee of het een inspiratietopic moet zijn of gewoon een vergelijkingssite. 
Voor mooi stranden kun je heel goed naar de Waddeneilanden. Voor mooi strand én mooi weer, is dat weer afhankelijk van wat je mooi weer noemt, maar zou ik Anegada (BVI) aanraden. Zoiets als Schiermonnikoog, uitgestrekte lege stranden, maar dan warm. Hoewel, ik was daar 30 jaar terug, zal ook eea veranderd zijn.

Voor mooi stranden kun je heel goed naar de Waddeneilanden. Voor mooi strand én mooi weer, is dat weer afhankelijk van wat je mooi weer noemt, maar zou ik Anegada (BVI) aanraden. Zoiets als Schiermonnikoog, uitgestrekte lege stranden, maar dan warm. Hoewel, ik was daar 30 jaar terug, zal ook eea veranderd zijn.
Later is nu

vrijdag 18 september 2020 om 12:03
Mee eensBloemkoolroosje schreef: ↑18-09-2020 11:17Eens met Dreamer. Wat voor JOU de mooiste plek maakt is afhankelijk van zoveel factoren, niet (alleen) in hoeveel landen je bent geweest. Als het hier puur om persoonlijke ervaringen gaat is dat niet zo relevant allemaal.
Uit mijn voorkeursbestemmingen en mijn lijst kun je halen dat ik vooral op landen val waar heel veel ruimte en facinerende natuur is en de bevolking relaxt.
vrijdag 18 september 2020 om 12:13
Eens. Deze week de meest mooie rustige stranden op Terschelling gezien maar ondanks het mooie weer deze week geef ik toch de voorkeur aan een strand op Hawaii oid. Lekker warm en water wat niet steenkoud is. Als dat hier zo ook zou zijn dan zou ik aan de stranden op Terschelling de voorkeur geven denk ik.Dreamer schreef: ↑18-09-2020 11:42

vrijdag 18 september 2020 om 12:20
Tja... wat stond er ook alweer in de opening? Hahaha. Voor de één inspiratie en voor de ander gewoon vergelijking dan maar.Dreamer schreef: ↑18-09-2020 11:42Ja, maarja, er is geen OP meer, dus geen idee of het een inspiratietopic moet zijn of gewoon een vergelijkingssite.
Waddeneilanden. Nog nooit geweest. Staat (ook nog) op het lijstje.

vrijdag 18 september 2020 om 12:30
vrijdag 18 september 2020 om 12:32
Ik slaap ieder jaar (voor werk) een week in hotel Nap. Leuk sfeervol hotel. Maar nooit in vakanties, dus kinderen zie ik dan niet. Maar echt een kinderhotel is het niet denk ik (niet aan het strand, geen zwembad).redbulletje schreef: ↑18-09-2020 12:15Heb je 'n goeie hotel/b&b tip op Terschelling? (sfeervol, niet-kindvriendelijk zijn pré's)