Vriend hangt telefoon op.

20-09-2020 13:39 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi viva leden!

Ik ben een dame van 22. Ik zit met mijn handen in het haar... de laatste tijd, hangt mijn vriend de telefoon op als ik ergens over wil praten of als wij een discussie of onenigheid over iets krijgen. Ook gaat hij bijvoorbeeld offline van de whatsapp of negeert hij mij volkomen terwijl ik iets wil uitpraten. Daarnaast zei hij een aantal keer: ik zet je op dempen. Hierdoor word ik juist bozer en gekwetst. Ik heb vaker aangegeven dit niet leuk te vinden, maar toch blijft hij dit doen. Ik merk dat ik het eigenlijk zat ben en onze relatie hierdoor onder lijdt. Ik moet maar mijn mond houden en niet zeuren. Dan is het gezellig. Zo zegt hij het ook. Wij zijn al een tijdje samen en ik zit op dit moment met mijn handen in het haar.

Wat vinden jullie...?
anoniem_397284 wijzigde dit bericht op 20-09-2020 13:41
Reden: Verkeerde tekst
1.17% gewijzigd
Wat vinden wij? Wat denk je?
Hoe vaak heb je een discussie met hem dan? Omdat je zegt de “laatste tijd steeds”
Ik zou het ook snel zat worden als ieder gesprek een discussie wordt
Wie er 'gelijk' heeft maakt geen bal uit. Jullie 'werken' niet samen. Einde verhaal.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Het ligt het er een beetje aan hoevaak jij iets uit wilt praten (ik ben zelf niet zo van het (uit-)praten hele avonden), maar ik zou er snel klaar mee zijn. Als je alleen maar wat mag zeggen, wanneer het hem uitkomt, zou ik hem vriendelijk groeten en alleen verder gaan.
Later is nu
Nou leuk zo’n vriend die je afkapt en niet open staat om te communiceren tenzij jij een enorm zeikerd ben maar sommige mannen vinden de emoties van een vrouw al heeel snel too much...
Lijdt de relatie onder zijn negeren of onder jouw gezeur of beiden?
wat ik vind? ik zit me te bedenken waarom en hoe je überhaupt hier de energie voor hebt
Sommige mannen voelen zich erg snel aangevallen, sommige vrouwen zitten al snel in de aanval-modus. Dat wil zeggen dat 'het ergens over hebben', neerkomt op: opsommen wat allemaal niet goed is. Wat eigenlijk neerkomt op oeverloos zeuren.
Je zou kunnen kijken of jij/jullie in die hoek zitten.

Het beste kan je hem vragen waarom hij de gesprekken afkapt en op basis daarvan kijken of er iets te veranderen valt waardoor je hem kan bereiken.

Ook is het goed mogelijk dat hij wel de lusten van een relatie wil, maar niet de lasten.
Het ligt voor mij dus wel aan de frequentie. Als jij van elk contact ettelijke keren per dag een gesprek van een half uur wilt maken, zou ik er ook snel klaar mee zijn, maar als je nooit eens iets normaal kunt bespreken, omdat hij geen zin heeft, dan is dat ook niet echt fijn
Later is nu
Hoe vaak zien jullie elkaar, dat dit blijkbaar allemaal via de telefoon moet?

Waarom wil je je discussies/onenigheden/het niet met elkaar eens zijn, uitvechten via de telefoon (of dat nou bellen of WhatsApp is)? Mijn ervaring is dat alles via de telefoon vaak uit zijn verband wordt getrokken omdat je elkaar niet rechtstreeks ziet.

Wat ik ervan vind? Kinderachtig. Maar zorg ervoor dat als je tijden het gesprek via de telefoon ergens tegenaan loopt, je dat uitspreekt en zegt: ik wil er nu niet verder op in gaan, maar laten we het er over hebben als we elkaar weer zien.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
No match.
Love is the meaning of life
mijn halve ex man vond mijn verhalen ook altijd te lang en snel te veel. Overleggen vond hij al gauw discussie en dus erg spannend en lastig waardoor er snel ruzie kwam.
Dit is niet veranderd in de 14 jr dat we samen waren. Wel erg lastig , zeker omdat ook dingen rondom kind geregeld moesten worden.

Ik zou me maar eens achter mijn oren krabben als ik jou was want het klinkt niet alsof hij graag naar je luistert en je serieus neemt. Wat toch eigenlijk wel een soort eerste vereiste is in een relatie.
stop dan ook met zeuren :-D
Herkenbaar mijn ex deed dat ook, negeerde mij gerust een week en blokkeerde mij dan ook op WhatsApp. Blehhhh kinderachtig gedrag, oh en deze man was 40+ :-? Ik was er dan ook snel klaar mee!
Vraag hem eens als jullie samen zijn wat hij prettig vindt wanneer jullie een meningsverschil hebben.

Sommige mensen moeten er even over nadenken en op terugkomen.

Vraag het zonder oordeel en probeer het eens op zijn manier.

Ruzie maken moet je ook leren, maar dat is vooral ook heel erg open staan voor de ander en niet alleen je eigen punt willen maken.
Wij vrouwen zijn nogal snel van het er van alles bijhalen en mannen zijn meer van to the point.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Je mag een relatie gewoon stoppen.
Aha de silent treatment. Emotionele mishandeling. Iemand de mond snoeren.
Ga samen op een cursus effectief communiceren. Communicatie is de basis van je relatie, zonder dat, is er geen relatie.
ik geef mn bek ook maar een douw
Niet alle mensen vinden bellen/whatsappen/voicemails/en wat heb je aan digitale middelen, om discussies/onenigheid en 'ergens' over willen praten, het ideale medium.

Of jullie verhouding is gewoonweg 'op'.
Hij doet het juist bewust om je te kwetsen want hij weet dat dat de manier is om je te pakken. Jij moet niet zeuren maar gewoon je mond houden en ja en amen zeggen hoe hij het wil.

Hij jaagt je terug het hok in.

Ik heb het ook gehad en hij heet nu EX!

Pas er mee op dat hij je niet aan het mind fucken is en dat hij je klein wil houden. Jij zal je eigenwaarde daarmee gaan verliezen.
05-2019 wijzigde dit bericht op 20-09-2020 14:38
27.96% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
Ik vind de definitie ‘vriend’ niet echt passen bij de praktijk.
Wil hij wel over dingen praten als jullie samen zijn?

Is dit trouwens dezelfde man waarmee het in april uitging of een nieuwe?
Is het de oude definitief uitmaken. Is een nieuwe zekerweten uitmaken. Veel te vroeg teveel ellende.
trien30 wijzigde dit bericht op 20-09-2020 15:08
53.85% gewijzigd
Ik vind het respectloos en een manier om te willen heersen over de ander. Geen fijne manier van een relatie.

Ik zou hem ook blokkeren en niet meer reageren, gewoon helemaal niet meer, niks, noppes, nada. Zo laat je je toch niet behandelen.

Je gaat echt niet gelukkig worden zo..
Contact afdwingen wanneer de ander niet verder wil praten is net zo goed een manier om de grenzen van een ander niet te respecteren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hij is je aan het conditioneren om een vrouw van je te maken die nooit de discussie aangaat over wat dan ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven