Bloedverlies 5 weken zwanger
zondag 13 september 2020 om 15:57
woensdag 16 september 2020 om 16:43
Ai niet leuk. 2 keer gehad. Hopelijk valt het mee en zakt de Hcg.
woensdag 16 september 2020 om 20:27
Jeetje! Weten ze waar het aan lag dat het jou twee keer overkomen is? En wat was toen het vervolg?Doorenvogels55 schreef: ↑16-09-2020 16:43Ai niet leuk. 2 keer gehad. Hopelijk valt het mee en zakt de Hcg.
woensdag 16 september 2020 om 20:54
Nee geen oorzaak daarna nog wel 3 kinderen gekregen. Maar ik had helemaal geen fijne zwangerschappen, veel stress.
Ben 2 keer geopereerd. 1 keer buikoperatie en 1 keer kijkoperatie bij die bbz.
woensdag 16 september 2020 om 22:22
Hoi FloraZon, dank voor je bericht. En toen de waardes zakten, is het toen uiteindelijk vanzelf weggegaan? Of wat is er toen gebeurd?
donderdag 17 september 2020 om 11:57
Hey LA,
Het bloeden bleef wat langer dan bij een menstruatie, maar nooit echt heel heftig. Ik moest van de verloskundige af en toe blijven testen, zodra de test negatief was mocht ik stoppen. Dat was na een week volgens mij (of 2, ik weet het niet precies meer).
En toen begon ik 'gewoon' weer aan een nieuwe cyclus. Ik ben uiteindelijk nog drie keer ongesteld geweest voor ik weer zwanger raakte
Het bloeden bleef wat langer dan bij een menstruatie, maar nooit echt heel heftig. Ik moest van de verloskundige af en toe blijven testen, zodra de test negatief was mocht ik stoppen. Dat was na een week volgens mij (of 2, ik weet het niet precies meer).
En toen begon ik 'gewoon' weer aan een nieuwe cyclus. Ik ben uiteindelijk nog drie keer ongesteld geweest voor ik weer zwanger raakte

donderdag 17 september 2020 om 14:09
Nou, de HCG was verdubbeld in waarde (nu +3000). Maar nog steeds niks te zien in de bm. Wel Iets verdachts in de eileider, maar weer geven ze daar geen 100 procent zekerheid over. Zolang ik geen klachten heb, willen ze het nog heel even afwachten om echt zeker te weten wat het is. Ik moet zaterdag terugkomen. Ik heb geen hoop meer, maar vind het wel een fijner idee om 100 procent zeker te weten dat de goede beslissing wordt gemaakt.
donderdag 17 september 2020 om 17:34
Dat is wel apart. Bij mij was de eileider geknapt dus houd het goed in de gaten.L-A schreef: ↑17-09-2020 14:09Nou, de HCG was verdubbeld in waarde (nu +3000). Maar nog steeds niks te zien in de bm. Wel Iets verdachts in de eileider, maar weer geven ze daar geen 100 procent zekerheid over. Zolang ik geen klachten heb, willen ze het nog heel even afwachten om echt zeker te weten wat het is. Ik moet zaterdag terugkomen. Ik heb geen hoop meer, maar vind het wel een fijner idee om 100 procent zeker te weten dat de goede beslissing wordt gemaakt.
donderdag 17 september 2020 om 19:31

donderdag 17 september 2020 om 19:39
donderdag 17 september 2020 om 19:54
Hoe ver was jij toen?Doorenvogels55 schreef: ↑17-09-2020 17:34Dat is wel apart. Bij mij was de eileider geknapt dus houd het goed in de gaten.
donderdag 17 september 2020 om 19:56
Ja, maar bij een HCG-waarde van boven de 3000 zou je echt wat moeten zien op de echo... dat zeggen ze daar & lees ik overal. Daar moet je wel realistisch in zijn dan toch?Boterkaaseitje schreef: ↑17-09-2020 19:39Zijn de echo’s gewoon niet te vroeg gemaakt?
Ze maken toch niet voor niets bij veel praktijken nog geen vroege echo’s voor de 6 of soms zelfs 8 weken.
Het kan inderdaad alle kanten op gaan.
Ik duim dat het gewoon nog te klein is voor de echo en dat het oud bloed is!

vrijdag 18 september 2020 om 17:41
Hmm. Ik nu op 6 precies. Bloedverlies is licht, maar nog niet gestopt. Mits de klachten in de tussentijd niet verergeren, moet ik me morgenochtend melden voor de laatste check voor ze gaan handelen. Dank voor alle reacties & medeleven. Ik hoop dat het meevalt!
zaterdag 19 september 2020 om 23:27
Ik heb een soortgelijke situatie gehad. Na wat oud bloedverlies om de 48 uur een hcg-check gehad die 2 weken lang netjes bleef verdubbelen maar geen zwangerschap te zien in mijn baarmoeder. Rechter eileider werd iets gezien maar ze konden het niet plaatsen. Kon vocht zijn of toch een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Uiteindelijk duurde het zo lang dat ik een kijkoperatie zou krijgen omdat het heel gevaarlijk zou zijn als het daar verder zou groeien. Dat hebben we zo lang mogelijk proberen uit te stellen omdat na zo een operatie die ene eileider definitief "geblokkeerd" zou raken. De dag dat we de kijkoperatie zouden bespreken bleek mijn hcg waarde hetzelfde als 48uur daarvoor dus er was geen stijging meer. 48 uur later zakte mijn hcg en daarna daalde het eigenlijk heel snel. Binnen een week zat ik onder de 5 en testte ik negatief op de zwangerschapstesten. Voor mij een heftige periode geweest omdat de zwangerachapskwaaltjes met de dag erger werden door de stijgende hcg, wetende dat er geen zwangerschap is. Ergens blijf je hopen onderweg naar je controle dat het zich ergens in je baarmoeder heeft verstopt en daardoor al die keren niet te zien was. Tijdens de echo met grote ogen naar de arts staren in de hoop dat ze gaat zeggen "kijk eens, daar is het". Maar helaas. Nadat mijn hcg onder de 5 zat werd mijn cyclus zoals voorheen maar mijn menstruatie duurde ineens maar 2/3 dagen met alleen een beetje veegbloed (normaal 7/8 dagen waarvan 4 dagen volop vloeien met stolsels). Dit heeft zeker een half jaar geduurd. Mijn gynaecoloog adviseerde om even te stoppen met "proberen" tot mijn menstruatie weer normaal werd. Het is nogsteeds niet zoals vroeger maar (gelukkig?) wel een stuk meer dan dat beetje bruine veegbloed.
Hopelijk zal het bij jou anders lopen. Ik duim voor je
Hopelijk zal het bij jou anders lopen. Ik duim voor je

maandag 21 september 2020 om 07:49
Afgelopen zaterdag was het HCG opnieuw gestegen, dus ben die middag onder het mes gegaan om rechtereileider te verwijderen. Daar ben ik nu nog fysiek en mentaal van aan het herstellen. Wat een rollercoaster waren deze weken, van heel blij naar heel verdrietig. Maar helaas is dit een risico dat erbij hoort. Ik wil iedereen heel erg bedanken voor de berichten en veel succes wensen in de toekomst. Ik neem even pauze voorlopig.
maandag 21 september 2020 om 08:01
Ojee dat is heel naar zeg. Dan hoor je nog wel wat er is gevonden in de eileider. Hebben ze het met een kijkoperatie gedaan?L-A schreef: ↑21-09-2020 07:49Afgelopen zaterdag was het HCG opnieuw gestegen, dus ben die middag onder het mes gegaan om rechtereileider te verwijderen. Daar ben ik nu nog fysiek en mentaal van aan het herstellen. Wat een rollercoaster waren deze weken, van heel blij naar heel verdrietig. Maar helaas is dit een risico dat erbij hoort. Ik wil iedereen heel erg bedanken voor de berichten en veel succes wensen in de toekomst. Ik neem even pauze voorlopig.
maandag 21 september 2020 om 08:54
Ja, ze hebben een laparoscopie gedaan en het zat inderdaad in een eileider.Doorenvogels55 schreef: ↑21-09-2020 08:01Ojee dat is heel naar zeg. Dan hoor je nog wel wat er is gevonden in de eileider. Hebben ze het met een kijkoperatie gedaan?