Glasvezel van T-Mobile; yea or nay?

11-09-2020 11:49 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het eigenlijk al; glasvezel van T-mobile, yea or nay?

We hebben een aanbieding in de bus gekregen, omdat ze hier glasvezel aan het aanleggen zijn.

We zitten nu bij Ziggo (zit ik zelf al tig jaar ook) en zijn niet ontevreden, behalve dan dat het duur is. Maar andere aanbieders zijn, op aanbiedingen na, niet goedkoper of beter, dus overstappen heb ik nooit gedaan. (nou ja, één keertje dan, en toen smeekte Ziggo of ik terug wilde komen, en heb ik negen maanden maar de helft hoeven betalen, plus een beter modem.)

Maar de aanbieding van T-Mobile is qua prijs heel gunstig, en zelfs na 12 maanden ga ik minder betalen dan ik nu bij Ziggo doe, plus glasvezel is toch "je van het" tegenwoordig?

Wat is jullie ervaring?
Klantenservice is echt bout, maar als het eenmaal werkt, werkt het.
Wij zaten blijkbaar niet op het goede kanaal, waardoor we geen ontvangst hadden. Probleem werd niet geconstateerd waardoor we constant geen wifi hadden. Dagelijks gebeld, maar geen oplossing ontvangen.

Ja één keer een monteur die aangaf dat we oude meuk in bezit hadden en nieuwe laptops en telefoons moesten aanschaffen??

Uiteindelijk mijn broer als ICT-er ingeschakeld en die heeft allerlei instellingen gewijzigd waardoor we na 2 maanden toch eindelijk de wifi konden gebruiken.

Als antwoord kregen we:
WiFi is een service, daar betaal je niet voor en ons contract wilden ze niet ontbinden.

Maar zelf kwamen ze dus niet met de simpele oplossing om een aantal instellingen te wijzigen. En we hebben echt wat afgebeld en dus meerdere personen aan de lijn gehad.

Ze zeggen allemaal wat anders en beloven ook het één en ander.

Gelukkig werkt alles nu naar behoren, maar van de klantenservice moet je het niet hebben.
Hier prima ervaring met T-mobile. Zelden problemen en hier juist hele goede ervaringen met de klantenservice!
Bespaar je alsjeblieft de ellende. Ik heb op mijn nieuwe adres t-mobile glasvezel proberen aan te laten sluiten. Dit zou allemaal geen probleem zijn. Er zijn 2x mannen geweest die de straat hebben opgebroken maar de kabels niet konden vinden. Hierdoor werd het maar uitgesteld en uitgesteld. T-mobile zelf doet zijn best om het op te lossen maar de partij die via KPN het glasvezel komt leggen is alles behalve meewerkend. Eerst 2 maanden gewacht op een afspraak, toen werd de vervolgafspraak wegens het falen van de eerste keer ineens ingepland zonder overleg. Als ik die dag niet kon, zou het nog een maand langer gaan duren. Poging 2 is weer mislukt. T-Mobile heeft het contract laten ontbinden omdat ze vaker tegen dit probleem aan lopen met de glasvezel leverancier. Ik zit nu bij Ziggo en dat was binnen 1 dag geregeld.
Hmmmmm, klinkt nog niet heel positief dus!
Ik heb al jaren glasvezel, eerst via KPN en nu al jaren van T-Mobile en ben dik tevreden. Ik merk ook vrijwel overal dat het internet dat ik thuis heb vele malen sneller is dan op al die andere plekken. Ik heb ook tv van T-Mobile, daar was ik eerst niet super tevreden over omdat ik KPN gewend was en die meer services standaard aanbiedt waar je bij T-Mobile voor moet betalen. Maar aangezien T-Mobile me wel tientallen euro's per maand scheelt, ben ik toch maar gebleven en inmiddels ben ik overal aan gewend en dik tevreden want ik heb alles wat ik nodig heb voor een lage prijs.
Am Yisrael Chai!
Ik ben een paar maanden geleden overgestapt van Ziggo naar T-Mobile glasvezel en mijn ervaring is goed. De aanvraag was zo geregeld, opzeggen bij Ziggo ging vlekkeloos en installatie was ook zo gebeurd. Werkt allemaal prima en ik ben een stuk goedkoper uit nu.
Wij hebben het gewoon niet getroffen. Ook vanaf november tot ongeveer maart gewacht tot we echt internet hadden. Maar als goed is liggen er nu al kabels, dat scheelt heel veel tijd.
En ze waren wel vriendelijk gericht naar ons, maar we werden van het kastje naar de muur gestuurd. Constant niet teruggebeld of afgesproken dagen en de beloofde afspraken werden niet uitgevoerd. Uiteindelijk kregen we te horen dat we gewoon door moesten betalen en dan helaas geen internet zouden hebben.

Dus dat vond ik echt zeer klantonvriendelijk. Maar dat was de backoffice.

Maar het scheelt inderdaad echt een hoop geld en als het werkt, werkt het goed.
Hier is binnenkort ook glasvezel en ik ben me er ook op aan het oriënteren.

Hier een recent 'onderzoekje' naar aanbieders: https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/beste

T-mobile komt er niet heel goed uit in vergelijking met andere aanbieders en dat lees ik vaker. Zoals in deze test scoren ze matig op internetkwaliteit en klantenservice. En zijn er relatief veel storingen.

Voorlopig ga ik er van uit dat ik mijn abonnement bij KPN ga afsluiten.
Bedankt voor de reacties!!

Man wees mij er liefjes op dat het toch echt niet goedkoper is, na die 12 maanden, maar dat ik mij 15 euro had vergist :facepalm:
Dus de eerste 12 maanden is het heel goedkoop ja (30 euro pm, incl tv) maar daarna wordt het internet duurder (logisch) én moet je ook voor tv extra betalen (want die korting krijg je ook die 12 maanden). Dan wordt het 60 euro per maand, en dat is dan weer 7 euro dúúrder dan we nu voor Ziggo betalen....

Hmmm.... moeilijk! Want ik wil me niet alleen maar door geld laten verleiden, maar ik wil dan ook wel echt goede kwaliteit hebben, en niet maanden zonder/slecht internet en/of tv hebben....
-Shifty- schreef:
11-09-2020 13:46
Hier is binnenkort ook glasvezel en ik ben me er ook op aan het oriënteren.

Hier een recent 'onderzoekje' naar aanbieders: https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/beste

T-mobile komt er niet heel goed uit in vergelijking met andere aanbieders en dat lees ik vaker. Zoals in deze test scoren ze matig op internetkwaliteit en klantenservice. En zijn er relatief veel storingen.

Voorlopig ga ik er van uit dat ik mijn abonnement bij KPN ga afsluiten.

Ik herken dat echt niet. Ik heb al 15 jaar glasvezel waarvan 10 jaar via KPN maar inmiddels ook alweer bijna 5 jaar via T-Mobile en ik heb in al die jaren nog nooit een langdurige storing gehad. En mijn internetkwaliteit is echt supergoed, sowieso is glasvezel niet te vergelijken met gewoon internet.
Am Yisrael Chai!
Ze zullen ongetwijfeld ook probleemloze klanten hebben.
Irish_Wasser_Woman schreef:
11-09-2020 14:34
Bedankt voor de reacties!!

Man wees mij er liefjes op dat het toch echt niet goedkoper is, na die 12 maanden, maar dat ik mij 15 euro had vergist :facepalm:
Dus de eerste 12 maanden is het heel goedkoop ja (30 euro pm, incl tv) maar daarna wordt het internet duurder (logisch) én moet je ook voor tv extra betalen (want die korting krijg je ook die 12 maanden). Dan wordt het 60 euro per maand, en dat is dan weer 7 euro dúúrder dan we nu voor Ziggo betalen....

Hmmm.... moeilijk! Want ik wil me niet alleen maar door geld laten verleiden, maar ik wil dan ook wel echt goede kwaliteit hebben, en niet maanden zonder/slecht internet en/of tv hebben....
Bel ziggo eens om te vragen of ze nog een leuke aanbieding hebben voor zittende klanten. Meestal omvang je dan voor een periode een korting en/of wat extra's.

Over t-mobile zijn wij niet te spreken. Zij moesten het hebben van het kpn glasvezelnetwerk en het knopje kon niet omgezet worden. 2 maanden dagelijks bellen en daarna is het contract ontbonden.
Zeilboot76 schreef:
11-09-2020 18:18
Bel ziggo eens om te vragen of ze nog een leuke aanbieding hebben voor zittende klanten. Meestal omvang je dan voor een periode een korting en/of wat extra's.

Over t-mobile zijn wij niet te spreken. Zij moesten het hebben van het kpn glasvezelnetwerk en het knopje kon niet omgezet worden. 2 maanden dagelijks bellen en daarna is het contract ontbonden.
Gelukkig mocht jullie contract wel ontbonden worden. Bij ons was die mogelijkheid er niet eens meer.

Het wordt flink duurder inderdaad. Wij wilden juist alleen internet en geen tv. Gebruiken het nooit. Deze aanbieding was goedkoper dan Ziggo waar je verplicht bent een tv abbo erbij te nemen.

We gaan volgend jaar onze tv abbo bij T-mobile opzeggen. Dat scheelt een hoop.
Ik ben wel heel tevreden! Onze verbinding is nu veel sneller dan voorheen over KPN of Ziggo. Vooral de kinderen zijn daar blij mee (Playstation).
Ik ben blij met de prijs, veel goedkoper dan de andere aanbieders. Ik heb het goedkoopste abbo.

1 minpunt: Nadat wij aangesloten waren was ik heel blij, totdat de aansluiting ineens kapot was. Het bleek dat men de straat opnieuw had opengebroken om de buren ook aan te sluiten. Het heeft heel lang geduurd, 3,5 week, voordat we weer online waren. De klantenservice is vriendelijk en netjes maar kan niet veel voor je doen. We kregen wel 2 simkaarten om via 4g te internetten.
Houd er rekening mee, dat het netwerk niet van T-Mobile zelf is. Dus als er problemen zijn, dat T-Mobile het probleem door moet zetten naar de eigenaar van het glasvezel netwerk. De communicatie tussen de bedrijven onderling schijnt niet altijd even soepel te gaan.

Voordeel van Ziggo is dat de signalen gescheiden zijn, internet heeft zijn eigen signaal en televisie ook. Dus ze snoepen niet van elkaar. En als je ze weer belt krijg je weer een fikse korting, je kunt ook vragen om extra zenderpakketten.

Als jij jezelf een hoop ellende wil voorkomen, stap over nadat glasvezel gelegd is.
Wij hebben hier weer problemen wat telefonisch niet opgelost kan worden. We moeten weer een monteur inplannen.
Maar klantenservice was echt wel zeer vriendelijk vandaag en meedenkend.

Alleen mijn vriend kan niet werken vandaag thuis.
Bedankt voor alle ervaringen!
Ik denk dat we inderdaad voorlopig maar gewoon bij Ziggo blijven.
Eerst maar eens zien dat alle kinderziektes er uit zijn, en dan kijken we wel weer :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven