Gedrag schoonmoeder [ Geen OP]
woensdag 23 september 2020 om 15:52
woensdag 23 september 2020 om 16:03
aardbeitje8 schreef: ↑23-09-2020 15:28Je denkt dat je haar kan 'redden', maar ze wil niet gered worden. Je trekt aan een dood paard.
Waar lees jij dat hij haar wil redden?
woensdag 23 september 2020 om 16:08
Hij moet dat gewoon afkappen.elmo1972 schreef: ↑23-09-2020 15:52Wat ik zo gek vind, wat heeft het hebben van die lease auto en de hypotheekaanvraag nou met haar te maken? Ze wil toch niet samenwonen dus dat gaat ze al helemaal niks aan. En er dan ook nog boos om worden, je vriendin vind het wel best zo, ik zou een volwassen vrouw zoeken.
woensdag 23 september 2020 om 16:30
Ik weet het niet. Ze is loyaal, gaat niet vreemd. Wat in mijn vorige relatie wel is gebeurd. En het loslaten, bang zijn weer alleen te zijn? Ik weet het niet. Wat ook gek is is dat ze stug blijft vasthouden niet bij mij te willen wonen omdat ze het te klein vind en we niet voldoende ruimte hebben.parbleumondieu schreef: ↑23-09-2020 15:40Waarom hang jij zo vast aan haar? Waarom kun of wil jij niet loslaten?

woensdag 23 september 2020 om 16:33
moraaaaa schreef: ↑23-09-2020 16:30Ik weet het niet. Ze is loyaal, gaat niet vreemd. Wat in mijn vorige relatie wel is gebeurd. En het loslaten, bang zijn weer alleen te zijn? Ik weet het niet. Wat ook gek is is dat ze stug blijft vasthouden niet bij mij te willen wonen omdat ze het te klein vind en we niet voldoende ruimte hebben.
Loyaal aan haar moeder ja. Goed dat je hulp heb.
woensdag 23 september 2020 om 16:33
Niet lang meer. Ik ga dan rare beelden in mijn hoofd halen (als ze een nieuwe vriend krijgt en ik hun tegenkom etc etc.) Ik hoop dat ik mijn zelfbeeld kan verbeteren door de psycholoog en kan leren mezelf meer op nummer 1 te zetten,aardbeitje8 schreef: ↑23-09-2020 15:28Ze stemt toe in haar situatie. Het is makkelijk voor haar, die relatie met haar moeder.
Je denkt dat je haar kan 'redden', maar ze wil niet gered worden. Je trekt aan een dood paard.
Hamvraag: Hoe lang ben je van plan om in deze situatie te blijven?
woensdag 23 september 2020 om 16:36
Als een moeder bemoeizuchtig is, laat ze weinig ruimte over voor haar kinderen om ZELF te bepalen wat ze willen. Het zou eigenlijk heel goed zijn als zo iemand ergens ver weg ging wonen.
Ik heb dat zelf ook gedaan. Maar.... ik kon mijn paarden mee nemen.
Ik denk dat dit heel belangrijk is voor jouw vriendin. Een goede en betaalbare plek voor haar paard.
Ik heb dat zelf ook gedaan. Maar.... ik kon mijn paarden mee nemen.
Ik denk dat dit heel belangrijk is voor jouw vriendin. Een goede en betaalbare plek voor haar paard.
woensdag 23 september 2020 om 16:54
Dat is natuurlijk een smoes om niet weg te hoeven. Ze durft niet weg, omdat moeders dan boos wordt.moraaaaa schreef: ↑23-09-2020 16:30Ik weet het niet. Ze is loyaal, gaat niet vreemd. Wat in mijn vorige relatie wel is gebeurd. En het loslaten, bang zijn weer alleen te zijn? Ik weet het niet. Wat ook gek is is dat ze stug blijft vasthouden niet bij mij te willen wonen omdat ze het te klein vind en we niet voldoende ruimte hebben.
woensdag 23 september 2020 om 17:22
Je hebt in ieder geval al een besluit genomen (geen tijdverspilling/geneuzel door getwijfel), dat is al de halve weg naar je vrijheid.
Dus het enige wat je nog moet doen is weggaan. Behapbaar mentaal euveltje, toch? Je hoeft geen scheiding te regelen, alimentatie te betalen, gezamenlijke woning te verkopen, etc. En al helemaal geen omgangsregeling met de schoonmoeder of paard af te spreken.

En als haar ooit tegenkomt met haar volgende slachtoffer, dan denk je gewoon: gelukkig zit ik niet vast in die gevangenis/valkuil.
En je slaat een arm om je nieuwe vriendin heen, terwijl je ex je zo lachend ziet weglopen.

Hoe ga je het vieren als je weer vrij bent?
I was reminded that my bloodtype is B positive.

woensdag 23 september 2020 om 20:23
Krijg je bij haar (en deels ook door die moeder) niet het gevoel dat je er vooral ook voor de centen bent? Want schijnbaar mag je niet zelf beslissen wat je met JOUW geld doet en moet je dat in JULLIE (toekomstige) huis stoppen die dan wel x groot en x breed moet zijn (en bij voorkeur naast haar ouders).moraaaaa schreef: ↑23-09-2020 16:30Ik weet het niet. Ze is loyaal, gaat niet vreemd. Wat in mijn vorige relatie wel is gebeurd. En het loslaten, bang zijn weer alleen te zijn? Ik weet het niet. Wat ook gek is is dat ze stug blijft vasthouden niet bij mij te willen wonen omdat ze het te klein vind en we niet voldoende ruimte hebben.
Je klinkt als haar geldschieter. Heeft ze zelf fatsoenlijk inkomen? Wat zegt ze als jullie het hebben over jullie toekomst? Wat wil ze? Trouwen? Kindjes krijgen? Huisvrouw worden (samen met mama de kindjes opvoeden)? En jij bent goed voor dat ruime huis waar je je vooral niet teveel met haar en mama moet bemoeien?
woensdag 23 september 2020 om 20:30
Met de liefde van je leven wil je zelfs in een klein hutje op de hei nog samenwonen. Er zijn heel veel mensen die leuk, lief, zelfstandig en loyaal zijn. En ook jij verdient het. Het zal vast even moeilijk zijn, maar ze wil het gewoon echt niet. Stop die tijd in jezelf, maak een moodboard wat je graag het komende jaar wilt bereiken. Kijk eens naar de wet van de aantrekkingskracht. Ga sporten, leuke dingen doen, nieuwe mensen ontmoeten, een cursus etc. en begin je leven.
woensdag 23 september 2020 om 20:31
diyer schreef: ↑23-09-2020 20:23Krijg je bij haar (en deels ook door die moeder) niet het gevoel dat je er vooral ook voor de centen bent? Want schijnbaar mag je niet zelf beslissen wat je met JOUW geld doet en moet je dat in JULLIE (toekomstige) huis stoppen die dan wel x groot en x breed moet zijn (en bij voorkeur naast haar ouders).
Je klinkt als haar geldschieter. Heeft ze zelf fatsoenlijk inkomen? Wat zegt ze als jullie het hebben over jullie toekomst? Wat wil ze? Trouwen? Kindjes krijgen? Huisvrouw worden (samen met mama de kindjes opvoeden)? En jij bent goed voor dat ruime huis waar je je vooral niet teveel met haar en mama moet bemoeien?

donderdag 24 september 2020 om 08:04
Lieve schat, ga er een eind aan breien, dit wordt het 'm echt niet. Ook al zou ze ooit bij je gaan wonen, dan krijg je moeder op de koop toe en zij is veel te veel gemanipuleerd om los te komen van haar moeder.
Probeer heel reeel te zien, hoe je relatie echt is, en trek dan je conclusies.
Hier wordt je echt niet gelukkig van.
Probeer heel reeel te zien, hoe je relatie echt is, en trek dan je conclusies.
Hier wordt je echt niet gelukkig van.
donderdag 24 september 2020 om 08:59
Bij haar niet. Bij haar moeder wel. Op dit moment heeft ze een nul-uren contract dus geen stabiel inkomen. Voor de toekomst weet ze het zelf allemaal nog niet. Kinderen wilt ze heel graag, maar ook reizen en een huis kopen. Alhoewel ik ook het idee krijgt dat ze door haar moeder onder druk wordt gezet. Ik ga snel een knoop doorhakken. Het is genoeg zo.diyer schreef: ↑23-09-2020 20:23Krijg je bij haar (en deels ook door die moeder) niet het gevoel dat je er vooral ook voor de centen bent? Want schijnbaar mag je niet zelf beslissen wat je met JOUW geld doet en moet je dat in JULLIE (toekomstige) huis stoppen die dan wel x groot en x breed moet zijn (en bij voorkeur naast haar ouders).
donderdag 24 september 2020 om 10:01
Eens met de rest dat je hier het best een punt achter moet zetten. Het ettert nu maar door, terwijl je zelf eigenlijk ook wel weet dat dit een keer gaat eindigen. Trek die pleister er liever in 1 x af, dan hier steeds stress van te moeten hebben. In het beste geval help je je toekomstige ex ook mee, en wordt ze een beetje wakker geschud. Ze denkt nu waarschijnlijk dat je toch niet de ballen hebt om het uit te maken, dus echt de situatie veranderen hoeft voor haar niet. Kennelijk vindt ze het zelf wel best zo
Je wil geen ruzie met je schoonmoeder zeg je, maar je laat wel heel erg over je grenzen heen gaan zeg. Als zij zegt dat ze boos wordt als jij een auto gaat leasen, dan kun je best zeggen dat je 28 bent, en dat gewoon lekker zelf bepaalt en dat je het niet prettig vindt dat ze haar mening probeert op te dringen. Beetje voor jezelf op leren komen, ruimte innemen, lijkt me een goed punt om mee te nemen naar de gesprekken met de psycholoog
Je wil geen ruzie met je schoonmoeder zeg je, maar je laat wel heel erg over je grenzen heen gaan zeg. Als zij zegt dat ze boos wordt als jij een auto gaat leasen, dan kun je best zeggen dat je 28 bent, en dat gewoon lekker zelf bepaalt en dat je het niet prettig vindt dat ze haar mening probeert op te dringen. Beetje voor jezelf op leren komen, ruimte innemen, lijkt me een goed punt om mee te nemen naar de gesprekken met de psycholoog

donderdag 24 september 2020 om 10:27
Dochter (zeer beïnvloed door moeder en zodoende ook hetzelfde erin staand qua mening) vind het blijkbaar ook maar raar dat haar vriend het geld in een auto wil stoppen. Anders zou ze niet iets zeggen in de trant van “mam, dat zit nu eenmaal in z’n kop en krijg je er niet uit”. Want hoezo zou je daar anders (Lees: hetzelfde als zij en moeder) over moeten denken? Zij is dus net zo goed van mening dat moeders mening de (enige) juiste is.Poeszie schreef: ↑24-09-2020 10:01Eens met de rest dat je hier het best een punt achter moet zetten. Het ettert nu maar door, terwijl je zelf eigenlijk ook wel weet dat dit een keer gaat eindigen. Trek die pleister er liever in 1 x af, dan hier steeds stress van te moeten hebben. In het beste geval help je je toekomstige ex ook mee, en wordt ze een beetje wakker geschud. Ze denkt nu waarschijnlijk dat je toch niet de ballen hebt om het uit te maken, dus echt de situatie veranderen hoeft voor haar niet. Kennelijk vindt ze het zelf wel best zo
Je wil geen ruzie met je schoonmoeder zeg je, maar je laat wel heel erg over je grenzen heen gaan zeg. Als zij zegt dat ze boos wordt als jij een auto gaat leasen, dan kun je best zeggen dat je 28 bent, en dat gewoon lekker zelf bepaalt en dat je het niet prettig vindt dat ze haar mening probeert op te dringen.
Naast het feit dat ze zelf nogal eisen heeft hoe een huis hoort te zijn (ruim), maar ze met haar nul uren contract waarschijnlijk alles behalve de helft van het inkomen binnenbrengt, wekt bij mij de indruk dat ze het de normaalste zaak vindt dat haar vriend daarvoor voor moet zorgen. Haar inkomen is dus niet relevant in deze (want kan waarschijnlijk niet meegenomen worden bij de hypotheek berekening) en ik vermoed dat dat ook precies is wat ze wil. Want ze wil ooit kunnen stoppen met dat werk en over kunnen stappen van het papa en mama geldbootje naar mijn man geldbootje.
Ik zou bedanken voor de eer.
Neukt ze ontzettend lekker dat je dit zo’n goeie catch vindt to? Er moet toch iets zijn dat wél aantrekkelijk is waarom je zo lang blijft plakken?
donderdag 24 september 2020 om 10:36
diyer schreef: ↑24-09-2020 10:27Dochter (zeer beïnvloed door moeder en zodoende ook hetzelfde erin staand qua mening) vind het blijkbaar ook maar raar dat haar vriend het geld in een auto wil stoppen. Anders zou ze niet iets zeggen in de trant van “mam, dat zit nu eenmaal in z’n kop en krijg je er niet uit”. Want hoezo zou je daar anders (Lees: hetzelfde als zij en moeder) over moeten denken? Zij is dus net zo goed van mening dat moeders mening de (enige) juiste is.
Ik bedoelde dat hij dat hij best ook van zijn soon to be ex-schoonmoeder niet alles hoeft te pikken, ongeacht wat dochter er in dit geval van vindt.
Maar ik vermoed dat TO daar ook bij anderen moeite mee heeft
donderdag 24 september 2020 om 10:42
Ik heb de afgelopen jaren enorm veel tijd en energie in het studeren gestopt (MBO, HBO, uni master). En wil daar nu de vruchten van plukken. Dat wordt nu dan een soort van tegengehouden als ik dan bijvoorbeeld een auto wil leasen.diyer schreef: ↑24-09-2020 10:27Dochter (zeer beïnvloed door moeder en zodoende ook hetzelfde erin staand qua mening) vind het blijkbaar ook maar raar dat haar vriend het geld in een auto wil stoppen. Anders zou ze niet iets zeggen in de trant van “mam, dat zit nu eenmaal in z’n kop en krijg je er niet uit”. Want hoezo zou je daar anders (Lees: hetzelfde als zij en moeder) over moeten denken? Zij is dus net zo goed van mening dat moeders mening de (enige) juiste is.
Naast het feit dat ze zelf nogal eisen heeft hoe een huis hoort te zijn (ruim), maar ze met haar nul uren contract waarschijnlijk alles behalve de helft van het inkomen binnenbrengt, wekt bij mij de indruk dat ze het de normaalste zaak vindt dat haar vriend daarvoor voor moet zorgen. Haar inkomen is dus niet relevant in deze (want kan waarschijnlijk niet meegenomen worden bij de hypotheek berekening) en ik vermoed dat dat ook precies is wat ze wil. Want ze wil ooit kunnen stoppen met dat werk en over kunnen stappen van het papa en mama geldbootje naar mijn man geldbootje.
Ik zou bedanken voor de eer.
Neukt ze ontzettend lekker dat je dit zo’n goeie catch vindt to? Er moet toch iets zijn dat wél aantrekkelijk is waarom je zo lang blijft plakken?![]()
Nee de seks is ook niet goed. 3x in de maand max. Maar vind het niet het belangrijkste. Haar zachtaardige kant houdt mij denk ik te lang bij haar. Bijvoorbeeld, een aantal jaar geleden kwam zij spontaan naar mijn werk om wat eten te brengen. Dat gebeurd nu niet meer zo, maar toch houden dat soort gedachtes mij bij haar.
moraaaaa wijzigde dit bericht op 24-09-2020 11:19
0.33% gewijzigd
donderdag 24 september 2020 om 10:42
Klopt inderdaad. Daarom heb ik, hoe moeilijk ik dat ook vind gerichte hulp gezocht.

donderdag 24 september 2020 om 10:47
Je hebt medelijden met haar. Je wil het goed hebben voor haar. En daarom blijf je. Want wat moet er anders van het meiske terecht komen?
Maar weet je wie daarvoor de prijs betaald? Jij.
Jij staat nu stil, om haar te helpen, redden en een goed leven te geven.
Maar zij is geen Assepoester en jij bent niet haar prins op het witte paard. Jullie leven niet nog lang en gelukkig.
Maar weet je wie daarvoor de prijs betaald? Jij.
Jij staat nu stil, om haar te helpen, redden en een goed leven te geven.
Maar zij is geen Assepoester en jij bent niet haar prins op het witte paard. Jullie leven niet nog lang en gelukkig.