SMS ontvangen, zogenaamd "ABN ALERT"
donderdag 24 september 2020 om 07:11
Vannacht heb ik een SMS ontvangen van "ABN ALERT" over een verouderde betaalpas.
Aangezien ik al jaren geen zaken doe met ABN-AMRO hoef ik er niet eens over na te denken dat het nep is.
Kan ik die SMS op de één of andere manier verwijderen zonder hem te openen, of moet ik hem gewoon openen en dan verwijderen?
Ik heb een android telefoon Huawei P-Smart.
Het meegekomen telefoonnummer bel ik vanzelfsprekend niet.
Aangezien ik al jaren geen zaken doe met ABN-AMRO hoef ik er niet eens over na te denken dat het nep is.
Kan ik die SMS op de één of andere manier verwijderen zonder hem te openen, of moet ik hem gewoon openen en dan verwijderen?
Ik heb een android telefoon Huawei P-Smart.
Het meegekomen telefoonnummer bel ik vanzelfsprekend niet.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
donderdag 24 september 2020 om 08:36

donderdag 24 september 2020 om 10:32
Waarschijnlijker is het , dat TO's telefoonnummer ergens in de reeks 06-1000000 tot 06-99999999 zit, en de phishers gewoon at random uit die reeks nummers bestoken.Boogschutter10 schreef: ↑24-09-2020 10:19Meer verontrustend is dat je telefoonnummer kennelijk ergens is buit gemaakt en nu rondcirculeert. Meestal na een datalek van een grote organisatie waar je een account hebt of had.
Dat blijkt ook wel uit het feit dat er helemaal geen band met de ABN-Amro is. Daar gokken ze gewoon op: stuur 10.000 SMSjes uit. Zitten altijd wel een paar klanten van die bank bij en als er eentje hapt.....
donderdag 24 september 2020 om 10:50
Ik heb direct een schermafbeelding gemaakt van het overzicht, zodat ik het nummer had om te googelen.LunchLover schreef: ↑24-09-2020 08:36De bank vind het wel fijn als je het ze laat weten dat je zo'n sms gehad hebt. Bij mij vroegen ze om het nr en een printscreen geloof ik. Maar je zal hem al wel gewist hebben denk ik.
Het bericht zelf heb ik geen foto van. Geopend, op de zwarte lijst gezet en gewist.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"