Welke laptop/notebook

24-09-2020 17:44 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Allereerst weet ik als digibeet niet eens wat het verschil is tussen een laptop of notebook, maar goed... jullie kunnen me vast helpen.
Ik ben op zoek naar een laptop/notebook. Ik wil erop kunnen mailen en tekstverwerken. Verder niks! Hij moet wel een paar uur mee kunnen qua accu. En ik wil dat ie compact is. (12 inch ofzo?)
En omdat ik er niet veel op hoef te kunnen wil ik dus ook dat ie niet duur is.
Google geeft me teveel keus.
Wat kan ik volgens jullie t beste nemen?
Alvast bedankt
Als dat alles is wat je wil, zou ik naar een chromebook kijken. Kost niet veel, lekker licht en batterij gaat lang mee.
Surface van Microsoft en anders MacBook Air.
TinyTiny, maar dit werkt via Google.. las ik? Is dat te doen als ik op mijn gewone pc Windows gewend ben?
@poldervrouw. Bedankt voor t meedenken maar deze opties zijn me echt te duur.
Ga lekker voor een chromebook. Dat werkt eigenlijk net zo simpel als een smartphone met apps.

Dat het anders werkt dan Windows merk je niet veel van. Het is heel simpel en je hebt er echt veel minder gedoe mee.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Wat ik aanraad:
Er is bij Coolblue altijd goede uitleg
Bol heeft bij bepaalde producten zoekhulp.

Google eens op welke laptop kieshulp. Dan vind je ook nuttige hulp.

Om producten te vergelijken raad ik je Tweakers aan. Een goede vergelijkings website voor allerlei electronica. En ook waar het goedkoop is.

Succes!

Edit:
Heb de keuze hulp van Coolblue ingevuld met wat je hier schrijft. Dan kom ik op dit:

https://www.coolblue.nl/laptops/gebruik ... h?apf=done

Er waren nog opties voor extra dun, behuizing (kan hij tegen een stootje of val), maar ik heb niets aangevinkt.
zomerkreeft wijzigde dit bericht op 24-09-2020 18:07
Reden: Meer info
36.28% gewijzigd
Een chromebook! Ik ben recentelijk van Windows op chromebook overgestapt. Het werkt anders en het is even wennen, maar ik vind het geweldig. Veel compacter en makkelijker dan Windows, zo heb je bijvoorbeeld gelijk virusbescherming en de batterij gaat uren mee.

https://www.coolblue.nl/advies/chromebo ... aptop.html

^ Ik vond dit wel een handig artikel met alles op een rijtje. Ook handig: er zijn veel filmpjes op YouTube waarin de voor- en nadelen van zowel chromebook als Windows uitgelegd worden en ook filmpjes waarop je ziet hoe een chromebook werkt.
Ik zou geen chromebook doen want dan moet je altijd internet hebben om iets te kunnen doen, zo onhandig.

Je hebt inderdaad niet veel nodig.

https://www.coolblue.nl/product/860841/ ... 0b2mh.html

Ik zou voor deze gaan want dit heeft alles wat je nodig hebt. Je hebt niet meer dan een intel i3 processor nodig. 8 GB geheugen is al te veel. En opslag van 256 GB is helemaal prima. De accu gaat 7,5 uur mee.
ExodusRedux schreef:
24-09-2020 18:42
Ik zou geen chromebook doen want dan moet je altijd internet hebben om iets te kunnen doen, zo onhandig.

Je hebt inderdaad niet veel nodig.

https://www.coolblue.nl/product/860841/ ... 0b2mh.html

Ik zou voor deze gaan want dit heeft alles wat je nodig hebt. Je hebt niet meer dan een intel i3 processor nodig. 8 GB geheugen is al te veel. En opslag van 256 GB is helemaal prima. De accu gaat 7,5 uur mee.
Nee hoor, je hoeft niet de hele tijd een internetverbinding meer te hebben. Dat was vooral bij de eerste generatie Chromebooks het geval.

Tegenwoordig hebben ze de Play Store van Google ook ingebouwd en kan je alle apps gebruiken.

4 GB ram en 64 GB SSD heb je genoeg aan voor mailen en tekstverwerken.
Start supersnel op en batterij gaat 10-12 uur mee.
Ik wil niet meer anders. En dat voor de helft van wat de betreffende laptop bij Coolblue kost.
Ego is the anesthesia that deadens the pain of stupidity.
Kaaskroket schreef:
24-09-2020 17:52
@poldervrouw. Bedankt voor t meedenken maar deze opties zijn me echt te duur.

Er stond geen budget. En ze voldoen aan de eisen :)
poldervrouw schreef:
24-09-2020 19:27
Haha dat is ook weer zo ;)
Bedankt allemaal, ik ga alle linkjes checken en er eens goed over nadenken
poldervrouw schreef:
24-09-2020 19:27
Een macbook vind ik niet onder de categorie "niet duur" vallen.
Kaaskroket schreef:
24-09-2020 17:50
TinyTiny, maar dit werkt via Google.. las ik? Is dat te doen als ik op mijn gewone pc Windows gewend ben?
Werkt inderdaad via Google, maar wel heel makkelijk. Vergelijk het meer met een tablet/smartphone. Je went er echt zo aan. Zelf gebruik ik wel een laptop met Windows, maar ik doe er dan ook echt veel meer mee. Voor de zaken die jij noemt, zou ik niet twijfelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven