Snel verliefd, best lastig :-)

30-09-2020 18:31 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen groot probleem en bedoeld als "luchtig topic"

Mijn probleem is dat ik vrij snel verliefd ben, nu is het niet zo erg dat ik in lijn 3 na 6 haltes verliefd ben op de chauffeuse maar met daten best wel.

Een keer uit, samen slapen en beng, boem mijn hormonen slaan op hol en ik ben verliefd.
Vreselijk vermoeiend en vooral lastig want ik beland soms - koekie verliefd - in relaties die na een maand of 2 helemaal niet leuk meer zijn.

Door dat verliefd zijn raak ik mijn beoordelend vermogen kwijt (liefde maakt blind) en ik merk dat ik wat angstig begin te worden met daten, ik kan zelfs geen FWB hebben zonder verliefd te worden :-D

Mijn vragen aan jullie zijn:

1) Herkennen jullie het?
2) Als je het herkend hoe ga je er mee om?

Voor alle duidelijkheid momenteel speelt er niets.
Ik kan me er niets bij voorstellen. Ik heb het omgekeerde. Het duurt heel lang voordat ik iemand leuk vind, ik moet vaak echt aan een persoon wennen.
Misschien niet direct met mensen naar bed gaan? Afwachten of je ook verliefd wordt zonder seks? T klinkt namelijk alsof seks dat verliefde gevoel losmaakt (logisch wel qua hormonen). Ik zou dat dus gewoon pas doen als je zeker weet dat je ook echt iemand hebt die de moeite waard is.
En je hoeft niet met iedereen op wie je verliefd bent in een relatie te “belanden”.
rumforviva schreef:
30-09-2020 18:41
En je hoeft niet met iedereen op wie je verliefd bent in een relatie te “belanden”.
Eens
Oh ja wel herkenbaar, maar ik vind het geen probleem. Ik vind het heerlijk om kriebels van mensen te krijgen, fijn die vlinders.

Bij mij was het enigszins andersom, nadat mijn laatste serieuze relatie uit ging duurde het lang, echt lang, voordat ik weer een tikje verliefd was. Ik vond dat echt vervelend, was bijna bang dat ik stuk was.

Ik beland overigens echt niet in een relatie met iedereen waarop ik maar een beetje verliefd ben! Ik ken mezelf, ik geniet van de verliefdheid maar ga echt niet meteen aan relaties, huwelijksaanzoeken, kerst met de schoonouders denken.
Ik ben wel snel verliefderig, en dat vind ik een heerlijk gevoel. Maar de heftige, allesoverheersende en gekmakende verliefdheid waardoor je tijdelijk verminderingsvatbaar wordt heb ik gelukkig maar een paar keer in mijn leven gehad.
ClumsyNinja schreef:
30-09-2020 18:48
Ik ken mezelf, ik geniet van de verliefdheid maar ga echt niet meteen aan relaties, huwelijksaanzoeken, kerst met de schoonouders denken.

Dat moet ik ook leren.
Verliefd zijn alleen is niet genoeg om een relatie om te baseren.

Het is ook geen reden voor haast.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik kan wat ClumsyNinja kan. Lekker hoor verliefd zijn!
Chocolade, altijd goed!
Eerlijk gezegd. Ik denk dat je verliefdheid verwart met lust. Je zegt dat je wanneer je de ander leert kennen je de relatie soms niet leuk meer vindt. Dan ben je dus niet verliefd op die persoon geworden, maar alleen op de eerste beelden die je van haar of hem had. Dat is lust en geen liefde. Wanneer je verliefd bent dan, ben je dat op de hele persoon. Ik vermoed dat je in de eerste weken een ideaal beeld in je hoofd schept van de ander en niet dat je daar verliefd op wordt en op de persoon die de ander echt is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Pas seks als je het echt een leuke vent vind en hem wat beter kent werkt bij mij.
Ik weet niet in welke stad je woont maar bij ons in Den Haag zit de bestuurder van lijn 3 in een aparte cabine voor de bestuurder.
Soms is het ook gewoon verliefd zijn op de aandacht en dat je weer wat meemaakt. Maar dat iemand jou ook leuk vindt betekent niet dat je er mee in zee moet gaan.
Misschien ben je steeds verliefd op het idee dat jij jezelf over die persoon in je hoofd hebt gehaald. Dan ben je verliefd op je eigen verwachtingen.

Ik herken het trouwens niet. De aandacht kan ik snel leuk vinden, de kriebels en lust kunnen me even afleiden waardoor ik zou kunnen denken dat ik verliefd ben. Echt verliefd word ik niet makkelijk, en een relatie ga ik pas aan als ik de ander wat beter ken en heb kunnen bedenken of ik diegene echt echt leuk genoeg vind om daarmee voor langere tijd in zee te gaan.
Ik herken ook helemaal niet dat je altijd maar zou doen wat je gevoel je ingeeft. Ik kan dat prima negeren en mezelf van een afstandje bekijken.
rumforviva schreef:
30-09-2020 20:22
Ik herken ook helemaal niet dat je altijd maar zou doen wat je gevoel je ingeeft. Ik kan dat prima negeren en mezelf van een afstandje bekijken.
Dat is ook belangrijk en ook dat lukt wel eens.
Is alleen lastig.

Bijvoorbeeld verliefd op iemand die 3 uur rijden verderop woont.
viva-amber schreef:
30-09-2020 19:14
Eerlijk gezegd. Ik denk dat je verliefdheid verwart met lust. Je zegt dat je wanneer je de ander leert kennen je de relatie soms niet leuk meer vindt. Dan ben je dus niet verliefd op die persoon geworden, maar alleen op de eerste beelden die je van haar of hem had. Dat is lust en geen liefde. Wanneer je verliefd bent dan, ben je dat op de hele persoon. Ik vermoed dat je in de eerste weken een ideaal beeld in je hoofd schept van de ander en niet dat je daar verliefd op wordt en op de persoon die de ander echt is.
mmmmm ga ik over nadenken, zou best kunnen.
Ik herken het niet.
Ben sinds een paar maanden na 13 jaar ( 8 jaar alleen ) weer onwijs verliefd, en hij op mij ( dat scheelt he ;- ) )

Ik dacht ook dat ik het niet meer kon worden, ben het 3x geweest waarvan dit de 3e keer is.

Maar kan het zijn dat je het gevoel zo fijn vindt en dat verward met lust of ideealbeeld? want als het zo kort aanhoudt?
Oh ik was ook altijd verliefd, op meerdere tegelijk, heerlijk. Inderdaad lastig omdat ik echt een roze bril had en veel gedrag vergoeilijkte.
'ja hij schreeuwt vaak tegen me maar het is een temperamentvol type' 'ja hij is vast verlegen daarom doen we alleen iets als ik het verzin' etc
Op een gegeven moment werd ik wat kieskeuriger met wie ik wel of niet daadwerkelijk wat begon maar ik vind nu nog steeds vele vele mannen erg leuk, naast mijn man.
Zou ik nooit iets mee beginnen maar ik zou het leven erg saai vinden zonder wat sjans en geflirt.
Geniet er van!! Heerlijk gevoel.
Was de Titanic niet gezonken in 1912?
Veritas vos liberabit
Titanic1913 schreef:
30-09-2020 20:59
Dat is ook belangrijk en ook dat lukt wel eens.
Is alleen lastig.

Bijvoorbeeld verliefd op iemand die 3 uur rijden verderop woont.
Oh, dat is precies zo’n voorbeeld waar ik het bij een verliefdheid zou houden. Ik vind dingen al snel een gedoe.
Hier een omgekeerd probleem, ik krijg juist geen vlinders, hoe hard ik ook mn best doe
Ik ben ook licht ontvlambaar, heerlijk gevoel alleen mijn hart is er meerdere malen door gebroken en dat is dan weer wat minder. Zoals Leonard Cohen al zong: ain't no cure for love :winkie:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven