Snel verliefd, best lastig :-)

woensdag 30 september 2020 om 18:31

Geen groot probleem en bedoeld als "luchtig topic"
Mijn probleem is dat ik vrij snel verliefd ben, nu is het niet zo erg dat ik in lijn 3 na 6 haltes verliefd ben op de chauffeuse maar met daten best wel.
Een keer uit, samen slapen en beng, boem mijn hormonen slaan op hol en ik ben verliefd.
Vreselijk vermoeiend en vooral lastig want ik beland soms - koekie verliefd - in relaties die na een maand of 2 helemaal niet leuk meer zijn.
Door dat verliefd zijn raak ik mijn beoordelend vermogen kwijt (liefde maakt blind) en ik merk dat ik wat angstig begin te worden met daten, ik kan zelfs geen FWB hebben zonder verliefd te worden

Mijn vragen aan jullie zijn:
1) Herkennen jullie het?
2) Als je het herkend hoe ga je er mee om?
Voor alle duidelijkheid momenteel speelt er niets.
                    Mijn probleem is dat ik vrij snel verliefd ben, nu is het niet zo erg dat ik in lijn 3 na 6 haltes verliefd ben op de chauffeuse maar met daten best wel.
Een keer uit, samen slapen en beng, boem mijn hormonen slaan op hol en ik ben verliefd.
Vreselijk vermoeiend en vooral lastig want ik beland soms - koekie verliefd - in relaties die na een maand of 2 helemaal niet leuk meer zijn.
Door dat verliefd zijn raak ik mijn beoordelend vermogen kwijt (liefde maakt blind) en ik merk dat ik wat angstig begin te worden met daten, ik kan zelfs geen FWB hebben zonder verliefd te worden
Mijn vragen aan jullie zijn:
1) Herkennen jullie het?
2) Als je het herkend hoe ga je er mee om?
Voor alle duidelijkheid momenteel speelt er niets.

woensdag 30 september 2020 om 18:39

woensdag 30 september 2020 om 18:43

Eensrumforviva schreef: ↑30-09-2020 18:41En je hoeft niet met iedereen op wie je verliefd bent in een relatie te “belanden”.

woensdag 30 september 2020 om 18:48

Oh ja wel herkenbaar, maar ik vind het geen probleem. Ik vind het heerlijk om kriebels van mensen te krijgen, fijn die vlinders.
Bij mij was het enigszins andersom, nadat mijn laatste serieuze relatie uit ging duurde het lang, echt lang, voordat ik weer een tikje verliefd was. Ik vond dat echt vervelend, was bijna bang dat ik stuk was.
Ik beland overigens echt niet in een relatie met iedereen waarop ik maar een beetje verliefd ben! Ik ken mezelf, ik geniet van de verliefdheid maar ga echt niet meteen aan relaties, huwelijksaanzoeken, kerst met de schoonouders denken.
                    Bij mij was het enigszins andersom, nadat mijn laatste serieuze relatie uit ging duurde het lang, echt lang, voordat ik weer een tikje verliefd was. Ik vond dat echt vervelend, was bijna bang dat ik stuk was.
Ik beland overigens echt niet in een relatie met iedereen waarop ik maar een beetje verliefd ben! Ik ken mezelf, ik geniet van de verliefdheid maar ga echt niet meteen aan relaties, huwelijksaanzoeken, kerst met de schoonouders denken.

woensdag 30 september 2020 om 18:55

ClumsyNinja schreef: ↑30-09-2020 18:48Ik ken mezelf, ik geniet van de verliefdheid maar ga echt niet meteen aan relaties, huwelijksaanzoeken, kerst met de schoonouders denken.
Dat moet ik ook leren.

woensdag 30 september 2020 om 19:14

Eerlijk gezegd. Ik denk dat je verliefdheid verwart met lust. Je zegt dat je wanneer je de ander leert kennen je de relatie soms niet leuk meer vindt. Dan ben je dus niet verliefd op die persoon geworden, maar alleen op de eerste beelden die je van haar of hem had. Dat is lust en geen liefde. Wanneer je verliefd bent dan, ben je dat op de hele persoon. Ik vermoed dat je in de eerste weken een ideaal beeld in je hoofd schept van de ander en niet dat je daar verliefd op wordt en op de persoon die de ander echt is.

This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

woensdag 30 september 2020 om 20:17

Misschien ben je steeds verliefd op het idee dat jij jezelf over die persoon in je hoofd hebt gehaald. Dan ben je verliefd op je eigen verwachtingen.
Ik herken het trouwens niet. De aandacht kan ik snel leuk vinden, de kriebels en lust kunnen me even afleiden waardoor ik zou kunnen denken dat ik verliefd ben. Echt verliefd word ik niet makkelijk, en een relatie ga ik pas aan als ik de ander wat beter ken en heb kunnen bedenken of ik diegene echt echt leuk genoeg vind om daarmee voor langere tijd in zee te gaan.
                    Ik herken het trouwens niet. De aandacht kan ik snel leuk vinden, de kriebels en lust kunnen me even afleiden waardoor ik zou kunnen denken dat ik verliefd ben. Echt verliefd word ik niet makkelijk, en een relatie ga ik pas aan als ik de ander wat beter ken en heb kunnen bedenken of ik diegene echt echt leuk genoeg vind om daarmee voor langere tijd in zee te gaan.

woensdag 30 september 2020 om 20:59

Dat is ook belangrijk en ook dat lukt wel eens.rumforviva schreef: ↑30-09-2020 20:22Ik herken ook helemaal niet dat je altijd maar zou doen wat je gevoel je ingeeft. Ik kan dat prima negeren en mezelf van een afstandje bekijken.
Is alleen lastig.
Bijvoorbeeld verliefd op iemand die 3 uur rijden verderop woont.

woensdag 30 september 2020 om 21:00

mmmmm ga ik over nadenken, zou best kunnen.viva-amber schreef: ↑30-09-2020 19:14Eerlijk gezegd. Ik denk dat je verliefdheid verwart met lust. Je zegt dat je wanneer je de ander leert kennen je de relatie soms niet leuk meer vindt. Dan ben je dus niet verliefd op die persoon geworden, maar alleen op de eerste beelden die je van haar of hem had. Dat is lust en geen liefde. Wanneer je verliefd bent dan, ben je dat op de hele persoon. Ik vermoed dat je in de eerste weken een ideaal beeld in je hoofd schept van de ander en niet dat je daar verliefd op wordt en op de persoon die de ander echt is.

woensdag 30 september 2020 om 21:07

Ik herken het niet.
Ben sinds een paar maanden na 13 jaar ( 8 jaar alleen ) weer onwijs verliefd, en hij op mij ( dat scheelt he ;- ) )
Ik dacht ook dat ik het niet meer kon worden, ben het 3x geweest waarvan dit de 3e keer is.
Maar kan het zijn dat je het gevoel zo fijn vindt en dat verward met lust of ideealbeeld? want als het zo kort aanhoudt?
                    Ben sinds een paar maanden na 13 jaar ( 8 jaar alleen ) weer onwijs verliefd, en hij op mij ( dat scheelt he ;- ) )
Ik dacht ook dat ik het niet meer kon worden, ben het 3x geweest waarvan dit de 3e keer is.
Maar kan het zijn dat je het gevoel zo fijn vindt en dat verward met lust of ideealbeeld? want als het zo kort aanhoudt?

woensdag 30 september 2020 om 21:58

Oh ik was ook altijd verliefd, op meerdere tegelijk, heerlijk. Inderdaad lastig omdat ik echt een roze bril had en veel gedrag vergoeilijkte. 
'ja hij schreeuwt vaak tegen me maar het is een temperamentvol type' 'ja hij is vast verlegen daarom doen we alleen iets als ik het verzin' etc
Op een gegeven moment werd ik wat kieskeuriger met wie ik wel of niet daadwerkelijk wat begon maar ik vind nu nog steeds vele vele mannen erg leuk, naast mijn man.
Zou ik nooit iets mee beginnen maar ik zou het leven erg saai vinden zonder wat sjans en geflirt.
                    'ja hij schreeuwt vaak tegen me maar het is een temperamentvol type' 'ja hij is vast verlegen daarom doen we alleen iets als ik het verzin' etc
Op een gegeven moment werd ik wat kieskeuriger met wie ik wel of niet daadwerkelijk wat begon maar ik vind nu nog steeds vele vele mannen erg leuk, naast mijn man.
Zou ik nooit iets mee beginnen maar ik zou het leven erg saai vinden zonder wat sjans en geflirt.

donderdag 1 oktober 2020 om 07:57

Oh, dat is precies zo’n voorbeeld waar ik het bij een verliefdheid zou houden. Ik vind dingen al snel een gedoe.Titanic1913 schreef: ↑30-09-2020 20:59Dat is ook belangrijk en ook dat lukt wel eens.
Is alleen lastig.
Bijvoorbeeld verliefd op iemand die 3 uur rijden verderop woont.