Welke haarverf tijdens zwangerschap?
donderdag 1 oktober 2020 om 11:36
Hoi hoi,
Ik ben nu 15 weken gelukkig zwanger. Voor mijn zwangerschap had ik al eens mijn haar iets lichter laten verven. Nou is dat dus uitgegroeid en wil ik het graag verven. Online heb ik gelezen dat haar verven niet per se schadelijk hoeft te zijn voor de baby, zolang je geen agressief spul gebruikt. Gewoonlijk laat ik mijn haar altijd bij de kapper verven, maar dit keer doe ik het liever even zelf. Wil immers een donkere kleur overheen.
Zijn er zwangere vrouwen (of die zijn geweest) die hun haren zelf hebben geverfd tijdens de zwangerschap? Welke merken zijn veilig om te gebruiken?
Dank alvast
Ik ben nu 15 weken gelukkig zwanger. Voor mijn zwangerschap had ik al eens mijn haar iets lichter laten verven. Nou is dat dus uitgegroeid en wil ik het graag verven. Online heb ik gelezen dat haar verven niet per se schadelijk hoeft te zijn voor de baby, zolang je geen agressief spul gebruikt. Gewoonlijk laat ik mijn haar altijd bij de kapper verven, maar dit keer doe ik het liever even zelf. Wil immers een donkere kleur overheen.
Zijn er zwangere vrouwen (of die zijn geweest) die hun haren zelf hebben geverfd tijdens de zwangerschap? Welke merken zijn veilig om te gebruiken?
Dank alvast

donderdag 1 oktober 2020 om 11:46
Is haar verven ook al een ding? Ik heb mijn zwangerschappen gewoon mijn haren geverfd, nooit over na gedacht eigenlijk. Maar de jongste is 7, in de tussentijd zal er vast veel meer gevaarlijk zijn geworden. Vraag me wel af of dat een officiële richtlijn is?
Bij mijn 2e stond salami ineens bij het voedingscentrum op het verboden lijstje. Heb verloskundige toen gevraagd, omdat het men nogal vreemd leek, die zei ook, wat een onzin. Je zou het je verloskundige iig nog kunnen navragen
Bij mijn 2e stond salami ineens bij het voedingscentrum op het verboden lijstje. Heb verloskundige toen gevraagd, omdat het men nogal vreemd leek, die zei ook, wat een onzin. Je zou het je verloskundige iig nog kunnen navragen
donderdag 1 oktober 2020 om 12:01
Ik doe het bewust niet, maar volgens mij kan het gewoon.
https://americanpregnancy.org/is-it-saf ... nancy-1181
https://americanpregnancy.org/is-it-saf ... nancy-1181
donderdag 1 oktober 2020 om 12:02
Salami is rauw vlees, rauw vlees werd altijd al afgeraden of mis ik nu iets?Poeszie schreef: ↑01-10-2020 11:46Is haar verven ook al een ding? Ik heb mijn zwangerschappen gewoon mijn haren geverfd, nooit over na gedacht eigenlijk. Maar de jongste is 7, in de tussentijd zal er vast veel meer gevaarlijk zijn geworden. Vraag me wel af of dat een officiële richtlijn is?

donderdag 1 oktober 2020 om 12:12
Ik heb geen idee, ik zal niet beweren dat ik mij uitgebreid heb ingelezen. Ik heb hier en daar wat artikels gelezen, en voor mijzelf besloten dat haarverf en nagellak voor mij geen prioriteiten waren.
https://deverloskundige.nl/zwangerschap ... ke-stoffen