Gedrag schoonmoeder [ Geen OP]

19-08-2020 22:05 419 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik had het weggehaald omdat ik vrees dat ze (of moeder) het leest. Ik heb zaterdag een gesprek met haar om het te eindigen.

Bedankt voor jullie adviezen.
moraaaaa wijzigde dit bericht op 02-10-2020 20:34
92.00% gewijzigd
chocolol schreef:
30-09-2020 11:48
Ik denk niet dat je het op die moeder moet schuiven hoor. Misschien is het beter om het bij jezelf te houden. Dat dit niet de toekomst is die je voor je zag etc. TO heeft eerder al duidelijk gemaakt dat de verhoudingen hoe die nu zijn hem niet bevallen, dus nu daar nogmaals over beginnen lijkt mij helemaal niks toevoegen.

En kijk, ik zeg niet dat je moet liegen over de breuk, maar de reden waarom het m.i. niet werkt is omdat die vriendin niet is wat TO zoekt. Want die vriendin hangt teveel aan haar moeder etc. Maar vriendin mag ook zijn wie ze wil, zij hoeft niet te veranderen voor een relatie. Dus waar het om gaat is dat ze uiteindelijk toch niet zo goed bij elkaar passen als dat TO had gehoopt en dus niet omdat vriendin en haar moeder niet goed zijn.
Maar als ze niet zo'n ongezonde relatie met haar moeder had was hun relatie nu echt niet ten einde. Dat mag je toch best duidelijk maken dat dat de reden is. Ik denk ook niet dat vriendin is wie ze wil zijn, maar doordat ze zo is opgevoed heeft ze geen idee dat dit niet normaal is. Haar moeder heeft haar voor mij idee wel soort van gebrainwasht.
Zola123 schreef:
30-09-2020 12:12
Maar als ze niet zo'n ongezonde relatie met haar moeder had was hun relatie nu echt niet ten einde.

Nee de relatie is ten einde omdat TO een assertievere vriendin zoekt. Genoeg mensen die zo'n rare ouder hebben als die vriendin heeft en daar heel anders mee omgaan.

En laten we eerlijk wezen, TO heeft 5 jaar lang de situatie geaccepteerd en nu wordt de relatie verbroken omdat vriendin niet binnen 2 maanden compleet veranderd is. Het is goed dat TO inzichten heeft gekregen de laatste tijd, maar je kunt niet van anderen verwachten dat zij ook zo snel veranderen als ze het probleem nog niet eens helemaal inzien.

Het 100% afschuiven van het niet werken van de relatie op een ander is heel makkelijk en oneerlijk.
-
chocolol wijzigde dit bericht op 30-09-2020 12:52
Reden: oeps dubbel
0.00% gewijzigd
en, begrijp ik goed, dat het nu nog steeds niet uit is??
Idd. Hou het bij de kern waar het eigenlijk om gaat: jullie twee. Jouw vriendin staat anders in het leven dan jij. Onverenigbaar anders. En wat dat anders dat feitelijk is (onvolwassenheid, afhankelijkheid, teveel leunen op ouders, wel/niet willen samenwonen/kinderen/reizen/etc) maakt voor de uitkomst niet veel uit. Je ziet nl. niet hoe jullie ooit gelukkig kunnen worden zonder elkaars behoeften geweld aan te doen.
Zola123 schreef:
30-09-2020 12:12
Maar als ze niet zo'n ongezonde relatie met haar moeder had was hun relatie nu echt niet ten einde. Dat mag je toch best duidelijk maken dat dat de reden is. Ik denk ook niet dat vriendin is wie ze wil zijn, maar doordat ze zo is opgevoed heeft ze geen idee dat dit niet normaal is. Haar moeder heeft haar voor mij idee wel soort van gebrainwasht.
Eens. We zijn allemaal toch ook maar slachtoffer van onze opvoeding 🙂.
chocolol schreef:
30-09-2020 12:47
Nee de relatie is ten einde omdat TO een assertievere vriendin zoekt. Genoeg mensen die zo'n rare ouder hebben als die vriendin heeft en daar heel anders mee omgaan.

En laten we eerlijk wezen, TO heeft 5 jaar lang de situatie geaccepteerd en nu wordt de relatie verbroken omdat vriendin niet binnen 2 maanden compleet veranderd is. Het is goed dat TO inzichten heeft gekregen de laatste tijd, maar je kunt niet van anderen verwachten dat zij ook zo snel veranderen als ze het probleem nog niet eens helemaal inzien.

Het 100% afschuiven van het niet werken van de relatie op een ander is heel makkelijk en oneerlijk.
Dat is niet waar. We hebben het 2 jaar lang bespreekbaar gemaakt. Het is niet zo dat dit pas nu ter sprake is gekomen.
Bedankt voor jullie adviezen. Ik ga voor mezelf uitzoeken hoe ik dit het beste kan doen. Jullie hebben me enorm veel nieuwe inzichten gegeven die ik bij voorhand niet had.
moraaaaa schreef:
30-09-2020 15:49
Bedankt voor jullie adviezen. Ik ga voor mezelf uitzoeken hoe ik dit het beste kan doen. Jullie hebben me enorm veel nieuwe inzichten gegeven die ik bij voorhand niet had.

Uitstelleritis :roll: maak het gewoon uit. Vraag of ze vanavond tijd heeft en ga dan langs en beëindig de relatie. Klaar. Wat moet er vooraf door jou herkauwt worden? Ik vind dat uitstellen terwijl jij al een keuze hebt gemaakt respectloos richting je vriendin en dat vind jij zelf ook!!!!
moraaaaa schreef:
Je even vermannen en de boodschap brengen. 1 oktober is een prachtig moment om als vrijgezel verder door het leven te gaan.
chocolol schreef:
30-09-2020 15:55
Uitstelleritis :roll: maak het gewoon uit. Vraag of ze vanavond tijd heeft en ga dan langs en beëindig de relatie. Klaar. Wat moet er vooraf door jou herkauwt worden? Ik vind dat uitstellen terwijl jij al een keuze hebt gemaakt respectloos richting je vriendin en dat vind jij zelf ook!!!!
helemaal eens
TO, je loopt te zeiken, maak het gewoon uit. Daar is geen ultieme manier voor.
Zeg gewoon, dat je niet meer verder wilt. Klaar
moraaaaa schreef:
Door het te doen. Uitstellen en geleidelijk dat is de pijn voor jezelf uitstellen, niet die van haar.
chocolol schreef:
30-09-2020 12:47

Dat is toch niet afschuiven? Dat is verklaren. Niets zo onbevredigend als wanneer je gedumpt wordt zonder enige verklaring. Ik zou het willen weten. En dit is heel concreet. Je kan het evengoed nog bij jezelf houden, door te zeggen dat JIJ daar niet mee kan leven en het lastig vindt dat ze nog zo afhankelijk is van haar moeder.
appelientjex schreef:
30-09-2020 19:13
Dat is toch niet afschuiven? Dat is verklaren. Niets zo onbevredigend als wanneer je gedumpt wordt zonder enige verklaring. Ik zou het willen weten. En dit is heel concreet.

Als hij al 2 jaar lang kritiek heeft over de relatie tussen zijn vriendin en haar moeder en daar pas nog een serieus gesprek met haar over heeft gehad, dan hoeft er toch niet veel meer verklaart te worden? Kom op zeg, het is niet alsof dit nieuws uit het niets komt.

En als je zegt het ligt compleet aan jou en je moeder dan schuif je het inderdaad af. Terwijl een andere jongen er misschien helemaal geen probleem van zou maken hoe dat meisje is, dus ja het ligt niet alleen aan haar. Het werkt gewoon niet meer tussen hun. Dat kan en is niet per se iemands schuld.

appelientjex schreef:
30-09-2020 19:13
Je kan het evengoed nog bij jezelf houden, door te zeggen dat JIJ daar niet mee kan leven en het lastig vindt dat ze nog zo afhankelijk is van haar moeder.

Dat is wat ik zei.
chocolol schreef:
30-09-2020 19:47
Als hij al 2 jaar lang kritiek heeft over de relatie tussen zijn vriendin en haar moeder en daar pas nog een serieus gesprek met haar over heeft gehad, dan hoeft er toch niet veel meer verklaart te worden? Kom op zeg, het is niet alsof dit nieuws uit het niets komt.

En als je zegt het ligt compleet aan jou en je moeder dan schuif je het inderdaad af. Terwijl een andere jongen er misschien helemaal geen probleem van zou maken hoe dat meisje is, dus ja het ligt niet alleen aan haar. Het werkt gewoon niet meer tussen hun. Dat kan en is niet per se iemands schuld.

Dat is wat ik zei.
Ik zeg toch niet dat hij moet zeggen dat het haar schuld is of moet zeggen het ligt compleet aan jou? Waar lees je dat?
appelientjex schreef:
01-10-2020 07:24
Ik zeg toch niet dat hij moet zeggen dat het haar schuld is of moet zeggen het ligt compleet aan jou? Waar lees je dat?

Dat jij besluit te reageren op een reactie welke een reactie was op iemand anders is jouw keus.
Wow ik zie nou dat de OP leeg is, wat een flapdrop!
TO, je krijgt wat je verdient...
chocolol schreef:
01-10-2020 11:56
Wow ik zie nou dat de OP leeg is, wat een flapdrop!
Wat erg! Ff de politie bellen...
Veritas vos liberabit
Charlotte717 schreef:
01-10-2020 12:00
Wat erg! Ff de politie bellen...

Ik weet niet wat je hiermee wil zeggen maar TO is duidelijk het type dat als hij iets moeilijk vindt dat hij liever een slappe pudding is (het niet uitmaken, de OP leeghalen) ipv op een volwassen manier te handelen.
Jammer
chocolol schreef:
01-10-2020 12:28
Ik weet niet wat je hiermee wil zeggen maar TO is duidelijk het type dat als hij iets moeilijk vindt dat hij liever een slappe pudding is (het niet uitmaken, de OP leeghalen) ipv op een volwassen manier te handelen.
Oh. Wist niet dat je hem persoonlijk kende. My bad
Veritas vos liberabit
Jammer zeg. Ik neem aan dat jouw vriendin je nu overtuigd heeft om toch met haar (en haar moeder) verder te gaan. En dat jij nu terug in je schulp kruipt en je eigen wensen diep gaat begraven. Ik vind het echt rot voor je.
parbleumondieu schreef:
01-10-2020 17:15
Jammer zeg. Ik neem aan dat jouw vriendin je nu overtuigd heeft om toch met haar (en haar moeder) verder te gaan. En dat jij nu terug in je schulp kruipt en je eigen wensen diep gaat begraven. Ik vind het echt rot voor je.
Of hij denkt, dit is toch wel heel herkenbaar en straks leest zij het voor ik het uitgemaakt heb. :lightbulb:
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik heb het inderdaad weggehaald omdat ik vrees dat ze het leest. Ik heb zaterdag een gesprek met haar om het te eindigen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven