Eén ouder vakantie (2 kinderen)

01-10-2020 15:51 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik open dit topic, omdat google mij een te grote visvijver geeft met opties ;-) (en er vanuit gaande dat ik in 2021 in de zomer weer redelijk onbeperkt kan reizen).

Is er iemand van jullie die ervaring heeft met één ouder reizen? Ik ben vorige jaar gescheiden en afgelopen zomer niet weggeweest, dus 2021 wordt de eerste keer voor mij alleen met de kinderen. Ik wil er zelf heel graag iets fijns van maken voor de kinderen (die worden die zomer 3 & 5), máár ook misschien hier en daar een uurtje voor mezelf hebben? Of zou dat te hoog gegrepen zijn haha...Daarom dacht ik aan (georganiseerde) één ouder vakanties. ik weet het niet! Geen ervaring dus! Ik ben benieuwd; iemand van jullie wel?
Hi! Sorry geen ervaring maar mijn buurvrouw wel. Die rijdt in 2 dagen naar een leuke camping met wat kleinschalig kindervermaak in Frankrijk. Daar huurt ze een chaletje of stacaravan. De kinderen knutselen s morgens een uurtje en spelen met andere kinderen in het zand.

In de middag is er vaak ook nog een spelactiviteit waar er 1 of beiden aan mee doen. Dan ligt zij te lezen. Zoiets?
Ik kan estivant van harte aanraden. Kost wat maar dan heb je ook wat.

Alleen de zomer vakanties zijn daar vanaf 4 of 6.
Je kan ze even bellen wat ze adviseren met 3jr.

Er zijn ook benjamin weken, ergens in t voorjaar. Die zijn voor de kleinere dacht ik.

Ik ben 1x met hen naar frankrijk geweest. Afgelopen zomer helaas niet geweest.
Komend jaar hoop ik 1x een singles reis en 1x met dochter naar t buitenland.

En ik heb er nu al zin in :biggrin: :sun: :rolling: :blob:

O en bij de meeste reizen staat al 'corona proof' dus ik hoop dat ze door gaan zo lang er geen reisverbod (meer) is.
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik zou naar een landal huisje gaan. Ik vind het ideaal. Kinderen kunnen lekker spelen. Je kunt leuke uitstapjes doen. savonds heb je een woonkamer voor jezelf.
Bedankt!

@Apatura: Die kwam ik inderdaad via google al tegen. Dat het iets meer kost is niet zo'n probleem. Ik heb even op hun website rond geneusd en kwam eigenlijk alleen nog maar een camping in Limburg tegen. Is dat wat het is of komen daar nog reizen bij? Zodra ik mijn vakantieweken op het werk definitief heb zal ik ze eens bellen!

Ik wil liever niet op eigen houtje naar een stacaravan of huisje. Ik ben dan ook wel zo dat ik ook het liefst bij een ontbijt- en dinerbuffet langs wandel :-D (klein beetje luxe voor mezelf) al heb je geloof ik inmiddels ook wel opties bij bungalowparken om ontbijt te laten bezorgen enzo?

Jullie merken dat ik er nog niet helemaal uit ben hoe of wat, dus dank alvast voor wat ervaring en ideeën ;-)
ExodusRedux schreef:
01-10-2020 16:17
Ik zou naar een landal huisje gaan. Ik vind het ideaal. Kinderen kunnen lekker spelen. Je kunt leuke uitstapjes doen. savonds heb je een woonkamer voor jezelf.
Ik heb vorig jaar een eenoudervakantie naar een Landalhuisje gedaan..genoemde voordelen en ook nog eens samen met andere ouders uitstapjes doen, kinderen snel vriendjes, 'savonds borrelen, en toch je eigen huisje.

Eenoudervakantie zou ik zeker aanraden, afhankelijk van je gezelschap maar altijd beter dan in je eentje zitten. Heb ik ook een paar keer gedaan bij Landal maar in je eentje op zo'n plaza terwijl de kids de minidisco of de bingo doen..in je eentje in het restaurant eten of natafelen met een wijntje terwijl de kinderen al weer in de ballenbak hangen..best wel eenzaam..
@tomcat: Via welke organisatie heb je dat geregeld?
Ik kan ook Estivant aanraden. Er zijn ook een paar opties (althans een paar jaar geleden) met volpension en halfpension. Volgens mij in Frankrijk en Oostenrijk.
melbourne88 schreef:
01-10-2020 16:24
Bedankt!

@Apatura: Die kwam ik inderdaad via google al tegen. Dat het iets meer kost is niet zo'n probleem. Ik heb even op hun website rond geneusd en kwam eigenlijk alleen nog maar een camping in Limburg tegen. Is dat wat het is of komen daar nog reizen bij? Zodra ik mijn vakantieweken op het werk definitief heb zal ik ze eens bellen!
Kijk even op hun facebook. Daar was wel een datum genoemd wanneer de zomervakanties weet online komen.

https://www.estivant.nl/zomervakantie

O online staat inmiddels ook wel meer.

Alleen met 2 kinderen op vakantie kan ik je afraden. Ik ben 2x een paar dagen met mn dochter van nu 5 alleen weggeweest en ik had n week nodig om bij te komen :facepalm:

Je mag me ook n pb sturen.
Ik heb zelf een tent gekocht. (wel 1 met opblaasbare buizen ipv stokken) En ga altijd 2 weken zelf naar een camping. Ik heb bakken tijd voor mezelf, want dochter speelt het grootste gedeelte van de dag met vriendjes op het veld. Ik heb alle vrijheid om zelf uitjes te plannen of juist niet. Kan lekker een boekje lezen, maar ook lekker borrelen met de buren. Ik raad het iedereen aan!
Pillowww schreef:
01-10-2020 17:55
Ik heb zelf een tent gekocht. (wel 1 met opblaasbare buizen ipv stokken) En ga altijd 2 weken zelf naar een camping. Ik heb bakken tijd voor mezelf, want dochter speelt het grootste gedeelte van de dag met vriendjes op het veld. Ik heb alle vrijheid om zelf uitjes te plannen of juist niet. Kan lekker een boekje lezen, maar ook lekker borrelen met de buren. Ik raad het iedereen aan!
Kijk dit klinkt top. Ik ga dus nooit alleen maar was deze zomer wel 5 dagen solo toen man nog ah werk was. Op camping ging dat eigenlijk top (onze tent stond al, broodjes werden bezorgd, wijn met de buurtjes en verder doe ik gewoon Helemaal Niet Moeilijk).

Maar luxe was het niet nee. Mss een combi van huisje op camping en dan onderweg (heen of terug) een paar dagen kindvriendelijk hotel)?
melbourne88 schreef:
01-10-2020 16:39
@tomcat: Via welke organisatie heb je dat geregeld?
Dat was toen via cirkel, maar intussen lijkt het bij estivant te zitten

https://www.estivant.nl/eenoudervakantie/hoog-vaals
Pillowww schreef:
01-10-2020 17:55
Er zijn ook campings met speciale eenouderveldjes zag ik in mijn zoektoch destijds.
Een andere alleenstaande ouder meenemen met kind in zelfde leeftijd. Aanspraak en om de beurt wat tijd voor jezelf. Verder blijft vakantie aansloten als 1-ouder. Boek de eerste dagen dat de kids weer naar school zijn nog twee dagen vrij op je werk om zelf bij te komen en te chillen
Ik lees even mee!

Dit jaar met m’n 2 kinderen (1 en 4) alleen naar Landal geweest. Op zich oké (kids vonden het top), maar ik miste zelf wat aanspraak en vond het bij vlagen wat eenzaam. Nu dus oriënteren voor volgend jaar, maar nog geen idee wat ik wil. Hoop hier wat inspiratie op te doen.
Ik heb trouwens afgelopen zomer ook 2 nachtjes gekampeerd met mn zwangerschapsgroepje wat ik via dit forum heb leren kennen 6jr geleden. Dat was ook top.

We kunnen er altijd nog een vivavakanie er van maken :rolling:
Thnx voor jullie reacties! Zitten al aardig wat bruikbare tips bij waar ik me de komende tijd mee kan amuseren ze een beetje uit te pluizen.

En estivant ga ik via Facebook bekijken. Top.
tomcat schreef:
01-10-2020 18:46
Er zijn ook campings met speciale eenouderveldjes zag ik in mijn zoektoch destijds.
Klopt, maar dan boek je vaak via organisaties die dit regelen. Dan staat de tent dus ook al, en betaal je veeeeel meer. Ik vind het zonde van mijn geld. Dat besteed ik dan weer liever aan leuke uitjes ofzo. Maar dat is natuurlijk ieder voor zich.
Pillowww schreef:
01-10-2020 21:40
Klopt, maar dan boek je vaak via organisaties die dit regelen. Dan staat de tent dus ook al, en betaal je veeeeel meer. Ik vind het zonde van mijn geld. Dat besteed ik dan weer liever aan leuke uitjes ofzo. Maar dat is natuurlijk ieder voor zich.
Nee, ik vond ook een paar campings die staanplaatsen op zo'n veldje aanboden..zonder organisatie ertussen.

deze bv..zowel huurdingen als staplaatsen op een eenouderveld

https://www.tzand.nl/verblijfsmogelijkh ... vakanties/
anoniem_3997 wijzigde dit bericht op 02-10-2020 08:04
14.49% gewijzigd
Estivant of Cirkel: beide aanraders.
Je hebt ook Marislife: die bieden alleen wat minder activiteiten aan.
Ik heb er al verschillende vakanties op zitten en ga echt nooit meer op een ‘gewone’ vakantie. De een-oudervakanties zijn veel te gezellig!
Ik heb jarenlange Cirkel- en Estivantervaring en alleen maar positief. Ik heb ook wel eens een baby of een peuter meegenomen, dat was geen probleem. Afhankelijk van het team doen ze niet moeilijk om eens een 3-jarige mee te nemen voor een activiteit. Volgens mij is de locatie Creuse niet meer actief. Dat was met stip mijn favoriet, met aardige mensen, lekker eten, mooie omgeving. Oostenrijk was destijds ook AI, maar daar konden ze niet zo goed koken.
Sinds de kinderen 13 en 8 zijn ga ik weer alleen met ze op vakantie. Toen had met name mijn oudste het wel gezien, maar zeker toen ze jong waren vonden ze het geweldig.
Geen ervaring met een ouder vakantie maar wel ervaring om alleen op vakantie te gaan. Mijn kinderen waren op kamp en mijn man en ik zouden samen gaan maar door omstandigheden kon hij niet mee.

Ik ben in het buitenland naar een heel kleinschalig hotel geweest in een prachtige omgeving met volpension. Niet zelf hoeven koken, geen kinderen om me heen dus kon echt lezen, heerlijk!
Voor de gezinnen die er waren was er kinderanimatie, al was dat wel voor iets oudere kinderen dan die van jou.

Het enige nadeel vond ik, maar dat is puur persoonlijk, dat er zoveel Nederlanders waren, dat je steeds dezelfde soort kennismakingsgesprekken hebt. Daar had ik niet altijd zin in, maar ben dan toch te beleefd zeg maar om dat af te houden. Ik denk dat dat ook kwam juist omdat ik alleen was.

En ik kan me voorstellen dat dat juist bij zo’n eenouder vakanties ook is. Dat je steeds moet vertellen waarom je gescheiden bent, en hoe lang al enz enz. Maar goed, voor hetzelfde geld vind jij dat juist fijn.

Mocht ik ooit nog eens alleen gaan dan zou ik echt kiezen voor een hotel waar bijna geen Nederlanders komen en dan net doen of ik geen Engels spreek :)

Ik zou je dus aanraden naar iets all inclusive te kijken waar ze ook animatie hebben voor jonge kinderen. Aanspraak krijg je vanzelf wel en als je kinderen het naar hun zin hebben terwijl er iemand anders op ze let heb jij het vast ook naar je zin.
Valt reuze mee Aphia..juist omdat het allemaal eenouders zijn hoef je niet zoveel uit te leggen...en het is geen dating, het is vakantie..je hoeft niet te praten of bij ze te zitten als je even geen zin hebt.
@tomcat,
Nee ik was ook niet op date maar ik vind het moeilijk om als iemand een praatje wil maken dat af te houden.

Blijkbaar heb ik een bepaalde uitstraling die mensen uitnodigt om binnen een kwartier hun levensverhaal te vertellen als ik bv bij een bushalte sta te wachten ofzo :)

En ik schreef al, ik heb geen ervaring met éénoudergezinsvakantie maar mocht ik ooit nog eens alleen ergens heen gaan, dan kies ik niet meer voor hotel met veel landgenoten.

Wilde TO vooral aanraden om iets te kiezen waar gekookt wordt en de kinderen regelmatig gezellig bezig gehouden worden, zodat ze ook echt even vrije tijd heeft en kan ontspannen want alleen staande ouder zijn lijkt me erg pittig.
melbourne88 schreef:
01-10-2020 16:24
Bedankt!

Ik wil liever niet op eigen houtje naar een stacaravan of huisje. Ik ben dan ook wel zo dat ik ook het liefst bij een ontbijt- en dinerbuffet langs wandel :-D (klein beetje luxe voor mezelf) al heb je geloof ik inmiddels ook wel opties bij bungalowparken om ontbijt te laten bezorgen enzo?

Jullie merken dat ik er nog niet helemaal uit ben hoe of wat, dus dank alvast voor wat ervaring en ideeën ;-)
Als ik dit lees denk ik: waarom niet gewoon lekker in een hotel? Ik ben ook alleenstaand ouder en ik ga het liefst met de kinderen naar een all inclusive hotel met een waterpark. Die hebben meestal ook wel kinderclubs waar je je kinderen met een gerust hart kunt achterlaten om te knutselen of te spelen enzo, en vaak 's avonds ook nog minidisco wat mijn kinderen echt da bomb vinden/vonden.
Bovendien is mijn ervaring dat hotelpersoneel echt supervriendelijk is voor alleenstaande ouders met jonge kindjes. En ook een pre: in een hotel heb je veel sneller en veel meer aanspraak dan op een camping of huisjespark.

Ik ben ook weleens met mijn oudste kind naar huisjesparken of campings geweest en ik heb nog nooit zulke eenzame, vervelende vakanties gehad als toen. Dus voor mij niks anders meer dan lekker in een hotel. Heb ik tenminste zelf ook vakantie want alles wordt achter je kont opgeruimd en 's avonds hoef je alleen maar aan te schuiven.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven