Uitgerekend eind februari begin maart

22-06-2020 13:22 368 berichten
Wie vindt het leuk om alles wat bij onze (nu nog prille) zwangerschap hoort te delen? :) ❤️

Er is al een topic van februari, maar die is al erg vol. Dus ik dacht, laat ik een nieuwe aanmaken voor eind feb/begin maart! Je kunt zelf de tabel bijwerken. De gegevens daarvoor zijn:

Gebruikersnaam: Babyeindfeb
Wachtwoord: Babyeindfeb

NaamLft#kind UD Geslacht
Numberonejasmin 31 2e 18 feb meisje
pampusgras12 30 2e 24 feb jongen
Frigga 29 2e 26 feb verrassing
Pimpelmusje 32 2e 27 feb meisje
GreenBean 35 1e 27 feb meisje
Artemiz 26 1e 1 mrt ...
Sterrenmunt--- 28 2e 1 mrt verrassing
Helmgras 31 3e 2 mrt meisje
Bankkussen 27 1e 2 mrt meisje
Zebrastrepen 36 2e 5 mrt ...
. . . . ......
Ambracia :redrose:
Cakejes :redrose:
Tijdje niks van gehoord, maar altijd welkom terug: Lathyrusjes
anoniem_637a886e2b1aa wijzigde dit bericht op 29-10-2020 10:56
68.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bankkussen Gelukkig geen blaasontsteking, maar evengoed vervelend. Hopelijk is het snel over of hebben ze een oplossing voor je!

Helmgras Dat is lekker snel al, knap dat jullie het voor jezelf houden. Zou mij niet lukken, haha.

Zebrastrepen Wij wachten tot 30 september voor de geslachtsbepaling, dat is een weekje eerder dan de 20-weken echo, maar dan staat er een afspraak met de gynaecoloog gepland dus prima om nog even te wachten.

Ik ben net weer in het ziekenhuis geweest en de kleine was goed gegroeid en lekker beweeglijk. Super leuk dat ze iedere keer een echo maken! Verder alles in orde qua bloeddruk, dus nu is het eerste trimester echt helemaal succesvol afgesloten. Merk dat dat wel rust geeft! Ben ook niet meer moe eigenlijk, dus het genieten kan nu echt beginnen.
Hoi meiden,

Sorry voor de lange radiostilte! Waren op vakantie, en de combi van het lastige reageren op de telefoon, vermoeidheid en ook even een beetje minder digitaal willen zijn maakt dat het een poosje geleden is dat ik hier wat geplaatst heb... Wel meegelezen! Nu nog een late reactie ;)

Zebrastrepen: hier ook al alles geregeld qua kraamzorg, opvang etc., omdat het aangeraden werd, maar ook omdat we doordat het de tweede is toch al wisten wat we willen. Vind dat wel heel makkelijk eigenlijk, veel dingen gewoon copy-paste :lol: Fijn, de goede NIPT!

Sterrenmunt: fijn dat er zo goed gereageerd werd op je werk, en dat de NIPT goed was!

Frigga: jij ook gefeliciteerd met de goede NIPT! Dit keer iets minder lang gewacht met vertellen dus? ;) Jij was toch degene die met eerste zwangerschap relatief lang gewacht had? Wel fijn als je geen nachtdiensten meer hoeft te doen nu, dat lijkt me echt heel pittig!

Helmgras: fijn dat misselijkheid en vermoeidheid (deels) weg zijn. Hoe gaat het met je rug? En fijn ook de goede NIPT. Spannend hoor, om het geslacht al te weten! Knap om het zo lang geheim te houden, wij willen dat ook proberen, maar lijkt me best lastig ook.

Bankkussen: heel herkenbaar hoor, dat een buikje lang duurt bij de eerste. Hier ging ik pas na de 20-weken echo echt groeien. Alsof dat een soort startsein was ofzo! Ik in mijn enthousiasme al allerlei positiekleding geshopt, maar die heeft echt nog weken in de kast gehangen voor niets ;)

Greenbean: hoera voor jullie NIPT ook! En het genieten dat kan beginnen, dat klinkt goed ;)

Wauw, dat zijn heel veel positieve berichten. Super fijn dat het zo goed gaat met iedereen! :heart: :heart:

Wij hebben ook NIPT laten doen (na lang twijfelen) en kregen echt na vier dagen al de uitslag. Super snel, en alles in orde, dus heel fijn.

Ik voel me sinds afgelopen week echt een stuk beter, dus hoop nu dat er echt een betere periode aankomt. We hebben vrijdag een extra echo laten doen, omdat er zes weken tussen de termijnecho en de volgende controle zaten en dat vond ik toch wel erg lang. Gelukkig was alles in orde en was kindje goed gegroeid! Het voet nu toch echt wel alsof alle eerste hobbels genomen zijn, dus om de woorden van Greenbean nog eens te gebruiken: het genieten kan nu echt beginnen hopelijk!

Zijn jullie al druk met namen? Wij zouden echt een compleet meisjeselftal wel van namen kunnen voorzien, maar een jongetje vinden we zó lastig! Herkenbaar? :)
Hi dames,
Ook hier was het even stil. Maar ik ben er weer. We hebben vandaag een prachtige echo gehad en we krijgen een klein meisje!

Fijn om te zien dat bij iedereen de nipt goed is gegaan en dat het genieten is begonnen. Dat is bij mijn ook echt zo.

We gaan komende 2 weken nog lekker even op vakantie.
Via de telefoon is het lastig reageren op iedereen. Dat doe ik later uitgebreid.
Wat leuk een meisje :cheer2: :flirting: geniet van de vakantie!
Wat fijn, zo’n mooie echo, en wat leuk dat jullie nu weten wat het wordt :) Fijne vakantie!
Wat leuk numberonejasmin!

Ik deel het hier ook gewoon, dan kan ik het in ieder geval ergens kwijt. Wij krijgen waarschijnlijk ook een meisje!! Ik wacht nog wel even de 20 weken echo af voor wat meer zekerheid hoor. Het was natuurlijk wel erg vroeg...

En ik voel de kleine inmiddels ook bewegen. Een heerlijk gevoel weer!

pimpelmusje wat leuk dat jullie het ook geheim willen houden. Ik merk dat ik nu vooral refereer aan 'hij' omdat dat toch meer standaard is en de kans dus kleiner dat ik me per ongeluk verspreek.
Hier ook al wat aan het nadenken over namen. Leuk om mee bezig te zijn en vermoed dat we er dit keer snel uit zijn. :-D
Leuk dat een paar al weten wat het wordt. Wij willen dat het een verrassing is bij de geboorte :heart:
Ik moet morgenavond nog werken en dan eindelijk vakantie! En volgende week is onze verhuisdag, dus super veel aan het inpakken nu. Druk, druk, druk!
Helaas ben ik nog altijd misselijk, hoe is dat voor jullie? Wel weggetrokken na het eerste trimester?
Frigga wat leuk dat jullie voor een verrassing gaan! Lijkt me ook heel speciaal :Heart:

Geniet van je vakantie! Waar ga je heen?

Bij mij was het wel redelijk weggetrokken maar heb vanmorgen met tandenpoetsen nog overgegeven. Ben ook nog ontzettend moe

Morgen echo geslachtsbepaling. Spannend weer! Hopelijk is de kleine goed gegroeid. Komen het zelf pas eind volgende week te weten ivm taart en familie. Gister nog even naar hartje mogen luisteren
Pimpelmusje Gefeliciteerd met de goede NIPT, hele opluchting is dat hè! En natuurlijk de goede echo. Ik krijg in het ziekenhuis er dus bij iedere bezoekje één, moet zeggen dat dat wel voor geruststelling zorgt inderdaad.

Numberonejasmin Een meisje, wat leuk!!! Geniet van jullie vakantie!

Helmgras Dat is het voordeel van een forum hè, kun je toch gewoon het leuke nieuws delen. Ook al een meisje, super leuk! Ik dacht afgelopen weekend ook wat te voelen, maar geen idee wat het zou moeten zijn en daarna ook niet meer gehad dus ik wacht rustig af op meer tekenen van de baby ;-).

Frigga Fijne vakantie!!!

Bankkussen Hoe was de echo? Spannend dat jullie nog een week moeten wachten voor jullie weten wat het wordt.

Hier is de vermoeidheid eigenlijk wel verdwenen en begint de buik flink te groeien! 30 september weer naar de gynaecoloog en dan weten wij hopelijk ook wat het wordt. Anders sowieso de week erna met de 20-weken echo. Verder houd ik nu al heel veel vocht vast met tijden. Woog maandag opeens 2,5 kilo meer dan de week ervoor, maar die was er vanochtend weer vanaf. Meer dames die daar last van hebben? Probeer maar veel te drinken en te bewegen in de hoop dat dat helpt. Bij het volgende ziekenhuisbezoekje maar eens vragen hoe en wat.
Frigga: hoe gaat het met jullie verhuizing? Lijkt me wel een inspannend klusje nu ;) Maar wel heel fijn om het ruimschoots voor de baby klaar te hebben dan! Wij zijn nog op zoek naar een ander huis, dus ben wel bang voor verhuizen met dikke buik òf met ieniemienie baby...

Bankkussen: Weten jullie intussen wat het wordt? Gender reveal gedaan dus? Was het leuk? :)

Greenbean: vocht vasthouden herken ik niet...Lijkt me wel vervelend! Hopelijk wordt het de komende dagen niet veel erger, met het warme weer.

Herkenbaar dat misselijkheid en vermoeidheid wel blijft, hoewel het erg wisselend is. Ik ga nog steeds wel echt vroeg naar bed (21.00/21.30 uiterlijk, terwijl ik normaal rustig blijf zitten tot 23.00/23.30), maar ik merk dat ik me dan een stuk beter voel, dus dat is het dan wel waard. Buik groeit hard ook! We kunnen er niet meer omheen intussen ;)

Benieuwd hoe het met jullie is!
Kleine ego-update: net terug van echo en we krijgen nog een meisje! :flirting: Nu nog onze mond proberen te houden tegen anderen ;)
Ben ik weer! Wat leuk dat jullie buiken al groeien! Bij mij is nog niet heel veel te zien haha

Greenbean wat vervelend dat je vocht vasthoudt. Hopelijk wordt dat straks niet erger. Inderdaad voldoende drinken. Misschien heeft de vk nog andere tips?

Pimpelmusje gefeliciteerd met een meisje :cheer2:

Wij hadden vorige week woensdag de geslachts echo en gister wisten we het zelf dan ook eindelijk. Een meisje! Toen ik de echo foto’s bekeek kon ik het er echt niet uithalen maar goed 😂. Donderdag pretecho dus dan zal ik nog even om uitleg vragen.

Hier ben ik voor 50% ziekgemeld. De vermoeidheid wordt bij mij steeds erger en kreeg daardoor ook dagelijks zware hoofdpijn en werd vaker duizelig. Vk raadde me aan om even wat minder te gaan werken. Verder ook last van zwangerschaps ichsias als ik teveel heb gelopen 😅. Het is allemaal voor het goede doel!

Op naar de 20 weken echo allemaal :cheer:
Wat leuk, tot nu toe een 'roze' topic. Allemaal meisjes, heel toevallig!

bankkussen was de gender reveal leuk? Had je al een voorgevoel of juist totaal niet?
Balen dat je je deels ziek hebt moeten melden, lijkt me vervelend om je steeds niet lekker te voelen. Hopelijk knap je door de rust snel wat op.

Ik lees dat er meer zijn die niet steeds vermoeid en misselijk zijn, echt vervelend zeg! Hopelijk wordt het de komende weken toch nog beter. Je hoort wel vaker dat het bij sommige vrouwen wat langer aanhoudt, maar in de loop van het tweede trimester toch afneemt. Ik duim dat dat bij jullie ook zo is.

greenbean balen van het vocht vasthouden. Was het met die warmere dagen ook erger? Wel goed om even te bespreken in het ziekenhuis denk ik.

Hier gaat het erg goed. Terwijl ik dit typ voel ik de kleine lekker bewegen, zo gezellig! Verder heb ik al een flinke buik. Gek genoeg ben ik nog maar een kilo aangekomen...
Ik ga nog wel elke avond op tijd naar bed en slaap nu alweer met mijn voedingskussen. Merk dat ik daardoor een stuk minder last van mijn rug heb overdag en dat maakt de dagen ook weer een stuk fijner!
Hallo allemaal, hoe is het met iedereen?

Wij zijn net terug van een heerlijke vakantie, ik moest even bijlezen.

Wauw, wat leuk al die meisjes! En wat een toeval! Nu moet de rest wel een jongen krijgen haha! Zullen we ook een kolom met jongen/meisje in de tabel zetten? Wij horen half oktober het geslacht bij de 20wekenecho.

Wat vervelend dat je zoveel last hebt bankkussen. Wel goed om je dan nu gedeeltelijk ziek te melden. Het is voor een goed doel, en als je blijft doorlopen met klachten kan je ook na de bevalling last blijven houden.

Hier nog wel behoorlijk snel moe en 's avonds last van bekken en onderrug. Vind het vooral lastig dat ik weinig energie heb om met zoon te spelen, voel me echt schuldig soms.... :cry: Al weet ik dat het tijdelijk is, ik vind het toch lastig.
Nou idd, wat een meisjes allemaal, grappig! Benieuwd of er nog wat jongetjes bij zullen komen :)

Wat vervelend Bankkussen, dat je zo vermoeid blijft/ het erger wordt. Heel verstandig om even rustig aan te doen qua werk! Merk je al dat je je beter voelt hierdoor?

Wat gezellig weer hè, dat getrappel, Helmgras! Hier kreeg ik ook net een tikje. Zo bijzonder om dat weer te voelen :heart:. Bij onze eerste kon mijn man ook snel al bewegingen voelen, maar de placenta ligt nu aan de voorkant, dus het zal nu wel wat langer duren. Ik blijf ook vroeg naar bed gaan, soms wel zonde van de avond, maar heb het wel geprobeerd met wat minder slaap, maar dan worden de dagen echt weer heel rot.... Nu voel ik me gelukkig over het algemeen goed, dus dat is dat is het dan wel waard!

Oh heel herkenbaar, Zebrastrepen. Wat kan je je dan schuldig voelen hè.... Soms ben ik dan ook wel benieuwd hoe dat gaat zijn als de kindjes er zijn, want dan moet je je aandacht natuurlijk ook echt verdelen. Zijn zo gewend om alle aandacht te hebben! En lijkt me ook gek voor de tweede, dat die nooit zo die exclusieve aandacht zal gaan krijgen.
Bankkussen Hoe is het met je gezondheid nu?

Helmgras Lijkt me zo heerlijk om de baby te voelen, denk sinds een paar dagen dat ik ook wat voel, maar geen idee of ze het echt is. Zal vast snel komen nu! De vermoeidheid is bij mij helemaal weg gelukkig en ik slaap ook weer als een roosje, dus nog maar even van genieten. Ben ook pas 2 kilo aangekomen, terwijl mijn buik echt al wel flink zichtbaar is, maar dat was geen probleem volgens de gynaecoloog.

Zebrastrepen Balen dat die vermoeidheid bij jou niet weg lijkt te gaan. Zeker als je al een kindje hebt extra lastig. Hopelijk snel verbetering!

Hier vandaag ook geslachtsnieuws en het lijstje blijft roze! Ook een meisje dus :-)! Maandag alweer naar het ziekenhuis voor de 20-weken echo, zo ver de gynaecoloog vandaag kon zien was alles in orde, maar de details volgen dus nog. Met mezelf gaat het wel goed eigenlijk. Vermoeidheid weg en buiten wat last van maagzuur eigenlijk geen zwangerschapskwaaltjes. Wel speelt m'n reuma op helaas, dus reumatoloog en gynaecoloog gaan even samen bellen om te zien wat daar de juiste oplossing voor is, zonder dat de baby er ook last van heeft. Nog rustiger aan met sporten dan ik al deed de laatste weken dus, maar als dat het enige is, kom ik de komende 20 weken wel door!
Ik slaap nu elke middag dus dan voel ik me wel prima, naast de vermoeidheid 😄. Had zondag een slechte nacht en merkte dat maandag wel meteen want was weer misselijk en had weer zware hoofdpijn

Greenbean wat leuk nog een meisje! Wel bizar dat iedereen hier tot nu toe een meisje krijgt? 😂. Balen dat je reuma opspeelt! Ik heb echt geen idee hoe dat voelt, maar klinkt absoluut niet prettig.

Hier maandag ook de 20 weken echo. Blij als die achter de rug is! Hebben nog meer mensen volgende week 20w echo? (Naast greenbean)
Hi allen,

Ik ga me afmelden voor dit topic. Merk dat ik het lastig vind om bij te houden en dat ik er bij de tweede nu minder behoefte aan heb.

Hier trouwens wel een jongen op komst dus toch nog 1 jongen tussen alle meisjes haha 😉.

Ik wens jullie een voorspoedige zwangerschap toe en alle geluk voor de toekomst! Wellicht kom ik over een paar maanden als de kleine er is nog even spieken.
Ik heb 14 oktober de 20 weken echo, helaas moet ik daar alleen heen en moet ik videobellen met mijn man. Wij moeten dus nog iets langer afwachten of alles goed is. Ik duim voor jullie!!!
Hoi dames!

Ik heb over 2 uurtjes de 20 weken echo. Vriend mag gelukkig gewoon mee.

Ooh Bankkussen ik wil ook wel elke dag een middagdut. Helaas zit dat er qua werk niet in. Dochter houdt ons snachts ook nog vaak wakker. Dus het is qua slaap even aanpoten hier. Merk wel dat energie wat terugkomt dus dat is fijn.

Toch nog een jongen Pampusgras! Gefeliciteerd. Ik snap dat je je afmelding. Ik vind het nog wel gezellig.
Pampusgras jammer! Wens je een hele fijne zwangerschap toe

Frigga nee wat balen dat je er alleen heen moet! Ik heb er nog niets over gehoord dus ga er vanuit dat we gewoon met 2 mogen..

Jasmin ai met nog een kind lijkt het me al helemaal zwaar. Ik heb me 50% ziekgemeld op werk, daardoor kan ik de middagdutjes doen haha. Voel me wel een beetje schuldig tegenover werk dat ik me ziekmeld, was ook op aanraden van vk. Met die vermoeidheid en zware hoofdpijn elke dag was het ook niet meer te doen. Spannend straks je 20 weken echo! Veel succes en plezier :biggrin: laat je weten hoe het is gegaan? Ik zit in de zenuwen voor maandag. Gelukkig wel straks hartje luisteren
Succes zometeen jasmin!

Wat stom dat je alleen naar de 20wekenecho moet frigga.... hier mag man vooralsnog wel mee. Wij hebben de 13e de echo.

Hoe gaat het nu met je reuma greenbean?

bankkussen fijn die middagdutjes. Ik snap dat je je schuldig voelt, maar vk adviseert het niet voor niets!

Jammer pampusgras, ik wens je een voorspoedige zwangerschap en bevalling!

Ik merk dat ikzelf ook wat moeite heb om regelmatig op het forum te posten, al lees ik wel alles. Is er animo voor een whatsapp- of facebookgroep?
Ik vind het forum ook een beetje lastig posten. Zit eigenlijk altijd op mijn telefoon en is dan lastig om te reageren op iedereen. Ik vind een appgroep of fb groep wel handig :)
Alles gaat op en top met onze kleine meid! Waar dochter nu al wat achter lag op de groei, ligt deze vaby al een paar dagen voor. Heel fijn idee.

Ik ben ook niet heel erg fan van reageren op het forum. Maar zit niet op Facebook!
Hoi dames,

Ook ik vind het lastig om het schrijven bij te houden. Ik lees en lee wel alles mee! Sta open voor een appgroepje of facebook. Appgroepje lijkt mij persoonlijk het makkelijkst om bij te houden.

Wat fijn van alle goede echo's en wat leuk dat velen van jullie het geslacht al weten!

Hier gaat het redelijk. Ik heb een hartkwaal waarvoor ik bij de cardioloog en nu dus gynaecoloog loop. Slik sinds een paar weken medicatie waardoor ik afschuwelijk moe ben en een lage bloeddruk heb waardoor ik met eigenlijk gewoon slecht voel. De gyn vond mijn bloeddruk en hartslag vorige week zo laag dat de dosering omlaag moest maar ik merk nog weinig verschil in vermoeidheid helaas. Gelukkig gaat het met de baby wel goed, en voel ik 'het' nu ook dagelijks bewegen. Zelf man heeft het al gevoeld :flirting: Wat ik wel raar vind is dat de gyn mijn ud heeft aangepast naar 4 maart, op basis van dezelfde echo waar 27 feb uitkwam. Iets met verschillende manieren van de meting invoeren. Het heeft natuurlijk geen invloed op wanneer het geboren wordt maar bind het wel een beetje gek.
A.s. dinsdag 20 weken echo en hier houden we het geslacht (weer) als verrassing. (Sorry lang verhaal over mezelf, ik zal proberen het meeschrijven bij te houden)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven