Niet ongesteld en negatieve test

vrijdag 2 oktober 2020 om 11:19
Dag dames,
Mijn man en ik hebben een kinderwens en zijn dan ook ‘bezig’ zwanger te worden. Nu heb ik altijd een hele regelmatige ongesteldheid. Op de dag af klopt het. Nu ben ik vier dagen overtijd, maar de zwangerschapstest is negatief.
Wel wat zeurende rugpijn onderin mijn rug, maar verder geen klachten. Mensen ervaring met laat positief testen tijdens begin zwangerschap?
Ik hoor het graag..
Fijne dag!
Mijn man en ik hebben een kinderwens en zijn dan ook ‘bezig’ zwanger te worden. Nu heb ik altijd een hele regelmatige ongesteldheid. Op de dag af klopt het. Nu ben ik vier dagen overtijd, maar de zwangerschapstest is negatief.
Wel wat zeurende rugpijn onderin mijn rug, maar verder geen klachten. Mensen ervaring met laat positief testen tijdens begin zwangerschap?
Ik hoor het graag..
Fijne dag!
anoniem_6394e5425ebd4 wijzigde dit bericht op 02-10-2020 11:25
10.60% gewijzigd

vrijdag 2 oktober 2020 om 11:41
Het kan dat je gewoon weer ongesteld wordt, het kan ook zijn dat je wel zwanger bent maar nog net te weinig HCG hebt voor een positieve test. Je zult hier veel relativerende reacties krijgen die vaak voorbijgaan aan de toestand waarin je je waarschijnlijk bevindt, je wilt heel graag zwanger worden en daar past geduldig afwachten en niets zeker weten misschien niet bij. Dat is in elk geval wat ik me herinner van mijn zwangerschappen. En dan was ik er nog niet eens gepland mee bezig; van mijn oudste werd ik min of meer ongepland zwanger en tien maanden na zijn geboorte hebben we maar één poging hoeven doen voor de tweede. Toch kon ik toen niet rustig afwachten en ben ik al vroeg gaan testen, nog voor de datum dat ik normaal mijn menstruatie verwachtte. Ik heb wel vier testen gedaan. Maar eigenlijk hoefde dat niet, ik voel elke minimale wijziging in mijn lichaam en wist al na een dag dat het gelukt was, ik heb het innestelen gevoeld en ja criticasters, dat was echt al de volgende dag. Ik voelde het in mijn onderbuik, dag daarna een drupje oud bloed. De meting van het embryo bij de heel vroege echo (vanwege ooit buitenbaarmoederlijke zwangerschap liet ik dat zo vroeg mogelijk doen) bevestigde de termijn.
Vooral bij mijn eerste zwangerschap vond ik het erg moeilijk om alles maar te laten gebeuren en zelf eigenlijk maar gewoon af te moeten wachten. Tot je weer naar de verloskundige mag bijvoorbeeld, ik had graag zelf wanneer mij dat uitkwam naar het hartje willen luisteren. En elke keer een mijlpaal; 12/14 weken voorbij, dus de grootste risicoperiode. Dan het geslacht kunnen zien. Dan nekplooimeting. Dan de levensvatbare periode gepasseerd en uiteindelijk de lange ruk dan nog richting bevalling. Ik had veel behoefte aan actief bezig zijn mbt de zwangerschap en ging naar de cursus van de thuiszorgorganisatie, naar zwangerschapsgym, naar haptonomie samen met mijn man, om van dat passieve af te zijn. Dat had ik bij mijn tweede zwangerschap vele malen minder, omdat het natuurlijk al bekender was en ik toen bovendien een baby/peuter had (mijn zoons schelen maar anderhalf jaar).
Blabla, lang verhaal, misschien ervaar jij dat allemaal niet en bovendien ben je misschien nog niet eens zwanger, ik wil maar zeggen dat het veel gaat over niet weten, je over moeten geven aan de 'natuur' en vaak zelf niet veel anders kunt doen dan afwachten. Succes daarmee!
Vooral bij mijn eerste zwangerschap vond ik het erg moeilijk om alles maar te laten gebeuren en zelf eigenlijk maar gewoon af te moeten wachten. Tot je weer naar de verloskundige mag bijvoorbeeld, ik had graag zelf wanneer mij dat uitkwam naar het hartje willen luisteren. En elke keer een mijlpaal; 12/14 weken voorbij, dus de grootste risicoperiode. Dan het geslacht kunnen zien. Dan nekplooimeting. Dan de levensvatbare periode gepasseerd en uiteindelijk de lange ruk dan nog richting bevalling. Ik had veel behoefte aan actief bezig zijn mbt de zwangerschap en ging naar de cursus van de thuiszorgorganisatie, naar zwangerschapsgym, naar haptonomie samen met mijn man, om van dat passieve af te zijn. Dat had ik bij mijn tweede zwangerschap vele malen minder, omdat het natuurlijk al bekender was en ik toen bovendien een baby/peuter had (mijn zoons schelen maar anderhalf jaar).
Blabla, lang verhaal, misschien ervaar jij dat allemaal niet en bovendien ben je misschien nog niet eens zwanger, ik wil maar zeggen dat het veel gaat over niet weten, je over moeten geven aan de 'natuur' en vaak zelf niet veel anders kunt doen dan afwachten. Succes daarmee!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 2 oktober 2020 om 11:43
Ik was voor mijn eerste zwangerschap regelmatig ongesteld maar in de 1.5 jaar die wij nodig hadden om zwanger te worden zaten er toch 2 uitschieters tussen. Toen werd ik een paar dagen later ongesteld. Eisprong was gewoon wat later, kan gebeuren!
Ik ben deze keer na 3 maanden zwanger geworden. Mijn 2e cyclus werd ik na 20 dagen ongesteld en had geen eisprong gehad. Kwam als een ware verassing was mij nog nooit gebeurd. Je lichaam doet soms vreemde dingen
Je kan om de 2 dagen een testje doen, want elke 2 dagen zou je hcg bij een goede zwangerschap moeten verdubbelen. Ik hoop dat je binnenkort een positieve test in handen hebt! En anders dat het snel doorzet. Die onzekerheid is nooit fijn!
Ik ben deze keer na 3 maanden zwanger geworden. Mijn 2e cyclus werd ik na 20 dagen ongesteld en had geen eisprong gehad. Kwam als een ware verassing was mij nog nooit gebeurd. Je lichaam doet soms vreemde dingen
Je kan om de 2 dagen een testje doen, want elke 2 dagen zou je hcg bij een goede zwangerschap moeten verdubbelen. Ik hoop dat je binnenkort een positieve test in handen hebt! En anders dat het snel doorzet. Die onzekerheid is nooit fijn!
vrijdag 2 oktober 2020 om 12:02
vrijdag 2 oktober 2020 om 13:48
Ik snap je ongeduld, zeker als je zwanger wilt worden is het ontzettend vervelend als je cyclus opeens af gaat wijken. Kan een keer gebeuren doordat je er zo mee bezig bent nu, of je bent zwanger en test pas laat positief. Ik hoop op dat laatste voor je!
Succes met afwachten! Eventueel, zoals al aangeraden, elke 2 dagen testen, dan zou hcg verdubbeld moeten zijn.
Succes met afwachten! Eventueel, zoals al aangeraden, elke 2 dagen testen, dan zou hcg verdubbeld moeten zijn.