Wachten met trouwen

vrijdag 2 oktober 2020 om 19:26
Precies dit. Hier ben ik het helemaal meer eens. De hele post en het vetgedrukte stukje in het bijzonder.Susan schreef: ↑02-10-2020 17:43Ik vind niet dat je hem dan manipuleert. En ik ben het er ook niet mee eens dat het 'niet fair' zou zijn.
De dag heeft dan voor jou een dusdanig nare bijsmaak dat je dan gewoon liever geen bruiloft hebt, dat lijkt me echt heel helder en volledig je goed recht.
Het hoeft ook niet allemaal precies te gaan hoe hij wil, hè?
Hij wil nu wachten. Dat kan, je kan hem niet dwingen om nu te trouwen. Maar dat kan dus als gevolg hebben dat het helemaal overgaat, want als jij geen bruiloft meer wil als je vader er niet meer bij kan zijn dan is dat ook jouw goed recht en dan heeft hij dat weer te accepteren.
vrijdag 2 oktober 2020 om 19:37
Wat is er 'niet fair' aan dan? Ze zijn elf jaar samen. Hij verzekert haar herhaaldelijk dat hij wil trouwen. Haar vader heeft niet lang meer te leven.
Ik zie geen enkele reden, maar dan ook echt geen enkele, waarom je niet gewoon zou trouwen (behalve dan dat ik trouwen ook onzin vind, maar daar gaat het hier dus niet om

vrijdag 2 oktober 2020 om 19:41
Dat is het. En dat kan alleen TO aan hem vragen. Want daardoor lijkt het alsof hij dus helemaal niet wil trouwen. En dat is prima. Maar zeg dat dan.Maduixa schreef: ↑02-10-2020 19:37Wat is er 'niet fair' aan dan? Ze zijn elf jaar samen. Hij verzekert haar herhaaldelijk dat hij wil trouwen. Haar vader heeft niet lang meer te leven.
Ik zie geen enkele reden, maar dan ook echt geen enkele, waarom je niet gewoon zou trouwen (behalve dan dat ik trouwen ook onzin vind, maar daar gaat het hier dus niet om)
Anders was het geen probleem ook om nu of na de corona wel te gaan trouwen of alleen een ceremonie te doen ofzo?
vrijdag 2 oktober 2020 om 19:44
Precies. En hij zal er misschien zijn redenen voor hebben om niet op korte termijn een bruiloft te willen, zij heeft een zeer legitieme reden om niet op langere termijn een bruiloft te willen.Maduixa schreef: ↑02-10-2020 19:37Wat is er 'niet fair' aan dan? Ze zijn elf jaar samen. Hij verzekert haar herhaaldelijk dat hij wil trouwen. Haar vader heeft niet lang meer te leven.
Ik zie geen enkele reden, maar dan ook echt geen enkele, waarom je niet gewoon zou trouwen (behalve dan dat ik trouwen ook onzin vind, maar daar gaat het hier dus niet om)
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

vrijdag 2 oktober 2020 om 20:12
Helemaal eens met wat hiervoor gezegd is. Als ik jou was, zou tegen vriend zeggen: "Ik wil met je trouwen zolang mijn vader leeft. Als hij er niet meer is, verdwijnt bij mij de wens om met je te trouwen. Aan jou de keuze.". Je moet het dan alleen wel menen.
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 02-10-2020 20:49
7.08% gewijzigd
vrijdag 2 oktober 2020 om 21:32
Zo zei ik ooit tegen mijn man 'ik wil alleen zwanger worden als jij een dag minder gaat werken. Als je dat niet wilt, wil ik niet samen aan kinderen beginnen'. Er waren serieus mensen in onze omgeving die dat 'bitchy' van me vonden en 'dat ik dan de broek aan had'....

Sommige dingen vindt je gewoon dusdanig belangrijk, dat ze op slechts één manier, of niet door kunnen gaan.