Daten met Afrikaanse man, doen of niet? Ervaringen gezocht..
zaterdag 3 oktober 2020 om 12:28
Hoi allemaal, ik ben nu een tijdje ingeschreven op een datingsite en heb een paar keer gechat met een man, die oorspronkelijk uit West-Afrika (Benin republiek) komt. Hij woont ruim 20 jaar in Nederland en is gescheiden en heeft een dochter. Ondanks dat hij heel correct en aardig overkomt, twijfel ik over elkaar ontmoeten...Hij heeft bijv. voornamelijk Frans sprekende vrienden en in zijn grammatica in geschreven NL zie je dat ook terug...Hij zegt protestants opgevoed te zijn en niet meer naar de kerk te gaan maar heeft op zijn Whatsapp-info een Franstalige bijbeltekst staan...Ik merk dat ik door dat soort dingen toch mijn twijfels heb. Kan daten met iemand uit een totaal andere cultuur werken? Iemand hier die hier ervaring mee heeft, en wil delen waar je of jullie tegenaan lopen?

zaterdag 3 oktober 2020 om 12:35
Je weet pas of iets werkt wanneer je iemand ontmoet.
Het is niet alleen afhankelijk van cultuur en geloof maar ook of je bij elkaar past. Indien jij een atheistische taalnazi bent, dan gaat het niet werken
Het is niet alleen afhankelijk van cultuur en geloof maar ook of je bij elkaar past. Indien jij een atheistische taalnazi bent, dan gaat het niet werken
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

zaterdag 3 oktober 2020 om 12:51
Ik twijfel niet zozeer over een onbekende ontmoeten, ik heb al eens eerder gedate via dezelfde datingsite.Het-groepje schreef: ↑03-10-2020 12:34In jouw geval zou ik het niet doen.
Misschien kun je beter op schoolbank.nl gaan en daar de mensen van je oude klas eens nagaan, met onbekende mensen daten klinkt niet echt als jouw ding.

zaterdag 3 oktober 2020 om 12:55
Hij zegt protestants opgevoed te zijn en niet meer naar de kerk te gaan maar heeft op zijn Whatsapp-info een Franstalige bijbeltekst staan.
Dus? Genoeg mooie bijbelteksten. Hoef je niet per se te gebruiken als je al dan niet (meer) gelooft.
Je bent aan het zoeken om het zoeken. Kap het lekker af.
Dus? Genoeg mooie bijbelteksten. Hoef je niet per se te gebruiken als je al dan niet (meer) gelooft.
Je bent aan het zoeken om het zoeken. Kap het lekker af.
anoniem_397748 wijzigde dit bericht op 03-10-2020 12:55
0.33% gewijzigd

zaterdag 3 oktober 2020 om 12:55
Ik zou niets willen met iemand die een religie aanhangt/in een god gelooft.
Maakt de verdere afkomst niet uit. De dingen die je verder tikt mbt taal kunnen mij dan weer niet zo boeien.
Het klinkt niet alsof je hem echt wil daten ( en je gaat niet meteen trouwen dus wat is 1 date voor een probleem precies?) dus waarom moet je hier komen vragen wat je moet doen? Je hebt geen eigen mening of wil?
Maakt de verdere afkomst niet uit. De dingen die je verder tikt mbt taal kunnen mij dan weer niet zo boeien.
Het klinkt niet alsof je hem echt wil daten ( en je gaat niet meteen trouwen dus wat is 1 date voor een probleem precies?) dus waarom moet je hier komen vragen wat je moet doen? Je hebt geen eigen mening of wil?
zaterdag 3 oktober 2020 om 12:56
zaterdag 3 oktober 2020 om 12:57
Er is toch niet zoiets als 'de Afrikaanse man'? Ik ken mensen van Afrikaanse afkomst die hier nog niet hun halve leven wonen en hartstikke westers overkomen, maar ik ken bijvoorbeeld ook mensen die hier geboren zijn, maar Afrikaanse ouders hebben met een bepaalde cultuur en opvoeding en die zouden absoluut niet bij mij en sommige 'Nederlandse gedachten' van mij passen. Terwijl ze dus eigenlijk gewoon Nederlanders zijn, want 30 jaar geleden hier geboren. Dat zegt allemaal niet zoveel.
Kijk liever naar wie hij is als mens en of je hem en alles om hem heen aantrekkelijk vindt. Is het voor jou een probleem dat hij vrienden heeft die Frans spreken? Dan houdt het op. Is het voor jou een probleem dat hij religieus is? Dat houdt het op. En dan dus niet per se omdat hij Afrikaans is of Aziatisch of Europees of wat dan ook, toch?
Kijk liever naar wie hij is als mens en of je hem en alles om hem heen aantrekkelijk vindt. Is het voor jou een probleem dat hij vrienden heeft die Frans spreken? Dan houdt het op. Is het voor jou een probleem dat hij religieus is? Dat houdt het op. En dan dus niet per se omdat hij Afrikaans is of Aziatisch of Europees of wat dan ook, toch?

zaterdag 3 oktober 2020 om 12:58
Huh?Liebeskind² schreef: ↑03-10-2020 12:56Dames toch. Wat weer snoeihard en ongenuanceerd.
TO, volg je gevoel. Als het niet goed voelt moet je er gewoon niet aan beginnen.
zaterdag 3 oktober 2020 om 13:02
Hij ziet er verzorgd uit, is sportief, heeft zijn zaakjes netjes op orde. Is op zijn 29ste of 30ste wel al gescheiden, wat ik best jong vind. Hij heeft een universitaire studie gedaan en werkt in de ICT.
Wel heb ik het idee dat hij voornamelijk niet-Nederlandse vrienden en bekenden heeft. Wat mij opvalt is dat hij in 4 weken chatten bijv. nooit echt heeft gevraagd naar mijn hobby's. Hij volgt zelf actief de politiek en is veel met racisme bezig (leest bijv. nu de biografie van Obama en 'Hallo witte mensen'.
Misschien is mijn beeld van zwarte mannen niet zo rooskleurig omdat ik vooral in mijn omgeving de negatieve(re) verhalen hoor...

zaterdag 3 oktober 2020 om 13:05
Lees jij een ander topic dan ik of ben je zo overgevoelig?

zaterdag 3 oktober 2020 om 13:07
Dit klinkt nogal bijzonder van jou eerlijk gezegd. Ik denk dat het daarom voor hem eigenlijk al geen match zou zijn in het echt/live.Snoopy80 schreef: ↑03-10-2020 13:02Hij ziet er verzorgd uit, is sportief, heeft zijn zaakjes netjes op orde. Is op zijn 29ste of 30ste wel al gescheiden, wat ik best jong vind. Hij heeft een universitaire studie gedaan en werkt in de ICT.
Wel heb ik het idee dat hij voornamelijk niet-Nederlandse vrienden en bekenden heeft. Wat mij opvalt is dat hij in 4 weken chatten bijv. nooit echt heeft gevraagd naar mijn hobby's. Hij volgt zelf actief de politiek en is veel met racisme bezig (leest bijv. nu de biografie van Obama en 'Hallo witte mensen'.
Misschien is mijn beeld van zwarte mannen niet zo rooskleurig omdat ik vooral in mijn omgeving de negatieve(re) verhalen hoor...