Daten met Afrikaanse man, doen of niet? Ervaringen gezocht..
zaterdag 3 oktober 2020 om 12:28
Hoi allemaal, ik ben nu een tijdje ingeschreven op een datingsite en heb een paar keer gechat met een man, die oorspronkelijk uit West-Afrika (Benin republiek) komt. Hij woont ruim 20 jaar in Nederland en is gescheiden en heeft een dochter. Ondanks dat hij heel correct en aardig overkomt, twijfel ik over elkaar ontmoeten...Hij heeft bijv. voornamelijk Frans sprekende vrienden en in zijn grammatica in geschreven NL zie je dat ook terug...Hij zegt protestants opgevoed te zijn en niet meer naar de kerk te gaan maar heeft op zijn Whatsapp-info een Franstalige bijbeltekst staan...Ik merk dat ik door dat soort dingen toch mijn twijfels heb. Kan daten met iemand uit een totaal andere cultuur werken? Iemand hier die hier ervaring mee heeft, en wil delen waar je of jullie tegenaan lopen?

zaterdag 3 oktober 2020 om 14:10
Nederland.redbulletje schreef: ↑03-10-2020 13:48Waarom heb je dan contact gezocht met deze man? Ik vind een gedeelde zelfde achtergrond erg belangrijk bij relaties en vriendschappen, dus ik had geen 2 keer gekeken naar een 'match' uit Afrika.

zaterdag 3 oktober 2020 om 14:11
Daten met oud klasgenoten ?Het-groepje schreef: ↑03-10-2020 12:34In jouw geval zou ik het niet doen.
Misschien kun je beter op schoolbank.nl gaan en daar de mensen van je oude klas eens nagaan, met onbekende mensen daten klinkt niet echt als jouw ding.

zaterdag 3 oktober 2020 om 14:13
Lage opmerking!Andrieske1976 schreef: ↑03-10-2020 14:05Dat heeft inmiddels iedereen hier in het westen, dus helaas ben je daar geen uitzondering in.
zaterdag 3 oktober 2020 om 14:14
Dus je opent een racistisch topic waarbij je aangeeft dat jij alle Afrikaanse mannen stigmatiseert tot slecht relatiemateriaal, maar je nog een beetje twijfelt en vraagt of wij ook alle Afrikaanse mannen slecht relatiemateriaal vinden?
En jij wil gaan daten met een Afrikaanse man die veel van zijn tijd besteedt aan het uiroeien van alle soorten racisme? Terwijl je zelf niet doorhebt, hoe racistisch je vraag is?
Ik denk niet dat jullie een match zijn. En dat ligt niet aan zijn slechte spelling.
En jij wil gaan daten met een Afrikaanse man die veel van zijn tijd besteedt aan het uiroeien van alle soorten racisme? Terwijl je zelf niet doorhebt, hoe racistisch je vraag is?
Ik denk niet dat jullie een match zijn. En dat ligt niet aan zijn slechte spelling.

zaterdag 3 oktober 2020 om 14:23
+1Dropdrop schreef: ↑03-10-2020 14:14Dus je opent een racistisch topic waarbij je aangeeft dat jij alle Afrikaanse mannen stigmatiseert tot slecht relatiemateriaal, maar je nog een beetje twijfelt en vraagt of wij ook alle Afrikaanse mannen slecht relatiemateriaal vinden?
Zo heb ik ooit een schimp discriminatie opgevangen bij een date. Ik had ooit wat met een blanke expat en we spraken Engels met elkaar. Komt er tijdens een avond uit een kast van een kerel naar mij toe of ik niet beter een Nederlander kon nemen en dan zou hij dit heerschap wel even wegwerken.... Mijn date is trouwens kort daarna teruggegaan naar zijn land en het is verder niets geworden. En toch is die fling mij nog steeds bijgebleven, 22 jaar geleden en dan vooral die reactie.
To, kun je dat aan? Dat soort dingen krijg je er bij als je met een Buitenlandse man date en dat is niet eens zijn fout!

zaterdag 3 oktober 2020 om 14:26
TO doet dat zelf al.MrsDuck schreef: ↑03-10-2020 14:23+1
Zo heb ik ooit een schimp discriminatie opgevangen bij een date. Ik had ooit wat met een blanke expat en we spraken Engels met elkaar. Komt er tijdens een avond uit een kast van een kerel naar mij toe of ik niet beter een Nederlander kon nemen en dan zou hij dit heerschap wel even wegwerken.... Mijn date is trouwens kort daarna teruggegaan naar zijn land en het is verder niets geworden. En toch is die fling mij nog steeds bijgebleven, 22 jaar geleden en dan vooral die reactie.
To, kun je dat aan? Dat soort dingen krijg je er bij als je met een Buitenlandse man date en dat is niet eens zijn fout!
zaterdag 3 oktober 2020 om 14:26
Je komt wel erg over alsof je nog nooit in de grote stad bent geweest.Snoopy80 schreef: ↑03-10-2020 13:02Hij ziet er verzorgd uit, is sportief, heeft zijn zaakjes netjes op orde. Is op zijn 29ste of 30ste wel al gescheiden, wat ik best jong vind. Hij heeft een universitaire studie gedaan en werkt in de ICT.
Wel heb ik het idee dat hij voornamelijk niet-Nederlandse vrienden en bekenden heeft. Wat mij opvalt is dat hij in 4 weken chatten bijv. nooit echt heeft gevraagd naar mijn hobby's. Hij volgt zelf actief de politiek en is veel met racisme bezig (leest bijv. nu de biografie van Obama en 'Hallo witte mensen'.
Misschien is mijn beeld van zwarte mannen niet zo rooskleurig omdat ik vooral in mijn omgeving de negatieve(re) verhalen hoor...
Als ik jou was, zou ik er niet aan beginnen en eerst mijn blik maar eens verruimen.
Dat boek over witte mensen ken ik niet, maar het is toch redelijk normaal om Obama's boek te lezen.
Michelle Obama's boek is trouwens een aanrader en een grote bestseller. Zij beschrijft ook het racisme waar ze mee te maken heeft gehad. Misschien een aanrader voor je.

zaterdag 3 oktober 2020 om 14:34
Als ik er niet voor open stond om te zien of die vooroordelen klopten had ik dit topic niet geopend. Je moet me niet, prima. Maar ik ben geen racist.Luci_Morgenster schreef: ↑03-10-2020 14:33Niet knap. Je posts druipen van discriminatie en vooroordelen.

zaterdag 3 oktober 2020 om 14:37
Precies.
zaterdag 3 oktober 2020 om 14:37
Ben je er op uit om ruzie te zoeken ofzo? En verder reageer ik niet meer op je...verspilde energie

zaterdag 3 oktober 2020 om 14:40
Als je wilt kijken of je vooroordelen niet kloppen, had je dit topic niet hoeven openen, maar had je met die meneer afgesproken.
zaterdag 3 oktober 2020 om 14:45
Ik heb ook met deze meneer afgesproken, voor vanavondBetty_Slocombe schreef: ↑03-10-2020 14:40Als je wilt kijken of je vooroordelen niet kloppen, had je dit topic niet hoeven openen, maar had je met die meneer afgesproken.

zaterdag 3 oktober 2020 om 14:50