Daten met Afrikaanse man, doen of niet? Ervaringen gezocht..

03-10-2020 12:28 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik ben nu een tijdje ingeschreven op een datingsite en heb een paar keer gechat met een man, die oorspronkelijk uit West-Afrika (Benin republiek) komt. Hij woont ruim 20 jaar in Nederland en is gescheiden en heeft een dochter. Ondanks dat hij heel correct en aardig overkomt, twijfel ik over elkaar ontmoeten...Hij heeft bijv. voornamelijk Frans sprekende vrienden en in zijn grammatica in geschreven NL zie je dat ook terug...Hij zegt protestants opgevoed te zijn en niet meer naar de kerk te gaan maar heeft op zijn Whatsapp-info een Franstalige bijbeltekst staan...Ik merk dat ik door dat soort dingen toch mijn twijfels heb. Kan daten met iemand uit een totaal andere cultuur werken? Iemand hier die hier ervaring mee heeft, en wil delen waar je of jullie tegenaan lopen?
Star3 schreef:
03-10-2020 14:10
Nederland.
Mwah, pas 20 jaar. En als je de afgelopen tijd al die rellen in de grote steden hebt gezien waar mannen met Afrikaanse roots de boventoon voeren, dan zijn dat voor mij toch extra alarmbellen.
redbulletje schreef:
03-10-2020 14:53
Mwah, pas 20 jaar. En als je de afgelopen tijd al die rellen in de grote steden hebt gezien waar mannen met Afrikaanse roots de boventoon voeren, dan zijn dat voor mij toch extra alarmbellen.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-10-2020 16:33
Reden: provoceren
14.38% gewijzigd
Snoopy80 schreef:
03-10-2020 13:02
Hij ziet er verzorgd uit, is sportief, heeft zijn zaakjes netjes op orde. Is op zijn 29ste of 30ste wel al gescheiden, wat ik best jong vind. Hij heeft een universitaire studie gedaan en werkt in de ICT.
Wel heb ik het idee dat hij voornamelijk niet-Nederlandse vrienden en bekenden heeft. Wat mij opvalt is dat hij in 4 weken chatten bijv. nooit echt heeft gevraagd naar mijn hobby's. Hij volgt zelf actief de politiek en is veel met racisme bezig (leest bijv. nu de biografie van Obama en 'Hallo witte mensen'.

Misschien is mijn beeld van zwarte mannen niet zo rooskleurig omdat ik vooral in mijn omgeving de negatieve(re) verhalen hoor...
Maar wist je eigenlijk al van jezelf dat je racistisch bent, of vertel ik je nu iets nieuws?
Snoopy80 schreef:
03-10-2020 14:34
Als ik er niet voor open stond om te zien of die vooroordelen klopten had ik dit topic niet geopend. Je moet me niet, prima. Maar ik ben geen racist.
Het feit dat jij denkt dat je geen racist bent, betekent helaas niet dat je er geen bent.
-jolijn- schreef:
03-10-2020 15:07
Het feit dat jij denkt dat je geen racist bent, betekent helaas niet dat je er geen bent.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-10-2020 16:34
Reden: off topic, provoceren
27.71% gewijzigd
redbulletje schreef:
03-10-2020 14:53
Wellicht heb ik iets van actualiteiten gemist dan, maar welke rellen in grote steden maar mannen met Afrikaanse roots de boventoon voerden?
Snoopy80 schreef:
03-10-2020 15:11
Wellicht heb ik iets van actualiteiten gemist dan, maar welke rellen in grote steden maar mannen met Afrikaanse roots de boventoon voerden?
Ik vraag het me ook af.
Heb ik iets gemist in Zwolle/Den Haag/Utrecht?

Of gaat dit over de VS? Dan kunnen we ons zorgen maken over alle blanke mannen aangezien een blanke president en veel van zijn volgers uiterst onzorgvuldig is omgesprongen met een pandemie. Of rekenen wij dan opeens niet af op huiskleur/afkomst?
Er zijn nu meer dan 200.000 Amerikanen overleden hieraan.
zonmuis wijzigde dit bericht op 03-10-2020 15:18
34.86% gewijzigd
Snoopy80 schreef:
03-10-2020 14:32
En ja, ik kom uit een Zuid-Limburgse dorpje en niet uit de grote multiculti stad...Is er dan iets mis mee wanneer ik mijn blik wil verruimen? Tussen de 'standaard' Nederlandse / Westerse mannen ben ik mijn mr. Right nog niet tegengekomen
Die ga je niet tegenkomen ook, met deze houding. :facepalm:
lolly-pop schreef:
03-10-2020 15:17
En welke houding bedoel je nu?
lolly-pop schreef:
03-10-2020 15:17
Ik zou als zwarte cosmopolitan haar ook niet willen tegenkomen, wie waarschuwt haar date?
Andrieske1976 schreef:
03-10-2020 15:35
Ik zou als zwarte cosmopolitan haar ook niet willen tegenkomen, wie waarschuwt haar date?
Wauw...serieus? Ik ga niet meer reageren op dit topic en gewoon genieten van mijn avond straks met hem...
Andrieske1976 schreef:
03-10-2020 15:09
Ze is geen racist, maar xenofoob, net als redbulletje. Maar misschien is dat wel hetzelfde, angst voor iemand die anders lijkt.
Ik heb het opgezocht.
Xenofobie is een intense afkeer van of angst voor mensen uit andere landen. Racisme is de overtuiging dat één ras superieur / inferieur is op basis van de kleur van hun huid.
De vraag is dan dus: voelt het hetzelfde als de date uit Hongarije of Venezuela komt, of is het toch echt de huidskleur? Ik denk dat laatste. Dus: racist.
-jolijn- schreef:
03-10-2020 15:44
Ik heb het opgezocht.
Xenofobie is een intense afkeer van of angst voor mensen uit andere landen. Racisme is de overtuiging dat één ras superieur / inferieur is op basis van de kleur van hun huid.
De vraag is dan dus: voelt het hetzelfde als de date uit Hongarije of Venezuela komt, of is het toch echt de huidskleur? Ik denk dat laatste. Dus: racist.
Als ik een intense afkeer zou hebben van zijn huidskleur zou ik geen date met hem afspreken..dan had ik de chat op de datingsite al lang geleden afgekapt...Ik vind zijn huidskleur juist mooi. Wel ben ik benieuwd naar verschillen en cultuur, andere gewoontes en boven alles hem als persoon.
Snoopy80 schreef:
03-10-2020 15:42
Wauw...serieus? Ik ga niet meer reageren op dit topic en gewoon genieten van mijn avond straks met hem...
Veel plezier! Ik ben benieuwd.
madamzonderm schreef:
03-10-2020 15:55
Veel plezier! Ik ben benieuwd.
En hopen dat ie geen afkeer heeft van een afschuwelijk Limburgs accent. :rofl:
Snoopy80 schreef:
03-10-2020 15:51
Als ik een intense afkeer zou hebben van zijn huidskleur zou ik geen date met hem afspreken..dan had ik de chat op de datingsite al lang geleden afgekapt...Ik vind zijn huidskleur juist mooi. Wel ben ik benieuwd naar verschillen en cultuur, andere gewoontes en boven alles hem als persoon.
Prima toch. Ga gewoon daten met de man, wees nieuwsgierig en je merkt vanzelf of hij iets voor je is. (En vice versa natuurlijk).
Andrieske1976 schreef:
03-10-2020 16:00
En hopen dat ie geen afkeer heeft van een afschuwelijk Limburgs accent. :rofl:
Wie heeft hier nu vooroordelen?
MrsDuck schreef:
03-10-2020 14:23
+1

Zo heb ik ooit een schimp discriminatie opgevangen bij een date. Ik had ooit wat met een blanke expat en we spraken Engels met elkaar. Komt er tijdens een avond uit een kast van een kerel naar mij toe of ik niet beter een Nederlander kon nemen en dan zou hij dit heerschap wel even wegwerken.... Mijn date is trouwens kort daarna teruggegaan naar zijn land en het is verder niets geworden. En toch is die fling mij nog steeds bijgebleven, 22 jaar geleden en dan vooral die reactie.

To, kun je dat aan? Dat soort dingen krijg je er bij als je met een Buitenlandse man date en dat is niet eens zijn fout!
Wat erg!
Lessandmore schreef:
03-10-2020 16:04
Wat erg!
Dat is het ook. We zaten gewoon te borrelen, na te praten over de film die we gezien hadden en ik liep naar de bar om nog een rondje te halen toen die man er mij op aan sprak. Ik sta niet gauw met mijn mond vol tanden maar toen wel.
Snoopy80 schreef:
03-10-2020 15:51
Vraag het hem.

Wat had je hier verwacht? Dat mensen alle Afrikaanse mannen over een kam zouden scheren en het je zouden afraden? Natuurlijk niet.
Lachattenoir schreef:
03-10-2020 16:53
Vraag het hem.

Wat had je hier verwacht? Dat mensen alle Afrikaanse mannen over een kam zouden scheren en het je zouden afraden? Natuurlijk niet.
Nee, ik had verwacht of gehoopt dat er dames zouden zijn die ook een relatie hebben of gedate hebben met een man van oorspronkelijk Afrikaanse etniciteit, en me iets hadden kunnen vertellen over bijv. cultuurverschillen. Zo lees ik bijv. dat Ghanese mannen het intimiderend kunnen vinden als je ze te lang in de ogen kijkt, om maar een voorbeeld te noemen.
Ik merk bijv ook dat hij het apart vindt dat ik niet gelijk de hele dag met elkaar wil doorbrengen, maar om te beginnen eens een paar uurtjes
Ja...heel bijzonder.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
03-10-2020 17:02
Ja...heel bijzonder.
Wat precies?
Snoopy80 schreef:
03-10-2020 17:00
Ik merk bijv ook dat hij het apart vindt dat ik niet gelijk de hele dag met elkaar wil doorbrengen, maar om te beginnen eens een paar uurtjes
Vraag hem op je date gewoon waarom. Misschien kan hij het prima uitleggen, misschien is het zijn karakter, misschien is het iets cultureels.

Ik heb zelf een relatie waar een cultuurverschil speelt. Mijn man is Duits. Soms snappen we elkaar echt niet en moeten we besluiten dat het agree to disagree is. In de meeste gevallen snappen we elkaar prima en hebben we het heel goed samen. Ik heb ook lange relaties met Nederlandse mannen gehad en die werkten uiteindelijk niet en met mijn man wel. Met Nederlandse mannen heb je ook cultuurverschillen, bijvoorbeeld mensen die heel erg aan hun familie hangen vs mensen die vrijwel geen contact hebben etc. Als het wetkt werkt het en gooi niet alles op cultuurverschil. Jullie zijn vooral 2 mensen waar het tussen kan klikken, of niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven