Totaal geen interesse meer in de liefde, normaal?

03-10-2020 22:39 233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inmiddels 12 jaar gescheiden na een relatie van 13 jaar.
De eerste jaren heb ik best veel gedate. Ik was echt geïnteresseerd in mannen en wilde graag een nieuwe liefde.
Af en toe kort wat gehad maar meestal brak ik het zelf af omdat ik er weinig bij voelde.
Zo in de loop der jaren is mijn interesse in een relatie eigenlijk helemaal verdwenen.
Ik hang nog wel eens wat rond op datingsites maar heb al heel lang niemand ontmoet. Gewoon geen zin in.
Het stomme is dat ik verstandelijk denk nog wel een relatie te willen. Meer zo van 'dat zou leuk voor me zijn, gezelliger en iemand hebben die bij me hoort'.
Maar ik voel dat dus helemaal niet meer. Ik ben niet verbitterd naar mannen oid, maar ik voel me niet meer aangetrokken tot mannen (of vrouwen...) .
Ik vind het gewoon eigenlijk heel gek? Dat zo'n hele behoefte verdwijnt? Wie herkent dit en kan het verklaren?
Geniet ervan!

Wie bepaalt dat je je leven met iemand MOET delen? Je hebt je leven blijkbaar prima voor elkaar.
:)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
....het voelt gewoon alsof dit vreemd is.
Ik heb wel een erg druk leven (2 pubers, werk, studeren, vriendinnen) dus ik heb gewoon ook best weinig tijd.
Dat zal ook meespelen.
Ik weet ik niet of ik het nou wel wíl willen hoor, het streven naar een relatie voelde destijds ook altijd wel als onrustig.
Irritant vind ik gewoon dat ik ergens denk dat er wat mis met me is en dat het gefixt moet worden.
...en dat zou ik wel eens los willen laten.
Ik herken het wel hoor. Het lijkt me supergezellig om weer een relatie te hebben, maar ik heb geen tijd en zin en puf om te daten. En ik vind gewoon nooit iemand aantrekkelijk. Maar goed, de spoeling is natuurlijk sowieso heel erg dun als je boven de 40 bent.
Am Yisrael Chai!
je hebt er nu geen behoefte aan. dat kan en is niks mis mee. En misschien blijft dat zo en misschien loop je over een jaar of wat een leuke man tegen het lijf, en lees je dit topic terug en dan denk je: hoe heb ik dat ooit kunnen denken. Of je loopt die man niet tegen het lijf, en je lest dit topic en je denkt, ik had toen al gelijk. Kan allemaal, niets mis mee, en je bent niet vreemd of raar
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Herkenbaar.

Niks mis mee.

Ik ga niet opzoek. Het komt wel, of niet. Tot die tijd heb ik geen tijd om daarmee bezig te zijn.
Ik herken het wel maar ben nog geen 12 jaar gescheiden. Dus dat herken ik niet.
Ik ben nu ruim een jaar bij m'n ex weg en zit nog in verwerkingsfase of zoiets, heb even geen vertrouwen in mannen, maar ik heb ook totaal geen behoefte aan iets van daten of wat ook. Laat mij m'n leven maar even leiden met m'n kinderen, alles op de rit krijgen en genieten van rust en stabiliteit. Omgang verloopt ook niet zonder flinke hobbels dus er speelt genoeg.

Het stukje daten/ relatie komt vast over een aantal jaar wel weer.
Heel herkenbaar.

Ik date al jaren niet meer.
Mijn laatste date was in 2011.

Ik vind het prima zo.
Een of andere manier geeft het ook rust.
Ik ben nu 47 jaar en 12 jaar single.
Het alleen zijn,daar ben ik aan gewend.
In het verleden toen ik een jaar of 30 was,had ik via internet gedate en het was het voor het social media tijd perk.
Maar ik werd er niet gelukkig van.
Ik merk nu,hoe ouder ik word,hoe minder ik zin in heb in al dat gedoe.
@fashionvictim, ik ben inderdaad inmiddels ook 42 en het wordt met de tijd steeds lastiger het kaf van het koren te scheiden. Daten vond ik altijd al stom. Zoveel tijd kwijt zijn die ik liever anders besteedde.

Wel fijn te lezen dat er meer zijn zoals ik. In mijn omgeving zijn de singles over het algemeen wel druk met daten. Of men zit in een relatie en dan kan men zich er ook maar moeilijk iets bij voorstellen dat ik dat momenteel niet erg nastreef.
Ik merk ook dat ik in mijn omgeving maar zeer weinig relaties ken waarvan ik denk: ja! Dát is nou echt een fijne relatie, zo zou ik het ook wel willen....

Ik zie vrij veel kommer en kwel en geklaag en gecontroleer en problemen om mij heen.
:|
Ik ben ook al heel lang vrijgezel en heb het er prima mee naar m'n zin.
Het komt weleens voor dat ik de kriebels krijg en denk dat ik het toch wil, maar als het er dan op aankomt, hou ik de boot af. Teveel gedoe.
Ik heb die behoefte ook niet meer. Denk dat het willen van een relatie deels 'n stukje maatschappelijke indoctrinatie is, maar ik voel me beter als ik alleen ben.
Teveel gedoe. Denk dat je er op jonge leeftijd in moet groeien wil het echt kans van slagen hebben.
fashionvictim schreef:
03-10-2020 22:59
Ik herken het wel hoor. Het lijkt me supergezellig om weer een relatie te hebben, maar ik heb geen tijd en zin en puf om te daten. En ik vind gewoon nooit iemand aantrekkelijk. Maar goed, de spoeling is natuurlijk sowieso heel erg dun als je boven de 40 bent.
Herkenbaar.. ik vind dus ook niet snel iemand aantrekkelijk.
Nou, ik kan het me heel goed voorstellen! Zeker als je al kinderen hebt en een druk leven. Als je spontaan iemand tegenkomt met wie het allemaal vanzelf gaat, ja, dan is een relatie een meerwaarde. Anders zou ik de beker ook aan mij voorbij laten gaan.
yesss schreef:
03-10-2020 23:25
Herkenbaar.. ik vind dus ook niet snel iemand aantrekkelijk.
Ik vergeet helemaal er naar te kijken, check geen enkele man meer, zijn allemaal mensen geworden.
Hangmat schreef:
03-10-2020 23:18
Ik merk ook dat ik in mijn omgeving maar zeer weinig relaties ken waarvan ik denk: ja! Dát is nou echt een fijne relatie, zo zou ik het ook wel willen....

Ik zie vrij veel kommer en kwel en geklaag en gecontroleer en problemen om mij heen.
:|
En dit...
Ik zie eigenlijk ook weinig relaties waar het ervanaf spat zeg maar. Heel soms zie je weleens een stel waarvan je denkt, ja die passen echt goed bij elkaar. Maar over het algemeen zie ik ook veel gedoe.
Voor mij hoeft het ook niet meer.
Veel te veel ellende mee gemaakt en nu wil ik alleen nog genieten van mijn dochtertje en samen een mooi leven opbouwen.

In de relatie was het vooral geestelijke en emotionele mishandeling en financieel misbruik. Veel gezeik en altijd verantwoorden en nooit was iets goed.

Nee ik blijf liever alleen het is goed zo.
Relatie geeft mij te veel gedoe.
Blijf in jezelf geloven !
Ik lees het veel, teveel gedoe.
Ik heb altijd het gevoel gehad dat ik in moest leveren, plaats moest maken, op moest schuiven, geen grote dingen, maar heel veel kleintjes die een hele grote werden bij elkaar opgeteld.
Ja, herkenbaar, Cateautje.
Ik heb ook niet het gevoel dat het me iets gaat opleveren, eerder iets gaat kosten.
Am Yisrael Chai!
Ook voor mij herkenbaar en net als jij heb ik een paar jaar flink gedate, maar al een tijdje die behoefte niet meer. Omdat ik geen behoefte heb aan een man. Ik moest daar ook aan wennen, aangezien ik altijd een relatie of iig contact met een man wilde of had. Nu niks meer en dat geeft zoveel rust!
Ik had nooit kunnen bedenken dat die behoefte kan verdwijnen. Net als jij 40+ trouwens.
fashionvictim schreef:
03-10-2020 23:58
Ja, herkenbaar, Cateautje.
Ik heb ook niet het gevoel dat het me iets gaat opleveren, eerder iets gaat kosten.
Hier nog eentje
05-2019 schreef:
03-10-2020 23:48
Voor mij hoeft het ook niet meer.
Veel te veel ellende mee gemaakt en nu wil ik alleen nog genieten van mijn dochtertje en samen een mooi leven opbouwen.

In de relatie was het vooral geestelijke en emotionele mishandeling en financieel misbruik. Veel gezeik en altijd verantwoorden en nooit was iets goed.

Nee ik blijf liever alleen het is goed zo.
Relatie geeft mij te veel gedoe.
Ik denk dat het ontbreken van de meerwaarde van een man maakt dat de behoefte er niet is. En dat je veel minder gedoe hebt zonder iemand er bij in je leven inderdaad.
Hier nu al een tijdje gescheiden. Kinderen allang op hun eigen. Zou er niet aan moeten denken om weer een relatie aan te gaan. Het is net als sex, als je het een tijd niet meer gedaan hebt, heb je er ook geen behoefde meer aan.
Geniet van jezelf! Je hebt geen man nodig in je leven. Het is een want, geen need ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven