Serieus daten in deze tijd

04-10-2020 14:04 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,
Ik ben 27 jaar, vrouw.

Ik heb gemerkt dat daten in deze tijd best lastig is. Ik heb geen groot netwerk en leer ook niet nieuwe mensen kennen ofzo. Dat is mijn 1e probleem. Dus dan ga ik het zoeken in dating apps. Alleen ik doe het niet voor de seks. Ik wil echt een relatie opbouwen en uiteindelijk een gezin krijgen. Meeste mannen die hier op zitten gebruiken het echte voor one night stands of Friends with benefits. Ik heb hier geen behoefte aan. Lijkt wel alsof er geen goeie mannen meer zijn.

Hoe vinden jullie nou nog een goede man? Hebben jullie tips? Misschien ook last hiervan en gewoon ervaringen delen?

Groet
Single but still depri
Ik ken best wel veel relaties die zijn ontstaan via dating apps. Het is een beetje het kaf van het koren scheiden, zeker. Maar veel anders zit er momenteel niet op.

Je kunt in je profiel toch aangeven waarnaar je op zoek bent?

En wat betreft de ‘goede mannen’: kijk eens reëel naar je eigen eisenpakket. Veel echt leuke en goede mannen worden al snel aan de kant geschoven omdat ze niet knap of spannend genoeg zouden zijn.
HoleyMalonely schreef:
04-10-2020 14:13
Ik ken best wel veel relaties die zijn ontstaan via dating apps. Het is een beetje het kaf van het koren scheiden, zeker. Maar veel anders zit er momenteel niet op.

Je kunt in je profiel toch aangeven waarnaar je op zoek bent?

En wat betreft de ‘goede mannen’: kijk eens reëel naar je eigen eisenpakket. Veel echt leuke en goede mannen worden al snel aan de kant geschoven omdat ze niet knap of spannend genoeg zouden zijn.
Ik ben zelf ook niet de knapste dus ik doe daar ook zeker niet op af rekenen. Ik vind innerlijk ook veel belangrijker dan uiterlijk. En ja ik geef het ook altijd aan. Maar toch proberen ze het dan nog. Zo heel veel eisen heb ik niet. Gewoon dat iemand volwassen is. Meer niet eigenlijk.
Single but still depri
Investeer tijd en energie in het vergroten van je netwerk. Dat geeft je een veel betere basis in je dagelijks leven, ook wanneer je op termijn een relatie hebt. Bovendien is de kans dat je langs die weg een serieuze partner tegenkomt aanzienlijk groter dan via dating-apps.
inloveendepri schreef:
04-10-2020 14:18
Ik ben zelf ook niet de knapste dus ik doe daar ook zeker niet op af rekenen. Ik vind innerlijk ook veel belangrijker dan uiterlijk. En ja ik geef het ook altijd aan. Maar toch proberen ze het dan nog. Zo heel veel eisen heb ik niet. Gewoon dat iemand volwassen is. Meer niet eigenlijk.
Dat iemand seks met je wil wil niet zeggen dat hij je niet leuk vindt voor meer he?

Ik lees in reacties op andere topics dat er iets speelt met jou en seks. Misschien kun je deze tijd benutten om eerst hieraan te werken en er achter te komen wie jij bent en wat jij wil.

Een partner heb je omdat je diegene zo ontzettend leuk vindt dat het met diegene leuker is dan alleen.

Niet omdat je niet alleen wil zijn. Je kunt dan wel een relatie aangaan maar ik vraag mezelf af of je jezelf daarmee dan niet tekort doet.
HoleyMalonely schreef:
04-10-2020 14:32
Dat iemand seks met je wil wil niet zeggen dat hij je niet leuk vindt voor meer he?

Ik lees in reacties op andere topics dat er iets speelt met jou en seks. Misschien kun je deze tijd benutten om eerst hieraan te werken en er achter te komen wie jij bent en wat jij wil.

Een partner heb je omdat je diegene zo ontzettend leuk vindt dat het met diegene leuker is dan alleen.

Niet omdat je niet alleen wil zijn. Je kunt dan wel een relatie aangaan maar ik vraag mezelf af of je jezelf daarmee dan niet tekort doet.
Mijn ervaring is dat als iemand seks wil op een 1e date hij je dan alleen daarvoor leuk vind en niet meer.

Ik wil niet een relatie omdat ik dan niet meer alleen ben. Dat is het zeker niet meer. Dat is wel het geval geweest in het verleden. En daarmee doe ik mij tekort dat weet ik. Dat waren ook slechte relaties. Ik ben nu wel kieskeurig en kies niet de 1e de beste om een relatie mee te beginnen. Seks op 1e date valt dus af bij mij.
Single but still depri
froufrou80 schreef:
04-10-2020 14:22
Investeer tijd en energie in het vergroten van je netwerk. Dat geeft je een veel betere basis in je dagelijks leven, ook wanneer je op termijn een relatie hebt. Bovendien is de kans dat je langs die weg een serieuze partner tegenkomt aanzienlijk groter dan via dating-apps.
Klopt helemaal. Ik heb dus alleen moeite om nieuwe mensen te leren kennen. Ik ben wel sociaal maar gewoon die 1e stap. En hoe ontmoet je überhaupt mensen. Ik heb niet gestudeerd. En met mensen van mijn werk vind ik het lastig om een vriendschap op te bouwen.
Single but still depri
inloveendepri schreef:
04-10-2020 14:36
Mijn ervaring is dat als iemand seks wil op een 1e date hij je dan alleen daarvoor leuk vind en niet meer.

Ik wil niet een relatie omdat ik dan niet meer alleen ben. Dat is het zeker niet meer. Dat is wel het geval geweest in het verleden. En daarmee doe ik mij tekort dat weet ik. Dat waren ook slechte relaties. Ik ben nu wel kieskeurig en kies niet de 1e de beste om een relatie mee te beginnen. Seks op 1e date valt dus af bij mij.
Sta je er niet te krampachtig in?

Daten moet leuk zijn. Nieuwe mensen leren kennen. Ontdekken of je overeenkomsten hebt en elkaar vaker wil zien.

En seks hebben op een eerste date heeft nog nooit een potentiële relatie voor mij verpest hoor. Ook mijn huidige partner lag op de eerste avond bij mij in bed.

Wat niet wil zeggen dat jij dat ook moet doen. Maar probeer er wat losser in te staan hoe je naar je dates/mannen kijkt.
Ik sluit me aan bij Holeymalonely. Zie het in eerste instantie als een leuk tijdverdrijf. Als het meezit heb je een leuke avond of een goed verhaal achteraf (altijd leuk voor op feestjes).
En: probeer eens betaalde datingsites om wat serieuze mannen te treffen. Dat heeft voor mij in ieder geval goed uitgepakt; de players betalen naar mijn idee niet graag voor een date met alleen sex, die proberen wel ergens anders te scoren. Niks mis mee, maar wel als je zelf echt iets serieus zoekt.
Ik heb nooit datingapps gebruikt, maar er zijn toch ook wel serieuzere (betaalde) websites (vast ook met app) waar je kunt beginnen? Dan heb je misschien het eerste kaf al van het koren gescheiden.

Verder klinkt alsof je sociaal misschien niet zo heel handig bent en je misschien beter kunt gaan investeren in het vergroten van je sociale leven. Dan leer je vanzelf andere mensen kennen, die ook weer mensen kennen en kom je in ieder geval wat vaker nieuwe mensen tegen.
Er zijn organisaties zoals bv Mens en relatie die zoeken serieus in hun bestand aan de hand van je karakter,wensen etc.

Kost geld maar is wel denk ik met een betere uitkomst.

IK wil geen relatie maar als ik het zou willen zou ik het zo aanpakken.
Het schijnt dat er uit elke online afspraak in slechts 3% tot 5% een duurzame relatie volgt. Dat kan aan jou of aan hem liggen.

Dat is ontzettend weinig als je heel kieskeurig bent en maar drie afspraakjes per jaar maakt. Dan wordt het 9% kans per jaar. Dus dan moet je meer dan tien jaar daten om je Mr Right te ontmoeten.

Maar als je elke week een afspraak maakt maakt ziet het er al heel anders uit; dan doe je daar minder dan een jaar over. Je moet wel het risico durven lopen op een saaie avond of een gebroken hart.

Je moet iedereen dan een kans geven die je niet compleet afstotelijk vindt en gewoon kijken wat er van komt. Je dating skills en mensenkennis verbeteren daar in ieder geval dan van.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb via Tinder m'n vriend ontmoet. Maar hij was zeker niet m'n eerste date. Gewoon een kwestie van proberen en dat kan op elke app of site.
inloveendepri schreef:
04-10-2020 14:38
Klopt helemaal. Ik heb dus alleen moeite om nieuwe mensen te leren kennen. Ik ben wel sociaal maar gewoon die 1e stap. En hoe ontmoet je überhaupt mensen. Ik heb niet gestudeerd. En met mensen van mijn werk vind ik het lastig om een vriendschap op te bouwen.
Hoe denk je dan een liefdesrelatie te kunnen ontwikkelen zonder dat je die eerste stap hoeft te zetten?
Serieus daten kan prima via apps als Paiq, Lexa of Tinder. Het is absoluut dikke onzin om te stellen dat alleen betalende mensen serieus zijn als het gaat om relaties. Er zijn genoeg relaties uitstaan dankzij gratis apps.

Het begint inderdaad met het hebben van een goed en helder profiel waarin je aangeeft wie je bent en wat je zoekt. Daarna is het toch een kwestie van aanvoelen en aftasten. Via de chat krijg je - denk ik - al snel een beeld van iemand en vervolgens is het een kwestie van afspreken.

Mijn suggestie zou zijn om het de eerste keer kort te houden. Uurtje max. Deed ik ook altijd. Dat is vaak al wel voldoende om te weten wat voor vlees je in de kuip hebt. Is het niks, dan heb je in ieder geval je date-skills getest en misschien hou je er een leuke vriendschap aan over. Is het wel wat, dan plan je gewoon een vervolgafspraak in.

Je hoeft dus zeker niet op de 1ste date seks te hebben. En ook niet op de tweede, derde, vierde of vijfde. En stel dat je dat wel hebt, dan zegt dat nog niks over jullie relatie zelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven