Zwanger worden lukt niet en onzeker

dinsdag 6 oktober 2020 om 20:50
Lieve meiden,
Mijn man en ik zijn al een tijdje bezig om onze kinderwens in vervulling te laten gaan, jammer genoeg is dit nog niet gelukt.
We gaan nu ronde 5 in.
Mijn man is getest en dit was positief, goed nieuws dus.
Toch ben ik erg onzeker aan het worden over mijn lichaam en is het iedere maand weer een teleurstelling.
Herkennen jullie je in mijn verhaal en hebben jullie misschien tips?
En hoe groot is mijn reden tot zorgen?
X Amy
Mijn man en ik zijn al een tijdje bezig om onze kinderwens in vervulling te laten gaan, jammer genoeg is dit nog niet gelukt.
We gaan nu ronde 5 in.
Mijn man is getest en dit was positief, goed nieuws dus.
Toch ben ik erg onzeker aan het worden over mijn lichaam en is het iedere maand weer een teleurstelling.
Herkennen jullie je in mijn verhaal en hebben jullie misschien tips?
En hoe groot is mijn reden tot zorgen?
X Amy
dinsdag 6 oktober 2020 om 20:54
Hoi Amy,
Ik snap je onzekerheid helemaal, als je graag een kindje wilt, wil je het liefst ook dat dat zo snel mogelijk komt. En dan lijkt het alsof iedereen in je omgeving direct zwanger wordt en het allemaal zo eenvoudig is.
Maar... alles tot een jaar proberen is helemaal normaal, dus je zit nog niet eens op de helft daarvan. Tot een jaar hoef je je echt nergens druk om te maken. Als het na een jaar nog niet gelukt is, kun je een afspraak maken bij de huisarts om eens uit te zoeken of er meer aan de hand is. Tenzij je 35 plus bent, dan kun je na een halfjaar al naar de huisarts. Maar probeer echt te ontspannen, de kans is het grootst dat je toch gewoon nog zwanger wordt binnen het jaar.
Hier op de eerste ook bijna een jaar gewacht en ik weet nog dat ik me er ook druk om maakte, maar toch gewoon spontaan zwanger geworden. Probeer het echt los te laten.
Ik snap je onzekerheid helemaal, als je graag een kindje wilt, wil je het liefst ook dat dat zo snel mogelijk komt. En dan lijkt het alsof iedereen in je omgeving direct zwanger wordt en het allemaal zo eenvoudig is.
Maar... alles tot een jaar proberen is helemaal normaal, dus je zit nog niet eens op de helft daarvan. Tot een jaar hoef je je echt nergens druk om te maken. Als het na een jaar nog niet gelukt is, kun je een afspraak maken bij de huisarts om eens uit te zoeken of er meer aan de hand is. Tenzij je 35 plus bent, dan kun je na een halfjaar al naar de huisarts. Maar probeer echt te ontspannen, de kans is het grootst dat je toch gewoon nog zwanger wordt binnen het jaar.
Hier op de eerste ook bijna een jaar gewacht en ik weet nog dat ik me er ook druk om maakte, maar toch gewoon spontaan zwanger geworden. Probeer het echt los te laten.
dinsdag 6 oktober 2020 om 20:59
Doe jezelf een plezier en haal ovulatie testen van dat duurdere merk met die Smileys. Ik heb geen aandelen 
Bij ons heeft het ook anderhalf jaar geduurd en nadat ik die testen had aangeschaft was ik binnen een maand zwanger.
Heb gewoon de hele tijd verkeerde tijdstip van ovulatie te pakken gehad.
Hoop dat je snel zwanger mag worden.

Bij ons heeft het ook anderhalf jaar geduurd en nadat ik die testen had aangeschaft was ik binnen een maand zwanger.
Heb gewoon de hele tijd verkeerde tijdstip van ovulatie te pakken gehad.
Hoop dat je snel zwanger mag worden.

dinsdag 6 oktober 2020 om 21:08
Ah nee joh, dat is echt niet.
Je lichaam is geen robot.
Het is doodnormaal als het een paar maanden tot een jaar duurt.
Als je lijf gezond is en je met regelmaat seks hebt.
Dus, heb met regelmaat seks, geniet ervan. En probeer niet te stressen over een maand meer of minder.
Hips, hopsakee en pierlala.
dinsdag 6 oktober 2020 om 21:08
Wilde ik zeggen idd
dinsdag 6 oktober 2020 om 21:20
Heel herkenbaar! In mijn omgeving ook echt heel veel mensen in 1 of 2 maanden zwanger. En ondanks dat je weet dat het best wat langer kan duren, ga je er dan gelijk wat achter zoeken. Maar weet je.. mensen die al veeeeel langer bezig zijn, delen dat vaak niet zo snel. Je hoort meer de makkelijke verhalen dan de moeilijke. Probeer echt te blijven beseffen dat je echt nog in een heel vroeg stadium zit. Het komt echt vanzelf wel. Of niet, maar dan hoef je je daar pas over een ruim halfjaar een keer wat bij af te vragen. Succes en hopelijk is het gewoon snel raak!

dinsdag 6 oktober 2020 om 21:41
To misschien moet je iets meer informatie geven. Er zijn al veel vragen gesteld dus misschien kan je daar op antwoorden.
Want als jullie 5 maanden bezig zijn is dat helemaal niet lang.
Ik denk dat je er ook te veel bezig mee bent.
Koop ook eens de ovulatie testen van de action en gebruik die er ook eens bij en kijk eens of deze een andere ovulatie aangeven.
Want als jullie 5 maanden bezig zijn is dat helemaal niet lang.
Ik denk dat je er ook te veel bezig mee bent.
Koop ook eens de ovulatie testen van de action en gebruik die er ook eens bij en kijk eens of deze een andere ovulatie aangeven.
Blijf in jezelf geloven !
dinsdag 6 oktober 2020 om 21:52
Ik denk dat je het misschien gewoon even los moet laten. Er teveel mee bezig zijn kan ook meespelen. Mijn gynaecoloog zei: gewoon de eerste 10 dagen tot 2 weken na je menstruatie om de dag sex dan heb je de grootste kans!
Mits je een beetje een normale en regelmatige cyclus hebt natuurlijk.
Ronde 5 valt echt wel mee, snap dat het lastig is als iedereen om je heen zwanger raakt maar het is echt niet raar dat het langer duurt dan 5 rondes.
Waarom is je partner eigenlijk getest?
Mits je een beetje een normale en regelmatige cyclus hebt natuurlijk.
Ronde 5 valt echt wel mee, snap dat het lastig is als iedereen om je heen zwanger raakt maar het is echt niet raar dat het langer duurt dan 5 rondes.
Waarom is je partner eigenlijk getest?
dinsdag 6 oktober 2020 om 22:25
Geloof me, dit is echt de grootste fabel ooit. Neem het aan van iemand die er 5 jaar over heeft gedaan en stapels wetenschappelijke onderzoeken heeft doorgeploegd

Verder is alles al gezegd in dit topic.
dinsdag 6 oktober 2020 om 23:13
Niet zo zeer in hoe vruchtbaar je bent maar wel in de zin hoe je er mentaal mee om gaat. Als het na 5 maanden al zoveel met je doet is het misschien gewoon nodig om het even los te laten. Zo bedoelde ik het meer, staat er misschien verkeerd.heartsxdaggers schreef: ↑06-10-2020 22:25Geloof me, dit is echt de grootste fabel ooit. Neem het aan van iemand die er 5 jaar over heeft gedaan en stapels wetenschappelijke onderzoeken heeft doorgeploegd
Verder is alles al gezegd in dit topic.
5 jaar is overigens wel lang zeg, Dat moet echt frustrerend en zwaar zijn geweest
woensdag 7 oktober 2020 om 15:23
Dan zit je in een uitzonderlijk vruchtbare omgeving hoor...
Ik snap je wens wel, maar 5 maanden is echt niet absurd lang. Blijkt dat het na een jaar nog niet lukt, dan zou je kunnen overwegen om naar de HA te stappen voor een mogelijke doorverwijzing. Hoe oud ben (ik heb niet alles gelezen dus misschien staat het elders)? En heb je reeds ovulatie testen geprobeerd?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 7 oktober 2020 om 15:24