Issues met (goede) vriendin in omgang met mijn vriend
woensdag 7 oktober 2020 om 12:13
Ik heb al 4,5 jaar een hele leuke vriend en op alle vlakken klikt het goed (beide 23 jaar).
We zijn erg open naar elkaar toe, kunnen het gerust hebben over eventuele anderen die we knap/aantrekkelijk vinden, maar staan beide niet open voor meer dan een gezellig praatje met anderen. We zijn ook beide geen flirters.
Ik heb een vriendin (die ik tot voor kort als best goede vriendin beschouwde) die ik inmiddels al 7 jaar ken. Ook zij heeft ongeveer sinds 4 jaar een vriend. Onze vriendjes kunnen het goed met elkaar vinden, ook al zijn het heel andere types.
Mijn vriendin en ik lijken qua uiterlijk best op elkaar (beide blond haar, vergelijkbaar postuur, enz). Qua innerlijk niet; zij is best wel een flirt.
Waar ik gevleid ben als ik merk dat iemand me wel leuk vindt, doe ik daar verder niets mee. Als zij dat merkt, gaat ze dat heel erg voeden. Ook niks mis mee; zover ik weet is ze nog nooit echt te ver gegaan daarin.
Ongeveer een jaar geleden hebben we tijdens een dronken bui van elkaar gehoord dat haar vriend mij best aantrekkelijk vond, en de mijne haar. Verder niet meer woorden aan vuil gemaakt, was van beide kanten (vond ik) een grappige constatering.
Sindsdien vind ik dat ze zich anders gedraagt richting mijn vriend. Handtastelijk, nét iets langer knuffelen bij binnenkomst en weggaan.
Veel oogcontact zoeken. Heb hier tegen mijn vriend niets van gezegd, totdat hij naar me toekwam en hij uit zichzelf aangaf het best awkward te vinden, maar hij had dus ook het idee dat mijn vriendin hem wel zag zitten.
Tot voor kort deed me dit niet super veel; we zagen elkaar niet zo vaak.
Maar een paar weken terug waren we met een klein groepje bij elkaar, waaronder ik, mijn vriend, zij en haar vriend.
Vanaf het moment dat mijn vriend binnenkwam later op de avond, heeft ze HEEL de avond aan zijn schouder gehangen.
'Hee, daar heb je mijn sexy beest', aan zijn oor/neus/haar zitten, ze negeerde haar eigen vriend en mij compleet.
Mijn vriend gaf een aantal keer aan 'STOP HIERMEE (niet super serieus, het was immers een gezellige sfeer) maar dat leek ze alleen maar grappig te vinden. Gewoon irritant, ook voor hem.
Natuurlijk; het vleit hem wel, maar hij vindt het ook lullig voor mij.
Mij vraag; vinden jullie dat ik hier iets van mag/kan/moet zeggen? En zo ja, wat/hoe?
We zijn erg open naar elkaar toe, kunnen het gerust hebben over eventuele anderen die we knap/aantrekkelijk vinden, maar staan beide niet open voor meer dan een gezellig praatje met anderen. We zijn ook beide geen flirters.
Ik heb een vriendin (die ik tot voor kort als best goede vriendin beschouwde) die ik inmiddels al 7 jaar ken. Ook zij heeft ongeveer sinds 4 jaar een vriend. Onze vriendjes kunnen het goed met elkaar vinden, ook al zijn het heel andere types.
Mijn vriendin en ik lijken qua uiterlijk best op elkaar (beide blond haar, vergelijkbaar postuur, enz). Qua innerlijk niet; zij is best wel een flirt.
Waar ik gevleid ben als ik merk dat iemand me wel leuk vindt, doe ik daar verder niets mee. Als zij dat merkt, gaat ze dat heel erg voeden. Ook niks mis mee; zover ik weet is ze nog nooit echt te ver gegaan daarin.
Ongeveer een jaar geleden hebben we tijdens een dronken bui van elkaar gehoord dat haar vriend mij best aantrekkelijk vond, en de mijne haar. Verder niet meer woorden aan vuil gemaakt, was van beide kanten (vond ik) een grappige constatering.
Sindsdien vind ik dat ze zich anders gedraagt richting mijn vriend. Handtastelijk, nét iets langer knuffelen bij binnenkomst en weggaan.
Veel oogcontact zoeken. Heb hier tegen mijn vriend niets van gezegd, totdat hij naar me toekwam en hij uit zichzelf aangaf het best awkward te vinden, maar hij had dus ook het idee dat mijn vriendin hem wel zag zitten.
Tot voor kort deed me dit niet super veel; we zagen elkaar niet zo vaak.
Maar een paar weken terug waren we met een klein groepje bij elkaar, waaronder ik, mijn vriend, zij en haar vriend.
Vanaf het moment dat mijn vriend binnenkwam later op de avond, heeft ze HEEL de avond aan zijn schouder gehangen.
'Hee, daar heb je mijn sexy beest', aan zijn oor/neus/haar zitten, ze negeerde haar eigen vriend en mij compleet.
Mijn vriend gaf een aantal keer aan 'STOP HIERMEE (niet super serieus, het was immers een gezellige sfeer) maar dat leek ze alleen maar grappig te vinden. Gewoon irritant, ook voor hem.
Natuurlijk; het vleit hem wel, maar hij vindt het ook lullig voor mij.
Mij vraag; vinden jullie dat ik hier iets van mag/kan/moet zeggen? En zo ja, wat/hoe?

woensdag 7 oktober 2020 om 12:36
Dat betwijfel ik.Sjaantje37 schreef: ↑07-10-2020 12:26Die is zich duidelijk wel bewust anders doe je zo niet, maar wat denk je van een ‘blijf met je klauwen van mijn vent af?’. Is duidelijk en effectief.
Als ze echt achter de vriend van TO aanzit, zal een opmerking van TO haar alleen bevestigen in het feit dat ze misschien een kans maakt.
Alleen als haar vent zelf duidelijk en niet mis te verstaan die vriendin op haar plek zet, zal ze opgeven.
Of TO nog bevriend wil zijn met iemand die openlijk met haar partner flirt en subtiele signalen niet oppikt is een ander verhaal. Ik denk dat ik die vriendschap ook zou beëindigen.
woensdag 7 oktober 2020 om 12:42
Wat een kutwijf echt, zou haar uit mijn leven trappen, met zo’n vriendin heb je geen vijanden nodig.Enniepennniee schreef: ↑07-10-2020 12:33Klopt, heeft hij dus beide al gedaan. En nog ging ze door, wat ik gewoon apart vindt.
Ik bedenk me nu de keer daarvoor dat ze de hele tijd aan z’n haar zat te pulken (dat mag zelfs IK niet zo erg gaat hij dat), toen werd hij wel feller. Toen stopte ze wel. Maarja, de keer erop begon het gewoon weer van voor.
Dikke doeiiiiiii
woensdag 7 oktober 2020 om 12:45
Kan haar natuurlijk ook een linkje van dit topic sturen 
Nee maar wat ik gewoon lastig vind: we zitten allemaal samen in een vriendengroep samen met nog 5 meiden met aanhang. We liggen beide goed in de groep, maar vind het erg lastig omdat ik bang ben dat er grote ruzie ontstaat tussen meerdere mensen

Nee maar wat ik gewoon lastig vind: we zitten allemaal samen in een vriendengroep samen met nog 5 meiden met aanhang. We liggen beide goed in de groep, maar vind het erg lastig omdat ik bang ben dat er grote ruzie ontstaat tussen meerdere mensen
woensdag 7 oktober 2020 om 12:46
Als die andere vriendinnen een beetje normaal in elkaar zitten, denk ik dat zij zich ook plaatsvervangend de ogen uit hun kop schamen, dus het lijkt me niet dat het als een verrassing komt als jullie haar hierop aanspreken.Enniepennniee schreef: ↑07-10-2020 12:45Kan haar natuurlijk ook een linkje van dit topic sturen
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

woensdag 7 oktober 2020 om 12:46
Maar die veroorzaakt zij he? Niet jullie.Enniepennniee schreef: ↑07-10-2020 12:45Kan haar natuurlijk ook een linkje van dit topic sturen

woensdag 7 oktober 2020 om 12:48
Dit dus. Raar wijf.Sjaantje37 schreef: ↑07-10-2020 12:42Wat een kutwijf echt, zou haar uit mijn leven trappen, met zo’n vriendin heb je geen vijanden nodig.
Dikke doeiiiiiii
woensdag 7 oktober 2020 om 12:50
Tja, het leven is soms keuzes maken hèEnniepennniee schreef: ↑07-10-2020 12:45Kan haar natuurlijk ook een linkje van dit topic sturen
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
woensdag 7 oktober 2020 om 12:51
Naast dat ze gewoon een raar mens is om aan iemands anders vriend te zitten plukken is ze dus ook iemand die al ruim een half jaar de 1,5 meter afstand niet in acht neemt. (geld ook voor je vriend trouwens) Zo iemand zou niet mijn vriendin zijn. Waarom houdt jullie vriendengroep niet afstand van elkaar en waarom spreken jullie elkaar daar niet op aan. Los van het plukken kan de rest toch ook zeggen, he jongens, social distancing, laten we het wel leuk houden?
woensdag 7 oktober 2020 om 12:52
Nou ik vind, los van het irritante gedrag van vriendin jegens vriend, dat deze vriendin zich ook niet oké gedraagt in haar vriendschap met TO. Het gaat ook over de grens van TO, niet bepaald vriendinnen gedrag. Dus ik zou als ik TO was, hier ook wat van zeggen. Niet vanuit beschermend gedrag naar vriend toe, maar vanuit de vriendschap zelf.
woensdag 7 oktober 2020 om 12:52
woensdag 7 oktober 2020 om 12:59
Ik snap best dat je dit niet heel leuk vind.. Als vriendin mag jij best aangeven dat jij het niet zo fijn vind en ook al bedoelt zij er wellicht niks mee, je het niet leuk vind.
Daarbij denk ik wel dat mocht de volgende keer dit gebeuren jou vriend misschien serieus kan aangeven zo van: ik vind het een beetje raar wat je doet, denk niet dat .. dit leuk vind, en ik ook niet. (.. is vriend van je beste vriendin)
Nare situatie zeg! Laat ons weten hoe het aflooopt !
Daarbij denk ik wel dat mocht de volgende keer dit gebeuren jou vriend misschien serieus kan aangeven zo van: ik vind het een beetje raar wat je doet, denk niet dat .. dit leuk vind, en ik ook niet. (.. is vriend van je beste vriendin)
Nare situatie zeg! Laat ons weten hoe het aflooopt !
'How you love yourself is how you teach others to love you.´
woensdag 7 oktober 2020 om 13:00
Of, als 'ie face-to-face niet durft, laat je vriend haar een berichtje sturen waarin hij zegt dat hij laatst misschien niet duidelijk genoeg was, maar dat hij het gepluk niet kan waarderen. Als 'ie het helemaal gênant voor haar wil maken dan kan hij haar ook nog melden dat hij het idee heeft dat ze blijkbaar gevoelens voor hem heeft, maar dat die niet wederzijds zijn.
woensdag 7 oktober 2020 om 13:03
Dat komt er ook nog eens bij.Boarn schreef: ↑07-10-2020 12:51Naast dat ze gewoon een raar mens is om aan iemands anders vriend te zitten plukken is ze dus ook iemand die al ruim een half jaar de 1,5 meter afstand niet in acht neemt. (geld ook voor je vriend trouwens) Zo iemand zou niet mijn vriendin zijn. Waarom houdt jullie vriendengroep niet afstand van elkaar en waarom spreken jullie elkaar daar niet op aan. Los van het plukken kan de rest toch ook zeggen, he jongens, social distancing, laten we het wel leuk houden?
Ik snap in elk geval echt niet dat je overweegt dit een beetje door te laten sudderen om de goede vrede te bewaren.
Maar goed, ik geloof dat dit ook een van de redenen is dat ik geen type ben voor vriendengroepen. Je kunt niet eens je grenzen aangeven zonder dat je bang moet zijn dat meteen iedereen erbij betrokken is.

woensdag 7 oktober 2020 om 13:05
Dan moet je je wel voornemen om door te zetten, want als ze dan zegt "weet ik" ben je nog niks verder.Enniepennniee schreef: ↑07-10-2020 12:54Denk dat ik gewoon de volgende keer zeg ‘hallo, jouw vriend zit daar hè’ en kijk hoe ze daarop reageert.
woensdag 7 oktober 2020 om 13:19
Haar vriend ziet dit toch ook gebeuren? Kan mij voorstellen dat hij het ook niet leuk vindt.
Misschien vindt je vriend het makkelijker om er iets van te zeggen waar haar vriend niet bij is, desnoods als hij even naar het toilet is.
Als jij het zegt denkt zij vast dat jij jaloers bent en dan gaat ze misschien juist verder. Echt, je vriend moet er wat van zeggen. Als je vriend zo verlegen is kan je het met hem oefenen. Verzin samen een paar manieren om het tegen haar te zeggen en laat hem even oefenen.
Hij kan bv rustig zeggen: He, hou eens op met dat gepluk aan mij, daar zit je eigen vriend, ga daar maar aan plukken. Ik heb al een vriendin.
Of: ik vindt dat gepluk aan mij heel vervelend, wil je daar mee ophouden? De enige die dat mag doen is ........jouw naam.
Misschien vindt je vriend het makkelijker om er iets van te zeggen waar haar vriend niet bij is, desnoods als hij even naar het toilet is.
Als jij het zegt denkt zij vast dat jij jaloers bent en dan gaat ze misschien juist verder. Echt, je vriend moet er wat van zeggen. Als je vriend zo verlegen is kan je het met hem oefenen. Verzin samen een paar manieren om het tegen haar te zeggen en laat hem even oefenen.
Hij kan bv rustig zeggen: He, hou eens op met dat gepluk aan mij, daar zit je eigen vriend, ga daar maar aan plukken. Ik heb al een vriendin.
Of: ik vindt dat gepluk aan mij heel vervelend, wil je daar mee ophouden? De enige die dat mag doen is ........jouw naam.
woensdag 7 oktober 2020 om 13:21
Ik ben het niet eens met de andere reacties. Ik vind namelijk niet dat dit bij jouw vriend ligt. Jouw vriend heeft geen idee van wat er aan de hand is, en heeft geen idee van wat jullie op die dronken avond besproken hebben. Daarnaast weet hij ook niet dat de rest dit niet leuk vind, en voelt zich misschien een zeikerd als hij er op een serieuze manier wat van zegt.
Zij is jouw vriendin en jullie hebben het erover gehad, en jij bent degene die het niet leuk vind. Ik vind dat je best moet kunnen zeggen dat je merkt dat ze anders doet sinds het gesprek en dat jij dat niet fijn vind.
Verder: ik kan echt niet door één deur met zulke mensen, hopelijk verandert het voor je!
Zij is jouw vriendin en jullie hebben het erover gehad, en jij bent degene die het niet leuk vind. Ik vind dat je best moet kunnen zeggen dat je merkt dat ze anders doet sinds het gesprek en dat jij dat niet fijn vind.
Verder: ik kan echt niet door één deur met zulke mensen, hopelijk verandert het voor je!

woensdag 7 oktober 2020 om 13:28
Enniepennniee schreef: ↑07-10-2020 12:54Denk dat ik gewoon de volgende keer zeg ‘hallo, jouw vriend zit daar hè’ en kijk hoe ze daarop reageert.
Dat zou ik dan weer niet doen. Dan moet je maar afwachten of ze de boodschap snapt. Waarom zeg je niet gewoon wat je bedoelt?
Het beste is het als je vriend op serieuze toon, zonder luchtigheid, zegt 'ik vind het echt vervelend dat je dit doet, wil je me voortaan niet meer aanraken'. Als je vriend dat echt niet kan, dan kun jij het zeggen 'het is echt vervelend dat je zo doet, wil je voortaan van hem afblijven'.

woensdag 7 oktober 2020 om 13:29
amsterdammeisje schreef: ↑07-10-2020 13:21Ik ben het niet eens met de andere reacties. Ik vind namelijk niet dat dit bij jouw vriend ligt. Jouw vriend heeft geen idee van wat er aan de hand is, en heeft geen idee van wat jullie op die dronken avond besproken hebben. Daarnaast weet hij ook niet dat de rest dit niet leuk vind, en voelt zich misschien een zeikerd als hij er op een serieuze manier wat van zegt.
Het maakt niet uit of ze dat met of zonder vriendjes erbij besproken hebben. Vriend heeft er last van, vriend vindt het niet leuk en dus kan vriend dat zelf zeggen.
Als TO het gaat zeggen komt het nogal territoriaal over, als vriend het zelf zegt is het duidelijk dat hij het zelf niet prettig vindt.
woensdag 7 oktober 2020 om 13:35
Misschien als jij en je vriend nog eens met hen afspreken, ook als het met meerdere vrienden is, het er vantevoren met je vriend over hebben, iets in de trant van:
als ze weer zo aan je gaat hangen en aan je zitten, ben ik er wel klaar mee.
Het is irritant wat ze doet, een goede vriendin doet zoiets niet.
Wat vind je er van, dat ze er mee doorgaat, ook al zeg je dat ze ermee op moet houden?
En iets afspreken samen, wat hij/jullie gaan zeggen/doen als ze weer over jullie grens gaat.
Haar negeren? Naar elkaar toe trekken op die momenten?
Dat hij wegloopt en met iemand anders (bv haar vriend) gaat kletsen (niet over haar)?
Ik vind dat je vriend uiteindelijk wel degene is die duidelijker moet zijn naar haar.
Het 'lollige' is er nou wel af. Negeren en (letterlijk) afschudden dan maar als hij het lastig vindt om te zeggen.
Jij kan ook best zeggen dat je het niet oké vindt wat ze doet, maar kans is inderdaad dat ze het afdoet als jaloezie en het maar al te grappig vindt, dat jij het niet leuk vindt. En er nog een tandje bovenop gooit.
Hoe dan ook, een leuke vriendin is het niet....
Wat afstand nemen van haar?
Lastig, als het binnen een vriendengroep is.
Het moet anderen toch ook opgevallen zijn? Wat vindt haar vriend eigenlijk van haar gedrag? Zegt en doet hij niks dan?
En waarom zou er grote ruzie ontstaan tussen meerdere mensen, als jullie willen dat dit nare gedrag van haar stopt?
als ze weer zo aan je gaat hangen en aan je zitten, ben ik er wel klaar mee.
Het is irritant wat ze doet, een goede vriendin doet zoiets niet.
Wat vind je er van, dat ze er mee doorgaat, ook al zeg je dat ze ermee op moet houden?
En iets afspreken samen, wat hij/jullie gaan zeggen/doen als ze weer over jullie grens gaat.
Haar negeren? Naar elkaar toe trekken op die momenten?
Dat hij wegloopt en met iemand anders (bv haar vriend) gaat kletsen (niet over haar)?
Ik vind dat je vriend uiteindelijk wel degene is die duidelijker moet zijn naar haar.
Het 'lollige' is er nou wel af. Negeren en (letterlijk) afschudden dan maar als hij het lastig vindt om te zeggen.
Jij kan ook best zeggen dat je het niet oké vindt wat ze doet, maar kans is inderdaad dat ze het afdoet als jaloezie en het maar al te grappig vindt, dat jij het niet leuk vindt. En er nog een tandje bovenop gooit.
Hoe dan ook, een leuke vriendin is het niet....
Wat afstand nemen van haar?
Lastig, als het binnen een vriendengroep is.
Het moet anderen toch ook opgevallen zijn? Wat vindt haar vriend eigenlijk van haar gedrag? Zegt en doet hij niks dan?
En waarom zou er grote ruzie ontstaan tussen meerdere mensen, als jullie willen dat dit nare gedrag van haar stopt?
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
woensdag 7 oktober 2020 om 13:40
Als ze het afdoet als jaloezie en er daardoor nog een schepje bovenop doet dan is ze des te meer een egocentrische trut van wie je je moet afvragen of ze nog wel zo leuk is om mee om te gaan.
Ten eerste heeft TO volgens mij totaal niet het idee dat haar vriend daadwerkelijk iets van haar wil. Ten tweede is het gewoon raar, gênant, ongepast gedrag waar de vriend van TO zelf ook niet op zit te wachten. Ik zou het heel zelfingenomen en een tikje geschift vinden als ze het op jaloezie zou gooien.
Ten eerste heeft TO volgens mij totaal niet het idee dat haar vriend daadwerkelijk iets van haar wil. Ten tweede is het gewoon raar, gênant, ongepast gedrag waar de vriend van TO zelf ook niet op zit te wachten. Ik zou het heel zelfingenomen en een tikje geschift vinden als ze het op jaloezie zou gooien.

woensdag 7 oktober 2020 om 13:42
Als vriend van vriendin er wat van zegt dan kan ze ook nog zeggen dat hij jaloers is. Dat to en haar vriend het helemaal niet erg vinden.Susan schreef: ↑07-10-2020 13:40Als ze het afdoet als jaloezie en er daardoor nog een schepje bovenop doet dan is ze des te meer een egocentrische trut van wie je je moet afvragen of ze nog wel zo leuk is om mee om te gaan.
woensdag 7 oktober 2020 om 13:58
Ben idd bang dat als ik zelf iets zeg tegen haar, dat ze gaat denken dat ik puur iets zeg vanwege jaloezie. En wat ik voel, kan ik denk ik niet echt jaloezie noemen.
Ben namelijk totaal niet bang dat vriend er met haar vandoor gaat; hij vindt haar rete irritant en mij gelukkig heel leuk
Voel me gewoon door haar genaaid en vind haar respectloos. Naar mij, mijn vriend en haar vriend. Dat terwijl ik al 7 jaar goed met haar omga, dus snap niet zo goed waarom Ze zich zo gedraagt.
Misschien dat ik met haar 1 op 1 kan afspreken, en kan polsen hoe het met haar relatie gaat? Misschien zit er tussen die 2 wel iets mis.
Ben namelijk totaal niet bang dat vriend er met haar vandoor gaat; hij vindt haar rete irritant en mij gelukkig heel leuk

Voel me gewoon door haar genaaid en vind haar respectloos. Naar mij, mijn vriend en haar vriend. Dat terwijl ik al 7 jaar goed met haar omga, dus snap niet zo goed waarom Ze zich zo gedraagt.
Misschien dat ik met haar 1 op 1 kan afspreken, en kan polsen hoe het met haar relatie gaat? Misschien zit er tussen die 2 wel iets mis.