Issues met (goede) vriendin in omgang met mijn vriend

07-10-2020 12:13 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al 4,5 jaar een hele leuke vriend en op alle vlakken klikt het goed (beide 23 jaar).
We zijn erg open naar elkaar toe, kunnen het gerust hebben over eventuele anderen die we knap/aantrekkelijk vinden, maar staan beide niet open voor meer dan een gezellig praatje met anderen. We zijn ook beide geen flirters.

Ik heb een vriendin (die ik tot voor kort als best goede vriendin beschouwde) die ik inmiddels al 7 jaar ken. Ook zij heeft ongeveer sinds 4 jaar een vriend. Onze vriendjes kunnen het goed met elkaar vinden, ook al zijn het heel andere types.

Mijn vriendin en ik lijken qua uiterlijk best op elkaar (beide blond haar, vergelijkbaar postuur, enz). Qua innerlijk niet; zij is best wel een flirt.
Waar ik gevleid ben als ik merk dat iemand me wel leuk vindt, doe ik daar verder niets mee. Als zij dat merkt, gaat ze dat heel erg voeden. Ook niks mis mee; zover ik weet is ze nog nooit echt te ver gegaan daarin.

Ongeveer een jaar geleden hebben we tijdens een dronken bui van elkaar gehoord dat haar vriend mij best aantrekkelijk vond, en de mijne haar. Verder niet meer woorden aan vuil gemaakt, was van beide kanten (vond ik) een grappige constatering.

Sindsdien vind ik dat ze zich anders gedraagt richting mijn vriend. Handtastelijk, nét iets langer knuffelen bij binnenkomst en weggaan.
Veel oogcontact zoeken. Heb hier tegen mijn vriend niets van gezegd, totdat hij naar me toekwam en hij uit zichzelf aangaf het best awkward te vinden, maar hij had dus ook het idee dat mijn vriendin hem wel zag zitten.

Tot voor kort deed me dit niet super veel; we zagen elkaar niet zo vaak.
Maar een paar weken terug waren we met een klein groepje bij elkaar, waaronder ik, mijn vriend, zij en haar vriend.
Vanaf het moment dat mijn vriend binnenkwam later op de avond, heeft ze HEEL de avond aan zijn schouder gehangen.

'Hee, daar heb je mijn sexy beest', aan zijn oor/neus/haar zitten, ze negeerde haar eigen vriend en mij compleet.

Mijn vriend gaf een aantal keer aan 'STOP HIERMEE (niet super serieus, het was immers een gezellige sfeer) maar dat leek ze alleen maar grappig te vinden. Gewoon irritant, ook voor hem.
Natuurlijk; het vleit hem wel, maar hij vindt het ook lullig voor mij.

Mij vraag; vinden jullie dat ik hier iets van mag/kan/moet zeggen? En zo ja, wat/hoe?
Enniepennniee schreef:
07-10-2020 13:58
Ben idd bang dat als ik zelf iets zeg tegen haar, dat ze gaat denken dat ik puur iets zeg vanwege jaloezie. En wat ik voel, kan ik denk ik niet echt jaloezie noemen.
Ben namelijk totaal niet bang dat vriend er met haar vandoor gaat; hij vindt haar rete irritant en mij gelukkig heel leuk :)

Voel me gewoon door haar genaaid en vind haar respectloos. Naar mij, mijn vriend en haar vriend. Dat terwijl ik al 7 jaar goed met haar omga, dus snap niet zo goed waarom Ze zich zo gedraagt.

Misschien dat ik met haar 1 op 1 kan afspreken, en kan polsen hoe het met haar relatie gaat? Misschien zit er tussen die 2 wel iets mis.
Dan zou ik het echt je vriend af laten handelen. Uiteindelijk gaat zij over zijn grenzen heen.
Misschien houdt hij zich in, om de sfeer niet te verpesten, de groep goed te houden of iets anders. En ik denk dat jij hem best mag zeggen dat hij haar op zijn plek zet.

HIJ is degene die kan zeggen: dáár zit je vriend. Hee, Mark, haal je vriendin eens van me af!
Als het een goede vriendin is kun je hier toch rustig met zijn tweeën over praten? Aangeven dat ze voor jouw (/jullie) gevoel over een grens heen gaat en je dat niet fijn vindt.
Doreia* schreef:
07-10-2020 15:34
Dan zou ik het echt je vriend af laten handelen. Uiteindelijk gaat zij over zijn grenzen heen.
Misschien houdt hij zich in, om de sfeer niet te verpesten, de groep goed te houden of iets anders. En ik denk dat jij hem best mag zeggen dat hij haar op zijn plek zet.

HIJ is degene die kan zeggen: dáár zit je vriend. Hee, Mark, haal je vriendin eens van me af!
TO kan er ook wat van zeggen. Tuurlijk zal TO's vriend ook gewoon wat moeten zeggen. Maar TO mag er ook last van hebben en er iets over zeggen.

Tegen haar en hem.
Enniepennniee schreef:
07-10-2020 13:58

Misschien dat ik met haar 1 op 1 kan afspreken, en kan polsen hoe het met haar relatie gaat? Misschien zit er tussen die 2 wel iets mis.
Of er wel of niets mis is tussen haar en haar vriend is jouw probleem niet. Ik denk dat ik gewoon een op een zou afspreken maar dan wel aangeven dat je je een beetje gestoord hebt aan haar kleffe gedrag en dat je het niet zo weet te waarderen. Jij vindt het awkward om het te benoemen, maar ondertussen dringt zij zich publiekelijk op aan jouw relatie. En misschien bedoelt ze er niets mee - want anders had ze het misschien meer in het geniep gedaan. Hoe dan ook, jij en je vriend moeten gewoon paal en perk stellen aan deze ongewenste avances van de krolse poes...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Heb het er nog eens goed met m’n vriend over gehad n.a.v jullie meningen.

We zijn het erover eens dat we beide stelliger gaan zijn (hij mag best eens boos worden, ook als er mensen bij zijn). Hij vindt dat lastig; het zijn mijn vrienden en hij wil er niks mee kapot maken. Maar als mijn vrienden niet zouden snappen dat het voor mijn vriend ook vervelend is om zo’n gedrag te tolereren, zijn het natuurlijk ook geen vrienden.

Dus niet meer op lacherige toon, gewoon stellig zijn: ‘dit vinden we niet oké’.
Prima oplossing! Het kan 100x je vriendin zijn, als ze over zijn grens gaat is het gewoon even een opdringerig persoon die op haar plek gezet dient te worden. En omdat HIJ het doet, kan het nooit tussen jou en haar in komen te staan. Blijft het hun probleem.
Enniepennniee schreef:
07-10-2020 16:35
Heb het er nog eens goed met m’n vriend over gehad n.a.v jullie meningen.

We zijn het erover eens dat we beide stelliger gaan zijn (hij mag best eens boos worden, ook als er mensen bij zijn). Hij vindt dat lastig; het zijn mijn vrienden en hij wil er niks mee kapot maken. Maar als mijn vrienden niet zouden snappen dat het voor mijn vriend ook vervelend is om zo’n gedrag te tolereren, zijn het natuurlijk ook geen vrienden.

Dus niet meer op lacherige toon, gewoon stellig zijn: ‘dit vinden we niet oké’.

En dan er tussenin gaan zitten. Woorden en daden dan moet het wel duidelijk zijn.
Wat is er mis mee haar te zeggen dat je vindt dat ze je respectloos behandelt, haar eigen vriend respectloos behandelt en dat jij je genaaid voelt?

Ik zou niet meer wachten tot een volgende keer, het er juist voor die volgende keer over hebben. Wacht je tot dan, dan zit je ruzie te maken met anderen erbij, die zich er mss mee gaan bemoeien.

Overigens zou dit geen vriendin meer zijn van mij en dat zou ik haar wel vertellen, dan maar een jaloers kreng. Maar met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig.
Nope
Fijn dat je het goed hebt besproken met je vriend en jullie samen er tegen in gaan.
En wat betreft je vrienden, als ze wat flauw reageren, als ze doorhebben wat er aan de hand is, zo van ´ach, stel je niet aan`, `het is maar voor de grap´ en dergelijke,
houd dan in je achterhoofd of zeg dat ook gewoon:
als een mannelijke vriend zich zo zou opdringen aan de vriendin van een van je vrienden, zouden ze het niet oké vinden, op z'n zachtst gezegd....toch?
Nou, als een vrouw zich zo opdringt is het ook niet oké! Het is gewoon stomvervelend!
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
lilalinda schreef:
07-10-2020 12:15
daar moet jij niet iets van zeggen, daar moet je vriend iets van zeggen.
punt.
v
anoniem_27844 wijzigde dit bericht op 16-06-2021 18:00
0.00% gewijzigd
Doreia* schreef:
07-10-2020 16:40
Prima oplossing! Het kan 100x je vriendin zijn, als ze over zijn grens gaat is het gewoon even een opdringerig persoon die op haar plek gezet dient te worden. En omdat HIJ het doet, kan het nooit tussen jou en haar in komen te staan. Blijft het hun probleem.
Het is anders ook gewoon TO's probleem. Hoezo mag zij dan niets zeggen daarover?
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
07-10-2020 17:00
Wat is er mis mee haar te zeggen dat je vindt dat ze je respectloos behandelt, haar eigen vriend respectloos behandelt en dat jij je genaaid voelt?

Ik zou niet meer wachten tot een volgende keer, het er juist voor die volgende keer over hebben. Wacht je tot dan, dan zit je ruzie te maken met anderen erbij, die zich er mss mee gaan bemoeien.

Overigens zou dit geen vriendin meer zijn van mij en dat zou ik haar wel vertellen, dan maar een jaloers kreng. Maar met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig.

Precies.
Dit is geen vriendschap meer, hoor. Dit is vals. Verbreken maar. Heel verdrietig maar dit is echt geen vriendin van jou als ze nul respect toont.

En je vriend de hemel in prijzen dat hij haar afgewezen heeft! Beetje belonen voor zijn goede gedrag :) Ook al had hij het misschien meer kunnen doen,als hij assertief zijn lastig vindt, is dit echt top van hem.
Macarinata schreef:
07-10-2020 18:02
Dit is geen vriendschap meer, hoor. Dit is vals. Verbreken maar. Heel verdrietig maar dit is echt geen vriendin van jou als ze nul respect toont.

En je vriend de hemel in prijzen dat hij haar afgewezen heeft! Beetje belonen voor zijn goede gedrag :) Ook al had hij het misschien meer kunnen doen,als hij assertief zijn lastig vindt, is dit echt top van hem.
What the fak. :roll: :-o
Ja hoor, serieus, beetje overdrijven mag best. Er zijn er genoeg die het allemaal maar laten gebeuren of overspelig worden. Hij was goed bezig met Stop zeggen. Ik zou echt zeggen hoe blij ik was dat vriend dat deed en dat ik trots op hem ben.
Macarinata schreef:
07-10-2020 18:05
Ja hoor, serieus, beetje overdrijven mag best. Er zijn er genoeg die het allemaal maar laten gebeuren of overspelig worden. Hij was goed bezig met Stop zeggen. Ik zou echt zeggen hoe blij ik was dat vriend dat deed en dat ik trots op hem ben.
Doe even normaal zeg. :rofl: :rofl:
Macarinata schreef:
Eens. Ze heeft haar ware gezicht laten zien.
Macarinata schreef:
07-10-2020 18:05

Misschien kun je hem ook een koekje geven en een aai over zijn bol?
Luci_Morgenster schreef:
07-10-2020 19:03
Doe even normaal zeg. :rofl: :rofl:
Wat is daar zo raar aan?
Overdrijven hoeft ook weer niet maar als ik dit aan de hand had, zou ik ook blij zijn als mijn vriend aangaf dit vervelend gedrag te vinden en dat dat mens moet stoppen. En dat zou ik ook tegen mijn vriend zeggen, dat ik blij ben met zijn reactie, dat hij niet meegaat met dat idiote gedrag van die zogenaamde vriendin.
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Alles is daar raar aan.
Het is geen kleuter die op driften leeft en die je moet belonen en bedanken. Echt wtf x 2 miljoen.
Macarinata schreef:

Heeft ze een hond of een mens?
Heb je haar na die enkele weken geleden nog gezien eigenlijk?
RikM schreef:
07-10-2020 19:11
Misschien kun je hem ook een koekje geven en een aai over zijn bol?
De mijne is ook bijtgraag, dus wat betreft gaat de gelijkenis helemaal op! :hyper:
RikM schreef:
07-10-2020 12:24
Een plantenspuit schijnt ook goed te helpen. ;-)
:lol:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven