Zwanger worden lukt niet en onzeker

dinsdag 6 oktober 2020 om 20:50
Lieve meiden,
Mijn man en ik zijn al een tijdje bezig om onze kinderwens in vervulling te laten gaan, jammer genoeg is dit nog niet gelukt.
We gaan nu ronde 5 in.
Mijn man is getest en dit was positief, goed nieuws dus.
Toch ben ik erg onzeker aan het worden over mijn lichaam en is het iedere maand weer een teleurstelling.
Herkennen jullie je in mijn verhaal en hebben jullie misschien tips?
En hoe groot is mijn reden tot zorgen?
X Amy
Mijn man en ik zijn al een tijdje bezig om onze kinderwens in vervulling te laten gaan, jammer genoeg is dit nog niet gelukt.
We gaan nu ronde 5 in.
Mijn man is getest en dit was positief, goed nieuws dus.
Toch ben ik erg onzeker aan het worden over mijn lichaam en is het iedere maand weer een teleurstelling.
Herkennen jullie je in mijn verhaal en hebben jullie misschien tips?
En hoe groot is mijn reden tot zorgen?
X Amy
woensdag 7 oktober 2020 om 15:31
Sommige mensen worden zwanger met een zucht en een scheet, anderen binnen een jaar, weer anderen worden zwanger als ze het eigenlijk niet willen, en dan heb je nog een groep van mensen waarbij het niet lukt vanwege problemen bij een van de twee partner, problemen bij beide partners of onverklaarbare verminderde vruchtbaarheid.NM1717 schreef: ↑06-10-2020 23:13Niet zo zeer in hoe vruchtbaar je bent maar wel in de zin hoe je er mentaal mee om gaat. Als het na 5 maanden al zoveel met je doet is het misschien gewoon nodig om het even los te laten. Zo bedoelde ik het meer, staat er misschien verkeerd.
5 jaar is overigens wel lang zeg, Dat moet echt frustrerend en zwaar zijn geweest
Bij die laatste categorieën kun je heel hard roepen dat ze het vooral los moeten laten, maar of ze er nou (obsessief) mee bezig zijn of het los laten, ze hebben (waarschijnlijk) hulp nodig in de vorm van ovulatie inductie, IUI, IVF of ICSI. En dan heb je bij dat soort stellen mensen die wel zwanger worden en mensen bij wie het nooit lukt. Ergens wel of niet mee bezig zijn heeft daar niets mee te maken. Dat geldt te meer als er een biologische reden is waarom het zwanger worden niet lukt. Ik snap je goedbedoelde opmerking wel, maar dit is een fabel.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 7 oktober 2020 om 15:42
Zo heb ik het bericht van NM1717 niet opgevat. Als TO slechts 5 maanden bezig is dan is ze nu onterecht onwijs aan het stressen want 5 maanden is niets. Dat ze nu al het sperma van haar man heeft laten testen is ook bizar. Ik snap als je graag zwanger wilt worden dat elke maand er een teveel is maar ze is nu amper begonnen. Na een jaar heb je reden om een doorverwijzing te vragen, eerder echt niet. Mensen zijn gewoon over het algemeen niet zo vruchtbaar en de kans per maand dat je zwanger raakt is gewoon niet zo groot. Dus ik snap wel dat NM1717 zegt dat TO wat moet relaxen.Baggal schreef: ↑07-10-2020 15:31Sommige mensen worden zwanger met een zucht en een scheet, anderen binnen een jaar, weer anderen worden zwanger als ze het eigenlijk niet willen, en dan heb je nog een groep van mensen waarbij het niet lukt vanwege problemen bij een van de twee partner, problemen bij beide partners of onverklaarbare verminderde vruchtbaarheid.
Bij die laatste categorieën kun je heel hard roepen dat ze het vooral los moeten laten, maar of ze er nou (obsessief) mee bezig zijn of het los laten, ze hebben (waarschijnlijk) hulp nodig in de vorm van ovulatie inductie, IUI, IVF of ICSI. En dan heb je bij dat soort stellen mensen die wel zwanger worden en mensen bij wie het nooit lukt. Ergens wel of niet mee bezig zijn heeft daar niets mee te maken. Dat geldt te meer als er een biologische reden is waarom het zwanger worden niet lukt. Ik snap je goedbedoelde opmerking wel, maar dit is een fabel.
woensdag 7 oktober 2020 om 15:48
Ik las 'em anders: je bent er teveel mee bezig en dat kan een rol spelen. En hoeveel je ergens mee bezig bent, speelt geen rol in het wel of niet zwanger worden. Het eerste jaar was ik er totaal niet mee bezig bijvoorbeeld - maar zwanger worden werd ik niet (man bleek verminderd vruchtbaar).Miek_ schreef: ↑07-10-2020 15:42Zo heb ik het bericht van NM1717 niet opgevat. Als TO slechts 5 maanden bezig is dan is ze nu onterecht onwijs aan het stressen want 5 maanden is niets. Dat ze nu al het sperma van haar man heeft laten testen is ook bizar. Ik snap als je graag zwanger wilt worden dat elke maand er een teveel is maar ze is nu amper begonnen. Na een jaar heb je reden om een doorverwijzing te vragen, eerder echt niet. Mensen zijn gewoon over het algemeen niet zo vruchtbaar en de kans per maand dat je zwanger raakt is gewoon niet zo groot. Dus ik snap wel dat NM1717 zegt dat TO wat moet relaxen.
Ik ben het volledig met je eens dat TO even in de relax modus zou moeten: 5 maanden proberen zwanger te worden is gevoelsmatig misschien lang, maar dat is het natuurlijk niet. Pas na een jaar kan het raadzaam zijn even de HA te polsen (en dan hangt het ook af hoe oud je bent natuurlijk omdat biologische en kalenderleeftijd een rol spelen bij de vruchtbaarheid). Ik kan mij voorstellen dat wanneer TO geboren is in 1980, ze er toch iets meer vaart achter wil zetten dan wanneer ze midden 20 is.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 7 oktober 2020 om 20:23
Ik had in mn 2e reactie geprobeerd uit te leggen dat het niet zo bedoelt is.Baggal schreef: ↑07-10-2020 15:48Ik las 'em anders: je bent er teveel mee bezig en dat kan een rol spelen. En hoeveel je ergens mee bezig bent, speelt geen rol in het wel of niet zwanger worden. Het eerste jaar was ik er totaal niet mee bezig bijvoorbeeld - maar zwanger worden werd ik niet (man bleek verminderd vruchtbaar).
Ik ben het volledig met je eens dat TO even in de relax modus zou moeten: 5 maanden proberen zwanger te worden is gevoelsmatig misschien lang, maar dat is het natuurlijk niet. Pas na een jaar kan het raadzaam zijn even de HA te polsen (en dan hangt het ook af hoe oud je bent natuurlijk omdat biologische en kalenderleeftijd een rol spelen bij de vruchtbaarheid). Ik kan mij voorstellen dat wanneer TO geboren is in 1980, ze er toch iets meer vaart achter wil zetten dan wanneer ze midden 20 is.
Bij mij heeft de eerste ook anderhalf jaar geduurd, zonder medische hulp gelukkig! En ik snap heel goed dat het heel frustrerend is. Je leeft van maand tot maand en het is elke maand weer een teleurstelling als het niet gelukt is.
Ik begrijp echt wel dat er mee bezig zijn je niet meer of minder vruchtbaar maakt. Daarom zei ik ook dat ik het misschien net ff verkeerd had neergezet.
Ik ken de frustratie van TO dat heb ik bij de eerste ook gehad en het heeft me ook heel veel tranen gekost toen het na een jaar nog niet gelukt was en anderen wel zwanger werden.
Maar 5 maanden bezig is nog helemaal niet zo lang (ja elke maand is er 1 te lang als je graag een kindje wilt).
Maar ik weet de leeftijd van TO niet en ook niet de reden waarom ze het zaad van haar partner hebben laten testen al zo vroeg.
Ik hoop voor TO gewoon dat het snel raak is.