Zwanger worden vanaf september

29-07-2020 11:00 1894 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in het zwanger worden vanaf september 2020 topic.

NaamLeeftijdenGezinssituatieNODBijzonderheden
Bloem_Joppie35/382e kindje29-12
Vera9933/342e kindje20-03

Zwanger :flirting:!
NaamLeeftijdenGezinssituatieUDBijzonderheden
Larv-227/292e kindje+/- 27 juni
Nolatjeee9029/361e kindje07-2021
Aviendha28/321e kindje07-2021miskraam in oktober
koetjesenkalfjes30/312e kindje begin 08-2021 2 miskramen
Ananaskiwi33/332e kindje?
Piccobello33/351e kindje begin oktober 2021
Roossie199030/291e kindjeeind oktober 2021
Daanstje27/332e kindjebegin december hypothereoidie, miskraam december 2020
Herinnering28/341e kindjeBegin januari

LH piek en timing:
https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level

Kans op + zw.test per DPO
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php

Kans op doorgaande zwangerschap
https://datayze.com/miscarriage-chart
zwangerwordenvanaf wijzigde dit bericht op 18-05-2021 18:31
94.61% gewijzigd
Spreken is zilver, forummen is goud.
Hopelijk blijf je sterk herinnering en krijg je niet de drang eerder te testen haha!! Ik kan me daar nog helemaal niks bij voorstellen omdat ik nog geen idee heb wat mijn cyclus is. Ik ben van plan vrijdag 16 oktober te testen, dat is dan 32 dagen na mijn onttrekkingebloeding van mijn laatste pil. Zou wel moeten kunnen toch? Vind t zo lastig na zoveel jaar de pil!!

Roossie Ik heb ook sinds zondag Vlagen van misselijkheid!! En gevoelige tepels haha, ik zit er al van alles bij te denken ook terwijl het me niet waarschijnlijk lijkt dat er al iets gebeurt maar toch :hyper:

Aviendha ik heb 2 katten en ik ben juist bang dat ze een eventuele baby echt niet leuk gaan vinden omdat ze vinden dat ze te weinig aandacht krijgen ofzo (heb er 1 die nogal vaak om aandacht verlegen zit vindt hij zelf :lol: ). Dat heeft een vriendin van mij meegemaakt en uiteindelijk de katten weggedaan. Wat ik overigens echt nooit zou doen, deze 2 zijn ook mijn kindjes :-D Maar hoop op 2 blije en lieve beestjes!!

Iemand hier nog tips voor goede testen? Wil de vast in huis gaan halen maar er is zo veel keus! Wil wel graag bestellen ipv in de winkel kopen
Nou de nuchtere ik “niet te veel ermee bezig zijn” is weer verdwenen. :lol: Het is toch weer spannend! Bij alles wat ik voel het idee van zwangerschap door je hoofd laten schieten. Momenteel heb ik steeds vage lichte buikkramp (wat de vorige keer ook een teken was). Maargoed we zijn nog in ronde 1 dus ik ga nog nergens van uit. Eind deze week is mijn NOD, en ik ben van plan vrijdag te testen, via sensitest heb ik ze besteld, vorige keer heb ik daar ook ovulatietesten vandaan. Prima spul voor goede prijs.
@ Vera99: die nuchtere 'niet te veel ermee bezig zijn' ben ik zelf ook kwijt momenteel.

Komend weekend is mijn NOD; en ik merk dat ik van alles voel ineens maar weet ook dat dat helemaal niks hoeft te zeggen. Ik ga vrijdag testen is nu het plan...als ik dat kan volhouden.

Succes met wachten deze dagen @Vera99 @Roossie @Piccobello
Yes spannend dat er een paar dit weekend al gaan testen! Ben echt benieuwd wie de gelukkigen zullen zijn deze ronde.

Ik heb nu al een week last van een zeurend gevoel in mijn onderrug, heel vervelend. Voelt een beetje als een ontsteking :wtf: Hopen dat het weggaat na mijn menstruatie, anders even naar de huisarts ervoor. Maar stiekem hoop ik natuurlijk dat het met zwangerschap te maken heeft :biggrin:

Oh ja en ik heb een early test van de Action en die 2 voor 5 van de kruidvat. Heb ze dus niet online besteld.
Spannend al die wachters!

Bedankt voor de herinnering link Kokoro haha :D
Pff heel bericht getikt, en nu foetsie.
Slapeloze nachten hier door ziek kind dus ik geef het even op. Ik lees wel mee hoor! En leef mee met iedereen :)

Succes alle wachters!
Zo wat is er veel geschreven! Wordt weer spannend met NODs :)

Haha wel heel herkenbaar je uit eten verhaal Aviendha! Ik had dat ook toen ik 6 weken zwanger was. Etentje met collega's en ik een beetje moeilijk doen over vlees en vis, volgens mij had 1 collega toen al haar vermoedens. :facepalm:
Over het vertellen, het is ook wel leuk dat het nu nog even iets tussen jullie 2 is.
Zelf konden wij het niet goed voor ons houden dus met 5 weken al aan onze ouders en broers/zussen verteld. Vriendinnen gewacht tot 8 weken volgens mij. Weet niet hoe we dat deze keer gaan doen. Doen wat goed voelt (:

Wat die grote bolle buik betreft, ik vond het geweldig. Aan het eind wel een gekneusde rib en alles wat minder mobiel. Maar zo fijn te voelen dat je baby beweegt en op je reageert. Heel bijzonder :heart:. Het enige voordeel aan mijn zwangerschapsdiabetes was dat de baby mijn reserves nam, ik was na de bevalling lichter dan voor de zwangerschap dus geen last gehad van zwangerschap kilo's (alles hangt wel wat meer haha)

Daanstje wat schattig van je zoontje, ik smelt al bij de gedachte. Maar nu wat ziekjes dus?

Herinnering: over het testen, ik ben van plan om echt af te wachten tot NOD deze keer. Maar daar denk ik volgende week vast al weer anders over

@Nola'tje, ik vond de testen van action en kruidvat beide fijn. Had met de action test iets sneller een streepje gezien dan met de kruidvat.
En hopelijk reageren je katten inderdaad leuk en niet jaloers als het zover is.
Hier de dagen denk ik redelijk goed benut, of we zijn iets te vroeg gestopt. Nu weer op de wachtbank :popcorn:
Vera al getest??
-
anoniem_63bdcbf67104c wijzigde dit bericht op 08-10-2020 16:12
Reden: Verkeerd topic?
0.00% gewijzigd
Helaas wezen alle voortekenen toch op PMS. Zojuist ongesteld geworden. Nieuwe NOD is 10 november, op naar ronde 2!
Jammer Vera :(
Jammer Vera!! Hopelijk volgende maand raak.
Ik duim voor de rest op het wachtbankje!

@Daantje bloedirritant dat berichten verdwijnen he. Ik doe nu na elke alinea ff alles kopiëren. Hoe gaat het met je zoontje?

@Nola 1 van mijn katten is ook echt een jaloerse aandachtsh#&r, die verjaagt ook de ander van mijn schoot als dat hem uitkomt. Die andere lijkt veel liever, maar toen hier een keer een baby op bezoek was ging hij de hele tijd jaloers ernaar kijken, en daarna gingen ze met zn tweeën vanaf de tuintafel boos naar binnen kijken tot het bezoek weer wegging. Heel raar tafereel was dat. Hoop echt dat alles goed gaat als er een baby mag komen. Zou ze niet zomaar weg doen, maar zomaar de zuigeling krabben als ik ff de andere kant op kijk ligt toch wel de grens. Zie ze er niet voor aan, maar ik weet wel dat katten vanbinnen assholes zijn. Maar ze zijn ook niet achterlijk; ze weten denk ik wel dat dat een absolute no go zou zijn. Dus we shall see!

Ik heb eigenlijk nog vrijwel geen klachten behalve dat ik steeds vroeger naar bed wil. Tussen 10 en half 11 is voor mijn doen zeer vroeg. Beetje zere boobies maar dat had ik zo vaak al. En moet vaker naar het toilet en het ruikt anders. Niet vies, maar wel anders.

Qua testen had ik gewoon een doodnormale van clearblue. Uitslag binnen 1 minuut, snelle detectie. Ik zocht eigenlijk een ECHT doodnormale maar ze verkopen ze allemaal met een unique selling point volgens mij :')
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Jammer Vera!

Misschien had je het al verteld Aviendha maar ben het dan even kwijt, had je al contact opgenomen met een verloskundige?
Fijn dat je nog weinig kwaaltjes hebt, hopelijk blijft het bij vermoeidheid :)
Larv, heb 1 of 2 dagen na mn positieve test contactformulier ingevuld op de site van de verloskundige en vrijdag (2okt) belden ze. Heb 21 okt, bij 7 weken, de eerste echo. Als het daar allemaal goed zit ga ik wel vragen hoe groot de kans is dat het goed BLIJFT zitten (of is dat heel vreemd om te vragen?). Want dan zou ik het toch wel graag aan mn ouders, zusjes, en beste vriendin vertellen.
Aviendha schreef:
08-10-2020 21:18
Larv, heb 1 of 2 dagen na mn positieve test contactformulier ingevuld op de site van de verloskundige en vrijdag (2okt) belden ze. Heb 21 okt, bij 7 weken, de eerste echo. Als het daar allemaal goed zit ga ik wel vragen hoe groot de kans is dat het goed BLIJFT zitten (of is dat heel vreemd om te vragen?). Want dan zou ik het toch wel graag aan mn ouders, zusjes, en beste vriendin vertellen.
Hier kun je je kans op een miskraam per week berekenen:
https://datayze.com/miscarriage-reassurer
https://datayze.com/miscarriage-chart

Leeftijd 30 jaar, gezond gewicht, eerste zwangerschap en goede echo bij 7 weken, geeft 92% kans op een doorgaande zwangerschap.
Vera99 schreef:
08-10-2020 17:19
Helaas wezen alle voortekenen toch op PMS. Zojuist ongesteld geworden. Nieuwe NOD is 10 november, op naar ronde 2!
He jammer Vera, op naar de volgende ronde :hug:.
Aviendha schreef:
08-10-2020 20:59
1 van mijn katten is ook echt een jaloerse aandachtsh#&r, die verjaagt ook de ander van mijn schoot als dat hem uitkomt. Die andere lijkt veel liever, maar toen hier een keer een baby op bezoek was ging hij de hele tijd jaloers ernaar kijken, en daarna gingen ze met zn tweeën vanaf de tuintafel boos naar binnen kijken tot het bezoek weer wegging. Heel raar tafereel was dat. Hoop echt dat alles goed gaat als er een baby mag komen. Zou ze niet zomaar weg doen, maar zomaar de zuigeling krabben als ik ff de andere kant op kijk ligt toch wel de grens. Zie ze er niet voor aan, maar ik weet wel dat katten vanbinnen assholes zijn. Maar ze zijn ook niet achterlijk; ze weten denk ik wel dat dat een absolute no go zou zijn. Dus we shall see!
Er moet veel gebeuren voordat een kat expres de confrontatie opzoekt met een wezentje dat niet uit zichzelf naar kat toe kan gaan. Daarnaast zullen ze gaandeweg veranderingen in het huis en in jou gaan opmerken. M.a.w. de natuur helpt ze een handje met voorbereiden :).

Ik had een kat die het zekerweten zou hebben opgepikt. Zo'n beestje met een ziel. Hij is vorig jaar overleden op 9-jarige leeftijd. Ik heb echt verdriet gehad van het feit dat ik geen zwangerschap en baby met hem heb mogen meemaken. Onze andere kat is een lieverd, maar trekt zich snel terug en zal niet op een baby afkomen. Eind november komt er echter nog een kitten bij :), ben heel benieuwd hoe dat zal gaan.
Bedankt voor die links Kokoro! Heel fijn! Iets minder fijn toen ik op 'give it to me straight' drukte, haha. The power of framing...

Wat verdrietig dat je kat is overleden :(. Was hij ziek? Mijne zijn nu 7 en 8, en voor mijn gevoel nog jong. Leuk dat er een kitten bijkomt! Zou ik ook graag willen maar mijn vriend houdt niet van katten :( en is allergisch. Ik ga de huidige absoluut niet weg doen, maar als ze dood zijn komen er geen nieuwe.
Oh wat jammer Aviendha! Weet je vriend waar hij precies allergisch voor is? Als het de haren zijn kun je nog voor een sphynx gaan :proud:!

.
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 30-10-2020 06:22
77.30% gewijzigd
Ahh, balen Vera! Op naar de volgende ronde dan maar!

Wbt katten, bij m'n vorige zwangerschap heb ik weinig aan ze gemerkt. Toen zoon geboren was werd 1 vd 2 wel ziekelijk jaloers en elke keer als ik zoon vast had ging hij er boven op liggen. Dat schijnt normaal te zijn, maar ik vond het niet prettig. Die poes is nu overleden, we hebben nu nog 1 kater, en hij vindt baby's niet zo bijzonder. Dreumesen vindt hij waanzinnig irritant, arm beest.. haha

Wat sneu Kokoro! Gelukkig is je andere kat beter geworden, maar ik snap dat je zo'n speciaal beestje wel mist!

Ik heb hier voor het testen van zwangerenkids punt nl
Goed en goedkoop, neutraal verzonden en qua prijs zo dat ik niet schroom lekker te testen haha.
Toen ik daarop de vorige x een positieve test had heb ik er 1 van clearblue gekocht met weken indicator. Omdat ik van zekerheid hou

Alles vragen wat je wilt vragen hoor Aviendha, ze zitten daar om al je hormoongestuurde vragen, zorgen en emoties op te vangen en te beantwoorden. Alhoewel ik bij de eerste echo niks meer kon zeggen zo hard moest ik huilen hahaha. Zo hard dat mijn man vroeg in de auto, 'je vindt het wel leuk toch?'

Ben benieuwd hoe het .er de anderen op het wachtbankje gaat! De komende dagen weer een hoop NOD's zie ik!

Zoontje is weer beter 2 dagen hoge koorts gehad. Dus heerlijk gekroeld en hij sliep weer als een baby op schoot :love:
Ik ga mijn vruchtbare dagen in, dus daar gaan we maar even goed gebruik van maken! :yes:
Jammer Vera, op naar de volgende ronde!

Hier nog een kattengek. Al ben ik bij die van ons helemaal niet bang dat ze iets zal doen naar een baby. Al veel kinderen en baby's over de vloer gehad en ze toont wel interesse (héél voorzichtig) maar gaat eerder aan de kant. Het is ook totaal geen dominante kat :).

@Kokoro, snap ik. Wij hebben ook 2 katten uit het asiel (nu nog 1) waarvan dus 1 het FIP virus bleek te hebben. Half jaartje oud en we konden hem al in laten slapen, verschrikkelijk :(. Wij zijn dus ook even genezen van asielkatten.

@Daanstje, veel succes deze ronde, dat het maar gezellig mag worden ;)

Hier is mijn NOD 11 oktober... nu had ik gister heeeeel licht roze afscheiding... dus ik dacht mijn eerste menstruatie breekt door, maar nu weer helemaal niks :(.
Wil wel graag weten wat het is want ik heb dingen waar ik normaal nooit last van heb en zou er graag een verklaring voor willen. Ben 15 jaar aan de pil geweest dus weet niet meer hoe mijn menstruaties vroeger waren maar de laatste tijd last van steken daar beneden paar dagen misselijk geweest en nu enorme vreetbuien.
@Roossie: en waarom precies heb je nog niet getest? Of mis ik wat?

Katten: hier ook een kat! Heerlijk beest, geen idee hoe die zal reageren. Ik denk dat 'ie in eerste instantie maar raar opkijkt van een pruttelend wezentje en dat het 'm daarna vrij weinig zal boeien.
Haha maria ik dacht hetzelfde
Ga je testen of eerst NOD afwachten Roossie?
@maria en @larv, ik wil inderdaad mijn NOD afwachten, omdat dit de eerste ronde is en ook omdat ik 9 september mijn laatste pil heb gehad. Ik weet dus niet hoe mijn normale cyclus er nu uitziet.

Ik heb nu met mijn man overlegt dat als dit niet doorzet (dus als ik niet ongesteld wordt) ik dinsdagochtend (of maandag als ik me niet kan bedwingen) ga testen (hij is dan ook thuis).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven